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米国緊急医療センターソフトウェア市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(統合、スタンドアロン)、アプリケーション別(患者管理、EHR/EMR)、導入形態別、セグメント別予測、2023年~2030年


U.S. Urgent Care Center Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Integrated, Standalone), By Application (Patient Management, EHR/EMR), By Mode Of Deployment, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

米国緊急医療センターソフトウェア市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の急患センターソフトウェア市場規模は2030年までに1億4150万米ドルに達する見込みです。予測期間... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月10日 US$3,500
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サマリー

米国緊急医療センターソフトウェア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の急患センターソフトウェア市場規模は2030年までに1億4150万米ドルに達する見込みです。予測期間中の年平均成長率は13.8%と予測されています。同市場の成長は、急患センターの効率的で合理化されたワークフローソリューションに対する需要の高まりに起因している。さらに、急患センターの数が絶えず増加していることから、効率を高め、請求業務を改善し、ワークフローを合理化するソフトウェアソリューションの需要が高まると予想される。Urgent Care Associationによると、2023年6月現在、米国には2019年の9,616センターから14,347センター以上の急患センターがある。したがって、センターの数は絶えず増加しており、市場の成長に寄与している。

さらに、これらのセンターは、効率を高め、医療スタッフの負担を軽減するために、常に革新的なソリューションを採用している。多くの企業が米国の大手EHRプロバイダーへとシフトしており、地元プレイヤーの革新的でカスタマイズされたソリューションを採用する企業もある。例えば、2020年1月、FastMedの急患センターはEpic SystemのEHRを導入した。FastMedの患者は、Epicの患者ポータルであるMyChartにアクセスできるようになり、健康情報への24時間アクセス、プロバイダーとの直接コミュニケーション、オンライン請求書支払いサービス、オンライン予約スケジューリングが可能になる。

COVID-19の大流行により、米国では新規センター開設の減少傾向が報告され、初期段階でのソフトウェア導入は減少した。人口の間で緊急医療サービス、特にCOVID-19検査に対する需要が高まるにつれ、センターは収益サイクル、業務効率、ケア提供を最適化するシステムの導入にシフトした。パンデミックの後期には、管理負担や非効率なカルテ作成を軽減するために、こうした技術の採用が急速に増加した。さらに、予約スケジューリングや患者エンゲージメントのためのソフトウェア・ソリューションに対する需要は、患者の満足度を向上させるためにパンデミック後に増加すると予想される。

米国の緊急医療センター向けソフトウェア市場レポート ハイライト

- クラウドベースのセグメントでは、導入コストが低く、効率とパフォーマンスが大幅に改善されるため、2022年には65.27%の最大市場シェアを獲得

- EHR/EMRアプリケーション分野は、2022年に37.71%の最大シェアを占めた。これは、センターには特定のニーズ、独自のワークフロー、好みがあるため、センター向けにカスタマイズされたEHRが発売されたためである。

- スタンドアロン型セグメントは、2022年に57.03%の最大売上シェアで市場を支配した。

- 市場は中程度に統合されており、主要プレーヤーが市場シェアの大半を占めている。しかし、多くの新興企業が急患センター向けにカスタマイズされたソフトウェアを発売しており、これが業界の成長に寄与すると期待されている。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information procurement
1.3.2. Purchased Database
1.3.3. GVR’s Internal Database
1.3.4. Secondary Sources
1.3.5. Primary Research
1.3.6. Details of Primary Research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Validation
1.5.1. Volume Price Analysis
1.6. List of Secondary Sources
1.7. List of Abbreviations
1.8. Research Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Market Driver Analysis
3.1.2. Market Restraint Analysis
3.2. Industry Analysis Tools
3.2.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.2.2. PESTLE Analysis
3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Definitions
4.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
4.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Movement & Market Share Analysis
4.4. Cloud-based
4.4.1. Cloud-based Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. On-premise
4.5.1. On-premise Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Definitions
5.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
5.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Movement & Market Share Analysis
5.4. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR)
5.4.1. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Practice Management
5.5.1. Practice Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Revenue Cycle Management
5.6.1. Revenue Cycle Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Patient Engagement
5.7.1. Patient Engagement Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. Telehealth
5.8.1. Telehealth Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Definitions
6.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
6.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Movement & Market Share Analysis
6.4. Standalone
6.4.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Integrated
6.5.1. Integrated Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Profiles
7.1.1. Experity
7.1.1.1. Overview
7.1.1.2. Financial Performance
7.1.1.3. Product Benchmarking
7.1.1.4. Strategic Initiatives
7.1.2. NXGN Management, LLC
7.1.2.1. Overview
7.1.2.2. Financial Performance
7.1.2.3. Product Benchmarking
7.1.2.4. Strategic Initiatives
7.1.3. AdvancedMD, Inc.
7.1.3.1. Overview
7.1.3.2. Financial Performance
7.1.3.3. Product Benchmarking
7.1.3.4. Strategic Initiatives
7.1.4. AthenaHealth
7.1.4.1. Overview
7.1.4.2. Financial Performance
7.1.4.3. Product Benchmarking
7.1.4.4. Strategic Initiatives
7.1.5. CareCloud, Inc.
7.1.5.1. Overview
7.1.5.2. Financial Performance
7.1.5.3. Product Benchmarking
7.1.5.4. Strategic Initiatives
7.1.6. PrognoCIS EHR (Bizmatics, Inc.)
7.1.6.1. Overview
7.1.6.2. Financial Performance
7.1.6.3. Product Benchmarking
7.1.6.4. Strategic Initiatives
7.1.7. DrChrono Inc.
7.1.7.1. Overview
7.1.7.2. Financial Performance
7.1.7.3. Product Benchmarking
7.1.7.4. Strategic Initiatives
7.1.8. Medsphere Systems Corporation
7.1.8.1. Overview
7.1.8.2. Financial Performance
7.1.8.3. Product Benchmarking
7.1.8.4. Strategic Initiatives
7.1.9. Veradigm LLC
7.1.9.1. Overview
7.1.9.2. Financial Performance
7.1.9.3. Product Benchmarking
7.1.9.4. Strategic Initiatives
7.1.10. MicroFour, Inc.
7.1.10.1. Overview
7.1.10.2. Financial Performance
7.1.10.3. Product Benchmarking
7.1.10.4. Strategic Initiatives
7.1.11. 1st Provider's Choice
7.1.11.1. Overview
7.1.11.2. Financial Performance
7.1.11.3. Product Benchmarking
7.1.11.4. Strategic Initiatives
7.1.12. eClinicalWorks
7.1.12.1. Overview
7.1.12.2. Financial Performance
7.1.12.3. Product Benchmarking
7.1.12.4. Strategic Initiatives
7.2. Company Categorization
7.3. Company Market Position Analysis
7.4. Strategy Mapping
Chapter 8. Recommendations/Key Market Insights

 

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Summary

U.S. Urgent Care Center Software Market Growth & Trends

The U.S. urgent care center software market size is expected to reach USD 141.5 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to register a CAGR of 13.8% during the forecast period. The growth of the market can be attributed to the rising demand for efficient and streamlined workflow solutions from urgent care centers. Moreover, the constantly growing number of urgent care centers is expected to boost the demand for software solutions to enhance efficiency, improve billing, and streamline workflows. According to the Urgent Care Association, as of June 2023, there are more than 14,347 urgent care centers in the U.S. from 9,616 centers in 2019. Hence, the number of centers is constantly rising and is contributing to the market's growth.

Moreover, these centers are constantly adopting innovative solutions to enhance their efficiency and reduce the burden on the healthcare staff. Many companies are shifting toward the major EHR providers in the U.S., and some are adopting innovative and customized solutions from local players. For instance, in January 2020, FastMed urgent care centers implemented the EHR of Epic System. The patients of the FastMed will gain access to MyChart, the patient portal of Epic, and will provide 24-hour access to health information, direct communication with the provider, online bill pay services, and online appointment scheduling.

The COVID-19 pandemic decreased the adoption of software in the early phase as a declining trend in the launch of new centers was reported in the U.S. With the increasing demand for urgent care services among the population, specifically for COVID-19 testing, the centers have shifted toward adopting systems that optimize revenue cycle, operational efficiencies, and care delivery. The adoption of these technologies rapidly increased during the late phase of the pandemic to reduce administrative burden and inefficient charting. Moreover, the demand for software solutions for appointment scheduling and patient engagement is expected to increase after the pandemic to improve patient satisfaction.

U.S. Urgent Care Center Software Market Report Highlights

• Based on the mode of deployment, the cloud-based segment held the largest market share of 65.27% in 2022 owing to the lower cost of the deployment and significantly improved efficiency and performance

• The EHR/EMR application segment held the largest share of 37.71% in 2022 due to the launch of tailored EHR for the centers as these centers have specific needs, unique workflow, and preferences

• The standalone type segment dominated the market with the largest revenue share of 57.03% in 2022 due to the specific requirements of the centers and the affordable cost of these suites

• The market is moderately consolidated with the key players holding the majority market share. However, many emerging players are launching tailored software for urgent care centers, which is expected to contribute to the industry's growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information procurement
1.3.2. Purchased Database
1.3.3. GVR’s Internal Database
1.3.4. Secondary Sources
1.3.5. Primary Research
1.3.6. Details of Primary Research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Validation
1.5.1. Volume Price Analysis
1.6. List of Secondary Sources
1.7. List of Abbreviations
1.8. Research Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Market Driver Analysis
3.1.2. Market Restraint Analysis
3.2. Industry Analysis Tools
3.2.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.2.2. PESTLE Analysis
3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Definitions
4.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
4.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Mode of Deployment Movement & Market Share Analysis
4.4. Cloud-based
4.4.1. Cloud-based Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. On-premise
4.5.1. On-premise Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Definitions
5.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
5.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Application Movement & Market Share Analysis
5.4. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR)
5.4.1. Electronic Health Records (EHR)/Electronic Medical Records (EMR) Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Practice Management
5.5.1. Practice Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Revenue Cycle Management
5.6.1. Revenue Cycle Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Patient Engagement
5.7.1. Patient Engagement Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. Telehealth
5.8.1. Telehealth Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Definitions
6.2. U.S. Urgent Care Center Software Market: Segment Dashboard
6.3. U.S. Urgent Care Center Software Market: Type Movement & Market Share Analysis
6.4. Standalone
6.4.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Integrated
6.5.1. Integrated Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Profiles
7.1.1. Experity
7.1.1.1. Overview
7.1.1.2. Financial Performance
7.1.1.3. Product Benchmarking
7.1.1.4. Strategic Initiatives
7.1.2. NXGN Management, LLC
7.1.2.1. Overview
7.1.2.2. Financial Performance
7.1.2.3. Product Benchmarking
7.1.2.4. Strategic Initiatives
7.1.3. AdvancedMD, Inc.
7.1.3.1. Overview
7.1.3.2. Financial Performance
7.1.3.3. Product Benchmarking
7.1.3.4. Strategic Initiatives
7.1.4. AthenaHealth
7.1.4.1. Overview
7.1.4.2. Financial Performance
7.1.4.3. Product Benchmarking
7.1.4.4. Strategic Initiatives
7.1.5. CareCloud, Inc.
7.1.5.1. Overview
7.1.5.2. Financial Performance
7.1.5.3. Product Benchmarking
7.1.5.4. Strategic Initiatives
7.1.6. PrognoCIS EHR (Bizmatics, Inc.)
7.1.6.1. Overview
7.1.6.2. Financial Performance
7.1.6.3. Product Benchmarking
7.1.6.4. Strategic Initiatives
7.1.7. DrChrono Inc.
7.1.7.1. Overview
7.1.7.2. Financial Performance
7.1.7.3. Product Benchmarking
7.1.7.4. Strategic Initiatives
7.1.8. Medsphere Systems Corporation
7.1.8.1. Overview
7.1.8.2. Financial Performance
7.1.8.3. Product Benchmarking
7.1.8.4. Strategic Initiatives
7.1.9. Veradigm LLC
7.1.9.1. Overview
7.1.9.2. Financial Performance
7.1.9.3. Product Benchmarking
7.1.9.4. Strategic Initiatives
7.1.10. MicroFour, Inc.
7.1.10.1. Overview
7.1.10.2. Financial Performance
7.1.10.3. Product Benchmarking
7.1.10.4. Strategic Initiatives
7.1.11. 1st Provider's Choice
7.1.11.1. Overview
7.1.11.2. Financial Performance
7.1.11.3. Product Benchmarking
7.1.11.4. Strategic Initiatives
7.1.12. eClinicalWorks
7.1.12.1. Overview
7.1.12.2. Financial Performance
7.1.12.3. Product Benchmarking
7.1.12.4. Strategic Initiatives
7.2. Company Categorization
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7.4. Strategy Mapping
Chapter 8. Recommendations/Key Market Insights

 

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