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茶市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(紅茶、緑茶、ウーロン茶、ハーブティー)、流通チャネル別(ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Tea Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Black, Green, Oolong, Herbal) By Distribution Channel (Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores) By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

紅茶市場の成長と動向 世界の紅茶市場規模は、2030年には919.8億米ドルに達すると予想され、2024年から2030年までの年平均成長率は7.4%と予測される。炭酸飲料の人気上昇と、特にインド、中国、ブラジルなどの... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月30日 US$5,950
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サマリー

紅茶市場の成長と動向

世界の紅茶市場規模は、2030年には919.8億米ドルに達すると予想され、2024年から2030年までの年平均成長率は7.4%と予測される。炭酸飲料の人気上昇と、特にインド、中国、ブラジルなどの新興国における消費者の可処分所得の増加が相まって、堅調な製品需要が見込まれる。

紅茶は、特にアジア太平洋(APAC)と中東・アフリカ(MEA)で広く消費されている飲料である。抗酸化作用があるため、世界の他の地域でも絶大な人気を博している。ポリフェノール、抗酸化物質、ビタミン、さまざまなアミノ酸が含まれているため、免疫システムの強化に役立つ。さらに、コレステロール値を下げ、代謝を高め、ガンの予防にも役立つ。また、少量のカフェインが含まれているため、穏やかな興奮剤として消費を後押しする。

人口動態の変化、特に都市部における中流階級の可処分所得の増加は、製品消費を促進し、ひいては市場を牽引すると予想される。特に中国、日本、ブラジル、インドなどの国々では、ミレニアル世代が最も強い成長を記録すると予想される。お茶を飲むことの利点に関する意識の高まりは、製品にお金を出す意欲と相まって、需要に良い結果をもたらすと予想される。したがって、このトレンドを活用するため、多くのメーカーが製品をライフスタイル・ブランドのように位置づけ直し、より多くの消費者にリーチしようとしている。ソーシャルメディアキャンペーンや有名人による広告を行い、新しいプレミアムフレーバーを宣伝している。

2018年、紅茶の市場シェアは約39%と最大であった。この製品は、インド、中国、スリランカ、ケニアなどの国々で主に生産・消費されている。緑茶も予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されている。この製品は天然有機解毒剤であるため、食品や飲料のほか、スキンケアやウェルネス製品にも応用されている。傷跡を治し、体重管理を助け、肌のきめを整える治療効果がある。

ウーロン茶は高級品で、減量治療薬として使われるほか、2型糖尿病の予防にも効果がある。ハーブティーには、ハイビスカス、トゥルシー、ジャスミン、カモミールなど数多くのフレーバーがある。タイフーは現在、インドのコルカタに本社を置くアピージェイ・スレンドラ・グループが所有するイギリスのパッケージ・ティー・ブランドで、特にヨーロッパ諸国では紅茶市場が縮小しているため、オーガニック・ハーブミックスを含む紅茶以外の飲料を製造している。

ハイパーマーケットとスーパーマーケットの流通チャネルセグメントは2018年に38%以上の市場シェアを占め、コンビニエンスストアは同年に約32%の市場シェアを占めた。FabindiaやTeafloorなどの専門店は、プレミアムで絶妙なブランドやフレーバーを消費者に提供している。一方、オンラインチャネルは、支払い方法が簡単で、多種多様な商品を入手できることから、予測期間中、最も速いCAGR 5.9%で拡大すると予想される。

同市場で事業を展開する企業の多くは、製品の革新と研究開発に取り組んでいる。また、より多くのターゲット消費者を惹きつけるため、革新的な広告やソーシャルメディアキャンペーンにも注力している。Tata Global Beverages社は、インドのTata Tea社やカナダのTetley社を筆頭に、緑茶ベースの飲料を発売してReady-to-Drink分野に参入した。

紅茶市場レポートハイライト

- 2023年の市場収益シェアはアジア太平洋地域が35.2%で最大。

- 紅茶セグメントは2023年に39.1%の最大市場収益シェアを占め、今後数年で大幅な上昇が予測される

- 中東・アフリカは予測期間中に最も速いCAGRを目撃すると予測される。

- オンライン・セグメントが予測期間で最も速いCAGRを目撃すると予測される。消費者は利便性とアクセスのしやすさを求めてオンライン・プラットフォームを利用するようになっており、自宅に居ながらにして幅広い種類の紅茶やブランドを閲覧できるようになっている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 ケーキミックス市場ケーキミックス市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章.世界の紅茶市場製品の推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.世界の紅茶市場製品動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.紅茶
5.3.1.紅茶市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.グリーン
5.4.1.グリーン市場の収益予測および予測、2018~2030年(USD Million)
5.5.ウーロン
5.5.1.ウーロン市場の収益予測および予測、2018~2030年(USD Million)
5.6.ハーブ
5.6.1.ハーブ市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章 お茶の世界市場世界の紅茶市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.世界の紅茶市場流通チャネルの動き分析、2023年および2030年(百万米ドル)
6.3.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
6.3.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.コンビニエンスストア
6.4.1.コンビニエンスストア市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Million)
6.5.専門店
6.5.1.専門店市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.6.オンライン
6.6.1.オンライン市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.世界の紅茶市場地域別推定と動向分析
7.1.茶の世界市場シェア、地域別、2023年・2030年(百万米ドル)
7.2.北米
7.2.1.北米の茶の世界市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国の世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.2.3.カナダ
7.2.3.1.カナダの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.2.4.メキシコ
7.2.4.1.メキシコの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.欧州
7.3.1.ヨーロッパの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.4.フランス
7.3.4.1.フランスの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.5.イタリア
7.3.5.1.イタリアの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.6.スペイン
7.3.6.1.スペインの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.アジア太平洋
7.4.1.アジア太平洋地域の世界の紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.2.日本
7.4.2.1.日本の世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.3.中国
7.4.3.1.中国の世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.4.インド
7.4.4.1.インドの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.5.オーストラリア
7.4.5.1.オーストラリアの世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.6.韓国
7.4.6.1.韓国の世界紅茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.ラテンアメリカ
7.5.1.中南米の世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.中東・アフリカの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.2.アラブ首長国連邦
7.6.2.1.UAEの世界茶市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章 競争環境競争環境
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.ツインズ
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.財務パフォーマンス
8.4.1.3.製品ベンチマーク
8.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.ディルマ
8.4.2.1.参加企業の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.ビゲロー・ティー・カンパニー
8.4.3.1.参加企業の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.ペプシコ
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.業績
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.ヨークシャーティー
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.業績
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.スターバックスコーヒー
8.4.6.1.参加企業の概要
8.4.6.2.業績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.ユニリーバ
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.業績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8.キャラウェイ茶
8.4.8.1.参加企業の概要
8.4.8.2.業績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.ハリスティー・カンパニー
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.紅茶共和国
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Tea Market Growth & Trends

The global tea market size is expected to reach USD 91.98 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 7.4% from 2024 to 2030. Rising popularity of carbonated drinks coupled with rise in consumer disposable income, especially in emerging economies such as India, China, and Brazil will create robust product demand.

Tea, being a widely consumed beverage especially across Asia Pacific (APAC) and Middle East and Africa (MEA). It has gained immense popularity in other parts of the world as well, owing to its antioxidant properties. Presence of polyphenols, antioxidants, vitamins, and a variety of amino acids make it help strengthen the immune system. Additionally, it helps lower cholesterol levels, increase metabolism, and may help prevent cancer. It also contains a small amount of caffeine, which boosts its consumption as a mild stimulant.

Changing demographics, rise in disposable income of middle class population, especially in urban areas is anticipated to drive the product consumption and in turn drive the market. Millennials are anticipated to register the strongest growth, especially in countries such as China, Japan, Brazil, and India. Rising awareness regarding the benefits of drinking tea coupled with willingness to shell out money on the product is anticipated to bode well for the demand. Hence, to leverage this trend, a number of manufacturers are repositioning the product like a lifestyle brand to reach more consumers. They engage in social media campaigns and celebrity advertising to promote their new and premium flavors.

In 2018, black tea held the largest market share of about 39%. The product is predominantly produced and consumed in countries like India, China, Sri Lanka, and Kenya. Green tea is also anticipated to hold a significant market share over the forecast period. The product is a natural and organic detoxifying agent and hence, along with food and beverage, it also finds application in skin care and wellness products. It that has therapeutic properties to cure scars, helps manage weight, and to improves skin texture.

Oolong is a premium-quality product that apart from being used as a weight loss remedy, has innate properties to help prevent type 2 diabetes. Herbal tea includes hibiscus, tulsi, jasmine, and chamomile among numerous other flavors. These products are popular among consumers from European countries such as Germany and U.K. Typhoo, the British packaged tea brand currently owned by Kolkata, India-based, Apeejay Surrendra Group, which manufactures non-tea infusions, including organic herbal mixes due to declining black tea market, especially in the European countries.

Hypermarkets and supermarkets distribution channel segment held the market share of more than 38% in 2018, while convenience stores held the market share of around 32% in the same year. Specialty stores, such as Fabindia and Teafloor provide consumers with premium and exquisite brands and flavors. On the other hand, online channel is expected to expand at the fastest CAGR of 5.9% over the forecast period due to ease of payment methods and availability of a wide variety of products.

Most companies operating in the market engage in product innovation and R&D. They also focus on innovative advertising and social media campaigns to attract more target consumers. Tata Global Beverages entered into Ready-to-Drink segment with the introduction of green tea based drink, led by Tata Tea in India and Tetley in Canada.

Tea Market Report Highlights

• Asia Pacific held the largest market revenue share of 35.2% in 2023.

• The black segment held the largest market revenue share of 39.1% in 2023and is projected to exhibit a significant rise in the next few years

• The Middle East and Africa is projected to witness the fastest CAGR over the forecast period.

• Online segment is projected to witness the fastest CAGR over the forecast period. Consumers are increasingly turning to online platforms for convenience and accessibility, allowing them to browse a wide range of tea varieties and brands from the comfort of their homes.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Cake Mixes Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Global Tea Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Tea Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Black
5.3.1. Black Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Green
5.4.1. Green Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Oolong
5.5.1. Oolong Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Herbal
5.6.1. Herbal Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Global Tea Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Tea Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Hypermarkets & Supermarkets
6.3.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Convenience Stores
6.4.1. Convenience Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Specialty Stores
6.5.1. Specialty Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Online
6.6.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Global Tea Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Global Tea Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
7.2. North America
7.2.1. North America Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Mexico Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Italy Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.6. Spain
7.3.6.1. Spain Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. Japan
7.4.2.1. Japan Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. China
7.4.3.1. China Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. India Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.5. Australia
7.4.5.1. Australia Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.6. South Korea
7.4.6.1. South Korea Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. UAE
7.6.2.1. UAE Global Tea Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. Twinnings
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Product Benchmarking
8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. Dilmah
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Bigelow Tea Company
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. PepsiCo, Inc.
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Yorkshire Tea
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Starbucks Coffee Company
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Unilever
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. Caraway Tea
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Harris Tea Company
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Republic of Tea
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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