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二次電池市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Secondary Battery Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の二次電池市場は、2021年に954億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.30%を示し、2027年までに1,743億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界の二次電池市場は、2021年に954億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.30%を示し、2027年までに1,743億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

二次電池は、化学エネルギーを貯蔵し、要件に応じて電気エネルギーに変換する蓄圧器または充電式電池です。これらの電池は経済的で、一次電池よりも高い出力密度、適度な放電速度、低温性能を提供します。そのため、電子機器、携帯電話、ハイブリッド自動車(HEV)などの電源として使用されています。現在、複数のメーカーから、ワイドベースによる大規模(GWh)蓄電を低価格で実現するフローセル電池など、新しい二次電池が発表されている。二次電池の市場動向
インターネット普及率の上昇と世界的な消費者の購買力向上により、携帯電話、スピーカー、ノートパソコンなどの携帯電子機器の販売が増加していることが、市場の成長を強化する主な要因の一つとなっています。また、従来の自動車が排出する温室効果ガスに対する意識の高まりから、電気自動車(EV)の普及が進んでいることも、市場の成長に寄与しています。また、各国の政府が電気自動車メーカーに提供する税制優遇措置や補助金も、市場の成長に寄与しています。これ以外にも、再生可能エネルギーへの投資の増加、効率的なエネルギー貯蔵装置へのニーズの高まり、二次電池のメンテナンスコストの低さなども、市場を牽引する重要な要因となっています。また、急速な都市化により世界中でエネルギー消費が増加していることや、電力供給が頻繁に中断される事例が増加していることも、電力バックアップ用の二次電池の需要を促進しています。また、超高速充電が可能で比エネルギーが高いことから、電動工具、医療機器、航空機器、産業機器などの用途で世界的に採用が進んでいます。

主要市場のセグメンテーション
IMARCグループは、世界の二次電池市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、アプリケーション、産業分野に基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

鉛酸
リチウムイオン(Li-ion)
ニッケル水素
その他

アプリケーション別構成比エレクトロニクス
自動車
産業用電池
ポータブル機器
その他

産業分野別構成比

化学・石油化学
石油・ガス
エネルギー・電力
自動車
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、Amperex Technology Limited (TDK Corporation)、Byd Company Limited、Duracell Inc.(Berkshire Hathaway Inc.)、Energizer Holdings Inc.、EnerSys、LG Chem Ltd.、Panasonic Corporation、Saft(TotalEnergies SE)、Samsung SDI Co.Ltd.、昭和電工株式会社、ソニーグループ株式会社、Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co.Ltd.、昭和電工株式会社、ソニー株式会社、天津力神電池有限公司の6社です。本レポートで回答した主な質問
二次電池の世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界の二次電池市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
産業分野別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の二次電池市場の構造、主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Secondary Battery Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Lead Acid
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Lithium-Ion (Li-ion)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Nickel Metal Hydride
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Electronics
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Motor Vehicles
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Industrial Batteries
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Portables Devices
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Industry Vertical
8.1 Chemical and Petrochemical
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Oil and Gas
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Energy and Power
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Automotive
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amperex Technology Limited (TDK Corporation)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Byd Company Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Duracell Inc. (Berkshire Hathaway Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Energizer Holdings Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 EnerSys
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 LG Chem Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Panasonic Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Saft (TotalEnergies SE)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Samsung SDI Co. Ltd.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Showa Denko K. K.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Sony Group Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global secondary battery market reached a value of US$ 95.47 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 174.36 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 10.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Secondary batteries are accumulators or rechargeable batteries that store chemical energy and convert it into electrical energy depending on the requirement. These batteries are economical and offer high power density, reasonable discharge rate, and low-temperature performance than primary batteries. As a result, they are used to power electronic devices, cellular phones, and hybrid electric vehicles (HEVs). At present, several manufacturers are introducing novel secondary batteries, such as a flow cell battery that allows large-scale (GWh) energy storage using wide basins at a low price. Secondary Battery Market Trends:
The boosting sales of portable electronic devices, such as mobiles, speakers, and laptops, due to the escalating internet penetration and rising purchasing capacity of consumers worldwide represent one of the key factors strengthening the growth of the market. Moreover, the emerging trend of electric vehicles (EVs) on account of the rising awareness among individuals about greenhouse gas (GHG) emissions associated with conventional automobiles is contributing to the market growth. This can also be accredited to tax incentives and subsidies offered by governments of several countries to EV manufacturers. Apart from this, increasing investments in renewable energy, the rising need for efficient energy storage devices, and low maintenance costs of secondary batteries are other significant factors driving the market. In addition to this, the growing energy consumption worldwide due to rapid urbanization and increasing instances of frequent power supply interruptions is catalyzing the demand for secondary batteries for power backup. Besides this, as secondary batteries allow ultra-fast charging with minimal stress and provide high specific energy, they are gaining widespread adoption in power tools, medical devices, aviation, and industrial applications around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global secondary battery market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, application and industry vertical.

Breakup by Type:

Lead Acid
Lithium-Ion (Li-ion)
Nickel Metal Hydride
Others

Breakup by Application: Electronics
Motor Vehicles
Industrial Batteries
Portables Devices
Others

Breakup by Industry Vertical:

Chemical and Petrochemical
Oil and Gas
Energy and Power
Automotive
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amperex Technology Limited (TDK Corporation), Byd Company Limited, Duracell Inc. (Berkshire Hathaway Inc.), Energizer Holdings Inc., EnerSys, LG Chem Ltd., Panasonic Corporation, Saft (TotalEnergies SE), Samsung SDI Co. Ltd., Showa Denko K. K., Sony Group Corporation and Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global secondary battery market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global secondary battery market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global secondary battery market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Secondary Battery Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Lead Acid
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Lithium-Ion (Li-ion)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Nickel Metal Hydride
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Electronics
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Motor Vehicles
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Industrial Batteries
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Portables Devices
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Industry Vertical
8.1 Chemical and Petrochemical
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Oil and Gas
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Energy and Power
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Automotive
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amperex Technology Limited (TDK Corporation)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Byd Company Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Duracell Inc. (Berkshire Hathaway Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Energizer Holdings Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 EnerSys
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 LG Chem Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Panasonic Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Saft (TotalEnergies SE)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Samsung SDI Co. Ltd.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Showa Denko K. K.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Sony Group Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co. Ltd.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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