世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ドッグフード市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Dog Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のドッグフード市場は、2021年に627億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には840億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.95%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
110 英語

 

サマリー

世界のドッグフード市場は、2021年に627億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には840億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR4.95%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

犬は現在、世界中で最も好まれているペットの1つである。犬の一般的な食事は、炭水化物、ミネラル、タンパク質、脂肪、ビタミン、水分の組み合わせで構成されている必要があります。適切な栄養がない場合、犬は感染症を撃退し、日常活動を行い、歯や骨を修復し、体格や筋力を維持することができません。このため、世界中のドッグフードメーカーが、犬のライフステージに合わせた製品を発表しています。また、腎臓病や心臓病などの健康管理を目的とした製品もあります。また、さまざまなNGO団体が野良犬を保護するシェルターを建設し、ボランティアが野良犬の健康増進に力を入れていることも、高品質なドッグフードの需要を高めている。

ドッグフードの世界市場動向。
昨今、ペットオーナーの愛犬の食事に対する意識が高まり、より高品質なドッグフードへの需要が高まっています。また、世界的に犬の糖尿病、高血圧、関節炎などの病気が多く報告されています。その結果、獣医師は飼い主に低カロリーのドッグフードを勧め始め、それによってメーカーは製品の提供を拡大するよう促されています。このほか、メキシコ、インド、タイ、中国などの発展途上地域では、物流施設の充実により、ドッグフードが大きく伸びています。さらに、これらの地域では、急速な都市化と可処分所得の増加のために、犬の所有率が上昇している。このような要因が、市場の成長に拍車をかけています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のドッグフード市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、価格タイプ、成分タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ドライドッグフード
犬用おやつ
ウェットドッグフード

ドッグフード市場は、製品の種類によってドライドッグフード、ドッグトリーツ、ウェットドッグフードに分類されます。このうち、ドライドッグフードは、価格が安く、歯石の蓄積を抑えることができるため、最も人気のあるタイプです。

価格タイプ別内訳。

プレミアム製品
マスプロダクツ

価格帯別に見ると、高級食品と大衆食品に分類される。現在、マスプロダクトは最大のセグメントであり、明確な優位性を示している。

原材料の種類別構成比。

動物由来
植物由来

動物由来と植物由来に分類して分析した。現在、消化が良く、エネルギー源となり、犬の健康維持に役立つ動物由来製品が勢いを増しています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
専門店
オンライン
その他

流通経路に基づき、市場はスーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンラインおよびその他に分類されます。このうち、スーパーマーケットとハイパーマーケットは、各種ドッグフードブランドの販売チャネルとして最も人気がある。

地域別の洞察。

北米
西ヨーロッパ
アジア太平洋地域
ラテンアメリカ
東ヨーロッパ
中近東・アフリカ

地域別では、北米がドッグフードの最大市場であり、市場シェアの大半を占めています。これは、この地域全体で、特定のサイズ、品種、年齢に応じた幅広いドッグフード製品が入手可能であることに起因しています。その他の主要市場には、西ヨーロッパ、アジア太平洋地域、ラテンアメリカ、東ヨーロッパ、中東およびアフリカが含まれます。

競争環境。
世界のドッグフード市場は、少数のプレイヤーが存在し、品質と価格の面で競争しているため、高度に集中している。市場に進出している主要なプレーヤーは以下の通りです。

マース・ペットケア社
ネスレピュリナペットケア
ヒルズ ペットニュートリション
プロクター・アンド・ギャンブル社
デルモンテフーズ 本レポートでお答えする主な質問です。
ドッグフードの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
世界のドッグフード産業における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のドッグフード業界にどのような影響を与えたか?
世界のドッグフード業界における主要な価格設定区分は何か?
世界のドッグフード業界における様々な原材料の種類は何か?
世界のドッグフード業界におけるいくつかの製品タイプは何ですか?
世界のドッグフード業界における主要な流通チャネルは何か?
ドッグフードの価格動向は?
世界のドッグフード産業のバリューチェーンにおける様々な段階は何か?
世界のドッグフード産業における主要な推進要因と課題は何か?
世界のドッグフード産業の構造とキープレイヤーは?
ドッグフードの世界市場における競争はどの程度か?
世界のドッグフード業界の利益率は?
ドッグフードの製造工場を設立するための主な要件は何か?
ドッグフードはどのように製造されるのですか?
ドッグフードの製造工場で行われる様々な単位作業とはどのようなものですか?
ドッグフード製造工場の設立に必要な土地の面積はどのくらいですか?
ドッグフード製造工場の設立に必要な機械設備は何ですか?
ドッグフードの製造工場を設立するために必要な原材料は何ですか?
ドッグフードの包装に必要なものは何ですか?
ドッグフードの輸送に必要なものは何ですか?
ドッグフードの製造工場を設立するために必要なユーティリティは何ですか?
ドッグフードの製造工場を設立するために必要な人材はどの程度ですか?
ドッグフードの製造工場を設立するためのインフラストラクチャーコストはどのくらいですか?
ドッグフード製造工場設立のための資本コストは?
ドッグフード製造工場設立のための運営費はいくらですか?
ドッグフード製造工場の収支はどのようになりますか?
損益分岐点までの所要時間は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dog Food Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Pricing Type
5.8 Market Breakup by Ingredient Type
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Raw Material Procurement
5.12.2 Manufacturing
5.12.3 Marketing
5.12.4 Distribution
5.12.5 Exports
5.12.6 End-Use
5.13 Porter’s Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Competition
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
5.14 Key Market Drivers and Success Factors
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Western Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia-Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Eastern Europe
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Middle East and Africa
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market by Product Type
7.1 Dry Dog Food
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dog Treats
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Wet Dog Food
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market by Pricing Type
8.1 Mass Products
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Premium Products
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market by Ingredient Type
9.1 Animal Derived
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Plant Derived
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market by Distribution Channel
10.1 Supermarkets and Hypermarkets
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Specialty Stores
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Online
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Market Breakup by Key Players
12 Dog Food Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Raw Material Requirements and Expenditures
13.6 Packaging Requirements and Expenditures
13.7 Transportation Requirements and Expenditures
13.8 Utility Requirements and Expenditures
13.9 Manpower Requirements and Expenditures
13.10 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Mars Petcare Inc.
16.2 Nestlé Purina Pet Care
16.3 Hill's Pet Nutrition
16.4 Proctor & Gamble Co.
16.5 Del Monte Foods

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global dog food market reached a value of US$ 62.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 84 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.95% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Dogs currently represent one of the most preferred pets across the globe. The general diet of a dog should comprise a combination of carbohydrates, minerals, proteins, fats, vitamins and water. In the absence of proper nutrition, dogs are unable to fight off infection, perform daily activities, repair teeth and bones, and maintain their build and muscle tone. In line with this, dog food manufacturers across the globe have been introducing products suitable for every stage of a dog’s life. Some of these products provide hypoallergenic nutrition, whereas other formulations are produced for controlling health conditions such as kidney and heart-related diseases. Moreover, various non-governmental organizations have started building rescue shelters where the volunteers focus on improving the health of stray dogs, which has given rise to the demand for high-quality dog food.

Global Dog Food Market Trends:
Nowadays, pet owners are becoming more aware of the dietary requirements of their dogs, owing to which the demand for better quality dog food products has escalated. In addition, numerous cases of diabetes, high blood pressure and arthritis have been reported in dogs across the globe. As a result, veterinarians have started recommending low-calorie dog food to the owners, thereby prompting manufacturers to expand their product offerings. Other than this, in developing regions like Mexico, India, Thailand and China, dog food products have witnessed a significant growth due to the availability of improved logistic facilities. Furthermore, on account of rapid urbanization and increasing disposable incomes in these regions, there has been a rise in dog ownership rates. This factor has provided an impetus to the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global dog food market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, pricing type, ingredient type, and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Dry Dog Food
Dog Treats
Wet Dog Food

The dog food market has been segmented on the basis of the product type into dry dog food, dog treats and wet dog food. Amongst these, dry dog food is the most popular type as it is less expensive and reduces the cumulation of dental tartar.

Breakup by Pricing Type:

Premium Products
Mass Products

On the basis of the pricing type, the market has been segregated into premium and mass food products. At present, mass products represent the largest segment, exhibiting a clear dominance.

Breakup by Ingredient Type:

Animal Derived
Plant Derived

The market has been analyzed on the basis of the ingredient into animal- and plant-derived products. Currently, animal-derived products are gaining momentum as they are easily digestible, provide energy and help in maintaining the overall health of the dogs.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online
Others

Based on the distribution channel, the market has been divided into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online and others. Amongst these, supermarkets and hypermarkets are the most popular sales channel for various dog food brands.

Regional Insights:

North America
Western Europe
Asia Pacific
Latin America
Eastern Europe
Middle East and Africa

On a regional basis, North America represents the biggest market for dog food, holding the majority of the market share. This can be attributed to the availability of a wide range of dog food products for specific size, breed and age across the region. The other major markets include Western Europe, Asia Pacific, Latin America, Eastern Europe, and the Middle East and Africa.

Competitive Landscape:
The global dog food market is highly concentrated in nature with the presence of a few players competing in terms of quality and prices. Some of the leading players operating in the market are:

Mars Petcare, Inc.
Nestlé Purina Pet Care
Hill's Pet Nutrition
Proctor & Gamble Co.
Del Monte Foods Key Questions Answered in This Report:
How has the global dog food market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global dog food industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global dog food industry?
What are the major pricing segments in the global dog food industry?
What are the various ingredient types in the global dog food industry?
What are the several product types in the global dog food industry?
What are the leading distribution channels in the global dog food industry?
What are the price trends of dog food?
What are the various stages in the value chain of the global dog food industry?
What are the key driving factors and challenges in the global dog food industry?
What is the structure of the global dog food industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global dog food industry?
What are the profit margins in the global dog food industry?
What are the key requirements for setting up a dog food manufacturing plant?
How are dog foods manufactured?
What are the various unit operations involved in a dog food manufacturing plant?
What is the total size of land required for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the machinery requirements for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the raw material requirements for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the packaging requirements for dog food?
What are the transportation requirements for dog food?
What are the utility requirements for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the manpower requirements for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the infrastructure costs for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the capital costs for setting up a dog food manufacturing plant?
What are the operating costs for setting up a dog food manufacturing plant?
What will be the income and expenditures for a dog food manufacturing plant?
What is the time required to break-even?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dog Food Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Pricing Type
5.8 Market Breakup by Ingredient Type
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.12.1 Raw Material Procurement
5.12.2 Manufacturing
5.12.3 Marketing
5.12.4 Distribution
5.12.5 Exports
5.12.6 End-Use
5.13 Porter’s Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Competition
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
5.14 Key Market Drivers and Success Factors
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Western Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia-Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Eastern Europe
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Middle East and Africa
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market by Product Type
7.1 Dry Dog Food
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dog Treats
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Wet Dog Food
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market by Pricing Type
8.1 Mass Products
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Premium Products
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market by Ingredient Type
9.1 Animal Derived
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Plant Derived
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market by Distribution Channel
10.1 Supermarkets and Hypermarkets
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Specialty Stores
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Online
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Market Breakup by Key Players
12 Dog Food Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Raw Material Requirements and Expenditures
13.6 Packaging Requirements and Expenditures
13.7 Transportation Requirements and Expenditures
13.8 Utility Requirements and Expenditures
13.9 Manpower Requirements and Expenditures
13.10 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Mars Petcare Inc.
16.2 Nestlé Purina Pet Care
16.3 Hill's Pet Nutrition
16.4 Proctor & Gamble Co.
16.5 Del Monte Foods

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(dog)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る