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世界のFPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクストレンド、機会、競合分析【2023-2028年版


Consumer Electronics in the Global FPC Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの市場動向と予測 FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの将来は、単層、二層、多層、リジッド-フレックスの各市場でのビジネスチャンスが期待できそうです... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年5月1日 US$4,850
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サマリー

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの市場動向と予測
FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの将来は、単層、二層、多層、リジッド-フレックスの各市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のFPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスは、2023年から2028年までの年平均成長率が5.3%で、2028年までに推定24億ドルに達すると予想されています。この市場の主な促進要因は、デジタル接続が進んでいることで、ポータブルで安全な電子機器の使用が必要となり、壊れにくく、耐水性があり、損傷のない機器を提供するために、フレキシブルPCBの使用量が増加していることです。

本書は、ビジネス上の意思決定に役立つよう、150ページ以上のレポートを作成しました。以下に、いくつかの洞察を含むサンプル図を示します。

FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスのセグメント別推移
本調査では、世界のFPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの技術別、積層材タイプ別、地域別の予測を以下の通り掲載しています:

FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの技術別市場【2017年から2028年までの金額($B)出荷分析】:
- シングルレイヤー
- ダブルレイヤー
- マルチレイヤー
- リジッド-フレックス
FPCのコンシューマーエレクトロニクス市場:ラミネート材料タイプ別[2017年から2028年までの出荷額分析($B)]:
- ポリイミド
- ポリエステル
- その他
FPCの家電市場:地域別[2017年から2028年にかけての出荷額($B)分析]:ポリイミド ポリエステル その他
- 北アメリカ
- 欧州
- アジア太平洋地域
- その他の地域(The Rest of the World
FPCの世界市場におけるコンシューマーエレクトロニクス企業の一覧
市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争しています。この市場の主要企業は、製造施設の拡張、R&D投資、インフラ整備、バリューチェーン全体における統合機会の活用に注力しています。これらの戦略により、世界のFPC市場における家電メーカーは、需要の増加への対応、競争力の確保、革新的な製品・技術の開発、製造コストの削減、顧客基盤の拡大などに取り組んでいます。本レポートで紹介するFPCの世界市場における家電メーカーには、以下のような企業があります。

- MFLEX (DSBJ)
- ZDT
- フジクラ
- 日本メクトロン
- フレキシウム
FPC市場インサイトにおけるコンシューマーエレクトロニクス
- Lucintelは、電子機器におけるポリイミドベースのFPCの使用拡大により、ポリイミドが予測期間中に高い成長を遂げるだろうと予測しています。
- 単層は、様々な電子機器や携帯機器に手頃な価格の単層FPCが使用されるようになり、予測期間中に高い成長が見込まれる。
- APACは、IoT技術を搭載したスマートTVの採用が進むとともに、コンシューマーエレクトロニクス機器の消費が好調で、スマートフォンの利用が拡大していることから、引き続き最大の地域となる見込みです。
FPC市場における民生用電子機器の特徴
- 市場規模の推定:FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの市場規模を金額($B)で予測
- トレンドと予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2017-2022)および予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:技術別、積層材タイプ別、地域別など様々なセグメント別のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場規模
- 地域別分析:FPCのコンシューマーエレクトロニクス市場の内訳:北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域別
- 成長機会:FPC民生用電子機器市場の技術別、積層材タイプ別、地域別に異なる成長機会に関する分析。
- 戦略的分析:FPC市場における家電製品のM&A、新製品開発、競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。
よくある質問
Q1.FPCのコンシューマーエレクトロニクス市場規模は?
回答世界のFPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスは、2028年までに推定24億ドルに達すると予想されています。
Q2.FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの成長予測は?
Answer:FPCの世界市場におけるコンシューマーエレクトロニクスは、2023年から2028年までのCAGRが5.3%で成長すると予想されています。
Q3.FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主なドライバーは、デジタルコネクティビティが進行していることで、ポータブルで安全な電子機器の使用が必要となり、壊れにくく、耐水性があり、損傷のない機器を提供するために、フレキシブルPCBの使用率が高まっていることです。
Q4.FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスの主要なセグメントは何か?
回答FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスは、単層、二層、多層、リジッドフレックスの各市場でのビジネスチャンスがあり、将来性が期待されます。
Q5.世界のFPC市場における主要なコンシューマーエレクトロニクス企業はどこか?
回答世界のFPC市場における主要なコンシューマーエレクトロニクス企業は、以下の通りです:

- MFLEX (DSBJ)
- ZDT
- フジクラ
- 日本メクトロン
- フレキシウム
Q6.FPC分野で将来的に最大となる家電はどれか?
回答Lucintelは、電子ガジェットにポリイミドベースのFPCが使用されるようになってきたため、ポリイミドが予測期間中に高い成長を遂げるだろうと予測しています。
Q7.FPC市場におけるコンシューマーエレクトロニクスでは、今後5年間でどの地域が最も大きくなると予想されるか?
回答APACは、IoT技術を特徴とするスマートTVの採用増加とともに、民生用電子機器の消費の力強い伸びとスマートフォンの使用の増加により、最大の地域であり続けるでしょう。
Q8.本レポートのカスタマイズは可能か?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています。
Q.1.技術別(単層、二層、多層、リジッドフレックス)、ラミネート材料別(ポリイミド、ポリエステル、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)のFPC市場における家電向けの最も有望で高成長の機会は何か?
Q.2.どの分野がより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思うか、またその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主要因は何か?この市場における主な課題とビジネスリスクは何か?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は何か?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は何か?
Q.7.この市場における顧客の要求の変化にはどのようなものがあるか?
Q.8.市場の新しい動きは何か?これらの開発をリードしているのはどの企業か?
Q.9.この市場における主要なプレーヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを奪われる脅威はどの程度あるのか?
Q.11.過去5年間で、どのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えたか?


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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Consumer Electronics in the Global FPC Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Consumer Electronics in the Global FPC Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
3.3.1: Single-Sided FPC
3.3.2: Polyester
3.3.3: Others
3.4: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
3.4.1: Single-Sided FPC Polyimide
3.4.2: Double-Sided FPC
3.4.3: Multi-Layer FPC
3.4.4: Rigid-Flex FPC

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
4.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market
4.2.1: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.2.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.3: Consumer Electronics in the European FPC Market
4.3.1: Consumer Electronics in the European FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.3.2: Consumer Electronics in the European FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.4: Consumer Electronics in the APAC FPC Market
4.4.1: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.4.2: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.5: Consumer Electronics in the ROW FPC Market
4.5.1: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.5.2: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
6.1.2: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
6.1.3: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
6.2: Emerging Trends of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: MFLEX (DSBJ)
7.2: ZDT
7.3: Fujikura
7.4: Nippon Mektron
7:5: Flexium

 

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Summary

Consumer Electronics in the FPC Market Trends and Forecast
The future of consumer electronics in the FPC market looks promising with opportunities in the single layer, double layer, multi- layer, and rigid-flex markets. Consumer electronics in the global FPC market is expected to reach an estimated $2.4 billion by 2028 with a CAGR of 5.3% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are on-going digital connectivity, which has necessitated the usage of portable and secure electronic devices and increased the usage of flexible PCBs in order to provide unbreakable, water resistant, and damage free devices.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Consumer Electronics in the FPC Market by Segment
The study includes a forecast for consumer electronics in the global FPC market by technology, laminate material type, and region, as follows:

Consumer Electronics in FPC Market by Technology [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Single Layer
• Double Layer
• Multi- Layer
• Rigid-Flex
Consumer Electronics in FPC Market by Laminate Material Type [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• Polyimide
• Polyester
• Others
Consumer Electronics in FPC Market by Region [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Consumer Electronics Companies in the Global FPC Market
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies consumer electronics companies in the global FPC market cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the consumer electronics companies in the global FPC market profiled in this report include.

• MFLEX (DSBJ)
• ZDT
• Fujikura
• Nippon Mektron
• Flexium
Consumer Electronics in the FPC Market Insights
• Lucintel forecasts that polyimide is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of polyimide based FPC in electronic gadgets.
• Single layer is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of affordable single layer FPC in various electronic gadgets and other handheld devices.
• APAC will remain the largest region due to strong growth in the consumption of consumer electronic devices and growing use of smartphones along with increasing adoption of smart TVs featuring IoT technology.
Features of Consumer Electronics in the FPC Market
• Market Size Estimates: Consumer electronics in the FPC market size estimation in terms of value ($B)
• Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Consumer electronics in the FPC market size by various segments, such as by technology, laminate material type, and region
• Regional Analysis: Consumer electronics in the FPC market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by technology, laminate material type, and regions for consumer electronics in the FPC market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for consumer electronics in the FPC market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is consumer electronics in the FPC market size?
Answer: Consumer electronics in the global FPC market is expected to reach an estimated $2.4 billion by 2028.
Q2. What is the growth forecast for consumer electronics in the FPC market?
Answer: Consumer electronics in the global FPC market is expected to grow with a CAGR of 5.3% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the consumer electronics in the FPC market?
Answer: The major drivers for this market are on-going digital connectivity, which has necessitated the usage of portable and secure electronic devices and increased the usage of flexible PCBs in order to provide unbreakable, water resistant, and damage free devices.
Q4. What are the major segments for consumer electronics in the FPC market?
Answer: The future of the consumer electronics in FPC market looks promising with opportunities in the single layer, double layer, multi- layer, and rigid-flex markets.
Q5. Who are the key consumer electronics companies in the global FPC market?
Answer: Some of the key consumer electronics companies in the global FPC market are as follows:

• MFLEX (DSBJ)
• ZDT
• Fujikura
• Nippon Mektron
• Flexium
Q6. Which consumer electronics in the FPC segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that polyimide is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of polyimide based FPC in electronic gadgets.
Q7. In consumer electronics in the FPC market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region due to strong growth in the consumption of consumer electronic devices and growing use of smartphones along with increasing adoption of smart TVs featuring IoT technology.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the consumer electronics in the FPC market by technology (single layer, double layer, multi-layer, and rigid flex), laminate material type (polyimide, polyester, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Consumer Electronics in the Global FPC Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Consumer Electronics in the Global FPC Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
3.3.1: Single-Sided FPC
3.3.2: Polyester
3.3.3: Others
3.4: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
3.4.1: Single-Sided FPC Polyimide
3.4.2: Double-Sided FPC
3.4.3: Multi-Layer FPC
3.4.4: Rigid-Flex FPC

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
4.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market
4.2.1: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.2.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.3: Consumer Electronics in the European FPC Market
4.3.1: Consumer Electronics in the European FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.3.2: Consumer Electronics in the European FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.4: Consumer Electronics in the APAC FPC Market
4.4.1: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.4.2: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
4.5: Consumer Electronics in the ROW FPC Market
4.5.1: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
4.5.2: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
6.1.2: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
6.1.3: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
6.2: Emerging Trends of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures of Consumer Electronics in the Global FPC Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: MFLEX (DSBJ)
7.2: ZDT
7.3: Fujikura
7.4: Nippon Mektron
7:5: Flexium

 

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2024/10/04 10:27

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