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スマートバスルーム市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart Bathroom Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

スマートバスルームの世界市場は、2021年に24億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.51%を示し、2027年までに41億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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107 英語

 

サマリー

スマートバスルームの世界市場は、2021年に24億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.51%を示し、2027年までに41億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

スマートバスルームとは、スマートフォンなどのスマートデバイスから操作できる自動化された水廻りシステムのことです。タッチレス蛇口、センサー付きソープディスペンサー、自動貯水槽システム、ハンドドライヤーなど、数多くの環境に優しいソリューションと先進的な技術によるハードウェアで構成されています。また、照明、冷暖房、自動ドア、デジタル水栓、浴槽、自動トイレなどの機能の集中制御も可能です。スマートバスルームは、利便性、制御性、コスト削減、エネルギー効率の向上などのメリットを提供します。さらに、高齢者や障害者のための柔軟な環境づくりを支援します。

近年、バスルームのコンセプトは、機能性や利便性を超えて、大きく変革しています。その結果、世界中の消費者がバスルームをリラックスできる空間として認識し、スマートバスルームに投資するようになりました。この背景には、所得水準の向上、核家族化の進展、環境意識の高まりなどがあります。また、家電製品やデバイスを統合するIoTの採用が進み、従来の住宅をスマートホームに変えるニーズが高まっていることから、スマートバスルームの需要も増加しています。さらに、消費者の健康、衛生、省エネに対する意識の高まりから、これらのバスルームシステムに対する需要は世界中で増加しています。また、Amazonが開発したバーチャルアシスタント「Alexa」と連携したKohlerのトイレ「Numi 2.0」など、メーカー各社は独自の機能を備えた製品を投入しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のスマートバスルーム市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品、流通チャネル、最終用途産業に基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳

タッチレス水栓
スマートトイレ
タッチレスソープディスペンサー
タッチレス貯水槽
ハンドドライヤー
スマートウィンドウ
その他

販売チャネル別構成比

オフライン
オンライン

最終使用産業別内訳。

非住宅用
住宅用

地域別構成比。

欧州
アジア太平洋地域
北アメリカ
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、Duravit、Jaquar、Kohler、LIXILグループ、TOTO、American Standard Brands、Bradley Corporation、Cera Sanitaryware Ltd、Cleveland Faucet Group、Delta Faucet Company、Grohe、Jacuzzi、Novellini、Pfister、Roca Sanitario, S.A, Sloan Valveなどの主要企業による市場の競争状況も分析されています。

IMARC Groupの最新レポートでは、世界のスマートバスルーム市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。これは、市場のマクロ的概観から、産業実績のミクロ的詳細、最近の動向、主要市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他何らかの形で世界のスマートバスルーム市場に関与している、または参入を計画しているすべての方々の必読の書です。本レポートで回答した主な質問

スマートバスルームの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
世界のスマートバスルーム業界における主要な地域市場は?
COVID-19は世界のスマートバスルーム産業にどのような影響を及ぼしましたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
流通チャネルに基づく市場の内訳は?
最終用途産業別の市場構成は?
世界のスマートバスルーム産業のバリューチェーンにおける各ステージとは?
世界のスマートバスルーム産業の主要な推進要因と課題とは?
世界のスマートバスルーム産業の構造と主要プレイヤーは?
世界のスマートバスルーム業界における競争の度合いとは?
世界のスマートバスルーム業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Bathroom Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by End-Use Industry
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Touchless Faucets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Smart Toilets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Touchless Soap Dispenser
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Touchless Cisterns
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Hand Dryers
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Smart Windows
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Online
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use Industry
8.1 Non-Residential
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Residential
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Europe
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Duravit
14.3.2 Jaquar
14.3.3 Kohler
14.3.4 LIXIL Group
14.3.5 TOTO
14.3.6 American Standard Brands
14.3.7 Bradley Corporation
14.3.8 Cera Sanitaryware Ltd
14.3.9 Cleveland Faucet Group
14.3.10 Delta Faucet Company
14.3.11 Grohe
14.3.12 Jacuzzi
14.3.13 Novellini
14.3.14 Pfister
14.3.15 Roca Sanitario, S.A.
14.3.16 Sloan Valve

 

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Summary

The global smart bathroom market reached a value of US$ 2.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.1 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 9.51% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sector. These insights are included in the report as a major market contributor.

A smart bathroom refers to an automated plumbing and sanitary system which can be controlled through smartphones and other smart devices. It consists of numerous eco-friendly solutions and advanced technological hardware such as touchless faucets, sensor-enabled soap dispensers, and automatic cistern systems and hand dryers. It also offers centralized control of functions such as lighting, air conditioning and heating, automated doors, digital faucets, soaking tubs, and automatic toilets. A smart bathroom provides advantages like convenience, control, cost savings, and increased energy efficiency. Furthermore, it aids in creating a flexible environment for aging and disabled users.

The concept of a bathroom has revolutionized drastically and transcended beyond functionality and convenience in recent years. As a result, consumers around the world now perceive these spaces as a decompressing zone and are investing in smart bathrooms. This is further supported by inflating income levels, the mounting number of nuclear families and rising environmental awareness. Moreover, with the rising adoption of IoT to integrate home appliances and devices, and emerging need to transform conventional homes to smart homes, an increase in the demand for smart bathrooms has been experienced. Additionally, on account of the growing awareness about health, hygiene and energy conservation among consumers, the demand for these bathroom systems is increasing across the globe. The manufacturers are also introducing products with unique functionalities, such as Kohler’s Numi 2.0 toilet which is integrated with Alexa, the virtual assistant developed by Amazon.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart bathroom market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, distribution channel and end-use industry.

Breakup by Product:

Touchless Faucets
Smart Toilets
Touchless Soap Dispenser
Touchless Cisterns
Hand Dryers
Smart Windows
Others

Breakup by Distribution Channel:

Offline
Online

Breakup by End-Use Industry:

Non-Residential
Residential

Breakup by Region:

Europe
Asia Pacific
North America
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Duravit, Jaquar, Kohler, LIXIL Group, TOTO, American Standard Brands, Bradley Corporation, Cera Sanitaryware Ltd, Cleveland Faucet Group, Delta Faucet Company, Grohe, Jacuzzi, Novellini, Pfister, Roca Sanitario, S.A., Sloan Valve, etc

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the global smart bathroom market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global smart bathroom market in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the global smart bathroom market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global smart bathroom industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global smart bathroom industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the end-use industry?
What are the various stages in the value chain of the global smart bathroom industry?
What are the key driving factors and challenges in the global smart bathroom industry?
What is the structure of the global smart bathroom industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global smart bathroom industry?
What are the profit margins in the global smart bathroom industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Bathroom Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by End-Use Industry
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Touchless Faucets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Smart Toilets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Touchless Soap Dispenser
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Touchless Cisterns
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Hand Dryers
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Smart Windows
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Online
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use Industry
8.1 Non-Residential
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Residential
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Europe
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North America
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Duravit
14.3.2 Jaquar
14.3.3 Kohler
14.3.4 LIXIL Group
14.3.5 TOTO
14.3.6 American Standard Brands
14.3.7 Bradley Corporation
14.3.8 Cera Sanitaryware Ltd
14.3.9 Cleveland Faucet Group
14.3.10 Delta Faucet Company
14.3.11 Grohe
14.3.12 Jacuzzi
14.3.13 Novellini
14.3.14 Pfister
14.3.15 Roca Sanitario, S.A.
14.3.16 Sloan Valve

 

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