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すぐに使えるグラウトと接着剤市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)


Ready-to-Use Grout and Adhesive Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

すぐに使えるグラウトと接着剤市場は大幅な成長が見込まれ、2024年には18.3億米ドルに達し、2031年には32.7億米ドルに達すると予測され、年平均成長率は8.60%である。これらの材料は、使用前の混合やその他の準... もっと見る

 

 

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Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
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サマリー

すぐに使えるグラウトと接着剤市場は大幅な成長が見込まれ、2024年には18.3億米ドルに達し、2031年には32.7億米ドルに達すると予測され、年平均成長率は8.60%である。これらの材料は、使用前の混合やその他の準備段階が不要で、塗布が容易なことから支持を集めている。建設業界、特に住宅プロジェクトが成長し続けるにつれ、こうした使いやすい材料の需要は大幅に増加すると予測される。

革新的な製品開発が市場拡大を後押し

すぐに使えるグラウトおよび接着剤市場のメーカーは、建設業界の進化する需要に対応するよう設計された高性能の新製品を常に発表している。これらのイノベーションは、塗布プロセスを簡素化し、施工時間を短縮し、タイル施工の耐久性を高めることを目的としている。効率的で信頼性の高い建設ソリューションに対する消費者の需要の高まりに対応するため、これらの技術的に進歩した製品により、市場は加速度的に成長すると予想される。

持続可能性のトレンドが業界プレーヤーにチャンスをもたらす

建設業界が持続可能な慣行をますます採用するようになるにつれ、環境に優しく低VOC(揮発性有機化合物)のグラウトや接着剤製品に対する需要が高まっている。メーカー各社は、世界的な持続可能性への取り組みに合わせ、リサイクル材料やバイオベース材料を製品ラインに組み込んでいる。この傾向は、持続可能な建設資材に対する消費者の嗜好の高まりに対応し、環境に優しい製品を開発・普及させる市場関係者に大きなチャンスをもたらしている。

課題と成長制約

見通しは明るいものの、既製グラウト・接着剤市場は一定の課題に直面している。主な懸念は、従来のミックスオンデマンド型グラウトおよび接着剤と比較して、プレミックス製品の保存期間が短いことである。この制限は、指定された期間内に使用されない場合、製品の腐敗や廃棄につながる可能性があり、メーカーと消費者の双方に課題を突きつけている。これに対処するため、各社は製品の保存期間を延ばし、廃棄物を最小限に抑えるための研究開発に投資している。さらに、すぐに使える製品を使うことの利点と利便性を消費者に伝えるための教育キャンペーンも開始され、製品の腐敗の可能性に関する懸念を和らげることを目標としている。

地域市場の洞察アジア太平洋地域とヨーロッパ

アジア太平洋地域は、急速な都市化と一人当たり所得の上昇を背景に、既製グラウト・接着剤の主要市場として台頭しつつある。この地域の建設セクターは急速に拡大しており、住宅用建物の需要が高まっている。アジア太平洋地域の市場関係者は、この需要を取り込むため、費用対効果の高い先進的な製品の開発と強力なサプライチェーンの維持に注力している。

欧州では、ブランド認知が市場の重要な要素となっている。この地域の消費者は、高品質で信頼性の高い製品で知られる定評あるブランドを好む。欧州市場は高度に統合されており、大手メーカーが大きな市場シェアを占めている。企業は、ブランドの認知度を高め、忠実な顧客層を獲得するために、オンライン上の製品レビュー、ソーシャルメディア・キャンペーン、多様な製品群を活用している。

製品セグメント別の洞察エポキシ系グラウトと接着剤が上昇中

エポキシ系グラウトと接着剤は、特に美観用途で人気が高まっている。卓越した接着強度、耐水性、耐久性で知られるこれらの製品は、従来のグラウト材に比べて大きな利点を提供する。その使い勝手の良さに加え、色や仕上げのバリエーションも豊富なことから、住宅の改修や小規模なプロジェクトに好まれる選択肢となっている。エポキシ製品の採用が増加していることから、今後数年間でかなりの市場成長が見込まれる。

住宅部門が引き続き需要を独占

住宅部門は引き続き、すぐに使えるグラウトや接着剤の需要を牽引している。住宅所有者が自宅の改築やメンテナンスに重点を置くようになり、信頼性が高く効率的な建設資材のニーズが高まっている。特にタイルのメンテナンスは、これらの製品が広く使われている重要な分野であり、床の機能性と見た目の美しさの両方を維持できるようにしている。現在進行中の住宅改修とリフォームの傾向は、住宅分野でのすぐに使えるグラウトと接着剤の需要を維持すると予想される。

競合分析

-ラティクリート・インターナショナル(LATICRETE International, Inc.

-アクレマ(Bostik スマート接着剤)

-シーカAG

-ヘンケルグループ

-BASF SE

-MBCCグループ(マスター・ビルダーズ・ソリューションズ)

-グルポ・ラモサ

-マペイ・スパ

-アルデックス

-サンゴバン・ウェーバー

-リトコールS.p.A.

-ピディライト・インダストリーズ社

-CUSTOMビルディングプロダクツ

-H.B.フラー

RTUグラウトと接着剤産業調査セグメント化

製品タイプ別

-グラウト

サンドグラウト

砂なしグラウト

エポキシグラウト

アクリル系グラウト

ウレタングラウト

その他

-接着剤

oエポキシ

oポリウレタン

oポリイミド

用途別

-壁

-床

-カウンタートップ

-その他

最終用途別

-住宅

-商業用

-産業用

地域別

-北米

-ラテンアメリカ

-ヨーロッパ

-東アジア

-南アジア・太平洋

-中東・アフリカ



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目次

1.要旨
1.1.すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主な市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額・数量別、2024年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.価格分析, 2019 - 2023
3.1.製品タイプ別世界平均価格分析(2019年~2023年
3.2.すぐに使えるグラウトと接着剤の価格に影響を与える顕著な要因
3.3.地域別世界平均価格分析
4.使用済みグラウトと接着剤の世界市場展望、2019年~2031年
4.1.すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
4.1.1.主要ハイライト
4.1.1.1.グラウト
4.1.1.1.1.砂入りグラウト
4.1.1.1.2.砂なしグラウト
4.1.1.1.3.エポキシグラウト
4.1.1.1.4.アクリル系グラウト
4.1.1.1.5.ウレタングラウト
4.1.1.1.6.その他
4.1.1.2.接着剤
4.1.1.2.1.エポキシ樹脂
4.1.1.2.2.ポリウレタン
4.1.1.2.3.ポリイミド
4.2.すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場展望、用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.壁
4.2.1.2.床
4.2.1.3.カウンタートップ
4.2.1.4.その他
4.3.すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
4.3.1.主要ハイライト
4.3.1.1.住宅用
4.3.1.2.商業
4.3.1.3.工業用
4.4.すぐに使えるグラウトと接着剤の世界市場展望、地域別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
4.4.1.主なハイライト
4.4.1.1.北米
4.4.1.2.欧州
4.4.1.3.アジア太平洋
4.4.1.4.ラテンアメリカ
4.4.1.5.中東・アフリカ
5.北米の既製グラウト・接着剤市場の展望、2019年~2031年
5.1.北米のReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
5.1.1.主要ハイライト
5.1.1.1.グラウト
5.1.1.1.1.砂入りグラウト
5.1.1.1.2.砂なしグラウト
5.1.1.1.3.エポキシグラウト
5.1.1.1.4.アクリル系グラウト
5.1.1.1.5.ウレタングラウト
5.1.1.1.6.その他
5.1.1.2.接着剤
5.1.1.2.1.エポキシ樹脂
5.1.1.2.2.ポリウレタン
5.1.1.2.3.ポリイミド
5.2.北米の既製グラウト・接着剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.壁
5.2.1.2.床
5.2.1.3.カウンタートップ
5.2.1.4.その他
5.3.北米の既製グラウト・接着剤市場の展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.住宅用
5.3.1.2.商業
5.3.1.3.工業用
5.4.北米の既製グラウト・接着剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.米国の既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.4.1.2.米国の既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.4.1.3.米国の既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.4.1.4.カナダの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.4.1.5.カナダの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
5.4.1.6.カナダの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.欧州のReady-to-Useグラウトおよび接着剤市場の展望、2019年〜2031年
6.1.欧州のReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
6.1.1.主要ハイライト
6.1.1.1.グラウト
6.1.1.1.1.砂入りグラウト
6.1.1.1.2.砂なしグラウト
6.1.1.1.3.エポキシグラウト
6.1.1.1.4.アクリル系グラウト
6.1.1.1.5.ウレタングラウト
6.1.1.1.6.その他
6.1.1.2.接着剤
6.1.1.2.1.エポキシ樹脂
6.1.1.2.2.ポリウレタン
6.1.1.2.3.ポリイミド
6.2.欧州の既製グラウト・接着剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.壁
6.2.1.2.床
6.2.1.3.カウンタートップ
6.2.1.4.その他
6.3.欧州の既製グラウト・接着剤市場の展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
6.3.1.主なハイライト
6.3.1.1.住宅用
6.3.1.2.商業
6.3.1.3.工業用
6.3.2.魅力度分析
6.4.欧州の既製グラウト・接着剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
6.4.1.主なハイライト
6.4.1.1.ドイツのすぐ使えるグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.2.ドイツの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.3.ドイツの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.4.イギリスのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.5.イギリスの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.6.イギリスの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.7.フランスのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.8.フランスの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.9.フランスのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.10.イタリアのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.11.イタリアの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.12.イタリアの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.13.トルコの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.14.トルコの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.15.トルコの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.16.ロシアのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.17.ロシアの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.18.ロシアの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.19.その他のヨーロッパの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.20.欧州のその他の地域の既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
6.4.1.21.欧州の残りの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.アジア太平洋地域のReady-to-Useグラウトおよび接着剤市場の展望、2019年〜2031年
7.1.アジア太平洋地域の既製グラウト・接着剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.1.1.主要ハイライト
7.1.1.1.グラウト
7.1.1.1.1.砂入りグラウト
7.1.1.1.2.砂なしグラウト
7.1.1.1.3.エポキシグラウト
7.1.1.1.4.アクリル系グラウト
7.1.1.1.5.ウレタングラウト
7.1.1.1.6.その他
7.1.1.2.接着剤
7.1.1.2.1.エポキシ樹脂
7.1.1.2.2.ポリウレタン
7.1.1.2.3.ポリイミド
7.2.アジア太平洋地域の既製グラウト・接着剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.2.1.主なハイライト
7.2.1.1.壁
7.2.1.2.床
7.2.1.3.カウンタートップ
7.2.1.4.その他
7.3.アジア太平洋地域の既製グラウト・接着剤市場の展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.3.1.主なハイライト
7.3.1.1.住宅用
7.3.1.2.商業
7.3.1.3.工業用
7.4.アジア太平洋地域の既製グラウト・接着剤市場の展望、国別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
7.4.1.主なハイライト
7.4.1.1.中国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
7.4.1.2.中国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
7.4.1.3.中国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年〜2031年
7.4.1.4.日本のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.5.日本のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.6.日本のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.7.韓国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.8.韓国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:用途別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.9.韓国のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.10.インドのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.11.インドの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.12.インドの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.13.東南アジアの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.14.東南アジアの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.15.東南アジアの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.16.その他のアジア太平洋地域の既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.17.アジア太平洋地域の残りの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
7.4.1.18.アジア太平洋地域の残りの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.ラテンアメリカのReady-to-Useグラウトおよび接着剤市場の展望、2019年〜2031年
8.1.ラテンアメリカのReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.グラウト
8.1.1.1.1.砂入りグラウト
8.1.1.1.2.砂なしグラウト
8.1.1.1.3.エポキシグラウト
8.1.1.1.4.アクリル系グラウト
8.1.1.1.5.ウレタングラウト
8.1.1.1.6.その他
8.1.1.2.接着剤
8.1.1.2.1.エポキシ樹脂
8.1.1.2.2.ポリウレタン
8.1.1.2.3.ポリイミド
8.2.ラテンアメリカの既製グラウト・接着剤市場の展望、用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.壁
8.2.1.2.床
8.2.1.3.カウンタートップ
8.2.1.4.その他
8.3.ラテンアメリカの既製グラウト・接着剤市場の展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.3.1.主なハイライト
8.3.1.1.住宅用
8.3.1.2.商業
8.3.1.3.工業用
8.4.ラテンアメリカの既製グラウト・接着剤市場の展望:国別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.主なハイライト
8.4.1.1.ブラジルのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別市場規模(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.2.ブラジルの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.3.ブラジルの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.4.メキシコのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.5.メキシコのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.6.メキシコのReady-to-Useグラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.7.アルゼンチンの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.8.アルゼンチンの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.9.アルゼンチンの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.10.ラテンアメリカのその他の地域の既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.11.ラテンアメリカのその他の地域の既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
8.4.1.12.ラテンアメリカの残りの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.中東・アフリカのReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望(2019年〜2031年
9.1.中東・アフリカのReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.1.1.主要ハイライト
9.1.1.1.グラウト
9.1.1.1.1.砂入りグラウト
9.1.1.1.2.砂なしグラウト
9.1.1.1.3.エポキシグラウト
9.1.1.1.4.アクリル系グラウト
9.1.1.1.5.ウレタングラウト
9.1.1.1.6.その他
9.1.1.2.接着剤
9.1.1.2.1.エポキシ樹脂
9.1.1.2.2.ポリウレタン
9.1.1.2.3.ポリイミド
9.2.中東・アフリカのReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019~2031年
9.2.1.主なハイライト
9.2.1.1.壁
9.2.1.2.床
9.2.1.3.カウンタートップ
9.2.1.4.その他
9.3.中東・アフリカのReady-to-Useグラウト・接着剤市場の展望:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019〜2031年
9.3.1.主要ハイライト
9.3.1.1.住宅用
9.3.1.2.商業
9.3.1.3.工業用
9.4.中東・アフリカの既製グラウト・接着剤市場の展望:国別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.主なハイライト
9.4.1.1.GCCの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.2.GCCの用途別グラウト・接着剤市場:金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.3.GCCの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.4.南アフリカの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.5.南アフリカの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.6.南アフリカの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.7.エジプトの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.8.エジプトの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.9.エジプトの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.10.ナイジェリアの既製グラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.11.ナイジェリアの既製グラウト・接着剤市場:用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.12.ナイジェリアの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.13.中東・アフリカのその他の地域のReady-to-Useグラウト・接着剤市場:製品タイプ別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.14.中東・アフリカの残りの地域:用途別グラウト・接着剤市場:金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
9.4.1.15.中東・アフリカの残りの既製グラウト・接着剤市場:最終用途別、金額(億米ドル)・数量(トン)、2019年~2031年
10.競合情勢
10.1.製品タイプ別対用途別ヒートマップ
10.2.企業市場シェア分析、2024年
10.3.競合ダッシュボード
10.4.企業プロフィール
10.4.1.ラティクリート・インターナショナル
10.4.1.1.会社概要
10.4.1.2.製品ポートフォリオ
10.4.1.3.財務概要
10.4.1.4.事業戦略と展開
10.4.2.アクレマ(ボスティック・スマート接着剤)
10.4.2.1.会社概要
10.4.2.2.製品ポートフォリオ
10.4.2.3.財務概要
10.4.2.4.事業戦略と展開
10.4.3.シーカAG
10.4.3.1.会社概要
10.4.3.2.製品ポートフォリオ
10.4.3.3.財務概要
10.4.3.4.事業戦略と展開
10.4.4.ヘンケルグループ
10.4.4.1.会社概要
10.4.4.2.製品ポートフォリオ
10.4.4.3.財務概要
10.4.4.4.事業戦略と展開
10.4.5.BASF SE
10.4.5.1.会社概要
10.4.5.2.製品ポートフォリオ
10.4.5.3.財務概要
10.4.5.4.事業戦略と展開
10.4.6.MBCCグループ(マスター・ビルダーズ・ソリューションズ)
10.4.6.1.会社概要
10.4.6.2.製品ポートフォリオ
10.4.6.3.財務概要
10.4.6.4.事業戦略と展開
10.4.7.グルーポ・ラモサ
10.4.7.1.会社概要
10.4.7.2.製品ポートフォリオ
10.4.7.3.財務概要
10.4.7.4.事業戦略と展開
10.4.8.マペイ・スパ
10.4.8.1.会社概要
10.4.8.2.製品ポートフォリオ
10.4.8.3.財務概要
10.4.8.4.事業戦略と展開
10.4.9.アーデックス
10.4.9.1.会社概要
10.4.9.2.製品ポートフォリオ
10.4.9.3.財務概要
10.4.9.4.事業戦略と展開
10.4.10.サンゴバン ウェバー
10.4.10.1.会社概要
10.4.10.2.製品ポートフォリオ
10.4.10.3.財務概要
10.4.10.4.事業戦略と展開
10.4.11.LITOKOL S.p.A.
10.4.11.1.会社概要
10.4.11.2.製品ポートフォリオ
10.4.11.3.財務概要
10.4.11.4.事業戦略と展開
10.4.12.ピディライト・インダストリーズ社
10.4.12.1.会社概要
10.4.12.2.製品ポートフォリオ
10.4.12.3.財務概要
10.4.12.4.事業戦略と展開
10.4.13.カスタムビルディングプロダクツ
10.4.13.1.会社概要
10.4.13.2.製品ポートフォリオ
10.4.13.3.財務概要
10.4.13.4.事業戦略と展開
10.4.14.H.B.フラー
10.4.14.1.会社概要
10.4.14.2.製品ポートフォリオ
10.4.14.3.財務概要
10.4.14.4.事業戦略と展開
11.付録
11.1.調査方法
11.2.報告書の前提条件
11.3.頭字語および略語

 

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Summary

The ready-to-use grout and adhesive market is projected to witness substantial growth, with its value expected to reach USD 1.83 billion in 2024 and climb to USD 3.27 billion by 2031, driven by a CAGR of 8.60%. These materials are gaining traction due to their ease of application, eliminating the need for mixing or other preparatory steps before use. As the construction industry, particularly residential projects, continues to grow, the demand for these easy-to-use materials is projected to rise substantially.

Innovative Product Developments Fuel Market Expansion

Manufacturers in the ready-to-use grout and adhesive market are consistently introducing new, high-performance products designed to meet the evolving demands of the construction industry. These innovations aim to simplify the application process, reduce installation time, and enhance the durability of tile installations. The market is expected to experience accelerated growth as these technologically advanced products cater to the increasing consumer demand for efficient and dependable construction solutions.

Sustainability Trends Present Opportunities for Industry Players

As the construction industry increasingly adopts sustainable practices, there is a rising demand for eco-friendly and low-VOC (volatile organic compounds) grout and adhesive products. Manufacturers are incorporating recycled and bio-based materials into their product lines, aligning with global sustainability initiatives. This trend is opening up significant opportunities for market players to develop and promote environmentally friendly products, catering to the growing consumer preference for sustainable construction materials.

Challenges and Growth Constraints

Despite the positive outlook, the ready-to-use grout and adhesive market faces certain challenges. A primary concern is the shorter shelf life of pre-mixed products compared to traditional mix-on-demand grouts and adhesives. This limitation can lead to product spoilage and waste if not used within a specified timeframe, posing challenges for both manufacturers and consumers. To address this, companies are investing in research and development to extend product shelf life and minimize waste. Additionally, educational campaigns are being launched to inform consumers about the benefits and convenience of using ready-to-use products, with the goal of easing concerns related to potential product spoilage.

Regional Market Insights: Asia Pacific and Europe

The Asia Pacific region is emerging as a key market for ready-to-use grout and adhesives, driven by rapid urbanization and rising per-capita income. The construction sector in this region is expanding rapidly, with a growing demand for residential buildings. Market players in Asia Pacific are focusing on developing cost-effective, advanced products and maintaining a strong supply chain to capitalize on this demand.

In Europe, brand recognition is a critical factor in the market. Consumers in this region prefer established brands known for their high-quality, reliable products. The European market is highly consolidated, with leading manufacturers holding a significant market share. Companies are leveraging online product reviews, social media campaigns, and a diverse range of products to boost brand visibility and attract a loyal customer base.

Product Segment Insights: Epoxy Grout and Adhesives on the Rise

Epoxy ready-to-use grout and adhesives are becoming increasingly popular, particularly for aesthetic applications. Known for their exceptional bonding strength, water resistance, and durability, these products offer significant advantages over traditional grouting materials. Their ease of use, along with a variety of colors and finishes, makes them a preferred choice for home renovations and small-scale projects. The growing adoption of epoxy products is expected to drive considerable market growth in the coming years.

Residential Sector Continues to Dominate Demand

The residential sector remains the leading driver of demand for ready-to-use grout and adhesives. As homeowners place more emphasis on renovating and maintaining their properties, the need for reliable and efficient construction materials is on the rise. Tile maintenance, in particular, is a key area where these products are widely used, ensuring that floors remain both functional and visually appealing. The ongoing trend of home improvement and renovation is expected to sustain the demand for ready-to-use grout and adhesives in the residential sector.

Competitive Analysis

•LATICRETE International, Inc.

•Akrema (Bostik Smart Adhesives)

•Sika AG

•Henkel Group

•BASF SE

•MBCC Group (Master Builders Solutions)

•Grupo Lamosa

•Mapei SpA

•Ardex

•Saint-Gobain Weber

•LITOKOL S.p.A.

•Pidillite Industries Ltd.

•CUSTOM Building Products

•H.B. Fuller

RTU Grout and Adhesive Industry Research Segmentation

By Product Type:

•Grout

oSanded Grout

oUn-sanded Grout

oEpoxy Grout

oAcrylic Grout

oUrethane Grout

oOthers

•Adhesives

oEpoxy

oPolyurethane

oPolyimide

By Application:

•Walls

•Floors

•Countertops

•Others

By End Use:

•Residential

•Commercial

•Industrial

By Region:

•North America

•Latin America

•Europe

•East Asia

•South Asia and Pacific

•Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value and Volume, 2024
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Price Analysis, 2019 - 2023
3.1. Global Average Price Analysis by Product Type, 2019 - 2023
3.2. Prominent Factor Affecting Ready-to-Use Grout and Adhesive Prices
3.3. Global Average Price Analysis by Region
4. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
4.1. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Grout
4.1.1.1.1. Sanded Grout
4.1.1.1.2. Un-sanded Grout
4.1.1.1.3. Epoxy Grout
4.1.1.1.4. Acrylic Grout
4.1.1.1.5. Urethane Grout
4.1.1.1.6. Others
4.1.1.2. Adhesives
4.1.1.2.1. Epoxy
4.1.1.2.2. Polyurethane
4.1.1.2.3. Polyimide
4.2. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Walls
4.2.1.2. Floors
4.2.1.3. Countertops
4.2.1.4. Others
4.3. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Residential
4.3.1.2. Commercial
4.3.1.3. Industrial
4.4. Global Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. North America
4.4.1.2. Europe
4.4.1.3. Asia Pacific
4.4.1.4. Latin America
4.4.1.5. Middle East & Africa
5. North America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
5.1. North America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Grout
5.1.1.1.1. Sanded Grout
5.1.1.1.2. Un-sanded Grout
5.1.1.1.3. Epoxy Grout
5.1.1.1.4. Acrylic Grout
5.1.1.1.5. Urethane Grout
5.1.1.1.6. Others
5.1.1.2. Adhesives
5.1.1.2.1. Epoxy
5.1.1.2.2. Polyurethane
5.1.1.2.3. Polyimide
5.2. North America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Walls
5.2.1.2. Floors
5.2.1.3. Countertops
5.2.1.4. Others
5.3. North America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Residential
5.3.1.2. Commercial
5.3.1.3. Industrial
5.4. North America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. U.S. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1.2. U.S. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1.3. U.S. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1.4. Canada Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1.5. Canada Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
5.4.1.6. Canada Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6. Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
6.1. Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Grout
6.1.1.1.1. Sanded Grout
6.1.1.1.2. Un-sanded Grout
6.1.1.1.3. Epoxy Grout
6.1.1.1.4. Acrylic Grout
6.1.1.1.5. Urethane Grout
6.1.1.1.6. Others
6.1.1.2. Adhesives
6.1.1.2.1. Epoxy
6.1.1.2.2. Polyurethane
6.1.1.2.3. Polyimide
6.2. Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Walls
6.2.1.2. Floors
6.2.1.3. Countertops
6.2.1.4. Others
6.3. Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Residential
6.3.1.2. Commercial
6.3.1.3. Industrial
6.3.2. Attractiveness Analysis
6.4. Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Germany Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.2. Germany Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.3. Germany Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.4. U.K. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.5. U.K. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.6. U.K. Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.7. France Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.8. France Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.9. France Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.10. Italy Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.11. Italy Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.12. Italy Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.13. Turkey Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.14. Turkey Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.15. Turkey Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.16. Russia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.17. Russia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.18. Russia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.19. Rest of Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.20. Rest of Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
6.4.1.21. Rest of Europe Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7. Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
7.1. Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Grout
7.1.1.1.1. Sanded Grout
7.1.1.1.2. Un-sanded Grout
7.1.1.1.3. Epoxy Grout
7.1.1.1.4. Acrylic Grout
7.1.1.1.5. Urethane Grout
7.1.1.1.6. Others
7.1.1.2. Adhesives
7.1.1.2.1. Epoxy
7.1.1.2.2. Polyurethane
7.1.1.2.3. Polyimide
7.2. Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Walls
7.2.1.2. Floors
7.2.1.3. Countertops
7.2.1.4. Others
7.3. Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Residential
7.3.1.2. Commercial
7.3.1.3. Industrial
7.4. Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. China Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.2. China Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.3. China Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.4. Japan Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.5. Japan Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.6. Japan Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.7. South Korea Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.8. South Korea Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.9. South Korea Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.10. India Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.11. India Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.12. India Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.13. Southeast Asia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.14. Southeast Asia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.15. Southeast Asia Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.16. Rest of Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.17. Rest of Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
7.4.1.18. Rest of Asia Pacific Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8. Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
8.1. Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Grout
8.1.1.1.1. Sanded Grout
8.1.1.1.2. Un-sanded Grout
8.1.1.1.3. Epoxy Grout
8.1.1.1.4. Acrylic Grout
8.1.1.1.5. Urethane Grout
8.1.1.1.6. Others
8.1.1.2. Adhesives
8.1.1.2.1. Epoxy
8.1.1.2.2. Polyurethane
8.1.1.2.3. Polyimide
8.2. Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Walls
8.2.1.2. Floors
8.2.1.3. Countertops
8.2.1.4. Others
8.3. Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Residential
8.3.1.2. Commercial
8.3.1.3. Industrial
8.4. Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Brazil Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.2. Brazil Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.3. Brazil Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.4. Mexico Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.5. Mexico Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.6. Mexico Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.7. Argentina Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.8. Argentina Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.9. Argentina Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.10. Rest of Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.11. Rest of Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
8.4.1.12. Rest of Latin America Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9. Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, 2019 - 2031
9.1. Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.1.1. Key Highlights
9.1.1.1. Grout
9.1.1.1.1. Sanded Grout
9.1.1.1.2. Un-sanded Grout
9.1.1.1.3. Epoxy Grout
9.1.1.1.4. Acrylic Grout
9.1.1.1.5. Urethane Grout
9.1.1.1.6. Others
9.1.1.2. Adhesives
9.1.1.2.1. Epoxy
9.1.1.2.2. Polyurethane
9.1.1.2.3. Polyimide
9.2. Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.2.1. Key Highlights
9.2.1.1. Walls
9.2.1.2. Floors
9.2.1.3. Countertops
9.2.1.4. Others
9.3. Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.3.1. Key Highlights
9.3.1.1. Residential
9.3.1.2. Commercial
9.3.1.3. Industrial
9.4. Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1. Key Highlights
9.4.1.1. GCC Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.2. GCC Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.3. GCC Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.4. South Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.5. South Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.6. South Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.7. Egypt Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.8. Egypt Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.9. Egypt Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.10. Nigeria Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.11. Nigeria Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.12. Nigeria Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.13. Rest of Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Product Type, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.14. Rest of Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by Application, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
9.4.1.15. Rest of Middle East & Africa Ready-to-Use Grout and Adhesive Market by End Use, Value (US$ Bn) and Volume (Tons), 2019 - 2031
10. Competitive Landscape
10.1. By Product Type vs by Application Heatmap
10.2. Company Market Share Analysis, 2024
10.3. Competitive Dashboard
10.4. Company Profiles
10.4.1. LATICRETE International, Inc.
10.4.1.1. Company Overview
10.4.1.2. Product Portfolio
10.4.1.3. Financial Overview
10.4.1.4. Business Strategies and Development
10.4.2. Akrema (Bostik Smart Adhesives)
10.4.2.1. Company Overview
10.4.2.2. Product Portfolio
10.4.2.3. Financial Overview
10.4.2.4. Business Strategies and Development
10.4.3. Sika AG
10.4.3.1. Company Overview
10.4.3.2. Product Portfolio
10.4.3.3. Financial Overview
10.4.3.4. Business Strategies and Development
10.4.4. Henkel Group
10.4.4.1. Company Overview
10.4.4.2. Product Portfolio
10.4.4.3. Financial Overview
10.4.4.4. Business Strategies and Development
10.4.5. BASF SE
10.4.5.1. Company Overview
10.4.5.2. Product Portfolio
10.4.5.3. Financial Overview
10.4.5.4. Business Strategies and Development
10.4.6. MBCC Group (Master Builders Solutions)
10.4.6.1. Company Overview
10.4.6.2. Product Portfolio
10.4.6.3. Financial Overview
10.4.6.4. Business Strategies and Development
10.4.7. Grupo Lamosa
10.4.7.1. Company Overview
10.4.7.2. Product Portfolio
10.4.7.3. Financial Overview
10.4.7.4. Business Strategies and Development
10.4.8. Mapei SpA
10.4.8.1. Company Overview
10.4.8.2. Product Portfolio
10.4.8.3. Financial Overview
10.4.8.4. Business Strategies and Development
10.4.9. Ardex
10.4.9.1. Company Overview
10.4.9.2. Product Portfolio
10.4.9.3. Financial Overview
10.4.9.4. Business Strategies and Development
10.4.10. Saint-Gobain Weber
10.4.10.1. Company Overview
10.4.10.2. Product Portfolio
10.4.10.3. Financial Overview
10.4.10.4. Business Strategies and Development
10.4.11. LITOKOL S.p.A.
10.4.11.1. Company Overview
10.4.11.2. Product Portfolio
10.4.11.3. Financial Overview
10.4.11.4. Business Strategies and Development
10.4.12. Pidillite Industries Ltd.
10.4.12.1. Company Overview
10.4.12.2. Product Portfolio
10.4.12.3. Financial Overview
10.4.12.4. Business Strategies and Development
10.4.13. CUSTOM Building Products
10.4.13.1. Company Overview
10.4.13.2. Product Portfolio
10.4.13.3. Financial Overview
10.4.13.4. Business Strategies and Development
10.4.14. H.B. Fuller
10.4.14.1. Company Overview
10.4.14.2. Product Portfolio
10.4.14.3. Financial Overview
10.4.14.4. Business Strategies and Development
11. Appendix
11.1. Research Methodology
11.2. Report Assumptions
11.3. Acronyms and Abbreviations

 

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