世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

リビアの乗用車市場 - 産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、国別:(リビア)


Libya Passenger Car Market - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Country: (Libya)

リビアの乗用車市場は大幅な拡大が見込まれており、2024年の360万台から2031年には590万台に増加し、年平均成長率は7.30%になると予測されている。従来は輸入中古車が主流であったが、政府が排ガス規制と交通安... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年9月10日 US$2,599
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
134 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

リビアの乗用車市場は大幅な拡大が見込まれており、2024年の360万台から2031年には590万台に増加し、年平均成長率は7.30%になると予測されている。従来は輸入中古車が主流であったが、政府が排ガス規制と交通安全強化策を導入したことで、市場は変革期を迎えている。この変化によって、特に政府が旧型車の輸入に厳しい規制を課すにつれて、新車需要が増加すると予想される。

政府の取り組みが新車導入を促進

最近の政府の政策は、大気汚染を減らし、自動車の安全性を高めることを目的としている。重要な施策のひとつは、10年以上経過した乗用車の輸入禁止である。この政策により、自動車メーカー、特に海外の自動車メーカーが、中古車に大きく依存してきた市場に参入する新たな機会が生まれると期待されている。この規制により、消費者は最新の安全技術を搭載し、より厳しい排ガス基準に適合した新型車を入手できるようになる。

これらの規制は、リビアの主要な環境問題である自動車の排ガスに対する懸念の高まりに対応するものである。同様の措置は他のアフリカ諸国でも公害を抑制するために採用されており、全体的な交通安全性を向上させながら、最新の低公害車への需要を増大させる可能性が高い。

燃料価格と市場力学

リビアは燃料価格が非常に安く、ペットボトルの水よりも安いことがある。このメリットは、紛争からの復興という課題にもかかわらず、自動車保有をより魅力的なものにしている。リビアが石油生産量を紛争前の水準に回復させようとしている中、燃料価格の継続的な低下は、新車・中古車両方の需要拡大に拍車をかけ、自動車市場の成長をさらに後押しするだろう。

市場動向:SUVと中型セダンの人気

リビアでは、大型車、特にSUVの需要が高い。これらの車は、その大きさ、重さ、車高の高さにより、安心感を与え、リビアの厳しい道路状況に適しているため、市場を支配している。加えて、多くのSUVには高度な安全機能が搭載されており、その魅力を高めている。

快適性、効率性、価値で知られる中型セダンやプレミアムハッチバックも人気を集めている。リビアの消費者は、性能と価格のバランスが取れたこれらの車にますます魅力を感じています。

安全性への懸念と政府の対応

自動車需要が伸びているにもかかわらず、リビアの道路は世界でも最も危険な部類に入り、交通関連の死亡率が高い。劣悪な道路状況、交通法の不十分な施行、車両の老朽化がこうしたリスクの一因となっている。登録台数が450万台を超える同国では、スピード違反が依然として事故の主な原因となっている。

リビア政府は、高度な安全機能を備えた新型車の導入を奨励することで、こうした安全問題に取り組んでいる。安全性の低い旧型車の輸入を制限することで、政府は交通事故を減らし、運転環境を改善することを目指している。

国際自動車メーカーにとっての機会

リビアは、国際的な自動車メーカーにとって有望な市場である。旧型車の段階的廃止は、現地のニーズを満たし、規制基準に適合した新型車のチャンスを開く。安全性と排出ガスに重点を置き、最新技術を提供するメーカーは競争力を得ることができる。

さらに、リビアでは中間層と若年層が拡大しており、手頃な価格で信頼性が高く、近代的な設備を備えた自動車への需要が高まっている。こうした嗜好に応える国際的な自動車メーカーは、大きな市場シェアを獲得できるだろう。

自動車セクター強化に向けた協力的取り組み

リビアの自動車産業を強化するための取り組みには、国際的な利害関係者と地元の利害関係者の協力がある。例えば、トヨタ・リビアは国連開発計画(UNDP)および欧州連合(EU)と連携し、リビアの若者を対象とした自動車修理・整備に関する研修プログラムを開始した。こうした取り組みは、技能格差に対処するだけでなく、より強固で自立した地元自動車産業の育成にもつながっている。

競争分析

-GM

-現代自動車

-スズキ株式会社

-ダイムラーAG

-フォルクスワーゲン

-フォード・モーター・カンパニー

-ZXオート

-トヨタ自動車株式会社

-BMW AG



リビア乗用車産業分析でカバーされている主要セグメント

リビアの乗用車市場:車種別

-Aセグメント乗用車

-Bセグメント乗用車

-Cセグメント乗用車

-Dセグメント乗用車

-Eセグメント乗用車

-Jセグメント乗用車

-その他

リビアの乗用車市場:年齢別

-0~3年落ち乗用車

-3-6年落ち乗用車

-6歳以上乗用車

リビアの乗用車市場:自動車ブランド別

-トヨタ

-GM

-フォルクスワーゲン

-ヒュンダイ

-起亜

-その他





ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.リビア乗用車市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額・数量別、2023年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.価格分析, 2019 - 2023
3.1.平均価格分析(年齢/車種別)、単位当たり米ドル、2019年~2023年
3.2.リビアの乗用車価格に影響を与える主な要因
3.3.世界平均価格分析、地域別、1台当たり米ドル
4.リビアの乗用車市場の展望、2019年~2031年
4.1.リビア乗用車市場の展望:車種別金額(百万米ドル)・数量(台数)、2019年~2031年
4.1.1.主要市場
4.1.1.1.Aセグメント乗用車
4.1.1.2.Bセグメント乗用車
4.1.1.3.Cセグメント乗用車
4.1.1.4.Dセグメント乗用車
4.1.1.5.Eセグメント乗用車
4.1.1.6.Jセグメント乗用車
4.1.1.7.その他
4.2.リビア乗用車市場の展望:年齢別、金額(百万米ドル・台)・数量(ユニット)、2019~2031年
4.2.1.主要市場
4.2.1.1.0~3歳の乗用車
4.2.1.2.3-6年落ち乗用車
4.2.1.3.6年落ち以上の乗用車
4.3.リビア乗用車市場の展望:自動車ブランド別市場規模(百万米ドル・台)・数量(台)、2019年~2031年
4.3.1.主要予測
4.3.1.1.トヨタ
4.3.1.2.GM
4.3.1.3.フォルクスワーゲン
4.3.1.4.ヒュンダイ
4.3.1.5.起亜
4.3.1.6.その他
4.4.リビア乗用車市場の展望、地域別、金額(百万米ドル・台)・数量(台)、2019~2031年
4.4.1.主要市場
4.4.1.1.北米
4.4.1.2.欧州
4.4.1.3.アジア太平洋
4.4.1.4.ラテンアメリカ
4.4.1.5.中東・アフリカ
5.競合他社の状況
5.1.製品対適応症のヒートマップ
5.2.各社の市場シェア分析、2024年
5.3.競合ダッシュボード
5.4.企業プロフィール
5.4.1.GM
5.4.1.1.会社概要
5.4.1.2.製品ポートフォリオ
5.4.1.3.財務概要
5.4.1.4.事業戦略と展開
5.4.2.現代自動車
5.4.2.1.会社概要
5.4.2.2.製品ポートフォリオ
5.4.2.3.財務概要
5.4.2.4.事業戦略と展開
5.4.3.起亜株式会社
5.4.3.1.会社概要
5.4.3.2.製品ポートフォリオ
5.4.3.3.財務概要
5.4.3.4.事業戦略と展開
5.4.4.スズキ株式会社
5.4.4.1.会社概要
5.4.4.2.製品ポートフォリオ
5.4.4.3.財務概要
5.4.4.4.事業戦略と展開
5.4.5.ダイムラーAG
5.4.5.1.会社概要
5.4.5.2.製品ポートフォリオ
5.4.5.3.財務概要
5.4.5.4.事業戦略と展開
5.4.6.フォルクスワーゲン
5.4.6.1.会社概要
5.4.6.2.製品ポートフォリオ
5.4.6.3.財務概要
5.4.6.4.事業戦略と展開
5.4.7.フォード・モーター・カンパニー
5.4.7.1.会社概要
5.4.7.2.製品ポートフォリオ
5.4.7.3.財務概要
5.4.7.4.事業戦略と展開
5.4.8.ZXオート
5.4.8.1.会社概要
5.4.8.2.製品ポートフォリオ
5.4.8.3.財務概要
5.4.8.4.事業戦略と展開
5.4.9.トヨタ自動車株式会社
5.4.9.1.会社概要
5.4.9.2.製品ポートフォリオ
5.4.9.3.財務概要
5.4.9.4.事業戦略と展開
5.4.10.BMW AG
5.4.10.1.会社概要
5.4.10.2.製品ポートフォリオ
5.4.10.3.財務概要
5.4.10.4.事業戦略と展開
6.付録
6.1.調査方法
6.2.報告書の前提条件
6.3.頭字語および略語

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Libya’s passenger car market is poised for significant expansion, with projections indicating a rise from 3.60 million units in 2024 to 5.9 million units by 2031, driven by a CAGR of 7.30%. Traditionally dominated by imported used cars, the market is now undergoing a transformation as the government introduces measures to control emissions and enhance road safety. This shift is expected to increase demand for new vehicles, especially as the government imposes stricter regulations on older car imports.

Government Initiatives Promote New Vehicle Adoption

Recent government policies are aimed at reducing air pollution and boosting vehicle safety. One significant measure is the ban on importing passenger cars older than ten years. This policy is expected to create new opportunities for car manufacturers, particularly those from abroad, to enter a market that has been heavily reliant on used cars. With these regulations, consumers will have access to newer models that feature up-to-date safety technologies and comply with stricter emissions standards.

These regulations address growing concerns about vehicle emissions, a major environmental issue in Libya. Similar measures are being adopted by other African nations to curb pollution, which is likely to increase the demand for modern, less polluting vehicles while improving overall road safety.

Fuel Prices and Market Dynamics

Libya benefits from exceptionally low fuel prices, sometimes cheaper than bottled water. This advantage makes vehicle ownership more appealing despite the challenges of recovering from conflict. As Libya works to restore its oil production to pre-conflict levels, the continued low fuel prices will likely spur greater demand for both new and used vehicles, further supporting the automotive market’s growth.

Market Trends: Popularity of SUVs and Mid-Size Sedans

In Libya, larger vehicles, particularly SUVs, are in high demand. These vehicles dominate the market due to their size, weight, and elevated ride height, which offer a sense of security and are well-suited to Libya’s challenging road conditions. Additionally, many SUVs come with advanced safety features, enhancing their appeal.

Mid-sized sedans and premium hatchbacks, known for their comfort, efficiency, and value, are also gaining popularity. Libyan consumers are increasingly attracted to these vehicles for their balance of performance and affordability.

Safety Concerns and Government Response

Despite the growing vehicle demand, Libya’s roads are among the most dangerous globally, with high traffic-related fatality rates. Poor road conditions, inadequate enforcement of traffic laws, and aging vehicles contribute to these risks. Speeding remains a major cause of accidents in a country with over 4.5 million registered cars.

The Libyan government is addressing these safety issues by encouraging the adoption of newer vehicles equipped with advanced safety features. By restricting the import of older, less safe cars, the government aims to reduce road accidents and improve driving conditions.

Opportunities for International Automakers

Libya presents a promising market for international car manufacturers. The phase-out of older vehicles opens up opportunities for new models that meet local needs and comply with regulatory standards. With a focus on safety and emissions, manufacturers offering the latest technology can gain a competitive edge.

Moreover, Libya’s expanding middle class and youthful population are driving demand for vehicles that are affordable, reliable, and feature modern amenities. International automakers that cater to these preferences could capture significant market share.

Collaborative Efforts to Strengthen the Automotive Sector

Efforts to enhance Libya’s automotive industry include collaborations between international and local stakeholders. For example, Toyota Libya, in partnership with the United Nations Development Programme (UNDP) and the European Union, has launched training programs for young Libyans in automotive repair and maintenance. These initiatives are not only addressing the skills gap but also fostering a more robust and self-sustaining local automotive industry.

Competitive Analysis

•GM

•Hyundai Motor Company

•Suzuki Motor Corporation

•Daimler AG

•Volkswagen

•Ford Motor Company

•ZX Auto

•Toyota Motor Corporation

•BMW AG



Key Segments Covered in Libya Passenger Car Industry Analysis

Libya Passenger Car Market by Car Type:

•A-Segment Passenger Cars

•B-Segment Passenger Cars

•C-Segment Passenger Cars

•D-Segment Passenger Cars

•E-Segment Passenger Cars

•J-Segment Passenger Cars

•Others

Libya Passenger Car Market by Age:

•0-3 Year-Old Passenger Cars

•3-6 Year-Old Passenger Cars

•Above 6 Year-Old Passenger Cars

Libya Passenger Car Market by Car Brand:

•Toyota

•GM

•Volkswagen

•Hyundai

•Kia

•Others





ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Libya Passenger Car Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value and Volume, 2023
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Price Analysis, 2019 - 2023
3.1. Average Price Analysis, by Age/Car Type, US$ Per Units, 2019 - 2023
3.2. Prominent Factor Affecting Libya Passenger Car Prices
3.3. Global Average Price Analysis, by Region, US$ Per Unit
4. Libya Passenger Car Market Outlook, 2019 - 2031
4.1. Libya Passenger Car Market Outlook, by Car Type, Value (US$ Mn Unites) and Volume (Units), 2019 - 2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. A-Segment Passenger Cars
4.1.1.2. B-Segment Passenger Cars
4.1.1.3. C-Segment Passenger Cars
4.1.1.4. D-Segment Passenger Cars
4.1.1.5. E-Segment Passenger Cars
4.1.1.6. J-Segment Passenger Cars
4.1.1.7. Others
4.2. Libya Passenger Car Market Outlook, by Age, Value (US$ Mn Unites) and Volume (Units), 2019 - 2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. 0-3 Year-Old Passenger Cars
4.2.1.2. 3-6 Year-Old Passenger Cars
4.2.1.3. Above 6 Year-Old Passenger Cars
4.3. Libya Passenger Car Market Outlook, by Car Brand, Value (US$ Mn Unites) and Volume (Units), 2019 - 2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Toyota
4.3.1.2. GM
4.3.1.3. Volkswagen
4.3.1.4. Hyundai
4.3.1.5. Kia
4.3.1.6. Others
4.4. Libya Passenger Car Market Outlook, by Region, Value (US$ Mn Unites) and Volume (Units), 2019 - 2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. North America
4.4.1.2. Europe
4.4.1.3. Asia Pacific
4.4.1.4. Latin America
4.4.1.5. Middle East & Africa
5. Competitive Landscape
5.1. Product vs Indication Heatmap
5.2. Company Market Share Analysis, 2024
5.3. Competitive Dashboard
5.4. Company Profiles
5.4.1. GM
5.4.1.1. Company Overview
5.4.1.2. Product Portfolio
5.4.1.3. Financial Overview
5.4.1.4. Business Strategies and Development
5.4.2. Hyundai Motor Company
5.4.2.1. Company Overview
5.4.2.2. Product Portfolio
5.4.2.3. Financial Overview
5.4.2.4. Business Strategies and Development
5.4.3. Kia Corp
5.4.3.1. Company Overview
5.4.3.2. Product Portfolio
5.4.3.3. Financial Overview
5.4.3.4. Business Strategies and Development
5.4.4. Suzuki Motor Corporation
5.4.4.1. Company Overview
5.4.4.2. Product Portfolio
5.4.4.3. Financial Overview
5.4.4.4. Business Strategies and Development
5.4.5. Daimler AG
5.4.5.1. Company Overview
5.4.5.2. Product Portfolio
5.4.5.3. Financial Overview
5.4.5.4. Business Strategies and Development
5.4.6. Volkswagen
5.4.6.1. Company Overview
5.4.6.2. Product Portfolio
5.4.6.3. Financial Overview
5.4.6.4. Business Strategies and Development
5.4.7. Ford Motor Company
5.4.7.1. Company Overview
5.4.7.2. Product Portfolio
5.4.7.3. Financial Overview
5.4.7.4. Business Strategies and Development
5.4.8. ZX Auto
5.4.8.1. Company Overview
5.4.8.2. Product Portfolio
5.4.8.3. Financial Overview
5.4.8.4. Business Strategies and Development
5.4.9. Toyota Motor Corporation
5.4.9.1. Company Overview
5.4.9.2. Product Portfolio
5.4.9.3. Financial Overview
5.4.9.4. Business Strategies and Development
5.4.10. BMW AG
5.4.10.1. Company Overview
5.4.10.2. Product Portfolio
5.4.10.3. Financial Overview
5.4.10.4. Business Strategies and Development
6. Appendix
6.1. Research Methodology
6.2. Report Assumptions
6.3. Acronyms and Abbreviations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート

Fairfield Market Research社の自動車・輸送分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fairfield Market Research社はどのような調査会社ですか?


Fairfield Market Researchでは、最新かつ最も関連性の高い市場データと洞察に満ちた詳細なレポートを発行しています。広範囲にわたり、業界動向や市場ベースのデータを含んでおり、顧客が... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る