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日本のICT市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Japan ICT Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

日本のICT市場は、2021年に4,494億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には4,762億ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,699
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108 英語

 

サマリー

日本のICT市場は、2021年に4,494億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には4,762億ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に記載されています。

情報通信技術(ICT)とは、ハードウェア、ソフトウェア、インターネットや通信ベースのサービス、ソーシャルネットワーキング、メディアアプリケーションなどを幅広く統合した情報技術(IT)の拡張用語を指します。この技術により、ユーザーはデジタル形式の情報にアクセスし、検索し、保存し、送信し、操作することができます。ICT技術は、IoT、クラウドコンピューティング、ビッグデータ、コンテンツ管理など、数多くの高度なソリューションに対する需要の高まりとともに脚光を浴びるようになりました。

日本では、家電、軍事、農業、建設など、さまざまな産業でIoTベースのデバイスの採用が進んでいることが、主にICT技術市場を牽引しています。さらに、国内における多数の近代化・強化プロジェクトの適切な開発とともに、ハイエンドかつ高度なインフラの維持に対する政府支出の増加も、市場の成長を後押ししています。これに伴い、日本のさまざまな政府機関は、プロセスを合理化するために接続型プラットフォームを採用し、複雑な環境でも質の高いサービスを提供できるよう努力しており、それによってICT技術の需要が高まっています。また、様々なコスト削減の機会や長期的なメリットを求めて、モビリティやクラウドベースの技術に傾倒している企業もあり、日本のICT技術市場はさらに拡大しています。さらに、Software-as-a-Service(SaaS)やTelecommunication-as-a-Service(TaaS)アプリケーションの出現が、ITおよび通信サービスへの投資をさらに促進しています。市民の参加、フィードバック、オンライン行政サービスの自己評価など、地域の電子政府プロジェクトの成長に重点を置いたE-Japan戦略の急速な発展は、今後数年間、ICT技術市場を牽引し続けるでしょう。

主な市場細分化
IMARCグループは、日本ICT市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、支出額と技術に基づき市場を分類しています。

支出別内訳。

デバイス
ソフトウェア
ITサービス
データセンターシステム
通信

技術別構成比

IoT
ビッグデータ
クラウドコンピューティング
コンテンツ管理
セキュリティ

地域別構成比

関東
北海道
東北
中部
近畿・関西
中国
四国
九州(沖縄を含む)

競合状況。
富士通株式会社、株式会社日立製作所、日本アイ・ビー・エム株式会社、TIS株式会社、伊藤忠テクノソリューションズ株式会社、日本電気株式会社、株式会社野村総合研究所、日本電信電話株式会社、パナソニック株式会社、ソニー株式会社、SCSK株式会社(住友商事)が主要企業として挙げられ、業界の競争環境も調査されています。

本レポートで回答した主な質問
日本のICT市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は日本のICT市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
支出に基づく市場のブレークアップは?
技術別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
日本のICT市場の構造とキープレイヤーは?
業界における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Japan ICT Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Spending
6.1 Devices
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 IT Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Data Center Systems
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Communication
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 IOT
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Big Data
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Cloud Computing
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Content Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Security
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Kanto
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Hokkaido
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Tohoku
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Chubu
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Kinki/Kansai
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Chugoku
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Shikoku
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Kyushu (incl. Okinawa)
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Fujitsu Limited
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.2 Hitachi Ltd
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.2.3 Financials
12.3.3 IBM Japan Ltd
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.3.3 Financials
12.3.3.4 SWOT Analysis
12.3.4 TIS Inc
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.4.3 Financials
12.3.5 ITOCHU Techno-Solutions Corporation (ITOCHU Corporation)
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.5.3 Financials
12.3.6 NEC Corporation
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT Analysis
12.3.7 Nomura Research Institute Ltd.
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.7.3 Financials
12.3.8 NTT Communications Corporation (Nippon Telegraph and Telephone Corporation)
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.8.4 SWOT Analysis
12.3.9 Panasonic Corporation
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio
12.3.9.3 Financials
12.3.9.4 SWOT Analysis
12.3.10 Sony Corporation
12.3.10.1 Company Overview
12.3.10.2 Product Portfolio
12.3.10.3 Financials
12.3.10.4 SWOT Analysis
12.3.11 SCSK Corporation (Sumitomo Corporation)
12.3.11.1 Company Overview
12.3.11.2 Product Portfolio
12.3.11.3 Financials

 

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Summary

The Japan ICT market reached a value of US$ 449.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 476.2 Billion by 2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Information and communications technology (ICT) refers to an extended-term for information technology (IT) that integrates a wide array of hardware, software, internet- and telecommunications-based services, social networking, media applications, etc. The technology enables the users to access, retrieve, store, transmit, and manipulate information in a digital form. ICT technology has gained prominence with the rising demand for numerous advanced solutions, such as IoT, cloud computing, Big Data, content management, etc.

In Japan, the increasing adoption of IoT-based devices across diverse industries, including consumer electronics, military, agriculture, construction etc., is primarily driving the market for ICT technology. Additionally, the rising government expenditures on maintaining the high-end and advanced infrastructures along with proper development of numerous modernization and enhancement projects in the country are also propelling the market growth. In line with this, various government agencies in Japan are striving to deliver quality services in complex environments by adopting connected platforms for streamlining processes, thereby catalyzing the demand for ICT technology. Additionally, several organizations are getting inclined towards mobility and cloud-based technologies owing to various cost-saving opportunities and long-term benefits, which are further augmenting the market for ICT technology in Japan. Apart from this, the emergence of Software-as-a-Service (SaaS) and Telecommunication-as-a-Service (TaaS) applications is further driving the investments in IT and communication services. The rapid development of the E-Japan strategy that emphasizes on the growth of local e-governance projects, including citizens’ participation, feedback and self-evaluation of online government services, will continue to drive the market for ICT technology in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Japan ICT market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on spending and technology.

Breakup by Spending:

Devices
Software
IT Services
Data Center Systems
Communication

Breakup by Technology:

IOT
Big Data
Cloud Computing
Content management
Security

Breakup by Region:

Kanto
Hokkaido
Tohoku
Chubu
Kinki/Kansai
Chugoku
Shikoku
Kyushu (incl. Okinawa)

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the keyplayers being Fujitsu Limited, Hitachi Ltd, IBM Japan Ltd, TIS Inc, ITOCHU Techno-Solutions Corporation (ITOCHU Corporation) , NEC Corporation, Nomura Research Institute Ltd., NTT Communications Corporation (Nippon Telegraph and Telephone Corporation), Panasonic Corporation, Sony Corporation and SCSK Corporation (Sumitomo Corporation).

Key Questions Answered in This Report:
How has the Japan ICT market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Japan ICT market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the spending?
What is the breakup of the market based on the technology?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the Japan ICT market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Japan ICT Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Spending
6.1 Devices
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Software
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 IT Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Data Center Systems
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Communication
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 IOT
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Big Data
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Cloud Computing
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Content Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Security
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 Kanto
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Hokkaido
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Tohoku
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Chubu
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Kinki/Kansai
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Chugoku
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Shikoku
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Kyushu (incl. Okinawa)
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Key Players
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Fujitsu Limited
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.2 Hitachi Ltd
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.2.3 Financials
12.3.3 IBM Japan Ltd
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.3.3 Financials
12.3.3.4 SWOT Analysis
12.3.4 TIS Inc
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.4.3 Financials
12.3.5 ITOCHU Techno-Solutions Corporation (ITOCHU Corporation)
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.5.3 Financials
12.3.6 NEC Corporation
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT Analysis
12.3.7 Nomura Research Institute Ltd.
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.7.3 Financials
12.3.8 NTT Communications Corporation (Nippon Telegraph and Telephone Corporation)
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.8.4 SWOT Analysis
12.3.9 Panasonic Corporation
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio
12.3.9.3 Financials
12.3.9.4 SWOT Analysis
12.3.10 Sony Corporation
12.3.10.1 Company Overview
12.3.10.2 Product Portfolio
12.3.10.3 Financials
12.3.10.4 SWOT Analysis
12.3.11 SCSK Corporation (Sumitomo Corporation)
12.3.11.1 Company Overview
12.3.11.2 Product Portfolio
12.3.11.3 Financials

 

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