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スポーツ中継技術の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、技術別、プラットフォーム別、エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Sports Broadcasting Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solutions, Services), By Technology, By Platform, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

スポーツ中継技術市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスポーツ放送技術市場規模は2030年までに1142億1000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は6.2%... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月18日 US$4,950
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150 英語

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サマリー

スポーツ中継技術市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスポーツ放送技術市場規模は2030年までに1142億1000万米ドルに達し、2023年から2030年までの年平均成長率は6.2%で成長すると予測されている。この成長は、放送における人工知能(AI)、コンピュータビジョンモデル、光学式文字認識(OCR)、音声認識の利用が増加しているためであり、人間の顔の特徴を検出する限界を克服し、異なる気象条件下でいつでも作業できる。AIの利用とともに、ESPN+、NBC Sports Gold、DAZN、Disney+ Hotstar、ソニーLIVなどのストリーミング・プラットフォームの台頭も著しい。2023年10月、株式会社ブレデンは、企業がデジタルトランスフォーメーションに伴う複雑性を克服することを可能にするパートナーアライアンスエコシステムプログラムを発表した。

スポーツ放送とストリーミングの急速な技術進化は、5G技術の導入とともに進行する。この技術導入は、放送局やストリーミング・デバイスにスポーツ・ストリーミングの新しい方法を提供し、ファンにシームレスで中断のないリアルタイムでのスポーツ観戦体験を提供する市場を押し上げた。さらに、5G技術は、放送事業者が低遅延で高精細なコンテンツをあらゆるデバイスに関係なく消費者に配信するのに役立つ。放送局は、より多くのカメラアングルと強化されたグラフィックを設定し、視聴者が追加コンテンツにアクセスし、リアルタイムで放送ストリーミングに関与できるようにすることで、没入感のあるインタラクティブな体験を提供するのに役立っている。高度なストリーミング技術は、低遅延で高品質のコンテンツを消費者に提供し、従来の放送方法よりも優れた視聴体験を提供する。また、5Gの統合は、放送事業者と消費者がファンタジースポーツやバーチャルリアリティコンテンツのようなインタラクティブな体験をするのに役立ち、加入者とのエンゲージメントの新たな扉を開き、収益を得る新たな機会を生み出す。

市場の主要プレーヤーは、仮想現実や拡張現実を利用した放送技術を開発している。これは、360度ビュー、インタラクティブ機能、イベント選手の視点を完備したバーチャルスタジアムにファンを参加させることで、ファンの視聴体験を向上させる。ARとVRは、視聴者が様々なカメラアングルから試合を観戦したり、スタジアム内の仮想座席を選んだりできるようになる可能性もあり、さらなる改善が期待されている。ARグラフィックは、複雑なプレーを説明するために使用することができ、視聴者の試合への理解を深める。例えば、サッカーの試合中、ARは選手の動きや戦略的フォーメーションを強調し、試合の戦術的側面についてより深い洞察を提供することができる。スポーツ放送におけるARとVRの真の可能性は、それらを組み合わせた応用にある。両技術を統合することで、放送局は現実世界と仮想世界をシームレスに融合させた体験を作り出すことができる。各スポーツにはグローバルな視聴者と言語の壁があり、AIモデルの統合がそれを克服することができるため、市場でのカスタムAIモデルの採用は、放送局が放送中にリアルタイムの翻訳を提供するのに役立ちます。これにより、さまざまな場所にいるファンがリアルタイムのデータでフィードバックを理解できるようになり、その結果、より包括的な体験が可能になる。AIはリアルタイムのデータを処理し、さまざまなカメラアングルからゲームプレイをキャプチャする能力を持ち、さらに世界中のファンにとってスポーツストリーミングをより魅惑的で没入感のあるものにする。

スポーツ放送技術市場レポートハイライト

- コンポーネントに基づくと、高品質の放送に対する需要の増加と新しいスポーツリーグの台頭により、2022年にはソリューションセグメントの収益シェアが顕著な伸びを示した。ソリューション・コンポーネントを提供するプレーヤーは、市場のニーズを満たすために革新的なソリューションの開発に多額の投資を行っている。

- スポーツイベントの放送局では、高品質な放送に対する需要が高まっている。これが業界の著しい成長につながっている。放送事業者は、視聴者に魅力的で没入感のあるコンテンツを提供するために、高度なスポーツ放送技術に依存している。

- ESPN Sports Media Ltd.、NEP Group Inc.、日本電気株式会社、OMB Broadcastなどの企業は、VR、AR、AI、OCRなどの技術を統合し、ファンのスポーツ観戦体験を向上させることに注力している。

- アジア太平洋地域市場は、同地域における新しいスポーツリーグの出現と高品質な放送に対する需要の高まりに後押しされ、急激な成長を遂げており、同市場では技術革新と投資が急増している。

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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List Of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Sports Broadcasting Technology Market Snapshot
2.2 Sports Broadcasting Technology - Segment Snapshot (1/2)
2.3 Sports Broadcasting Technology - Segment Snapshot (2/2)
2.4 Sports Broadcasting Technology - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Sports Broadcasting Technology Market Overview
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Opportunity Analysis
3.3.4 Market Challenges Analysis
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.5 Sports Broadcasting Technology Market: Overview
3.5.1 Key Market Trends
3.5.2 Key Technology Trends
3.5.3 Major Investments & Collaborations
3.6 Impact Of Sport Technology On Fan Experience
3.6.1 In-Venue Experience
3.6.2 Sports Broadcasting
3.6.3 Sports Streaming
3.7 Sports Broadcasting Technology Market - Covid-19 Impact Analysis
Chapter 4 Sports Broadcasting Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Sports Broadcasting Technology Market Estimates & Forecast, By Component (USD Billion)
4.2.1 Solutions
4.2.1.1 Software
4.2.1.2 Hardware
4.2.1.2.1 Dish Antenna
4.2.1.2.2 Amplifiers
4.2.1.2.3 Switches
4.2.1.2.4 Encoders
4.2.1.2.5 Video Servers
4.2.1.2.6 Transmitters/Repeaters
4.2.1.2.7 Modulators
4.2.1.2.8 Others
4.2.2 Services
Chapter 5 Sports Broadcasting Technology Market: Technology Estimates & Trend Analysis
5.1 Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Sports Broadcasting Technology Market Estimates & Forecast, By Games (USD Billion)
5.2.1 Football
5.2.2 Racing
5.2.3 Glof
5.2.4 Basketball
5.2.5 Cricket
5.2.6 Skiing
5.2.7 Tennis
5.2.8 Mma
5.2.9 Others
Chapter 6 Virtual Sports Market: Demographics Estimates & Trend Analysis
6.1 Demographics Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Virtual Sports Market Estimates & Forecast, By Demographics (USD Billion)
6.2.1 Below 21 Years
6.2.2 21 To 35 Years
6.2.3 34 To 54 Years
6.2.4 54 Years And Above
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 Virtual Sports Market: Regional Outlook
7.2 North America
7.2.1 North America Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3 Europe
7.3.1 Europe Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2 U.K.
7.3.2.1 U.K. Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3 Germany
7.3.3.1 Germany Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4 France
7.3.4.1 France Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2 China
7.4.2.1 China Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4 India
7.4.4.1 India Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5 South Korea
7.4.5.1 South Korea Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6 Middle East And Africa
7.6.1 Middle East And Africa Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3 Saudi Arabia
7.6.3.1 Saudi Arabia Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4 South Africa
7.6.4.1 South Africa Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8 Virtual Sports Market - Competitive Landscape
8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.1.1 2K SPORTS
8.1.2 ACTIVISION BLIZZARD
8.1.3 BIG ANT STUDIOS
8.1.4 CODEMASTERS
8.1.5 CYANIDE STUDIO
8.1.6 DOVETELL GAMES
8.1.7 EA SPORTS
8.1.8 HB STUDIOS
8.1.9 KONAMI
8.1.10 MILESTONE S.R.L.
8.1.11 NETMARBLE
8.1.12 NINTENDO
8.1.13 SQUARE ENIX
8.1.14 SEGA
8.1.15 SPORTS INTERACTIVE
8.1.16 RED ENTERTAINMENT
8.1.17 UBISOFT
8.1.18 VISUAL CONCEPTS
8.2 Company Categorization
8.3 Participant’s Overview
8.4 Financial Performance
8.5 Product Benchmarking
8.6 Company Market Positioning
8.7 Company Market Share Analysis, 2022
8.8 Company Heat Map Analysis
8.9 Strategy Mapping
8.9.1 Expansion/Divestiture
8.9.2 Mergers & Acquisition
8.9.3 Collaborations/Partnerships
8.9.4 New Product Launches
8.9.5 Investments

 

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Summary

Sports Broadcasting Technology Market Growth & Trends

The global sports broadcasting technology market size is expected to reach USD 114.21 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 6.2% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This growth is due to the increasing usage of Artificial Intelligence (AI), computer vision models, optical character recognition (OCR), and audio recognition in broadcast, which also overcomes the limitations of detecting facial features of humans and can work anytime, under different weather conditions. Along with the use of AI, there is also a significant rise of streaming platforms such as ESPN+, NBC Sports Gold, DAZN, Disney+ Hotstar, Sony LIV, etc. In October 2023, Bleden Inc. announced the Partner Alliance Ecosystem Program, which enables companies to overcome complexities associated with digital transformation.

The rapid technological evolvement in sports broadcasting and streaming is set to undergo with the introduction of 5G technology. The technological implementation boosted the market which provides a new way for broadcasters and streaming devices to stream sports, which provides fans with a seamless and uninterrupted experience of watching sports in real time. Furthermore, 5G technology helps the broadcaster to deliver high-definition content with low-latency to consumers irrespective of any device. Broadcasters are setting up more camera angles and enhanced graphics, aiding broadcasters to deliver immersive, interactive experiences, allowing viewers to access additional content and engage with the broadcast streaming in real-time. The advanced streaming technology offers high-quality content with low-latency to the consumers, offering a better viewing experience than the traditional broadcast methods. Integration of 5G also helps broadcasters and consumers to have interactive experiences like fantasy sports and virtual reality content, opening new doors for engaging with subscribers and creating additional opportunities for earning money.

The key players in the market are developing broadcasting technology by using virtual and augmented reality. This improves the viewing experience of fans by involving them in virtual stadiums, complete with 360-degree views, interactive features, and event players' perspectives. AR and VR are expected to improve, potentially allowing viewers to watch games from various camera angles or even choose their virtual seats in the stadium. AR graphics can be used to illustrate complex plays, enhancing the viewer's understanding of the game. For instance, during a football match, AR can highlight player movements and strategic formations, providing deeper insights into the tactical aspects of the game. The true potential of AR and VR in sports broadcasting lies in their combined applications. By integrating both technologies, broadcasters can create experiences that seamlessly blend the real and virtual worlds. The adoption of custom AI models in the market helps broadcasters provide real-time translations during the broadcast, as each sport has a global audience and language barrier that the integration of AI models can overcome. This enables fans from different places to understand feedback in real-time data, resulting in a more inclusive experience, with the ability of AI to process real-time data, capture gameplay from different camera angles, and also to make the sports streaming more enchanting and immersive for fans around the world.

Sports Broadcasting Technology Market Report Highlights

• Based on component, the solution segment experienced remarkable growth in revenue share in 2022 due to the increase in demand for high-quality broadcasts and the rise of new sports leagues. The players providing solution components are investing heavily in developing innovative solutions to meet the needs of the market

• Broadcasters of sporting events have seen a rise in demand for high-quality broadcasts. This has led to significant growth in the industry. Broadcasters are relying on advanced sports broadcasting technology to deliver engaging and immersive content to their viewers

• Companies such as ESPN Sports Media Ltd., NEP Group Inc., NEC Corporation, OMB Broadcast, and others are focusing on integrating technology like VR, AR, AI, and OCR to enhance fans’ experience of viewing sports

• Asia Pacific regional market has experienced exponential growth fueled by the emergence of a new sports league in the region and increasing demand for high-quality broadcasts, the market has seen a surge in innovation and investment



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List Of Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Sports Broadcasting Technology Market Snapshot
2.2 Sports Broadcasting Technology - Segment Snapshot (1/2)
2.3 Sports Broadcasting Technology - Segment Snapshot (2/2)
2.4 Sports Broadcasting Technology - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Sports Broadcasting Technology Market Overview
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.3 Market Opportunity Analysis
3.3.4 Market Challenges Analysis
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.5 Sports Broadcasting Technology Market: Overview
3.5.1 Key Market Trends
3.5.2 Key Technology Trends
3.5.3 Major Investments & Collaborations
3.6 Impact Of Sport Technology On Fan Experience
3.6.1 In-Venue Experience
3.6.2 Sports Broadcasting
3.6.3 Sports Streaming
3.7 Sports Broadcasting Technology Market - Covid-19 Impact Analysis
Chapter 4 Sports Broadcasting Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Sports Broadcasting Technology Market Estimates & Forecast, By Component (USD Billion)
4.2.1 Solutions
4.2.1.1 Software
4.2.1.2 Hardware
4.2.1.2.1 Dish Antenna
4.2.1.2.2 Amplifiers
4.2.1.2.3 Switches
4.2.1.2.4 Encoders
4.2.1.2.5 Video Servers
4.2.1.2.6 Transmitters/Repeaters
4.2.1.2.7 Modulators
4.2.1.2.8 Others
4.2.2 Services
Chapter 5 Sports Broadcasting Technology Market: Technology Estimates & Trend Analysis
5.1 Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Sports Broadcasting Technology Market Estimates & Forecast, By Games (USD Billion)
5.2.1 Football
5.2.2 Racing
5.2.3 Glof
5.2.4 Basketball
5.2.5 Cricket
5.2.6 Skiing
5.2.7 Tennis
5.2.8 Mma
5.2.9 Others
Chapter 6 Virtual Sports Market: Demographics Estimates & Trend Analysis
6.1 Demographics Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 Virtual Sports Market Estimates & Forecast, By Demographics (USD Billion)
6.2.1 Below 21 Years
6.2.2 21 To 35 Years
6.2.3 34 To 54 Years
6.2.4 54 Years And Above
Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis
7.1 Virtual Sports Market: Regional Outlook
7.2 North America
7.2.1 North America Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2 U.S.
7.2.2.1 U.S. Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3 Canada
7.2.3.1 Canada Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3 Europe
7.3.1 Europe Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2 U.K.
7.3.2.1 U.K. Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3 Germany
7.3.3.1 Germany Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4 France
7.3.4.1 France Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5 Italy
7.3.5.1 Italy Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.6 Spain
7.3.6.1 Spain Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4 Asia Pacific
7.4.1 Asia Pacific Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2 China
7.4.2.1 China Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3 Japan
7.4.3.1 Japan Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4 India
7.4.4.1 India Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.5 South Korea
7.4.5.1 South Korea Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5 Latin America
7.5.1 Latin America Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2 Brazil
7.5.2.1 Brazil Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.3 Mexico
7.5.3.1 Mexico Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6 Middle East And Africa
7.6.1 Middle East And Africa Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2 UAE
7.6.2.1 UAE Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3 Saudi Arabia
7.6.3.1 Saudi Arabia Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4 South Africa
7.6.4.1 South Africa Virtual Sports Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8 Virtual Sports Market - Competitive Landscape
8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.1.1 2K SPORTS
8.1.2 ACTIVISION BLIZZARD
8.1.3 BIG ANT STUDIOS
8.1.4 CODEMASTERS
8.1.5 CYANIDE STUDIO
8.1.6 DOVETELL GAMES
8.1.7 EA SPORTS
8.1.8 HB STUDIOS
8.1.9 KONAMI
8.1.10 MILESTONE S.R.L.
8.1.11 NETMARBLE
8.1.12 NINTENDO
8.1.13 SQUARE ENIX
8.1.14 SEGA
8.1.15 SPORTS INTERACTIVE
8.1.16 RED ENTERTAINMENT
8.1.17 UBISOFT
8.1.18 VISUAL CONCEPTS
8.2 Company Categorization
8.3 Participant’s Overview
8.4 Financial Performance
8.5 Product Benchmarking
8.6 Company Market Positioning
8.7 Company Market Share Analysis, 2022
8.8 Company Heat Map Analysis
8.9 Strategy Mapping
8.9.1 Expansion/Divestiture
8.9.2 Mergers & Acquisition
8.9.3 Collaborations/Partnerships
8.9.4 New Product Launches
8.9.5 Investments

 

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