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Connected Cars


コネクテッドカー:自動車技術の今後を概観

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「コネクテッドカー:自動車技術の今後を概観」 は、現在のコネクテッドカーの様々な用途と採用レベルについて記載している。OEM(自動車メーカ)、通信事... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2019年10月14日 お問い合わせください
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31 英語

 

Summary

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「コネクテッドカー:自動車技術の今後を概観」は、現在のコネクテッドカーの様々な用途と採用レベルについて記載している。OEM(自動車メーカ)、通信事業者、インターネット企業(自動車産業においては新規参入者)の戦略を分析している。コネクテッドカー市場の普及の主要な市場促進要因と阻害要因について概説し、今後の市場を予測している。

SUMMARY

Our report on connected cars describes the different applications and their level of adoption at present.

It analyses the strategies of:

  • OEMs (car manufacturers)
  • Telecom operators
  • Internet players, who are newcomers to the car market.

It reviews the main drivers for, and the barriers to, connected car deployment on the market.

Finally, it presents forecasts for the connected car market.

Geographic area

  • World

Players

  • Akamai NetSession
  • Amazon
  • Android Auto
  • Apple CarPlay
  • AT&T
  • Audi
  • Audible
  • Audioteka
  • Baidu
  • Bell Mobility
  • BMW
  • Coyote
  • Cubic
  • Deezer
  • Deutsche Telekom
  • eCall
  • Facebook
  • Fiat Chrysler
  • Ford
  • Garmin
  • General Motors
  • GM
  • Google
  • Gracenote Auto
  • Harman Spark
  • Here
  • Honda
  • Hyundai
  • IBM
  • Kakao
  • Line in Japan
  • LoJack
  • Mercedes
  • Microsoft/EcoDrive
  • Movistar
  • Napster
  • Nissan
  • Orange
  • PSA (Peugeot Citroen)
  • Renault
  • Reuters
  • Samsung
  • SiriusXM
  • Spotify
  • Stitcher
  • Telefónica
  • Tencent
  • T-Mobile
  • TomTom
  • Toyota
  • TuneIn
  • Verizon
  • Vodafone
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Volvo
  • Waze
  • Wikilocation

Other details

  • Reference: M19391MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: English
  • Tags: automotive technology, car manufacturers, Connected cars, OEMs


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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Key applications

2.1. Introduction
2.2. Ecall & Telematics
2.3. Infotainment
2.4. PAYD
2.5. Anti-Theft

3. Market structure

3.1 OEMs Services Accessibility on Premium segment
3.2 OEMs Service Partnerships
3.3 MNOs
3.4 OTT

4. Market analysis

4.1 Dynamics – Drivers
4.2 Dynamics – Barriers
4.3 Market Adoption
4.4 Market Estimates

5. Annexes

5.1 OEMs
5.2 OTT
5.3 MNOs

 

List of tables and figures

2. Key applications

• List of the connected car solutions and their level of maturity
• Description of the services and their technical requirements
• French interest in ‘pay as you drive’ insurance

3. Market structure

• OEMs service activation mode
• OEMs service Pricing
• Voice commands providers observed
• Cartography & traffic providers observed
• Key differentiation in carrier positioning in the automotive market
• Key differentiation in positioning among Internet OTT players in the automotive market

4. Market analysis

• eCall operating principle
• Very wide-range service portfolio at Audi Connect service
• Costs and revenues for manufacturers
• AT&T Connected car declarations
• Connected cars around the world (2018)
• Evolution of the connected cars installed base among regions

5. Annexes

• Current deployments, by car manufacturer
• Key differentiation in positioning among Internet OTT players in the automotive market
• Key differentiation in carrier positioning in the automotive market

 

 

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