インドの肥料市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Indian Fertilizer Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドの肥料市場は、2021年に8,580億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.8%を示し、2027年までに1兆1,310億インドルピーに達すると予想しています。COVID-19の不確... もっと見る
サマリーインドの肥料市場は、2021年に8,580億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.8%を示し、2027年までに1兆1,310億インドルピーに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。インドの緑の革命の成功とその後の食用穀物生産の自立において、肥料は重要な役割を担ってきました。肥料消費量の増加は、同国における食用穀物の持続的な生産に大きく貢献した。その結果、肥料の需要は過去数年にわたり2桁の伸びを記録しています。 近年は高い伸びを示していますが、インドにおける肥料の平均使用量は、世界の先進国や新興国に比べてはるかに低い水準にとどまっています。また、肥料の使用量には大きな偏りがあり、地域間、州間、地区間で大きなばらつきがあります。インドの肥料市場推進要因 インドでは今後5年間に人口の大幅な増加が見込まれるため、食料需要が大きく伸びると予想されています。一方、都市化の進展に伴い、耕作可能な土地は減少すると予想されます。1ヘクタールあたりの平均作物収量を増加させるために、肥料が重要な役割を果たすと予想されます。 過去に大きな伸びを見せたにもかかわらず、インドにおける肥料の消費量は依然として大きく偏っている。現在、インドにはまだ肥料の普及率が非常に低い州が数多くあります。このため、今後の成長の余地が大きい。 農家の人たちに肥料のメリットを知ってもらうために、政府や非政府機関によるさまざまな啓蒙活動が行われるものと思われます。また、テレビ、ラジオ、農村部でのカスタマイズワークショップによる肥料のプロモーションも、今後数年間で肥料の消費を増加させると予想されます。 また、農村部の所得が増加し、信用供与が容易に受けられるようになったことも、国内の肥料使用量に好影響を与えると思われます。 契約栽培では、食品加工業者(契約者)から農家に対して技術やトレーニングなどのインプットが提供されるため、肥料の使用量にプラスの影響を与えることが予想される。 主な市場細分化 IMARC Groupは、インドの肥料市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、セグメント、製剤、用途に基づき、市場を分類しています。 製品タイプ別の内訳化学肥料 バイオ肥料 製品タイプ別に見ると、化学肥料とバイオ肥料に分類されます。現在、化学肥料が最も大きなシェアを占めています。 セグメント別内訳 複合肥料 DAP モップ 尿素 SSP その他 セグメントは、複合肥料、DAP、MOP、尿素、SSPに分類されます。現在、DAPが市場シェアの大半を占める最大のタイプです。 製剤別の内訳。 液体 乾式 肥料は、液体と乾式に分類されます。乾式肥料は、市場シェアの大部分を占める主要なセグメントです。 用途別構成比 農業 穀物および穀類 油糧種子 果物・野菜 その他 園芸 用途別に見ると、農業用と園芸用に分類されます。現在、農作業用のアプリケーションが市場を支配しています。 地域別構成比 東インド 北インド 南インド 西インド 地域別では、北インド、南インド、東インド、西インドに区分されます。北インドはインドの肥料市場において主要な地位を占めています。 競合の状況 市場の競争環境もレポートで検討されており、主要企業のプロファイルも提供されています。 本レポートは、インドの肥料市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概要から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他何らかの形でインドの肥料産業に関わる、または参入を計画している全ての方にとって必読の一冊です。本レポートで回答した主な質問 インドの肥料市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか? COVID-19はインドの肥料市場にどのような影響を与えたか? インドの肥料市場の製品タイプ別構成は? インドの肥料市場の主要セグメント別の内訳は? インドの肥料市場の製剤別内訳は? インドの肥料市場の用途別ブレークアップとは? インドの肥料市場の地域別構成は? インドの肥料市場のバリューチェーンにおける各段階は? インドの肥料市場における主要な推進要因や課題は何か? インドの肥料市場の構造と主要なプレイヤーはどこか? インドの肥料市場における競争はどの程度か? 肥料はどのように製造されているか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Properties 4.3 Key Industry Trends 5 Indian Fertilizer Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Segment 5.6 Market Breakup by Formulation 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 5.10 SWOT Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Strengths 5.10.3 Weaknesses 5.10.4 Opportunities 5.10.5 Threats 5.11 Value Chain Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Research and Development 5.11.3 Raw Material Procurement 5.11.4 Manufacturing 5.11.5 Marketing 5.11.6 Distribution 5.11.7 End-Use 5.12 Porters Five Forces Analysis 5.12.1 Overview 5.12.2 Bargaining Power of Buyers 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers 5.12.4 Degree of Competition 5.12.5 Threat of New Entrants 5.12.6 Threat of Substitutes 5.13 Price Analysis 5.13.1 Key Price Indicators 5.13.2 Price Structure 5.13.3 Margin Analysis 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Chemical Fertilizers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Biofertilizers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Segment 7.1 Complex Fertilizers 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 DAP 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 MOP 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Urea 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 SSP 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Formulation 8.1 Liquid 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Dry 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Farming 9.1.1 Grains and Cereals 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Oilseeds 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.1.3 Fruits and Vegetables 9.1.3.1 Market Trends 9.1.3.2 Market Forecast 9.1.4 Others 9.1.4.1 Market Trends 9.1.4.2 Market Forecast 9.2 Gardening 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 East India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 North India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 West India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Fertilizer Manufacturing Process 11.1 Product Overview 11.2 Raw Material Requirements 11.3 Manufacturing Process 11.4 Key Success and Risk Factors 12 Competitive Landscape 12.1 Market Structure 12.2 Key Players 12.3 Profiles of Key Players
SummaryThe Indian fertilizer market reached a value of INR 858 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 1,131 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Properties 4.3 Key Industry Trends 5 Indian Fertilizer Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Segment 5.6 Market Breakup by Formulation 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 5.10 SWOT Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Strengths 5.10.3 Weaknesses 5.10.4 Opportunities 5.10.5 Threats 5.11 Value Chain Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Research and Development 5.11.3 Raw Material Procurement 5.11.4 Manufacturing 5.11.5 Marketing 5.11.6 Distribution 5.11.7 End-Use 5.12 Porters Five Forces Analysis 5.12.1 Overview 5.12.2 Bargaining Power of Buyers 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers 5.12.4 Degree of Competition 5.12.5 Threat of New Entrants 5.12.6 Threat of Substitutes 5.13 Price Analysis 5.13.1 Key Price Indicators 5.13.2 Price Structure 5.13.3 Margin Analysis 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Chemical Fertilizers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Biofertilizers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Segment 7.1 Complex Fertilizers 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 DAP 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 MOP 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Urea 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 SSP 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Formulation 8.1 Liquid 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Dry 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Farming 9.1.1 Grains and Cereals 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Oilseeds 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.1.3 Fruits and Vegetables 9.1.3.1 Market Trends 9.1.3.2 Market Forecast 9.1.4 Others 9.1.4.1 Market Trends 9.1.4.2 Market Forecast 9.2 Gardening 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 East India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 North India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 West India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Fertilizer Manufacturing Process 11.1 Product Overview 11.2 Raw Material Requirements 11.3 Manufacturing Process 11.4 Key Success and Risk Factors 12 Competitive Landscape 12.1 Market Structure 12.2 Key Players 12.3 Profiles of Key Players
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よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |