サウジアラビアの高級品市場レポート:流通チャネル別(単一ブランド店、複数ブランド店、オンラインストア、その他)、カテゴリー別(旅行・ホテル、自動車、個人向け高級品、食品・飲料、その他)、性別(男性、女性) 2024-2032Saudi Arabia Luxury Market Report by Distribution Channel (Mono-brand Stores, Multi-brand Stores, Online Stores, and Others), Category (Travel and Hotel, Cars, Personal Luxury Goods, Food and Drinks, and Others), Gender (Male, Female) 2024-2032 サウジアラビアの高級品市場規模は2023年に92億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2032年までに同市場が225億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は10.1%に達すると予測している。人口の増加、急速... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーサウジアラビアの高級品市場規模は2023年に92億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2032年までに同市場が225億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は10.1%に達すると予測している。人口の増加、急速な都市化、可処分所得の増加、いくつかの政府イニシアチブの実施、高級観光の人気の高まり、電子商取引業界の大幅な拡大は、市場を推進している主な要因の一部である。サウジアラビアの経済は、可処分所得の増加と銀行・金融システムの安定により、急速な成長を遂げている。このような経済の好転は、自動車、時計、香水、皮革製品などの高級品の需要増につながっている。さらに、人口増加、特に若い世代が高級品産業の隆盛を支える大きな原動力となっている。サウジアラビアは贅沢なもてなしで有名で、複雑な中東建築と一流のアメニティで飾られた世界クラスのホテルやリゾートが数多くある。さらに、インフラの整備、電子商取引部門の繁栄、インターネットの普及率向上、旅行・観光産業の拡大が、サウジアラビアの高級品市場の成長と成功に大きく貢献している。 サウジアラビア政府は、国内貿易の促進、外国直接投資(FDI)の誘致、石油に依存しない経済の多角化を目的に、4つの経済都市を開発している。この構想は、国内の高級品市場の成長に大きな影響を与えている。さらに、プラダ、ティファニー、マルベリーといった著名な高級ブランドは、サウジアラビアでのプレゼンスを積極的に拡大している。これらのブランドは、地域の需要や嗜好に合わせてカスタマイズされた高級店を設立する一方で、身近な高級品を求める中流以上の消費者に対応する二次的な製品ラインを導入することで、これを実現している。これに加えて、高級モールの設立は、これらの高級ブランドがサウジアラビアで事業を拡大する十分な機会を提供している。さらに、ソーシャルメディアはサウジアラビアの高級品市場に影響を与える上で不可欠であり、ブランドは潜在顧客とつながり、買い物客はオンラインプラットフォームを通じて高級品にアクセスできるようになり、業界の成長を促進している。 サウジアラビアの高級品市場の動向/促進要因: ラグジュアリー・ツーリズムの人気の高まり サウジアラビア市場における高級観光需要の高まりが市場成長に影響を与えている。また、サウジアラビアは観光インフラに戦略的に投資しており、高級な体験を求める消費意欲の高い旅行者の取り込みに注力している。さらに2016年、サウジアラビアは石油依存から脱却して経済を多角化する「ビジョン2030」計画を打ち出し、市場の成長を後押ししている。これに伴い、サウジアラビア政府は外国人観光客に対するビザ規制を緩和し、世界中の高級旅行者がサウジアラビアを訪問しやすくなったため、多様な消費額の高い観光客を引き付けている。このほか、フォーミュラE選手権、ディリーヤ・シーズン、国際的アーティストによる音楽コンサートなど、注目度の高いイベントやフェスティバルの開催も増えており、高級観光客の誘致とホスピタリティの拡大が市場成長を後押ししている。さらに、サウジアラビアの豊かな歴史と文化遺産は、国の伝統と習慣に浸ろうとする高級観光客にとって魅力的な目的地となっており、高級観光体験の魅力を高め、市場成長を後押ししている。 eコマース産業の著しい拡大 サウジアラビアにおけるEコマース産業の急成長は、高級品市場に大きな影響を与えている。加えて、スマートフォンの普及率が高まり、インターネット接続環境が整備されたことで、高級品の購入を含むオンライン・ショッピングを利用する消費者が増え、市場成長に影響を与えている。さらに、eコマース・プラットフォームは、高級品への利便性とアクセシビリティを提供し、特に高級品の実店舗へのアクセスが限られている遠隔地の顧客にとっては、もう一つの大きな成長促進要因となっている。これに加えて、特に若い世代の消費者行動の変化は、eコマース・プラットフォームで入手可能な幅広い製品群に魅了され、オンラインでの高級品ショッピングの受け入れ拡大につながり、市場成長を加速させている。これに伴い、サウジアラビア市場には数多くの高級品専門プラットフォームが出現し、高級品セグメントに特化したハイエンドブランドの厳選されたコレクションを提供することで、目の肥えた消費者にシームレスなショッピング体験を提供している。 サウジアラビアの高級品産業のセグメンテーション IMARC Groupは、サウジアラビアの高級品市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場を流通チャネル、カテゴリー、性別に基づいて分類しています。 流通チャネル別内訳 モノブランド店 マルチブランド店 オンラインストア その他 モノブランド店が最もポピュラーな流通チャネルである。 本レポートでは、流通チャネル別に市場を詳細に分類・分析している。これには、モノブランド店、マルチブランド店、オンラインストア、その他が含まれる。報告書によると、モノブランド店が最大の市場シェアを占めている。 これらの高級小売店は、1つの高級ブランドの製品を展示・販売することに特化しており、消費者にとって非常に没入感のある、ブランドに特化したショッピング体験を生み出している。加えて、モノブランドストアの人気が高まっているのは、高級ブランドがブランドイメージとアイデンティティを維持することに重きを置いているためであり、モノブランドストアでは商品をキュレーションし、独自のブランドストーリーを効果的に伝えることができるため、市場の成長を後押ししている。 さらに、このような店舗では、1つのブランドから幅広い商品を提供しているため、消費者は1つの場所でブランドの全コレクションを探求し、選ぶことができる。これとともに、モノブランド・ストアは、ブランドとその製品に関する専門知識を提供するために十分な訓練を受けたスタッフがいるため、買い物客に独占感と個別的な配慮を提供し、市場の成長を加速させる。さらに、モノブランド・ショップの立地やデザインは、ブランドのラグジュアリーなポジショニングに合わせて戦略的に選ばれることが多く、消費者の商品に対する認識をさらに高めている。 カテゴリー別内訳: 旅行・ホテル 自動車 個人的な贅沢品 食品・飲料 その他 自動車が最大のシェアを占める 本レポートでは、カテゴリーに基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、旅行・ホテル、自動車、個人向け高級品、食品・飲料、その他が含まれる。報告書によると、自動車が最大の市場シェアを占めている。 高級車は、威信、社会的地位、成功を反映し、この国では深い文化的意義を持つ。また、多くの消費者が高級車を繁栄と洗練された趣味の象徴として優先しており、市場成長に影響を与えている。さらに、サウジアラビアの人口増加による可処分所得の増加により、高級自動車ブランドを購入できるようになったことも、成長を促す大きな要因となっている。これとともに、高級車メーカーはこの有利な機会を認識し、ディーラーやショールームを通じてサウジアラビアで確固たる存在感を示しており、市場成長を後押ししている。 これに加えて、観光とエンターテインメントを重視するサウジアラビア政府のビジョン2030構想は、国際的な高級車イベントや展示会を誘致し、市場における高級車の注目をさらに促進している。さらに、サウジアラビアの広大な道路網とロングドライブ好きが高級車人気に拍車をかけており、毎日の通勤にもレジャーにも高級車が選ばれている。 男女別内訳: 男性 女性 女性が最大のシェアを占める 本レポートでは、性別による市場の詳細な分類と分析も行っている。これには男性と女性が含まれる。報告書によると、女性が最大の市場シェアを占めている。 近年、サウジアラビアでは社会規範が徐々に変化しており、女性の自律性と経済への参加が認められている。その結果、より多くの女性が積極的に贅沢品消費に従事するようになり、市場成長に影響を与えている。さらに、教育や雇用機会へのアクセスが向上し、可処分所得が増加して経済的自立につながった女性労働力の増加は、女性に高級品を購入する力を与えており、これも成長を促す大きな要因となっている。このほか、サウジアラビアの女性はメディアや旅行を通じて高級品のトレンドやブランドに触れる機会が増えており、これが高級品や体験に対する欲求を生み出し、高級品市場の成長を促進している。 これとは別に、高級ブランドは女性消費者層の可能性を認識し、女性の嗜好やニーズに応えるためにマーケティングや小売戦略をカスタマイズしており、市場成長を後押ししている。さらに、サウジアラビアではソーシャルメディアとインフルエンサー文化の人気が高まっており、女性インフルエンサーが高級品や体験をフォロワーに宣伝することで、トレンドが増幅され、消費者行動が形成され、市場成長が加速している。 競争環境: 現在、サウジアラビア市場では、高級品やサービスに対する需要の高まりに対応するため、各社がさまざまな戦略を展開している。リヤド、ジッダ、ダンマームなどの著名都市に旗艦店、ブティック、高級小売店をオープンし、サウジアラビアでの存在感を高めるために投資している。さらに、企業はサウジアラビア独自の文化的嗜好や価値観に対応するため、製品やマーケティング戦略をカスタマイズし、サウジアラビアの消費者の共感を得られるよう、現地の要素やデザイン、テーマを製品に取り入れている。このほか、企業はeコマースのトレンドを取り入れ、オンラインでの存在感を高めている。高級品専用のプラットフォームを構築し、大手eコマース企業と提携し、シームレスなデジタル・ショッピング体験を提供するためにウェブサイトを強化している。さらに、主要企業は、思い出に残る没入型のショッピング体験を提供するため、卓越した顧客サービスと個別対応に注力している。 本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行った。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。 本レポートで回答した主な質問 1.2023年のサウジアラビアの高級品市場規模は? 2.2024年から2032年にかけてのサウジアラビアの高級品市場の成長率は? 3.サウジアラビアの高級品市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19がサウジアラビアの高級品市場に与えた影響は? 5.サウジアラビアの高級品市場の流通経路別内訳は? 6.サウジアラビアの高級品市場のカテゴリー別の内訳は? 7.サウジアラビアの高級品市場の男女別構成比は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Saudi Arabia Luxury Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Category 5.5 Market Breakup by Gender 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Forecast 5.8 SWOT Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Strengths 5.8.3 Weaknesses 5.8.4 Opportunities 5.8.5 Threats 5.9 Value Chain Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Research and Development 5.9.3 Manufacturing 5.9.4 Marketing 5.9.5 Distributors 5.9.6 Retailers 5.9.7 End-Users 5.10 Porters Five Forces Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Bargaining Power of Buyers 5.10.3 Bargaining Power of Suppliers 5.10.4 Degree of Competition 5.10.5 Threat of New Entrants 5.10.6 Threat of Substitutes 5.11 Key Success and Risk Factors 6 Market Performance by Category 6.1 Travel and Hotel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Cars 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Personal Luxury Goods 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Food and Drinks 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Performance by Gender 7.1 Male 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Female 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Distribution Channel 8.1 Mono-brand Stores 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Multi-brand Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Competitive Landscape 9.1 Market Structure 9.2 Key Players 9.3 Profiles of Key Players List of Figures Figure 1: Saudi Arabia: Luxury Market: Major Drivers and Challenges Figure 2: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023 Figure 3: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Category (in %), 2023 Figure 4: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Gender (in %), 2023 Figure 5: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023 Figure 6: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032 Figure 7: Saudi Arabia: Luxury Industry: SWOT Analysis Figure 8: Saudi Arabia: Luxury Industry: Value Chain Analysis Figure 9: Saudi Arabia: Luxury Industry: Porter’s Five Forces Analysis Figure 10: Saudi Arabia: Luxury Market (Travel and Hotel): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 11: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Travel and Hotel): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 12: Saudi Arabia: Luxury Market (Cars): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 13: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Cars): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 14: Saudi Arabia: Luxury Market (Personal Luxury Goods): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 15: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Personal Luxury Goods): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 16: Saudi Arabia: Luxury Market (Food and Drinks): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 17: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Food and Drinks): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 18: Saudi Arabia: Luxury Market (Other Categories): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 19: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Other Categories): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 20: Saudi Arabia: Luxury Market (Male): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 21: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Male): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 22: Saudi Arabia: Luxury Market (Female): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 23: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Female): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 24: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Mono-brand Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 25: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Mono-brand Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 26: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Multi-brand Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 27: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Multi-brand Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 28: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 29: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 30: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 31: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032 List of Tables Table 1: Saudi Arabia: Luxury Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032 Table 2: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Category (in Million US$), 2024-2032 Table 3: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Gender (in Million US$), 2024-2032 Table 4: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032 Table 5: Saudi Arabia: Luxury Market: Competitive Structure Table 6: Saudi Arabia: Luxury Market: Key Players
SummaryThe Saudi Arabia luxury market size reached US$ 9.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 22.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.1% during 2024-2032. The growing population, rapid urbanization, rising disposable income, the implementation of several government initiatives, the growing popularity of luxury tourism, and the significant expansion in the e-commerce industry are some of the major factors propelling the market. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Saudi Arabia Luxury Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Category 5.5 Market Breakup by Gender 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Forecast 5.8 SWOT Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Strengths 5.8.3 Weaknesses 5.8.4 Opportunities 5.8.5 Threats 5.9 Value Chain Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Research and Development 5.9.3 Manufacturing 5.9.4 Marketing 5.9.5 Distributors 5.9.6 Retailers 5.9.7 End-Users 5.10 Porters Five Forces Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Bargaining Power of Buyers 5.10.3 Bargaining Power of Suppliers 5.10.4 Degree of Competition 5.10.5 Threat of New Entrants 5.10.6 Threat of Substitutes 5.11 Key Success and Risk Factors 6 Market Performance by Category 6.1 Travel and Hotel 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Cars 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Personal Luxury Goods 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Food and Drinks 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Performance by Gender 7.1 Male 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Female 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Performance by Distribution Channel 8.1 Mono-brand Stores 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Multi-brand Stores 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Competitive Landscape 9.1 Market Structure 9.2 Key Players 9.3 Profiles of Key Players List of Figures Figure 1: Saudi Arabia: Luxury Market: Major Drivers and Challenges Figure 2: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023 Figure 3: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Category (in %), 2023 Figure 4: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Gender (in %), 2023 Figure 5: Saudi Arabia: Luxury Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023 Figure 6: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032 Figure 7: Saudi Arabia: Luxury Industry: SWOT Analysis Figure 8: Saudi Arabia: Luxury Industry: Value Chain Analysis Figure 9: Saudi Arabia: Luxury Industry: Porter’s Five Forces Analysis Figure 10: Saudi Arabia: Luxury Market (Travel and Hotel): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 11: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Travel and Hotel): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 12: Saudi Arabia: Luxury Market (Cars): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 13: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Cars): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 14: Saudi Arabia: Luxury Market (Personal Luxury Goods): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 15: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Personal Luxury Goods): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 16: Saudi Arabia: Luxury Market (Food and Drinks): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 17: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Food and Drinks): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 18: Saudi Arabia: Luxury Market (Other Categories): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 19: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Other Categories): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 20: Saudi Arabia: Luxury Market (Male): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 21: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Male): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 22: Saudi Arabia: Luxury Market (Female): Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 23: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast (Female): Sales Value (in Million US$), 2024-2032 Figure 24: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Mono-brand Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 25: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Mono-brand Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 26: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Multi-brand Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 27: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Multi-brand Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 28: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 29: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2024-2032 Figure 30: Saudi Arabia: Luxury Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2018 & 2023 Figure 31: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2024-2032 List of Tables Table 1: Saudi Arabia: Luxury Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032 Table 2: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Category (in Million US$), 2024-2032 Table 3: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Gender (in Million US$), 2024-2032 Table 4: Saudi Arabia: Luxury Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032 Table 5: Saudi Arabia: Luxury Market: Competitive Structure Table 6: Saudi Arabia: Luxury Market: Key Players
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポートIMARC Services Private Limited.社の小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |