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北米オンライン食品宅配市場レポート:プラットフォームタイプ別(モバイルアプリケーション、ウェブサイト)、ビジネスモデル別(注文重視の食品宅配システム、物流ベースの食品宅配システム、フルサービスの食品宅配システム)、支払方法別(オンライン、代金引換)、地域別 2024-2032


North America Online Food Delivery Market Report by Platform Type (Mobile Applications, Websites), Business Model (Order Focused Food Delivery System, Logistics Based Food Delivery System, Full-Service Food Delivery System), Payment Method (Online, Cash on Delivery), and Region 2024-2032

北米のオンライン食品宅配市場規模は2023年に339億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに973億米ドルに達し、2024~2032年の間に12%の成長率(CAGR)を示すと予測している。健康的で栄養価... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2024年7月1日 US$3,699
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サマリー

北米のオンライン食品宅配市場規模は2023年に339億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに973億米ドルに達し、2024~2032年の間に12%の成長率(CAGR)を示すと予測している。健康的で栄養価の高い食事を販売する食品販売店の増加、手頃な価格で素早く食品を入手したいという嗜好の高まり、強化されたデリバリー・サービスの採用増加などは、市場を推進する主な要因の一部である。

オンライン・フードデリバリーは、ウェブサイトやモバイル・アプリケーションなどのデジタル・プラットフォームを通じて食品を注文し、短時間でその場所に配達してもらうプロセスで構成される。これにより、個人は豊富なメニューやさまざまなレストラン、ファストフード店、カフェを閲覧して、好みの食事を購入することができる。また、企業がビジネスモデルにダイニング・イン施設を取り入れる手間を省くこともできる。さらに、オンライン・フードデリバリーは、レストランや飲食店がリアルタイムで経費を監視するのに役立つため、北米地域で需要が高まっている。

現在、便利で効率的な顧客管理と注文管理を提供するオンライン・フードデリバリーに対する需要の高まりは、北米市場の成長を促す重要な要因の一つとなっている。これに加えて、手頃な価格で食品を素早く入手したいという嗜好が高まっていることも、同地域の市場成長に寄与している。加えて、スマートフォンへの依存度の高さと高速インターネットの利用可能性が、北米市場の見通しを良好なものにしている。これとは別に、さまざまなオンラインフードデリバリーアプリやウェブサイトで大幅な割引、特典、キャッシュバック、クーポンコードを利用できるようになりつつあることが、市場の成長を支えている。さらに、多種多様な料理を提供するクラウドキッチンやバーチャルレストランの台頭が北米市場の成長を強化している。

北米のオンライン食品配達市場の動向/推進要因:
便利な食品に対する需要の高まりが市場成長を刺激

現在、消費者の嗜好は、より便利で多くの時間を節約できるため、自宅で食事を準備するよりもオンラインで注文する方に傾いている。これに加えて、オンライン・フードデリバリーでは、数多くのレストランやカフェの多種多様なメニューを見て、好きなものを選ぶことができる。また、働いている人は、料理を作ったり、レストランに行ったりする手間を省くことができ、好みの食事を注文し、自宅や職場に配達してもらうことができる。さらに、オンライン・フードデリバリーは様々な割引クーポンや有利なオファーを提供しており、これが北米での需要を喚起している。

健康的で栄養価の高い食事を販売する食品販売店の増加が、オンライン・フードデリバリーの需要を刺激している。

現在、食品アウトレットやクイックサービスレストランは、北米の健康志向の消費者、フィットネス愛好家やジム通いのために様々な健康的な食事のオプションを組み込むことによって、メニューを多様化している。これらのレストランでは、摂取カロリーをモニターするために食材を選び、自分好みのサラダを作ることができるようになっている。また、揚げ物ではなく、ローストやグリルを中心とした低カロリー料理も販売している。このほか、この地域のオンライン食品宅配事業者は、健康的な料理で構成された食事プランを、1週間または1ヶ月のカロリーやその他の栄養素の詳細とともに選択できる、さまざまなサブスクリプション・ベースのモデルを提示している。

より充実したデリバリー・サービスの採用が市場の成長を促進

北米のオンライン食品宅配事業者は、指定された期間内に注文を届けることを謳った強化型宅配サービスを採用している。強化型デリバリー・サービスは、ロジスティクスの改善、ルート・プランニング、効率的な配送網の採用によって配送時間を最適化することに重点を置いている。これらのサービスは、お腹が空いていてすぐに食事がしたい人や、時間に制約がありすぐに食事を届けたい人に最適である。また、消費者は注文を受けた瞬間から玄関先に届くまでを追跡することができる。この透明性により、顧客は配達の進捗状況やステータスをモニターし、正確な到着時間を予測することができるため、信頼感を抱くことができる。

北米オンライン食品宅配業界のセグメンテーション:
IMARC Groupは、北米オンライン食品宅配市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの地域レベルおよび国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、プラットフォームの種類、ビジネスモデル、支払い方法に基づいて市場を分類しています。

プラットフォームタイプ別内訳

モバイルアプリケーション
ウェブサイト

モバイル・アプリケーションが最大の市場シェア

この調査レポートは、北米のオンラインフードデリバリー市場をプラットフォームタイプ別に詳細に分類・分析している。これにはモバイルアプリケーションとウェブサイトが含まれる。同レポートによると、モバイルアプリケーションは限定的で孤立した機能を提供し、多くの場合位置情報ベースの機能を使用するため、最大のセグメントを占めている。また、多種多様な料理を提供するレストランや料理店の広範なリストを閲覧して、個人がオンラインで食品を購入することも可能である。

ウェブサイトは、ウェブ・アドレスを介してアクセスできるファイルの集合体であり、特定のテーマや主題を扱い、特定のカフェやレストランによって管理されている。ウェブサイトを利用することで、外食企業は第三者のビジネスやプラットフォームを介さずに、顧客から直接注文を受けることができる。ウェブサイトはまた、潜在的な顧客の間で彼らのサービスや製品を促進するためのマーケティングキャンペーンを実施することができます。

ビジネスモデル別内訳:

注文重視型フードデリバリーシステム
物流ベースのフードデリバリーシステム
フルサービス型フードデリバリーシステム

注文重視のフードデリバリーシステムがシェアの大半を占める

北米オンライン食品宅配市場のビジネスモデルに基づく詳細な分類と分析も報告書に記載されている。これには、注文に焦点を当てたフードデリバリーシステム、物流ベースのフードデリバリーシステム、フルサービスのフードデリバリーシステムが含まれる。同レポートによると、注文に焦点を当てたフードデリバリーシステムは、顧客が様々なレストランや料理店のメニューを見たり、自分の好みや予算に合った店に注文したりすることを可能にするため、最大の市場シェアを占めている。このシステムは、顧客と地元の様々なレストランを仲介する役割を果たす。

ロジスティック・ベースのフード・デリバリー・システムは、タクシー・ドライバーやロジスティック・サービス・プロバイダーを雇い、クイック・サービス・レストランからの注文を受け取り、購入者の玄関先まで届ける。

フルサービスのフードデリバリーシステムは、第三者が関与しないことを保証し、料理を調理するために社内のシェフを雇う。また、注文された料理を時間通りに顧客の玄関先まで届ける宅配業者や配達員も社内にいる。フルサービス・フード・デリバリー・システムでは、個人が料理を予約注文し、指定された日に指定された場所に配達することができる。

支払い方法別の内訳:

オンライン
代金引換

オンラインが最大のシェアを占める

北米のオンライン食品宅配市場について、支払い方法に基づく詳細な内訳と分析も報告書に記載されている。これにはオンラインと代金引換が含まれる。同レポートによると、オンラインが最大の市場シェアを占めているのは、顧客が遠隔操作で注文の事前決済ができる便利な決済方法だからである。オンライン決済は、クレジットカードやデビットカード、統合決済インターフェース(UPI)、ネットバンキングを利用したオンライン決済プラットフォームを通じて行うことができる。また、キャッシュレス決済であるため、支払い者に様々なキャッシュバックキャンペーンや有利な割引が提供されることも多い。

代金引換は、注文した商品を受け取った後に代金を支払う方法である。これにより、顧客はブランドを信頼し、お金を失うリスクを防ぐことができる。また、配達員にチップを渡すこともできる。

地域別内訳:

アメリカ
カナダ

米国が明確な優位性を示し、北米のオンライン食品配達市場で最大のシェアを占める

本レポートはまた、米国とカナダを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供している。

家庭料理を作る代わりにオンラインで食品を注文する嗜好が高まっているため、米国が最大の市場シェアを占めている。これに加えて、オンライン・メニューの閲覧や注文のために、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどのスマート・デバイスへの依存度が高まっていることも、市場の成長を後押ししている。加えて、手頃な価格で風味豊かな料理を販売するファストフード店やクイックサービスレストランの出現が増加していることも、同地域のオンライン食品宅配市場を強化している。

カナダは、より多くの顧客とつながり、売上を伸ばすためにオンライン・デリバリー・システムを選択するレストランや食品店の数が増加しているため、この分野でさらに拡大すると推定される。

競争環境:
現在、ファストフードの消費が増加していることに加え、調理の手間を省く便利な食品に対する需要が高まっていることから、オンライン・フードデリバリーが増加している。その結果、大手企業はオンライン注文に対して定期的な割引やオファーを顧客に提供している。また、アプリの様々な面を改善することにも注力しており、例えば、カスタマーレビューのセクションを取り入れたり、注文をリアルタイムで追跡したり、アプリを通じて個人がテーブルを予約できるようにしたりしている。このほか、ビーガンやベジタリアンの顧客向けに、植物由来の食材を使った風味豊かなメニューの開発も計画している。トップ企業は、食品に持続可能な包装ソリューションを採用し、注文の超高速配達を提供している。

本レポートでは、北米のオンライン食品宅配市場における競争環境を包括的に分析している。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。

本レポートで回答した主な質問

1.北米のオンラインフードデリバリー市場の規模は?
2.2024〜2032年の北米オンライン食品宅配市場の予想成長率は?
3.北米オンライン食品宅配市場を牽引する主要因は?
4.COVID-19が北米オンライン食品宅配市場に与えた影響は?
5.プラットフォームタイプに基づく北米オンライン食品宅配市場の内訳は?
6.ビジネスモデルに基づく北米オンラインフードデリバリー市場の内訳は?
7.北米オンラインフードデリバリー市場の支払方法に基づく内訳は?
8.北米オンライン食品宅配市場の主要地域は?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 オンライン食品宅配の世界市場
5.1 市場パフォーマンス
5.2 プラットフォームタイプ別市場構成
5.3 ビジネスモデル別市場構成
5.4 支払い方法別市場構成比
5.5 地域別市場構成比
5.6 市場予測
6 北米オンラインフードデリバリー市場
6.1 市場パフォーマンス
6.2 COVID-19の影響
6.3 市場予測
7 北米のオンラインフードデリバリー市場プラットフォームタイプ別内訳
7.1 モバイルアプリケーション
7.2 ウェブサイト
8 北米のオンライン食品配達市場ビジネスモデル別
8.1 注文重視型フードデリバリーシステム
8.2 ロジスティクスベースのフードデリバリーシステム
8.3 フルサービスフードデリバリーシステム
9 北米のオンライン食品配達市場支払方法別内訳
9.1 オンライン
9.2 代金引換
10 北米のオンライン食品宅配市場国別構成比
10.1 米国
10.1.1 過去の市場動向
10.1.2 プラットフォームタイプ別市場構成
10.1.3 ビジネスモデル別市場構成比
10.1.4 支払い方法別市場構成比
10.1.5 市場予測
10.2 カナダ
10.2.1 過去の市場動向
10.2.2 プラットフォームタイプ別市場構成比
10.2.3 ビジネスモデル別市場構成比
10.2.4 支払い方法別市場構成比
10.2.5 市場予測
11 SWOT分析
11.1 概要
11.2 長所
11.3 弱点
11.4 機会
11.5 脅威
12 バリューチェーン分析
13 ポーターのファイブフォース分析
13.1 概要
13.2 買い手の交渉力
13.3 サプライヤーの交渉力
13.4 ライバルの度合い
13.5 新規参入の脅威
13.6 代替品の脅威
14 価格分析
15 競争環境
15.1 市場構造
15.2 主要プレーヤー
15.3 主要プレーヤーのプロフィール

図表一覧

図1: 北米:オンライン食品配達市場:主な推進要因と課題
図2:世界:オンライン食品宅配市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図3:世界:オンライン食品宅配市場:プラットフォームタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図4:世界:オンライン食品宅配市場:ビジネスモデル別構成比(%)、2023年
図5:世界:オンライン食品宅配市場:図5:オンライン食品宅配市場の支払方法別構成比(%)、2023年
図6:世界:オンライン食品宅配市場:図6:オンライン食品宅配市場の地域別構成比(%)、2023年
図7:世界:オンライン食品宅配市場の予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図8:北米オンライン食品宅配市場売上金額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図9:北米:オンライン食品宅配市場の予測:売上金額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図10:北米:オンライン食品配達市場:北米:オンライン食品宅配市場:プラットフォームタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図11:北米:オンライン食品宅配(モバイルアプリケーション)市場オンライン食品宅配(モバイルアプリケーション)市場売上金額(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図12:北米:オンライン食品配達(モバイルアプリケーション)市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図13:北米:オンライン食品配達(ウェブサイトオンライン食品宅配(ウェブサイト)市場:売上金額(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図14:北米:オンライン食品配達(ウェブサイト)市場オンライン食品宅配(ウェブサイト)市場の予測:売上金額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図15:北米:オンライン食品宅配市場:北米:オンライン食品宅配市場:ビジネスモデル別構成比(単位:%)、2023年
図 16: 北米:オンラインフードデリバリー(注文集中型フードデリバリーシステム)市場:売上金額(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図17:北米:オンライン食品宅配(注文重視型食品宅配システム)市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図18:北米:オンライン食品宅配(物流ベースの食品宅配システム)市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図19:北米:オンライン食品宅配(物流ベースの食品宅配システム)市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図 20: 北米:オンラインフードデリバリー(フルサービスフードデリバリーシステム)市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図 21: 北米:北米:オンラインフードデリバリー(フルサービスフードデリバリーシステム)市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図22:北米:オンライン食品宅配市場:図22:北米:オンライン食品宅配市場:支払方法別構成比(単位:%)、2023年
図23:北米:オンライン食品宅配(オンライン)市場:売上金額(単位:億米ドル)、2018年・2023年
図24:北米:オンライン食品宅配(オンライン)市場予測:売上金額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図25:北米:オンライン食品配達(オンラインオンライン食品宅配(代金引換)市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年および2023年
図26:北米:オンライン食品配達(キャッシュオンデリバリー)市場予測:2018年および2023年オンライン食品宅配(キャッシュオンデリバリー)市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図27:北米:オンライン食品配達市場:2024年~2032年オンライン食品宅配市場:国別内訳(%)、2023年
図28:米国:オンライン食品配達市場オンライン食品宅配市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図29:米国:オンライン食品配達市場オンライン食品宅配市場:プラットフォームタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図 30:米国:オンライン食品配達市場:プラットフォームタイプ別内訳(単位オンライン食品配達市場:ビジネスモデル別構成比(単位
図31:米国:オンライン食品配達市場:ビジネスモデル別内訳(単位オンライン食品配達市場:支払方法別構成比(単位
図 32:米国:オンライン食品配達市場の予測:2023年オンライン食品宅配市場の予測:売上金額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図33:カナダ:オンライン食品配達市場オンライン食品配達市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図34:カナダ:オンライン食品配達市場オンライン食品配達市場:プラットフォームタイプ別構成比(単位:%)、2023年
図35:カナダ:オンライン食品配達市場オンライン食品配達市場:ビジネスモデル別構成比(%)、2023年
図36:カナダ:オンライン食品配達市場オンライン食品配達市場:図36:カナダ:オンライン食品配達市場:支払方法別構成比(単位
図37:カナダ:オンライン食品配達市場の予測:2023年オンライン食品配達市場の予測:売上金額(単位:億米ドル)、2024年~2032年
図38:北米:オンライン食品配達産業オンライン食品配達業界:SWOT分析
図 39:北米:オンライン食品宅配業界:SWOT分析オンライン食品宅配業界:バリューチェーン分析
図40:北米:バリューチェーン分析オンライン食品配達業界:ポーターのファイブフォース分析

表一覧

表1:北米:オンライン食品配達市場:主要産業のハイライト(2023年、2032年
表2:北米:オンライン食品配達市場の予測:プラットフォームタイプ別内訳(単位:10億米ドル)、2024年~2032年
表3:北米:オンライン食品配達市場の予測:2023年および2032年オンライン食品宅配市場の予測:ビジネスモデル別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表4:北米:オンライン食品宅配市場の予測:支払方法別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表5:北米:オンライン食品配達市場の予測:2024-2032年オンライン食品宅配市場の予測:国別構成比(単位:億米ドル)、2024年~2032年
表6:北米:オンライン食品宅配市場競合構造
表7:北米:オンライン食品宅配市場主要プレイヤー

 

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Summary

The North America online food delivery market size reached US$ 33.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 97.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12% during 2024-2032. The growing number of food outlets selling healthy and nutritious meals, rising preferences for quick access to food at affordable prices, and increasing adoption of enhanced delivery services are some of the major factors propelling the market.

Online food delivery comprises the process of ordering food via digital platforms, such as websites or mobile applications, and having it delivered to a location within a short time. It enables individuals to browse through an extensive range of menus and a variety of restaurants, fast food joints, and cafes to purchase their preferred meals. It also helps businesses eliminate the hassle of incorporating dine-in facilities in their business models. Furthermore, as online food delivery assists restaurants and food joints in conducting real-time expense monitoring, its demand is rising in the North American region.

At present, the increasing demand for online food delivery, as it is convenient and offers efficient customer and order management, represents one of the crucial factors impelling the growth of the market in North America. Besides this, the rising preference for quick access to food at affordable prices is contributing to the growth of the market in the region. In addition, the considerable reliance on smartphones, along with the availability of high-speed internet, is offering a favorable market outlook in North America. Apart from this, the increasing availability of heavy discounts, rewards, cashback, and coupon codes on various online food delivery apps and websites is supporting the growth of the market. Additionally, the rising emergence of cloud kitchens and virtual restaurants offering a wide variety of cuisines is strengthening the growth of the market in North America.

North America Online Food Delivery Market Trends/Drivers:
Rising demand for convenient food stimulating market growth

At present, the preferences of consumers are more towards ordering food online rather than preparing meals at home as it is more convenient and saves a lot of time. Besides this, online food delivery enables individuals to go through a wide variety of menus from numerous restaurants and cafes and select what they want. It also helps working individuals eliminate the hassle of cooking or traveling to a restaurant and allows them to order their preferred meals and get them delivered to their homes or workplace. Furthermore, online food delivery provides various discount coupons and lucrative offers, which is catalyzing its demand in North America.

Increasing food outlets that sell healthy and nutritious meals is catalyzing demand for online food delivery

Presently, food outlets and quick service restaurants are diversifying their menu by incorporating various healthy meal options for health-conscious consumers, fitness enthusiasts, and gym goers in North America. They are enabling individuals to curate their own salads by selecting ingredients for monitoring their calorie intake. They are also selling low-calorie dishes which are primarily roasted or grilled instead of deep fried. Besides this, online food delivery businesses in the region are presenting various subscription-based models wherein individuals can select a meal plan comprising healthy dishes, along with the details of calories and other nutrients for the whole week or a month.

Rising adoption of enhanced delivery services augmenting market growth

Online food delivery businesses in North America are adopting enhanced delivery services that claim to deliver orders within a specified period. Enhanced delivery services focus on optimizing delivery times by improving logistics, route planning, and employing efficient delivery networks. They are ideal for individuals who are hungry and want their meals promptly or for those who have time constraints and need their food delivered quickly. They also enable consumers to track their orders from the moment they are placed until they arrive at their doorstep. This transparency instills confidence in customers, as they can monitor the progress and status of their deliveries and estimate the exact time of arrival.

North America Online Food Delivery Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the North America online food delivery market report, along with forecasts at the regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on platform type, business model, and payment method.

Breakup by Platform Type:

Mobile Applications
Websites

Mobile applications represent the largest market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the North America online food delivery market based on the platform type. This includes mobile applications and websites. According to the report, mobile applications represented the largest segment as they provide limited and isolated functionality and often use location-based features. They also enable individuals to buy food online by browsing through an extensive list of restaurants and food joints offering a wide variety of dishes.

Websites are a collection of files accessed via a web address, covering a particular theme or subject, and managed by a particular café or restaurant. They enable food service companies to take orders from their customers directly without the involvement of any third-party business or platform. Websites also allow them to conduct marketing campaigns to promote their services and products among potential customers.

Breakup by Business Model:

Order Focused Food Delivery System
Logistics Based Food Delivery System
Full-Service Food Delivery System

Order focused food delivery system accounts the majority of the market share

A detailed breakup and analysis of the North America online food delivery market based on the business model have also been provided in the report. This includes order focused food delivery system, logistics based food delivery system, and full-service food delivery system. According to the report, order focused food delivery system accounted for the largest market share as it enables customers to see the menu from various restaurants and food joints and place an order from the one which is appropriate for their choice and budget. It acts as a mediator between customers and various local restaurants.

Logistic based food delivery system employs cab drivers or logistic service providers to pick up food orders from quick service restaurants and deliver them to the doorstep of the buyers.

Full service food delivery system ensures no third party is involved and employs their own in-house chefs to prepare the dishes. They also have in-house couriers or delivery personnel to deliver the ordered food to the doorstep of the customers on time. They enable individuals to pre-order their food and deliver it on the specified date at the specified location.

Breakup by Payment Method:

Online
Cash on Delivery

Online holds the biggest market share

A detailed breakup and analysis of the North America online food delivery market based on the payment method have also been provided in the report. This includes online and cash on delivery. According to the report, online accounted for the largest market share as it is a convenient payment method that enables customers to pre-pay for orders remotely. It can be done via online payment platforms with the help of credit or debit cards, unified payments interface (UPI), and net banking. It is a cashless mode of payment and often provides various cashback offers and lucrative discounts to payers.

Cash on delivery method enables individuals to pay for their orders after they receive them. It allows customers to trust a brand and prevent the risk of losing money. It also enables individuals to provide a tip to the delivery person for their service.

Breakup by Region:

Unites States
Canada

United States exhibits a clear dominance, accounting for the largest North America online food delivery market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include United States and Canada.

United States held the biggest market share due to the rising preference of ordering food online instead of making home-cooked meals. Besides this, the growing reliance on smart devices, including smartphones, tablets, and laptops, to browse online menus and place orders, is propelling the growth of the market. In addition, increasing emergence of fast-food joints and quick service restaurants selling flavorful dishes at affordable prices are bolstering the online food delivery market in the region.

Canada is estimated to expand further in this domain due to rising number of restaurants and food joints opting for online delivery systems to connect with a greater number of customers and increase their sales.

Competitive Landscape:
There is currently a rise in online food delivery on account of the increasing consumption of fast food, along with the rising demand for convenient food to eliminate the hassle of cooking. As a result, leading companies are offering regular discounts and offers to their customers for ordering online. They are also focusing on improving various aspects of their apps, such as incorporating customer review sections, real-time tracking of orders, and enabling individuals to book tables through their apps. Besides this, they are planning on developing menus catering to vegan and vegetarian customers consisting of various flavorful dishes made with plant-based ingredients. Top companies are adopting sustainable packaging solutions for their food products and offering super-fast delivery of orders.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the North America online food delivery market. Detailed profiles of all major companies have also been provided.

Key Questions Answered in This Report

1. How big is the North America online food delivery market?
2. What is the expected growth rate of the North America online food delivery market during 2024-2032?
3. What are the key factors driving the North America online food delivery market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the North America online food delivery market?
5. What is the breakup of the North America online food delivery market based on the platform type?
6. What is the breakup of the North America online food delivery market based on the business model?
7. What is the breakup of the North America online food delivery market based on the payment method?
8. What are the key regions in the North America online food delivery market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Online Food Delivery Market
5.1 Market Performance
5.2 Market Breakup by Platform Type
5.3 Market Breakup by Business Model
5.4 Market Breakup by Payment Method
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Forecast
6 North America Online Food Delivery Market
6.1 Market Performance
6.2 Impact of COVID-19
6.3 Market Forecast
7 North America Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type
7.1 Mobile Applications
7.2 Websites
8 North America Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model
8.1 Order Focused Food Delivery System
8.2 Logistics Based Food Delivery System
8.3 Full-Service Food Delivery System
9 North America Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method
9.1 Online
9.2 Cash on Delivery
10 North America Online Food Delivery Market: Breakup by Country
10.1 United States
10.1.1 Historical Market Trends
10.1.2 Market Breakup by Platform Type
10.1.3 Market Breakup by Business Model
10.1.4 Market Breakup by Payment Method
10.1.5 Market Forecast
10.2 Canada
10.2.1 Historical Market Trends
10.2.2 Market Breakup by Platform Type
10.2.3 Market Breakup by Business Model
10.2.4 Market Breakup by Payment Method
10.2.5 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porter’s Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Rivalry
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players

List of Figures

Figure 1: North America: Online Food Delivery Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Online Food Delivery Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type (in %), 2023
Figure 4: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model (in %), 2023
Figure 5: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method (in %), 2023
Figure 6: Global: Online Food Delivery Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 7: Global: Online Food Delivery Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 8: North America: Online Food Delivery Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 9: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 10: North America: Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type (in %), 2023
Figure 11: North America: Online Food Delivery (Mobile Applications) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 12: North America: Online Food Delivery (Mobile Applications) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 13: North America: Online Food Delivery (Websites) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 14: North America: Online Food Delivery (Websites) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 15: North America: Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model (in %), 2023
Figure 16: North America: Online Food Delivery (Order Focused Food Delivery System) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 17: North America: Online Food Delivery (Order Focused Food Delivery System) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 18: North America: Online Food Delivery (Logistics Based Food Delivery System) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 19: North America: Online Food Delivery (Logistics Based Food Delivery System) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 20: North America: Online Food Delivery (Full-Service Food Delivery System) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 21: North America: Online Food Delivery (Full-Service Food Delivery System) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 22: North America: Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method (in %), 2023
Figure 23: North America: Online Food Delivery (Online) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 24: North America: Online Food Delivery (Online) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 25: North America: Online Food Delivery (Cash on Delivery) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
Figure 26: North America: Online Food Delivery (Cash on Delivery) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 27: North America: Online Food Delivery Market: Breakup by Country (in %), 2023
Figure 28: United States: Online Food Delivery Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 29: United States: Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type (in %), 2023
Figure 30: United States: Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model (in %), 2023
Figure 31: United States: Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method (in %), 2023
Figure 32: United States: Online Food Delivery Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 33: Canada: Online Food Delivery Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 34: Canada: Online Food Delivery Market: Breakup by Platform Type (in %), 2023
Figure 35: Canada: Online Food Delivery Market: Breakup by Business Model (in %), 2023
Figure 36: Canada: Online Food Delivery Market: Breakup by Payment Method (in %), 2023
Figure 37: Canada: Online Food Delivery Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 38: North America: Online Food Delivery Industry: SWOT Analysis
Figure 39: North America: Online Food Delivery Industry: Value Chain Analysis
Figure 40: North America: Online Food Delivery Industry: Porter’s Five Forces Analysis

List of Tables

Table 1: North America: Online Food Delivery Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Platform Type (in Billion US$), 2024-2032
Table 3: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Business Model (in Billion US$), 2024-2032
Table 4: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Payment Method (in Billion US$), 2024-2032
Table 5: North America: Online Food Delivery Market Forecast: Breakup by Country (in Billion US$), 2024-2032
Table 6: North America: Online Food Delivery Market: Competitive Structure
Table 7: North America: Online Food Delivery Market: Key Players

 

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