世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国緊急医療センターソフトウェア市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(統合、スタンドアロン)、アプリケーション別(患者管理、EHR/EMR)、導入形態別、セグメント別予測、2023年~2030年


U.S. Urgent Care Center Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Integrated, Standalone), By Application (Patient Management, EHR/EMR), By Mode Of Deployment, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

米国緊急医療センターソフトウェア市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の急患センターソフトウェア市場規模は2030年までに1億4150万米ドルに達する見込みです。予測期間... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月10日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
88 英語

本レポートは受注生産のため、7営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

米国緊急医療センターソフトウェア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の急患センターソフトウェア市場規模は2030年までに1億4150万米ドルに達する見込みです。予測期間中の年平均成長率は13.8%と予測されています。同市場の成長は、急患センターの効率的で合理化されたワークフローソリューションに対する需要の高まりに起因している。さらに、急患センターの数が絶えず増加していることから、効率を高め、請求業務を改善し、ワークフローを合理化するソフトウェアソリューションの需要が高まると予想される。Urgent Care Associationによると、2023年6月現在、米国には2019年の9,616センターから14,347センター以上の急患センターがある。したがって、センターの数は絶えず増加しており、市場の成長に寄与している。

さらに、これらのセンターは、効率を高め、医療スタッフの負担を軽減するために、常に革新的なソリューションを採用している。多くの企業が米国の大手EHRプロバイダーへとシフトしており、地元プレイヤーの革新的でカスタマイズされたソリューションを採用する企業もある。例えば、2020年1月、FastMedの急患センターはEpic SystemのEHRを導入した。FastMedの患者は、Epicの患者ポータルであるMyChartにアクセスできるようになり、健康情報への24時間アクセス、プロバイダーとの直接コミュニケーション、オンライン請求書支払いサービス、オンライン予約スケジューリングが可能になる。

COVID-19の大流行により、米国では新規センター開設の減少傾向が報告され、初期段階でのソフトウェア導入は減少した。人口の間で緊急医療サービス、特にCOVID-19検査に対する需要が高まるにつれ、センターは収益サイクル、業務効率、ケア提供を最適化するシステムの導入にシフトした。パンデミックの後期には、管理負担や非効率なカルテ作成を軽減するために、こうした技術の採用が急速に増加した。さらに、予約スケジューリングや患者エンゲージメントのためのソフトウェア・ソリューションに対する需要は、患者の満足度を向上させるためにパンデミック後に増加すると予想される。

米国の緊急医療センター向けソフトウェア市場レポート ハイライト

- クラウドベースのセグメントでは、導入コストが低く、効率とパフォーマンスが大幅に改善されるため、2022年には65.27%の最大市場シェアを獲得

- EHR/EMRアプリケーション分野は、2022年に37.71%の最大シェアを占めた。これは、センターには特定のニーズ、独自のワークフロー、好みがあるため、センター向けにカスタマイズされたEHRが発売されたためである。

- スタンドアロン型セグメントは、2022年に57.03%の最大売上シェアで市場を支配した。

- 市場は中程度に統合されており、主要プレーヤーが市場シェアの大半を占めている。しかし、多くの新興企業が急患センター向けにカスタマイズされたソフトウェアを発売しており、これが業界の成長に寄与すると期待されている。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information procurement
1.3.2. Purchased Database
1.3.3. GVR’s Internal Database
1.3.4. Secondary Sources
1.3.5. Primary Research
1.3.6. Details of Primary Research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Validation
1.5.1. Volume Price Analysis
1.6. List of Secondary Sources
1.7. List of Abbreviations
1.8. Research Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Market Driver Analysis
3.1.2. Market Restraint Analysis
3.2. Industry Analysis Tools
3.2.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.2.2. PESTLE Analysis
3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Definitions
4.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
4.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Movement & Market Share Analysis
4.4. Cloud-based
4.4.1. Cloud-based Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. On-premise
4.5.1. On-premise Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Definitions
5.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
5.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Movement & Market Share Analysis
5.4. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR)
5.4.1. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Practice Management
5.5.1. Practice Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Revenue Cycle Management
5.6.1. Revenue Cycle Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Patient Engagement
5.7.1. Patient Engagement Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. Telehealth
5.8.1. Telehealth Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Definitions
6.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
6.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Movement & Market Share Analysis
6.4. Standalone
6.4.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Integrated
6.5.1. Integrated Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Profiles
7.1.1. Experity
7.1.1.1. Overview
7.1.1.2. Financial Performance
7.1.1.3. Product Benchmarking
7.1.1.4. Strategic Initiatives
7.1.2. NXGN Management, LLC
7.1.2.1. Overview
7.1.2.2. Financial Performance
7.1.2.3. Product Benchmarking
7.1.2.4. Strategic Initiatives
7.1.3. AdvancedMD, Inc.
7.1.3.1. Overview
7.1.3.2. Financial Performance
7.1.3.3. Product Benchmarking
7.1.3.4. Strategic Initiatives
7.1.4. AthenaHealth
7.1.4.1. Overview
7.1.4.2. Financial Performance
7.1.4.3. Product Benchmarking
7.1.4.4. Strategic Initiatives
7.1.5. CareCloud, Inc.
7.1.5.1. Overview
7.1.5.2. Financial Performance
7.1.5.3. Product Benchmarking
7.1.5.4. Strategic Initiatives
7.1.6. PrognoCIS EHR (Bizmatics, Inc.)
7.1.6.1. Overview
7.1.6.2. Financial Performance
7.1.6.3. Product Benchmarking
7.1.6.4. Strategic Initiatives
7.1.7. DrChrono Inc.
7.1.7.1. Overview
7.1.7.2. Financial Performance
7.1.7.3. Product Benchmarking
7.1.7.4. Strategic Initiatives
7.1.8. Medsphere Systems Corporation
7.1.8.1. Overview
7.1.8.2. Financial Performance
7.1.8.3. Product Benchmarking
7.1.8.4. Strategic Initiatives
7.1.9. Veradigm LLC
7.1.9.1. Overview
7.1.9.2. Financial Performance
7.1.9.3. Product Benchmarking
7.1.9.4. Strategic Initiatives
7.1.10. MicroFour, Inc.
7.1.10.1. Overview
7.1.10.2. Financial Performance
7.1.10.3. Product Benchmarking
7.1.10.4. Strategic Initiatives
7.1.11. 1st Provider's Choice
7.1.11.1. Overview
7.1.11.2. Financial Performance
7.1.11.3. Product Benchmarking
7.1.11.4. Strategic Initiatives
7.1.12. eClinicalWorks
7.1.12.1. Overview
7.1.12.2. Financial Performance
7.1.12.3. Product Benchmarking
7.1.12.4. Strategic Initiatives
7.2. Company Categorization
7.3. Company Market Position Analysis
7.4. Strategy Mapping
Chapter 8. Recommendations/Key Market Insights

 

ページTOPに戻る


 

Summary

U.S. Urgent Care Center Software Market Growth & Trends

The U.S. urgent care center software market size is expected to reach USD 141.5 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to register a CAGR of 13.8% during the forecast period. The growth of the market can be attributed to the rising demand for efficient and streamlined workflow solutions from urgent care centers. Moreover, the constantly growing number of urgent care centers is expected to boost the demand for software solutions to enhance efficiency, improve billing, and streamline workflows. According to the Urgent Care Association, as of June 2023, there are more than 14,347 urgent care centers in the U.S. from 9,616 centers in 2019. Hence, the number of centers is constantly rising and is contributing to the market's growth.

Moreover, these centers are constantly adopting innovative solutions to enhance their efficiency and reduce the burden on the healthcare staff. Many companies are shifting toward the major EHR providers in the U.S., and some are adopting innovative and customized solutions from local players. For instance, in January 2020, FastMed urgent care centers implemented the EHR of Epic System. The patients of the FastMed will gain access to MyChart, the patient portal of Epic, and will provide 24-hour access to health information, direct communication with the provider, online bill pay services, and online appointment scheduling.

The COVID-19 pandemic decreased the adoption of software in the early phase as a declining trend in the launch of new centers was reported in the U.S. With the increasing demand for urgent care services among the population, specifically for COVID-19 testing, the centers have shifted toward adopting systems that optimize revenue cycle, operational efficiencies, and care delivery. The adoption of these technologies rapidly increased during the late phase of the pandemic to reduce administrative burden and inefficient charting. Moreover, the demand for software solutions for appointment scheduling and patient engagement is expected to increase after the pandemic to improve patient satisfaction.

U.S. Urgent Care Center Software Market Report Highlights

• Based on the mode of deployment, the cloud-based segment held the largest market share of 65.27% in 2022 owing to the lower cost of the deployment and significantly improved efficiency and performance

• The EHR/EMR application segment held the largest share of 37.71% in 2022 due to the launch of tailored EHR for the centers as these centers have specific needs, unique workflow, and preferences

• The standalone type segment dominated the market with the largest revenue share of 57.03% in 2022 due to the specific requirements of the centers and the affordable cost of these suites

• The market is moderately consolidated with the key players holding the majority market share. However, many emerging players are launching tailored software for urgent care centers, which is expected to contribute to the industry's growth



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information procurement
1.3.2. Purchased Database
1.3.3. GVR’s Internal Database
1.3.4. Secondary Sources
1.3.5. Primary Research
1.3.6. Details of Primary Research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Validation
1.5.1. Volume Price Analysis
1.6. List of Secondary Sources
1.7. List of Abbreviations
1.8. Research Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Market Driver Analysis
3.1.2. Market Restraint Analysis
3.2. Industry Analysis Tools
3.2.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.2.2. PESTLE Analysis
3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Definitions
4.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
4.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Movement & Market Share Analysis
4.4. Cloud-based
4.4.1. Cloud-based Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. On-premise
4.5.1. On-premise Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Definitions
5.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
5.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Movement & Market Share Analysis
5.4. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR)
5.4.1. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Practice Management
5.5.1. Practice Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Revenue Cycle Management
5.6.1. Revenue Cycle Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Patient Engagement
5.7.1. Patient Engagement Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. Telehealth
5.8.1. Telehealth Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Definitions
6.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
6.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Movement & Market Share Analysis
6.4. Standalone
6.4.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Integrated
6.5.1. Integrated Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Profiles
7.1.1. Experity
7.1.1.1. Overview
7.1.1.2. Financial Performance
7.1.1.3. Product Benchmarking
7.1.1.4. Strategic Initiatives
7.1.2. NXGN Management, LLC
7.1.2.1. Overview
7.1.2.2. Financial Performance
7.1.2.3. Product Benchmarking
7.1.2.4. Strategic Initiatives
7.1.3. AdvancedMD, Inc.
7.1.3.1. Overview
7.1.3.2. Financial Performance
7.1.3.3. Product Benchmarking
7.1.3.4. Strategic Initiatives
7.1.4. AthenaHealth
7.1.4.1. Overview
7.1.4.2. Financial Performance
7.1.4.3. Product Benchmarking
7.1.4.4. Strategic Initiatives
7.1.5. CareCloud, Inc.
7.1.5.1. Overview
7.1.5.2. Financial Performance
7.1.5.3. Product Benchmarking
7.1.5.4. Strategic Initiatives
7.1.6. PrognoCIS EHR (Bizmatics, Inc.)
7.1.6.1. Overview
7.1.6.2. Financial Performance
7.1.6.3. Product Benchmarking
7.1.6.4. Strategic Initiatives
7.1.7. DrChrono Inc.
7.1.7.1. Overview
7.1.7.2. Financial Performance
7.1.7.3. Product Benchmarking
7.1.7.4. Strategic Initiatives
7.1.8. Medsphere Systems Corporation
7.1.8.1. Overview
7.1.8.2. Financial Performance
7.1.8.3. Product Benchmarking
7.1.8.4. Strategic Initiatives
7.1.9. Veradigm LLC
7.1.9.1. Overview
7.1.9.2. Financial Performance
7.1.9.3. Product Benchmarking
7.1.9.4. Strategic Initiatives
7.1.10. MicroFour, Inc.
7.1.10.1. Overview
7.1.10.2. Financial Performance
7.1.10.3. Product Benchmarking
7.1.10.4. Strategic Initiatives
7.1.11. 1st Provider's Choice
7.1.11.1. Overview
7.1.11.2. Financial Performance
7.1.11.3. Product Benchmarking
7.1.11.4. Strategic Initiatives
7.1.12. eClinicalWorks
7.1.12.1. Overview
7.1.12.2. Financial Performance
7.1.12.3. Product Benchmarking
7.1.12.4. Strategic Initiatives
7.2. Company Categorization
7.3. Company Market Position Analysis
7.4. Strategy Mapping
Chapter 8. Recommendations/Key Market Insights

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療IT)の最新刊レポート

Grand View Research社のヘルスケアIT分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る