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パンダンティーの市場規模、シェア、動向分析レポート:形態別(ルーズリーフ、パウダー、ティーバッグ)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Pandan Tea Market Size, Share & Trends Analysis Report By Form (Loose Leaves, Powder, Tea Bags), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

パンダンティー市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のパンダン茶市場規模は2030年までに5億420万米ドルに達し、年平均成長率は7.8%を記録すると予測されている。パンダ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月23日 US$3,950
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108 英語

 

サマリー

パンダンティー市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のパンダン茶市場規模は2030年までに5億420万米ドルに達し、年平均成長率は7.8%を記録すると予測されている。パンダンティーなどのハーブティーに関連する健康効果に対する消費者の意識の高まりが、主要な成長促進要因である。抗酸化物質が豊富なパンダン茶は、消化をサポートし、血糖値を下げ、抗炎症効果をもたらすと評判である。健康志向の強い人々が砂糖入りやカフェイン入りの飲み物に代わるものを求める中、ハーブティーの人気が高まっている。また、ウェルネス文化の高まりや、オーガニック・ナチュラル製品への注目が、様々なハーブティーの選択肢の中でもパンダン茶の魅力を高めている。

パンダンティーの市場は、タイ、マレーシア、インドネシアなどの東南アジアで特に強く、パンダンティーの葉は伝統的な料理の主食となっているが、市場は国際的に拡大している。この成長は、ハーブやウェルネス製品への関心が高まっている北米やヨーロッパなどの地域で顕著である。

すぐに飲めるパンダン入り飲料、ブレンド茶、機能性食品など、革新的な製品開発に投資する企業は、より大きな市場シェアを獲得するのに有利な立場にある。Eコマース・プラットフォームも、世界中の消費者がパンダン茶に簡単にアクセスできるようにし、リーチを拡大する上で極めて重要になるだろう。

消費者が単なる水分補給以上の効果をもたらす飲料を求める傾向が強まるなか、パンダン茶は抗酸化作用、抗炎症作用、潜在的な消化器系への効能で際立っている。ウェルネスと健康的なライフスタイルをサポートする機能性茶に対するこのようなトレンドが、パンダン茶の人気の高まりを後押ししている。

消費者の環境意識が高まるにつれ、ブランドはパンダンの持続可能な調達を強調し、環境に配慮したパッケージを提供することで対応している。このような持続可能性の強調は、市場の拡大するセグメントと共鳴している。さらに、各ブランドはパンダン茶製品に革新をもたらし、他のハーブやスパイスとのブレンドを導入して、斬新でユニークな風味を求める冒険好きな消費者を惹きつけている。

パンダン茶市場レポートハイライト

- ティーバッグ分野は2023年に44.69%のシェアを占めた。ティーバッグは抽出の強さを便利にコントロールできるため、消費者は好みに合わせて蒸らし時間を調整できる。この機能は、初めてお茶を飲む人にもベテランの人にも魅力的で、特に初めてパンダンティーを試す人に人気がある。さらに、ティーバッグは最も一般的で広く入手可能な茶葉の形態であるため、幅広い消費者が簡単に手に入れることができる。

- オンラインを通じたパンダン茶の販売は、2024年から2030年にかけて年平均成長率8.9%を記録すると予想される。インスタグラム、フェイスブック、ツイッターなどのプラットフォームは、パンダン茶製品の販売、顧客との交流、オンラインストアへのトラフィックの誘導に活用されている。オンライン上のレビューや評価は、潜在的な購入者に他の消費者の経験に基づく貴重な洞察を提供し、十分な情報に基づいた購買決定を支援する。

- 2023年の市場シェアは、アジア太平洋地域が43.49%を占めている。パンダンの文化的意義と親しみやすさが、特にインドネシア、タイ、マレーシア、フィリピンなどの国々でパンダンティーを人気の選択肢にしている。多様な消費者の嗜好にアピールするため、各ブランドはレモングラス、ジンジャー、緑茶など他の人気成分を取り入れたパンダン茶のブレンドを試みている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次フォームと第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.フォームの展望
2.3.フォームの見通し
2.4.販売チャネルの展望
2.5.地域展望
2.6.競合他社の洞察
第3章 パンダン茶市場パンダン茶市場の変数、動向、範囲
3.1.市場の系譜の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析 - ポーターの分析
3.5.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略パンダン茶市場形態分析と推定
4.1.形態分析と市場シェア、2023年・2030年
4.2.ルーズリーフ
4.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.3.パウダー
4.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
4.4.ティーバッグ
4.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
第5章.パンダンティー市場流通チャネルの推定と動向分析
5.1.オフライン
5.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.2.オンライン
5.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.パンダン茶市場地域別推定と動向分析
6.1.地域別動向分析と市場シェア、2023年・2030年
6.2.北米
6.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.2.米国
6.2.2.1.主要国のダイナミクス
6.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.3.カナダ
6.2.3.1.主要国のダイナミクス
6.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.4.メキシコ
6.2.4.1.主要カントリーダイナミクス
6.2.4.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.3.欧州
6.3.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.2.英国
6.3.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.3.3.ドイツ
6.3.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.4.フランス
6.3.4.1.主要国のダイナミクス
6.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.3.5.スペイン
6.3.5.1.主要国のダイナミクス
6.3.5.2.市場の推定と予測、2018~2030年(百万米ドル)
6.3.6.イタリア
6.3.6.1.主要国の動向
6.3.6.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.アジア太平洋地域
6.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.2.中国
6.4.2.1.主要国の動態
6.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.4.3.日本
6.4.3.1.主要国の動態
6.4.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.4.4.インド
6.4.4.1.主要国のダイナミクス
6.4.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
6.4.5.オーストラリアとニュージーランド
6.4.5.1.主要国の動態
6.4.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.6.韓国
6.4.6.1.主要国の動向
6.4.6.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.7.タイ
6.4.7.1.主要国の動向
6.4.7.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.8.マレーシア
6.4.8.1.主要国の動向
6.4.8.2.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.5.中南米
6.5.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.5.2.ブラジル
6.5.2.1.主要国のダイナミクス
6.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.中東・アフリカ
6.6.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.2.南アフリカ
6.6.2.1.主要国の動向
6.6.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.フォームベンチマーク
7.6.各社の市場シェア分析、2023年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.10.ツァア・ラヤ
7.10.1.会社概要
7.10.2.業績
7.10.3.フォームベンチマーク
7.10.4.戦略的イニシアティブ
7.11.エテ茶社
7.11.1.会社概要
7.11.2.業績
7.11.3.フォームベンチマーク
7.11.4.戦略的イニシアティブ
7.12.マイブルーティー
7.12.1.会社概要
7.12.2.業績
7.12.3.フォームベンチマーク
7.12.4.戦略的イニシアティブ
7.13.リシ・ティー&ボタニカルズ
7.13.1.会社概要
7.13.2.業績
7.13.3.フォームベンチマーク
7.13.4.戦略的イニシアティブ
7.14.フレッシュドリンク
7.14.1.会社概要
7.14.2.業績
7.14.3.フォームベンチマーク
7.14.4.戦略的イニシアティブ
7.15.ディルマ セイロン ティー カンパニー PLC
7.15.1.会社概要
7.15.2.業績
7.15.3.フォームベンチマーク
7.15.4.戦略的イニシアティブ
7.16.T2ティー
7.16.1.会社概要
7.16.2.業績
7.16.3.フォームベンチマーク
7.16.4.戦略的イニシアティブ
7.17.浙江春麗茶業有限公司
7.17.1.会社概要
7.17.2.業績
7.17.3.フォームベンチマーク
7.17.4.戦略的イニシアティブ
7.18.ニューメキシコティー社
7.18.1.会社概要
7.18.2.業績
7.18.3.フォームベンチマーク
7.18.4.戦略的イニシアティブ
7.19.ティエンタンティア
7.19.1.会社概要
7.19.2.業績
7.19.3.フォームベンチマーク
7.19.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Pandan Tea Market Growth & Trends

The global pandan tea market size is expected to reach USD 504.2 million by 2030, registering a CAGR of 7.8%, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing consumer awareness of the health benefits associated with herbal teas, such as pandan tea, is a major growth driver. Rich in antioxidants, pandan tea is reputed to support digestion, lower blood sugar levels, and provide anti-inflammatory effects. As health-conscious individuals seek alternatives to sugary and caffeinated drinks, herbal teas are gaining popularity. In addition, the growing wellness culture and a focus on organic and natural products have enhanced the appeal of pandan tea among various herbal options.

While the market for pandan tea is particularly strong in Southeast Asia, including countries like Thailand, Malaysia, and Indonesia-where pandan leaves are a staple in traditional dishes-the market is expanding internationally. This growth is evident in regions such as North America and Europe, where interest in herbal and wellness products is on the rise.

Companies that invest in innovative product development, such as ready-to-drink pandan-infused beverages, tea blends, or functional foods, are well-positioned to capture a larger market share. E-commerce platforms will also be crucial in expanding reach, making it easier for consumers worldwide to access pandan tea.

As consumers increasingly seek beverages that offer more than just hydration, pandan tea stands out with its antioxidant properties, anti-inflammatory effects, and potential digestive benefits. This trend towards functional teas that support wellness and healthy lifestyles is driving the growing popularity of pandan tea.

As consumers become more eco-conscious, brands are responding by highlighting the sustainable sourcing of pandan and offering environmentally friendly packaging. This emphasis on sustainability resonates with an expanding segment of the market. In addition, brands are innovating with pandan tea products, introducing blends with other herbs and spices to attract adventurous consumers seeking novel and unique flavors.

Pandan Tea Market Report Highlights

• The tea bags segment held a share of 44.69% in 2023. Teabags offer convenient control over the strength of the brew, allowing consumers to adjust the steeping time to their preference. This feature appeals to both new and experienced tea drinkers, especially those trying pandan tea for the first time. In addition, teabags are the most common and widely available tea format, making them easily accessible to a broad audience.

• The sale of pandan tea through online is expected to witness a CAGR of 8.9% from 2024 to 2030. Platforms such as Instagram, Facebook, and Twitter are utilized to market pandan tea products, interact with customers, and direct traffic to online stores. Online reviews and ratings provide potential buyers with valuable insights based on the experiences of other consumers, helping them make informed purchasing decisions.

• Asia Pacific held a market share of 43.49% in 2023. The cultural significance and familiarity of pandan make pandan tea a popular choice, especially in countries such as Indonesia, Thailand, Malaysia, and the Philippines. To appeal to diverse consumer preferences, brands are experimenting with pandan tea blends, incorporating other popular ingredients like lemongrass, ginger, or green tea.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Forms & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Form Outlook
2.3. Form Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Regional Outlook
2.6. Competitive Insights
Chapter 3. Pandan Tea Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis - Porter’s
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Pandan Tea Market: Form Analysis & Estimates
4.1. Form Analysis & Market Share, 2023 & 2030
4.2. Loose Leaves
4.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3. Powder
4.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Tea Bags
4.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Pandan Tea Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1. Offline
5.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.2. Online
5.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Pandan Tea Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. North America
6.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. U.S.
6.2.2.1. Key country dynamics
6.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Canada
6.2.3.1. Key country dynamics
6.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Mexico
6.2.4.1. Key country dynamics
6.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3. Europe
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. UK
6.3.2.1. Key country dynamics
6.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Germany
6.3.3.1. Key country dynamics
6.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. France
6.3.4.1. Key country dynamics
6.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.5. Spain
6.3.5.1. Key country dynamics
6.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.6. Italy
6.3.6.1. Key country dynamics
6.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Asia Pacific
6.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2. China
6.4.2.1. Key country dynamics
6.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3. Japan
6.4.3.1. Key country dynamics
6.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4. India
6.4.4.1. Key country dynamics
6.4.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5. Australia & New Zealand
6.4.5.1. Key country dynamics
6.4.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6. South Korea
6.4.6.1. Key country dynamics
6.4.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.7. Thailand
6.4.7.1. Key country dynamics
6.4.7.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.8. Malaysia
6.4.8.1. Key country dynamics
6.4.8.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Central & South America
6.5.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.2. Brazil
6.5.2.1. Key country dynamics
6.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Middle East & Africa
6.6.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.2. South Africa
6.6.2.1. Key country dynamics
6.6.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Analysis
7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Form Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.10. Tsaa Laya
7.10.1. Company Overview
7.10.2. Financial Performance
7.10.3. Form Benchmarking
7.10.4. Strategic Initiatives
7.11. ETTE TEA COMPANY
7.11.1. Company Overview
7.11.2. Financial Performance
7.11.3. Form Benchmarking
7.11.4. Strategic Initiatives
7.12. My Blue Tea
7.12.1. Company Overview
7.12.2. Financial Performance
7.12.3. Form Benchmarking
7.12.4. Strategic Initiatives
7.13. Rishi Tea & Botanicals
7.13.1. Company Overview
7.13.2. Financial Performance
7.13.3. Form Benchmarking
7.13.4. Strategic Initiatives
7.14. FreshDrinkUS
7.14.1. Company Overview
7.14.2. Financial Performance
7.14.3. Form Benchmarking
7.14.4. Strategic Initiatives
7.15. Dilmah Ceylon Tea Company PLC
7.15.1. Company Overview
7.15.2. Financial Performance
7.15.3. Form Benchmarking
7.15.4. Strategic Initiatives
7.16. T2 Tea
7.16.1. Company Overview
7.16.2. Financial Performance
7.16.3. Form Benchmarking
7.16.4. Strategic Initiatives
7.17. Zhejiang Chunli Tea Co., Ltd.
7.17.1. Company Overview
7.17.2. Financial Performance
7.17.3. Form Benchmarking
7.17.4. Strategic Initiatives
7.18. New Mexico Tea Company
7.18.1. Company Overview
7.18.2. Financial Performance
7.18.3. Form Benchmarking
7.18.4. Strategic Initiatives
7.19. Thienthanhtea Ltd.
7.19.1. Company Overview
7.19.2. Financial Performance
7.19.3. Form Benchmarking
7.19.4. Strategic Initiatives

 

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