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TVアナリティクスの市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、伝送別(OTT、衛星TV/DTH、ケーブルTV、IPTV)、用途別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


TV Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Transmission (OTT, Satellite TV/DTH, Cable TV, IPTV), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

TVアナリティクス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のTVアナリティクス市場規模は2030年までに108.6億米ドルに達し、予測期間中の年平均成長率は19.5%を記録すると予... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月7日 US$4,950
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サマリー

TVアナリティクス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のTVアナリティクス市場規模は2030年までに108.6億米ドルに達し、予測期間中の年平均成長率は19.5%を記録すると予測されている。複数のストリーミングプラットフォームに分析ツールを展開するニーズの高まりが、データ管理に重要な役割を果たしている。これらの分析ツールは、広告予算を決定し、TVキャンペーンの最適な利用を確保するのに役立つ。現在、企業は視聴者の嗜好を理解するための技術的プラットフォームの開発に投資しており、テレビ市場は予測期間中に大きな成長を遂げることが予想される。

メディアとテレビ業界は、視聴者と技術の面で大きな変化を遂げているため、Netflix、Comcast Corporation、Sky Telstraなどの企業は、運営指標を強化するためにテレビ分析を採用している。ストリーミングプレーヤーがテレビ分析を採用しているにもかかわらず、従来のテレビネットワークはその採用に遅れをとっている。従来のTVネットワークでは認知度が低いため、TVアナリティクスの需要は今後数年で急増すると予想される。OTT(Over the Top)やIPベースのコンテンツ配信への移行により、大量のデータが生成されるようになり、こうしたソリューションの採用が急増している。

アジア太平洋地域は最も急成長している地域市場であり、近い将来、世界規模で大きな牽引力を発揮することが期待されている。成長の背景には、技術プラットフォームの存在感の高さ、質の高いコンテンツに対する需要の高まり、広告による認知度、テレビ業界における分析ソフトウェアの需要がある。スマートフォンユーザーの高い普及率と高速インターネット需要により、OTTプラットフォームはニッチ市場を形成している。消費パターンの変化や消費者行動分析は、市場全体で見られる傾向の一部である。

TVアナリティクス市場レポートハイライト

- ソフトウェア分野は2025年から2030年までのCAGRが21.7%と最速と予測

- 2024年のTVアナリティクス市場で最大の収益シェアを占めたのはOTTセグメントであった。これは、OTTプラットフォームの視聴者数の増加と、多言語、多様なジャンル、複数の地域で配信される高度にパーソナライズされたコンテンツに起因する。

- IPTV(インターネット・プロトコル・テレビ)分野は予測期間中に大きなCAGRが見込まれる

- 2024年の収益シェアは30.0%で、北米が世界の業界を支配している。この地域には大手メディア企業やOTTプラットフォーム企業が存在する。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.調査方法
1.2.1.情報収集
1.3.情報・データ分析
1.4.方法論
1.5.調査範囲と前提条件
1.6.市場形成と検証
1.7.国別セグメントシェア算出
1.8.データソース一覧
第2章.エグゼクティブサマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章TVアナリティクスの変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場促進要因分析
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.3.業界の課題
3.3.TVアナリティクス分析ツール
3.3.1.業界分析 - ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーの交渉力
3.3.1.2.買い手の交渉力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入による脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
第4章.TVアナリティクス市場コンポーネントの推定とトレンド分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.TVアナリティクス市場:コンポーネントの動向分析、USD Million、2024年および2030年
4.3.ソフトウェア
4.3.1.ソフトウェア市場の収益予測と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.4.サービス
4.4.1.サービス市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章.TVアナリティクス市場伝送の推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.TVアナリティクス市場:伝送動作分析、米ドル百万ドル、2024年および2030年
5.3.OTT
5.3.1.OTT市場の収益予測と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.4.衛星テレビ/DTH
5.4.1.衛星TV/DTH市場の収益予測と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.5.ケーブルテレビ
5.5.1.ケーブルテレビ市場の収益予測と予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.6.IPTV
5.6.1.IPTV市場の収益予測と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第6章.TVアナリティクス市場アプリケーションの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.TVアナリティクス市場アプリケーション動向分析、USD Million、2024年および2030年
6.3.競合他社の動向
6.3.1.競合インテリジェンス市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.視聴者管理と予測
6.4.1.視聴者管理・予測市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.5.解約防止と行動分析
6.5.1.解約防止・行動分析市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.顧客ライフタイム管理
6.6.1.顧客ライフタイム管理市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
6.7.スポンサーシップ管理
6.7.1.スポンサーシップ管理市場の収益予測と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.8.キャンペーンパフォーマンス監視
6.8.1.キャンペーンパフォーマンス監視市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.9.その他
6.9.1.その他アプリケーション市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章 TVアナリティクス市場TVアナリティクス市場の地域別推定と動向分析
7.1.TVアナリティクス市場シェア、地域別、2024年・2030年(百万米ドル
7.2.北米
7.2.1.北米のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.カナダのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.2.4.メキシコ
7.2.4.1.メキシコのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
7.3.欧州
7.3.1.欧州のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.フランスのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.アジア太平洋地域のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.2.中国
7.4.2.1.中国TVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.3.インド
7.4.3.1.インドのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.4.日本
7.4.4.1.日本のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.5.韓国
7.4.5.1.韓国のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.6.オーストラリア
7.4.6.1.オーストラリアのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.ラテンアメリカ
7.5.1.中南米のTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.MEA
7.6.1.MEAのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.2.アラブ首長国連邦
7.6.2.1.UAEのテレビ解析市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.3.KSA
7.6.3.1.KSAのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
7.6.4.南アフリカ
7.6.4.1.南アフリカのTVアナリティクス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章 競争環境競争環境
8.1.企業の分類
8.2.各社の市場ポジショニング
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール/リスト
8.4.1.ザ・ニールセン・カンパニー(US)LLC.
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.業績
8.4.1.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.1.4.戦略的イニシアティブ
8.4.2. iSpot.tv, Inc.
8.4.2.1.参加者の概要
8.4.2.2.財務実績
8.4.2.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.2.4.戦略的イニシアティブ
8.4.3.サンバTV社
8.4.3.1.参加者の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.3.4.戦略的イニシアティブ
8.4.4.イノビッド
8.4.4.1.参加者の概要
8.4.4.2.財務実績
8.4.4.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.4.4.戦略的イニシアティブ
8.4.5.パロット・アナリティクス・リミテッド
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.業績
8.4.5.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.5.4.戦略的イニシアティブ
8.4.6.クラリヴォイ
8.4.6.1.参加者の概要
8.4.6.2.業績
8.4.6.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.6.4.戦略的イニシアティブ
8.4.7.コンヴィバ
8.4.7.1.参加者の概要
8.4.7.2.業績
8.4.7.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.7.4.戦略的イニシアティブ
8.4.8.グーグル合同会社
8.4.8.1.参加者の概要
8.4.8.2.財務実績
8.4.8.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.8.4.戦略的イニシアティブ
8.4.9.株式会社アルフォンソ
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.9.4.戦略的イニシアティブ
8.4.10.アモビー社
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.アプリケーション・ベンチマーク
8.4.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

TV Analytics Market Growth & Trends

The global TV analytics market size is expected to reach USD 10.86 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., registering a CAGR of 19.5% over the forecast period. The growing need for deploying analytical tools across multiple streaming platforms has played a vital role in data management. These analytical tools help in determining the advertisement budget and ensure optimal use of TV campaigns. With companies now investing in the development of technological platforms to understand viewership preferences, the television market is expected to witness significant growth over the forecast period.

The media and television industry has undergone major changes in terms of viewership and technology, and so companies such as Netflix, Comcast Corporation, and Sky Telstra have adopted TV analytics to enhance operational metrics. Despite the adoption of television analytics among streaming players, traditional TV networks are lagging in its adoption. Due to a lack of awareness among conventional TV networks, demand for TV analytics is expected to surge in the coming years. The transition toward Over the Top (OTT) and IP-based content delivery has led to generation of a significant amount of data, which in turn, has created an upsurge in the adoption of these solutions.

Asia Pacific is expected to be the fastest-growing regional market and is expected to witness significant traction on a global scale in the near future. Growth can be attributed to high presence of technological platforms, increasing demand for quality content, awareness through advertisements, and demand for analytics software in the television industry. High penetration of smartphone users and demand for high-speed internet has resulted in a niche market for OTT platforms. Changes in patterns of consumption and consumer behavior analysis are some of the trends witnessed across the market.

TV Analytics Market Report Highlights

• The software segment is expected to experience the fastest CAGR of 21.7% from 2025 to 2030

• The OTT segment held the largest revenue share of the TV analytics market in 2024. This is attributed to the increasing viewership of OTT platforms and highly personalized content delivered in multiple languages, various genres, and several regions

• The IPTV (Internet Protocol Television) segment is expected to experience a significant CAGR during the forecast periody

• North America dominated the global industry with a revenue share of 30.0% in 2024. The presence of large media houses and OTT platform companies in the regione



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. TV Analytics Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Drivers Analysis
3.2.2. Market Restraints Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. TV Analytics Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. TV Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. TV Analytics Market: Component Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
4.3. Software
4.3.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Services
4.4.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. TV Analytics Market: Transmission Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. TV Analytics Market: Transmission Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
5.3. OTT
5.3.1. OTT Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Satellite TV/DTH
5.4.1. Satellite TV/DTH Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Cable TV
5.5.1. Cable TV Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. IPTV
5.6.1. IPTV Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. TV Analytics Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. TV Analytics Market: Application Movement Analysis, USD Million, 2024 & 2030
6.3. Competitive Intelligence
6.3.1. Competitive Intelligence Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Audience Management & Forecasting
6.4.1. Audience Management & Forecasting Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Churn Prevention & Behavior Analysis
6.5.1. Churn Prevention & Behavior Analysis Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Customer Lifetime Management
6.6.1. Customer Lifetime Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.7. Sponsorship Management
6.7.1. Sponsorship Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.8. Campaign Performance Monitoring
6.8.1. Campaign Performance Monitoring Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.9. Others
6.9.1. Other Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. TV Analytics Market Region Estimates & Trend Analysis
7.1. TV Analytics Market Share, By Region, 2024 & 2030, USD Million
7.2. North America
7.2.1. North America TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Mexico TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. India
7.4.3.1. India TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. Japan
7.4.4.1. Japan TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. South Korea
7.4.5.1. South Korea TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Australia
7.4.6.1. Australia TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. MEA
7.6.1. MEA TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. UAE
7.6.2.1. UAE TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.3. KSA
7.6.3.1. KSA TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.4. South Africa
7.6.4.1. South Africa TV Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Company Categorization
8.2. Company Market Positioning
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles/Listing
8.4.1. The Nielsen Company (US), LLC.
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Application Benchmarking
8.4.1.4. Strategic Initiative
8.4.2. iSpot.tv, Inc.
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Application Benchmarking
8.4.2.4. Strategic Initiative
8.4.3. Samba TV, Inc.
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Application Benchmarking
8.4.3.4. Strategic Initiative
8.4.4. Innovid
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Application Benchmarking
8.4.4.4. Strategic Initiative
8.4.5. Parrot Analytics Limited
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Application Benchmarking
8.4.5.4. Strategic Initiative
8.4.6. Clarivoy
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Application Benchmarking
8.4.6.4. Strategic Initiative
8.4.7. Conviva
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Application Benchmarking
8.4.7.4. Strategic Initiative
8.4.8. Google LLC
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Application Benchmarking
8.4.8.4. Strategic Initiative
8.4.9. Alphonso Inc.
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Application Benchmarking
8.4.9.4. Strategic Initiative
8.4.10. Amobee, Inc.
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Application Benchmarking
8.4.10.4. Strategic Initiative

 

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