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Eコマース自動車アフターマーケット市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


E-Commerce Automotive Aftermarket Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

eコマース自動車アフターマーケットの動向と予測 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の将来は、B to B市場とB to C市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のeコマース自動車アフターマ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年3月4日 US$4,850
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サマリー

eコマース自動車アフターマーケットの動向と予測
世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の将来は、B to B市場とB to C市場におけるビジネスチャンスで有望視されている。世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2030年までに推定1,884億ドルに達すると予想され、2024年から2030年までの年平均成長率は16.4%と予測される。この市場の主な促進要因は、自動車小売業者におけるeコマース販売チャネルの人気の高まり、自動車の内外装のカスタマイズに対する顧客の要望の高まり、国境を越えた自動車ショッピングの需要の高まりである。

eコマース自動車アフターマーケット(セグメント別
本調査では、世界のEコマース自動車アフターマーケット市場について、交換部品別、最終用途産業別、地域別の予測を掲載しています。
交換部品別Eコマース自動車アフターマーケット市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- エンジン部品
- トランスミッションとステアリング
- ブレーキシステム
- 照明
- 電気部品
- サスペンション
- ワイパー
- その他
Eコマース自動車アフターマーケット市場:最終用途産業別【2018年から2030年までの出荷額分析
- 企業間取引
- 企業対顧客
Eコマース自動車アフターマーケット市場:地域別 [2018年から2030年までの出荷額分析]:
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域
Eコマース自動車アフターマーケット企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、eコマース自動車アフターマーケット企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するeコマース自動車アフターマーケット企業は以下の通りである。
- アマゾン・ドット・コム
- アリババ
- オートゾーン
- ペップボーイズ
- アメリカン・タイヤ・ディストリビューター・ホールディングス
- 全米自動車部品協会
- タイヤラック
- アドバンスオートパーツ
- デンソー
- イーベイ
Eコマース自動車アフターマーケット市場の洞察
- Lucintel社の予測では、トランスミッションとステアリングは、予測期間中に最も高い成長を目撃することが予想される。これは、車両の年齢が上昇し、最高の燃料使用量、操縦性、運転快適性を確保するために、メンテナンスや新しい交換部品へのアップグレードが必要になるためである。
- この市場の中では、利便性、手頃な価格、購入オプションへの簡単なアクセスにより、自動車部品と付属品のオンライン購入に対する顧客の嗜好が高まっているため、顧客向けビジネスが予測期間中に最も高い成長を目撃すると予想される。
- 北米は、自動車用品のアフターマーケット販売のための整備されたeコマース環境が存在することと、同地域の人口の可処分所得が増加していることから、最大の地域であり続けるだろう。
世界のEコマース自動車アフターマーケット市場の特徴
- 市場規模の推定:自動車アフターマーケットのEコマース市場規模を金額(Bドル)で推計。
- 動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
- セグメンテーション分析:電子商取引自動車アフターマーケット市場規模を交換部品別、最終用途産業別、地域別に金額(億ドル)で推計。
- 地域別分析:Eコマース自動車アフターマーケット市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
- 成長機会:Eコマース自動車アフターマーケット市場の交換部品、最終用途産業、地域別の成長機会分析。
- 戦略分析:これには、M&A、新製品開発、eコマース自動車アフターマーケット市場の競争状況などが含まれる。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。
よくある質問
Q.1 自動車アフターマーケットの市場規模はどのくらいですか?
回答世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2030年までに推定1,601億ドルに達すると予想されています。
Q.2 eコマース自動車アフターマーケット市場の成長予測は?
答:世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率12.5%で成長すると予測される。
Q.3 eコマース自動車アフターマーケット市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか。
答:この市場の主な促進要因は、自動車小売業者におけるeコマース販売チャネルの人気の高まり、自動車の内外装のカスタマイズに対する顧客の要望の高まり、国境を越えた自動車ショッピングの需要の高まりである。
Q4.eコマース自動車アフターマーケット市場の主要セグメントは?
答:eコマース自動車アフターマーケット市場の将来は、B to B市場とB to C市場にチャンスがあり、有望と思われる。
Q5.自動車アフターマーケット市場の主要企業は?
回答:自動車アフターマーケット市場の主要企業は以下の通りです:
- アマゾン・ドット・コム
- アリババ
- オートゾーン
- ペップボーイズ
- アメリカン・タイヤ・ディストリビューター・ホールディングス
- 全米自動車部品協会
- タイヤラック
- アドバンスオートパーツ
- デンソー
- イーベイ

Q6.自動車アフターマーケット市場において、今後最も大きくなると思われる分野は?
回答Lucintelの予測では、トランスミッションとステアリングは、予測期間中に最も高い成長を目撃すると予想されています。
Q7.eコマース自動車アフターマーケット市場において、今後5年間で最大の市場規模になると予想される地域は?
回答北米は、自動車用品のアフターマーケット販売に適したeコマース環境が整備されていること、また同地域の可処分所得が増加していることから、引き続き最大の地域となるでしょう。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.交換部品別(エンジン部品、トランスミッションとステアリング、ブレーキシステム、照明、電気部品、サス ペンションシステム、ワイパー、その他)、最終用途産業別(企業間取引と顧客間取引)、地域別(北米、欧州、アジ ア太平洋地域、その他の地域)の電子商取引自動車アフターマーケット市場で最も有望で高成長の機会 は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1: Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
3.3.1: Engine Parts
3.3.2: Transmission and Steering
3.3.3: Braking System
3.3.4: Lighting
3.3.5: Electrical Parts
3.3.6: Suspension Systems
3.3.7: Wipers
3.3.8: Others
3.4: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
3.4.1: Business to Business
3.4.2: Business to Customer

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region
4.2: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.2.1: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.3: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.3.1: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.3.2: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.4: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.4.1: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.4.2: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.5: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.5.1: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.5.2: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
6.1.2: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Ecommerce Automotive Aftermarket Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Amazon.com
7.2: Alibaba
7.3: Auto Zone
7.4: Pep Boys
7.5: American Tire Distributors Holdings
7.6: National Automotive Parts Association
7.7: Tire Rack
7.8: Advance Auto Parts
7.9: Denso
7.10: Ebay

 

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Summary

E-Commerce Automotive Aftermarket Trends and Forecast
The future of the global e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets. The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $188.4 billion by 2030, and it is forecast to grow at a CAGR of 16.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.

E-Commerce Automotive Aftermarket by Segment
The study includes a forecast for the global e-commerce automotive aftermarket by replacement part, end use industry, and region.
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Engine Parts
• Transmission and Steering
• Braking System
• Lighting
• Electrical Parts
• Suspension Systems
• Wipers
• Others
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Business to Business
• Business to Customer
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of E-Commerce Automotive Aftermarket Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies e-commerce automotive aftermarket companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the e-commerce automotive aftermarket companies profiled in this report include-
• Amazon.com
• Alibaba
• Auto Zone
• Pep Boys
• American Tire Distributors Holdings
• National Automotive Parts Association
• Tire Rack
• Advance Auto Parts
• Denso
• Ebay
E-Commerce Automotive Aftermarket Market Insights
• Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.
• Within this market, business to customer is expected to witness highest growth over the forecast period due to growing customers preference for the online purchase of automobile parts and accessories owing to its convenience, affordability, and simple access to purchasing options.
• North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.
Features of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
• Market Size Estimates: E-commerce automotive aftermarket market size estimation in terms of value ($B).
• Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: E-commerce automotive aftermarket market size by replacement part, end use industry, and region in terms of value ($B).
• Regional Analysis: E-commerce automotive aftermarket market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different replacement parts, end use industries, and regions for the e-commerce automotive aftermarket market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the e-commerce automotive aftermarket market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q.1 What is the e-commerce automotive aftermarket market size?
Answer: The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $160.1 billion by 2030.
Q.2 What is the growth forecast for e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to grow with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030.
Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.
Q4. What are the major segments for e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The future of the e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets.
Q5. Who are the key e-commerce automotive aftermarket market companies?
Answer:Some of the key e-commerce automotive aftermarket companies are as follows:
• Amazon.com
• Alibaba
• Auto Zone
• Pep Boys
• American Tire Distributors Holdings
• National Automotive Parts Association
• Tire Rack
• Advance Auto Parts
• Denso
• Ebay

Q6. Which e-commerce automotive aftermarket market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.
Q7. In e-commerce automotive aftermarket market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer:Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the e-commerce automotive aftermarket market by replacement part (engine parts, transmission and steering, braking system, lighting, electrical parts, suspension systems, wipers, and others), end use industry (business to business and business to customer), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1: Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
3.3.1: Engine Parts
3.3.2: Transmission and Steering
3.3.3: Braking System
3.3.4: Lighting
3.3.5: Electrical Parts
3.3.6: Suspension Systems
3.3.7: Wipers
3.3.8: Others
3.4: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
3.4.1: Business to Business
3.4.2: Business to Customer

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region
4.2: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.2.1: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.3: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.3.1: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.3.2: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.4: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.4.1: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.4.2: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.5: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.5.1: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.5.2: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
6.1.2: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Ecommerce Automotive Aftermarket Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Amazon.com
7.2: Alibaba
7.3: Auto Zone
7.4: Pep Boys
7.5: American Tire Distributors Holdings
7.6: National Automotive Parts Association
7.7: Tire Rack
7.8: Advance Auto Parts
7.9: Denso
7.10: Ebay

 

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