世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ガラス製品市場:トレンド、機会、競合分析【2023-2028年版


Glassware Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

ガラス製品の市場動向と予測 ガラス製品市場の将来は、商業用および個人用市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のガラス製品市場は、2023年から2028年までの年平均成長率が2.8%で、2028年までに推... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年5月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ガラス製品の市場動向と予測
ガラス製品市場の将来は、商業用および個人用市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のガラス製品市場は、2023年から2028年までの年平均成長率が2.8%で、2028年までに推定80億ドルに達すると予想されています。この市場の主な促進要因は、食品・飲料業界からの需要の増加、ホテルやケータリングサービス業界の成長、健康志向の消費者の間で、細菌の存在を排除するガラス製品の採用に関する意識が高まっていることです。

ガラス器具のセグメント別市場
本調査では、ガラス製品の世界市場について、製品タイプ別、流通チャネル別、最終用途産業別、地域別の予測を以下の通り掲載しています:
ガラス製品市場:製品タイプ別[2017年から2028年までの金額($B)出荷分析]:
- ワイングラス
- ビアグラス
- コーヒーマグ
- ティーカップ
- エブリデーグラス
- カクテル
- スピリッツ
- その他
ガラス製品市場:流通チャネル別[2017年から2028年までの金額(B$)出荷分析]
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- Eリテーラー
- その他
ガラス製品市場:エンドユース産業別[2017年から2028年までの金額($B)出荷分析]:
- 商業用
- パーソナル
ガラス製品市場:地域別[2017年から2028年までの出荷額($B)分析]:商業用個人用
- 北アメリカ
- ヨーロッパ
- アジア太平洋地域
- その他の地域(The Rest of the World

ガラス製品メーカー一覧
市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争しています。この市場の主要企業は、製造施設の拡張、R&D投資、インフラ整備、バリューチェーン全体における統合機会の活用に注力しています。これらの戦略により、ガラス製品メーカーは需要の増加への対応、競争力の確保、革新的な製品・技術の開発、製造コストの削減、顧客基盤の拡大を図っています。本レポートに掲載されているガラス製品メーカーには、以下のような企業があります。
- アンカーホッキング
- Anhui Deli デイリーグラス
- アークオンライン
- ボロシル
- デグレンヌ
グラスウェア市場の洞察
- Lucintelは、家庭用グラスは多目的に使用できるため、予測期間中も最大セグメントであり続けると予測しています。
- 商業用グラスは、食品・飲料やホテル・ケータリングサービス業界の継続的な成長により、最大のセグメントであり続けると予想されます。
- APACは、耐久性があり手頃な価格のガラス製品の導入と、同地域のレストランやバーの拠点数の増加により、引き続き最大地域となる見込みです。

ガラス製品市場の特徴
- 市場規模の推定:ガラス製品の市場規模を金額(B$)で予測
- トレンドと予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2017-2022)および予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:ガラス製品の市場規模を製品タイプ別、流通チャネル別、最終用途産業別、地域別など様々なセグメント別に紹介
- 地域別分析:ガラス製品市場の内訳:北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域別
- 成長機会:ガラス製品市場の製品タイプ別、流通チャネル別、最終用途産業別、地域別に異なる成長機会に関する分析。
- 戦略的分析:ガラス製品市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問
Q1.ガラス製品の市場規模はどの程度ですか?
回答ガラス製品の世界市場は、2028年には推定80億ドルに達すると予想されています。
Q2.ガラス食器市場の成長予測は?
Answer:世界のガラス製品市場は、2023年から2028年にかけて年平均成長率2.8%で成長すると予測されています。
Q3.ガラス食器市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
Answer:食品・飲料業界からの需要の増加、ホテルやケータリングサービス業界の成長、細菌の存在を排除するガラス製品の採用に対する健康志向の消費者の意識の高まりが、この市場の主な促進要因です。
Q4.ガラス食器市場の主なセグメントを教えてください。
回答ガラス製品市場の将来は、商業用と個人用の市場にチャンスがあり、有望と思われます。
Q5.ガラス製品の主要企業は?
回答:ガラス製品の主要企業はどこですか?ガラス製品の主要企業は以下の通りです:
- アンカーホッキング
- アンホイ・デリ・デイリーグラス
- アークオンライン
- ボロシル
- デグレンヌ
Q6.今後、最も規模が大きくなるグラスはどの分野か?
回答Lucintelは、家庭での多目的で多様な用途に使用されることから、予測期間中、日常用グラスが最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.ガラス製品市場において、今後5年間で最も大きくなると予想される地域はどこですか?
回答APACは、耐久性があり手頃な価格のガラス製品の導入と、同地域のレストランやバーの拠点数の増加により、最大の地域であり続けると思われます。
Q8.本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は 10% のカスタマイズを追加費用なしで提供します。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています。
Q.1.ガラス製品市場において、製品タイプ(ワイングラス、ビールグラス、コーヒーカップ、デイリーグラス、カクテル、スピリッツ、その他)、流通チャネル(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、eリテーラー、その他)、エンドユース(商業用、個人用)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他)ごとに、最も有望で高い成長機会があるものは何でしょう。
Q.2.どの分野がより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思うか、またその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主要因は何か?この市場における主な課題とビジネスリスクは何か?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は何か?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は何か?
Q.7.この市場における顧客の要求の変化にはどのようなものがあるのか?
Q.8.市場の新しい動きは何か?これらの開発をリードしているのはどの企業か?
Q.9.この市場における主要なプレーヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを奪われる脅威はどの程度あるのか?
Q.11.過去5年間で、どのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えたか?


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Glassware Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Glassware Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Glassware Market by Product Type
3.3.1: Wine Glasses
3.3.2: Beer Glasses
3.3.3: Coffee Mugs
3.3.4: Tea Cups
3.3.5: Everyday Glasses
3.3.6: Cocktail
3.3.7: Spirit
3.3.8: Others
3.4: Global Glassware Market by Distribution Channel
3.4.1: Supermarket/Hypermarket
3.4.2: Convenience Store
3.4.3: E-retailer
3.4.4: Others
3.5: Global Glassware Market by End Use
3.5.1: Commercial
3.5.2: Personal

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Glassware Market by Region
4.2: North American Glassware Market
4.2.1: North American Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.2.2: North American Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.3: European Glassware Market
4.3.1: European Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.3.2: European Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.4: APAC Glassware Market
4.4.1: APAC Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.4.2: APAC Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.5: ROW Glassware Market
4.5.1: ROW Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.5.2: ROW Glassware Market by End Use: Commercial and Personal

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by Distribution Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by End Use
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Glassware Market Region
6.2: Emerging Trends in the Global Glassware Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Glassware Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Glassware Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Anchor Hocking
7.2: Anhui Deli daily Glasses
7.3: Arc Online
7.4: Borosil
7.5: Degrenne

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Glassware Market Trends and Forecast
The future of the glassware market looks promising with opportunities in the commercial and personal markets. The global glassware market is expected to reach an estimated $8.0 billion by 2028 with a CAGR of 2.8% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are increasing demand from the food and beverage industry, growing hotel and catering service industries and rising awareness among health-conscious consumers on the adoption of glassware, as it eliminates presence of bacteria.

Glassware Market by Segment
The study includes a forecast for the global glassware market by product type, distribution channel, end use industry, and region, as follows:
Glassware Market by Product Type [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Wine Glasses
• Beer Glasses
• Coffee Mugs
• Tea Cups
• Everyday Glasses
• Cocktail
• Spirit
• Others
Glassware Market by Distribution Channel [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Supermarket/Hypermarket
• Convenience Store
• E-retailer
• Others
Glassware Market by End Use Industry [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Commercial
• Personal
Glassware Market by Region [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Glassware Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies glassware companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the glassware companies profiled in this report include.
• Anchor Hocking
• Anhui Deli daily Glasses
• Arc Online
• Borosil
• Degrenne
Glassware Market Insights
• Lucintel forecasts that everyday glasses will remain the largest segment over the forecast period due to its multipurpose and versatile use for households.
• Commercial is expected to remain the largest segment due to the continuous growth in food & beverages and hotel & catering services industry.
• APAC will remain the largest region due to the introduction of durable and affordable glassware products and growing number of restaurants and bars hub in the region.

Features of the Glassware Market
• Market Size Estimates: Glassware market size estimation in terms of value ($B)
• Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Glassware market size by various segments, such as by product type, distribution channel, end use industry, and region
• Regional Analysis: Glassware market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by product type, distribution channel, end use industry, and regions for the glassware market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the glassware market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the glassware market size?
Answer: The global glassware market is expected to reach an estimated $8.0 billion by 2028.
Q2. What is the growth forecast for glassware market?
Answer: The global glassware market is expected to grow with a CAGR of 2.8% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the glassware market?
Answer: The major drivers for this market are increasing demand from the food and beverage industry, growing hotel and catering service industries and rising awareness among health-conscious consumers towards adoption of glassware, as it eliminates presence of bacteria.
Q4. What are the major segments for glassware market?
Answer: The future of the glassware market looks promising with opportunities in the commercial and personal markets.
Q5. Who are the key glassware companies?
Answer: Some of the key glassware companies are as follows:
• Anchor Hocking
• Anhui Deli daily Glasses
• Arc Online
• Borosil
• Degrenne
Q6. Which glassware segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that everyday glasses will remain the largest segment over the forecast period due to its multipurpose and versatile use for households.
Q7. In glassware market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region due to the introduction of durable and affordable glassware products and growing number of restaurants and bars hub in the region.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the glassware market by product type (wine glasses, beer glasses, coffee mugs and tea cups, everyday glasses, cocktail, spirit, and others), distribution channel (supermarket/hypermarket, convenience store, e-retailer, and others), end use (commercial and personal), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last five years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Glassware Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Glassware Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Glassware Market by Product Type
3.3.1: Wine Glasses
3.3.2: Beer Glasses
3.3.3: Coffee Mugs
3.3.4: Tea Cups
3.3.5: Everyday Glasses
3.3.6: Cocktail
3.3.7: Spirit
3.3.8: Others
3.4: Global Glassware Market by Distribution Channel
3.4.1: Supermarket/Hypermarket
3.4.2: Convenience Store
3.4.3: E-retailer
3.4.4: Others
3.5: Global Glassware Market by End Use
3.5.1: Commercial
3.5.2: Personal

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Glassware Market by Region
4.2: North American Glassware Market
4.2.1: North American Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.2.2: North American Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.3: European Glassware Market
4.3.1: European Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.3.2: European Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.4: APAC Glassware Market
4.4.1: APAC Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.4.2: APAC Glassware Market by End Use: Commercial and Personal
4.5: ROW Glassware Market
4.5.1: ROW Glassware Market by Product Type: Wine Glasses, Beer Glasses, Coffee Mugs and Tea Cups, Everyday Glasses, Cocktail, Spirit, and Others
4.5.2: ROW Glassware Market by End Use: Commercial and Personal

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by Distribution Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Glassware Market by End Use
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Glassware Market Region
6.2: Emerging Trends in the Global Glassware Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Glassware Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Glassware Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Anchor Hocking
7.2: Anhui Deli daily Glasses
7.3: Arc Online
7.4: Borosil
7.5: Degrenne

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る