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オーディオIC市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年


Audio IC Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

オーディオIC市場の動向と予測 世界のオーディオIC市場の将来は、コンピュータ&タブレット、電話、ヘッドフォン、ホームエンターテイメントシステム、自動車、スマートホーム&IoTデバイス、ウェアラブルアプリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年7月1日 US$4,850
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サマリー

オーディオIC市場の動向と予測
世界のオーディオIC市場の将来は、コンピュータ&タブレット、電話、ヘッドフォン、ホームエンターテイメントシステム、自動車、スマートホーム&IoTデバイス、ウェアラブルアプリケーションにおけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のオーディオIC市場は、2023年から2028年までのCAGRが7.3%で、2028年までに推定467億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、人々の間での電子ガジェットの普及、高度でユーザーフレンドリーかつエネルギー効率の高いオーディオ機器の導入、ユーザーに没入感をもたらす優れた音質を提供するオーディオICを搭載したAR/VRヘッドセットの需要の高まりである。

本レポートは、お客様のビジネス判断にお役立ていただけるよう、150ページを超えるボリュームで作成しました。いくつかの洞察に基づくサンプル図を以下に示す。

セグメント別オーディオIC市場
この調査レポートでは、オーディオICの世界市場について、製品タイプ別、用途別、地域別の予測を以下の通り掲載しています:
オーディオICの製品タイプ別市場【2017年から2028年までの出荷額分析
- オーディオアンプ
- オーディオDSP
- オーディオコーデック
- マイクロフォンIC

オーディオIC市場:アプリケーション別[2017〜2028年出荷金額分析]
- コンピュータ&タブレット
- 電話
- ヘッドフォン
- ホームエンターテインメントシステム
- 自動車
- スマートホーム&IoTデバイス
- ウェアラブル
- その他

オーディオIC地域別市場【2017年から2028年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

オーディオIC企業リスト
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、R&D投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、オーディオIC企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するオーディオIC企業は以下の通り;
- アナログ・デバイセズ
- シーラス・ロジック
- NXPセミコンダクターズ
- STマイクロエレクトロニクス
- マキシム・インテグレーテッド
- ローム

オーディオIC市場の洞察
- Lucintelは、オーディオコーデックはエンターテインメント、ゲーム、家電、自動車など様々な最終用途産業で広く使用されているため、予測期間中も最大セグメントであり続けると予測している。
- 電話は、モバイル機器の音質を向上させ、聞き取りやすさを改善するために、スピーカーやヘッドホンでこのICがかなり使用されているため、最大セグメントであり続けると予想される。
- APACは、民生用電子機器の需要が伸びていることと、車載用アンプやスピーカーのメーカーが同地域でオーディオICの生産設備を拡張するために好意的な投資を行っていることから、今後も最大地域であり続けるだろう。

オーディオIC市場の特徴
- 市場規模の推定:オーディオIC市場規模の推定(金額ベース
- 動向と予測分析:各種セグメント別、地域別の市場動向(2017-2022)と予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:製品タイプ別、用途別、地域別など様々なセグメント別のオーディオIC市場規模
- 地域別分析:オーディオIC市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
- 成長機会:オーディオIC市場の製品タイプ別、用途別、地域別の成長機会分析
- 戦略分析:オーディオIC市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問
Q1.オーディオICの市場規模はどのくらいですか?
回答世界のオーディオIC市場は、2028年までに推定467億ドルに達すると予想されています。
Q2.オーディオIC市場の成長予測は?
回答:世界のオーディオIC市場は2028年までに467億ドルに達すると予測されています:世界のオーディオIC市場は、2023年から2028年にかけて年平均成長率7.3%で成長すると予想されています。
Q3.オーディオIC市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、人々の間での電子ガジェットの普及、先進的でユーザーフレンドリーかつエネルギー効率の高いオーディオ機器の導入、ユーザーに没入感をもたらす優れた音質を提供するオーディオICを搭載したAR/VRヘッドセットの需要の高まりです。
Q4.オーディオIC市場の主要セグメントは?
回答オーディオIC市場の将来は、コンピュータ&タブレット、電話、ヘッドフォン、ホームエンターテイメントシステム、車載、スマートホーム&IoTデバイス、ウェアラブルアプリケーションにおけるビジネスチャンスで有望視されています。
Q5.オーディオICの主要企業は?
回答主なオーディオIC企業は以下の通りです:
- アナログ・デバイセズ
- シーラス・ロジック
- NXPセミコンダクターズ
- STマイクロエレクトロニクス
- マキシム・インテグレーテッド
- ローム
Q6.今後、オーディオICで最大となるセグメントは?
回答:Lucintelは、エンターテインメント、ゲーム、家電、自動車など、様々な最終用途産業でこのガジェットが大きく使用されているため、予測期間中、オーディオコーデックが最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.オーディオIC市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答民生用電子機器の需要が伸びていること、車載用アンプやスピーカーのメーカーが同地域でオーディオICの生産設備を拡張するために有利な投資を行っていることから、APACが最大の地域であり続けるでしょう。
Q8.本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問にお答えします。
Q.1.オーディオIC市場において、製品タイプ別(オーディオアンプ、オーディオDSP、オーディオコーデック、マイクIC)、アプリケーション別(コンピュータ&タブレット、電話、ヘッドフォン、ホームエンタテインメントシステム、車載、スマートホーム&IoTデバイス、ウェアラブル、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる市場にはどのようなものがありますか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.成長ペースが速いと思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Audio IC Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Audio IC Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Audio IC Market by Product Type
3.3.1: Audio Amplifier
3.3.2: Audio DSP
3.3.3: Audio Codecs
3.3.4: Microphone IC
3.4: Global Audio IC Market by Application
3.4.1: Computer & Tablets
3.4.2: Phones
3.4.3: Headphones
3.4.4: Home Entertainment Systems
3.4.5: Automotive
3.4.6: Smart Home & IoT Devices
3.4.7: Wearables
3.4.8: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Audio IC Market by Region
4.2: North American Audio IC Market
4.2.1: North American Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.2.2: North American Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.3: European Audio IC Market
4.3.1: European Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.3.2: European Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.4: APAC Audio IC Market
4.4.1: APAC Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.4.2: APAC Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.5: ROW Audio IC Market
4.5.1: ROW Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.5.2: ROW Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Audio IC Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Audio IC Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Audio IC Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Analog Devices
7.2: Cirrus Logic
7.3: NXP Semiconductors
7.4: STMicroelectronics
7.5: Maxim Integrated
7.6: ROHM

 

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Summary

Audio IC Market Trends and Forecast
The future of the global audio IC market looks promising with opportunities in the computer & tablet, phone, headphone, home entertainment system, automotive, smart home & IoT device, and wearable applications. The global audio IC market is expected to reach an estimated $46.7 billion by 2028 with a CAGR of 7.3% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are widespread adoption of electronic gadgets among people, introduction of advanced, user-friendly, and energy-efficient audio equipment, and growing demand for AR/VR headsets equipped with audio ICs that provides superior sound quality for an immersive experience to its user.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Audio IC Market by Segment
The study includes a forecast for the global audio IC market by product type, application, and region, as follows:
Audio IC Market by Product Type [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• Audio Amplifier
• Audio DSP
• Audio Codecs
• Microphone IC

Audio IC Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• Computer & Tablets
• Phones
• Headphones
• Home Entertainment Systems
• Automotive
• Smart Home & IoT Devices
• Wearables
• Others

Audio IC Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Audio IC Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies audio IC companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the audio IC companies profiled in this report include;
• Analog Devices
• Cirrus Logic
• NXP Semiconductors
• STMicroelectronics
• Maxim Integrated
• ROHM

Audio IC Market Insights
• Lucintel forecasts that audio codec will remain the largest segment over the forecast period due to the significant use of this gadget in various end use industries, including entertainment, gaming, consumer electronics, and automotive.
• Phone is expected to remain the largest segment due to the considerable use of this IC in speakers and headphones to enhance the audio quality of mobile devices and improve listening clarity.
• APAC will remain the largest region due to the growing demand of consumer electronics and favorable investment by manufacturers of automotive amplifiers and speakers for the expansion of audio IC production facilities in the region.

Features of the Audio IC Market
• Market Size Estimates: Audio IC market size estimation in terms of value.
• Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Audio IC market size by various segments, such as by product type, application, and region
• Regional Analysis: Audio IC market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by product type, application, and regions for the audio IC market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the audio IC market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the audio IC market size?
Answer: The global audio IC market is expected to reach an estimated $46.7 billion by 2028.
Q2. What is the growth forecast for audio IC market?
Answer: The global audio IC market is expected to grow with a CAGR of 7.3% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the audio IC market?
Answer: The major drivers for this market are widespread adoption of electronic gadgets among people, introduction of advanced, user-friendly, and energy-efficient audio equipment, and growing demand for AR/VR headsets equipped with audio ICs that provides superior sound quality for an immersive experience to its user.
Q4. What are the major segments for audio IC market?
Answer: The future of the audio IC market looks promising with opportunities in the computer & tablet, phone, headphone, home entertainment system, automotive, smart home & IoT device, and wearable applications.
Q5. Who are the key audio IC companies?
Answer: Some of the key audio IC companies are as follows:
• Analog Devices
• Cirrus Logic
• NXP Semiconductors
• STMicroelectronics
• Maxim Integrated
• ROHM
Q6. Which audio IC segment will be the largest in future?
Answer:Lucintel forecasts that audio codec will remain the largest segment over the forecast period due to the significant use of this gadget in various end use industries, including entertainment, gaming, consumer electronics, and automotive.
Q7. In audio IC market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region due to the growing demand of consumer electronics and favorable investment by manufacturers of automotive amplifiers and speakers for the expansion of audio IC production facilities in the region.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the audio IC market by product type (audio amplifier, audio DSP, audio codecs, and microphone IC), application (computer & tablets, phones, headphones, home entertainment systems, automotive, smart home & IoT devices, wearables, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Audio IC Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Audio IC Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Audio IC Market by Product Type
3.3.1: Audio Amplifier
3.3.2: Audio DSP
3.3.3: Audio Codecs
3.3.4: Microphone IC
3.4: Global Audio IC Market by Application
3.4.1: Computer & Tablets
3.4.2: Phones
3.4.3: Headphones
3.4.4: Home Entertainment Systems
3.4.5: Automotive
3.4.6: Smart Home & IoT Devices
3.4.7: Wearables
3.4.8: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Audio IC Market by Region
4.2: North American Audio IC Market
4.2.1: North American Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.2.2: North American Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.3: European Audio IC Market
4.3.1: European Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.3.2: European Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.4: APAC Audio IC Market
4.4.1: APAC Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.4.2: APAC Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others
4.5: ROW Audio IC Market
4.5.1: ROW Audio IC Market by Product Type: Audio Amplifier, Audio DSP, Audio Codecs, and Microphone IC
4.5.2: ROW Audio IC Market by Application: Computer & Tablets, Phones, Headphones, Home Entertainment Systems, Automotive, Smart Home & IoT Devices, Wearables, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Application
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Audio IC Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Audio IC Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Audio IC Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Audio IC Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Analog Devices
7.2: Cirrus Logic
7.3: NXP Semiconductors
7.4: STMicroelectronics
7.5: Maxim Integrated
7.6: ROHM

 

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