世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インテリジェントプロセスオートメーション市場:セグメント別:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、技術別(自然言語処理、機械学習、バーチャルエージェント、コンピュータビジョン、その他)、サービス別(コンサルティング、設計・実装、トレーニング・サポート)、地域別市場規模・シェア・動向分析:2016年2020年および2030年予測


Intelligent Process Automation Market:Segmented: By Component (Solution, Service), By Technology (natural language processing, machine learning, virtual agents, computer vision, and others), By Service (consulting, design & implementation and training & support); and Region Analysis of Market Size, Share & Trends for 2016 2020 and Forecasts to 2030

インテリジェント・プロセス・オートメーション市場:セグメント別:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、テクノロジー別(自然言語処理、機械学習、バーチャルエージェント、コンピュータビジョン、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2023年7月31日 US$4,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インテリジェント・プロセス・オートメーション市場:セグメント別:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、テクノロジー別(自然言語処理、機械学習、バーチャルエージェント、コンピュータビジョン、その他)、サービス別(コンサルティング、設計・実装、トレーニング・サポート)、地域別:2016年~2020年の市場規模、シェア、動向分析、2030年予測

製品概要
インテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、人工知能や、コンピューター・ビジョン、コグニティブ・オートメーション、ソフトウェア教育、ロボティック・プロセス・オートメーションなどの関連新興技術の利用を意味する。これは機械学習とロボットプロセスの自動化を統合したもので、作業をサポートし、一定期間コマンドなしで改善する傾向がある。インテリジェント・プロセス・オートメーションには5つの技術が使用される。プロセスオートメーション、インテリジェントワークフロー、機械学習、自然言語の生成、コグニティブエージェントなどである。このテクノロジーは、プロセスの信頼性と応答時間を高め、職場のパフォーマンスと顧客サービスを向上させ、プロセスに関連する業務リスクを排除する。

市場のハイライト
インテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、予測期間2020-2030年に12.72%のCAGRを予測
さまざまな分野で業務の効率化と技術浸透を図るニーズの高まりが、市場成長を促進すると予測される。インテリジェント・プロセス・オートメーション・システムは、高度な技術と俊敏なプロセスを利用することで、迅速でより良い意思決定を可能にする。このようなツールは、ボトルネックを解決するためにワークフローシステムのインターフェイスを管理・追跡する。今後数年間、この傾向は市場牽引に貢献すると予想される。

インテリジェント・プロセス・オートメーションの世界市場:セグメント
ソリューション・セグメントが数量シェアを占め、CAGRが期待される
世界のインテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、コンポーネントのタイプ別にソリューションとサービスに区分される。 インテリジェント・プロセス・オートメーション・ソリューションの主な利点は、顧客体験の向上とプロセス効率の向上である。コグニザントは、思考し、学習し、実行できるシステムを導入した。このようなアプローチにより、企業はビジネス・プロセスとワークフローの管理に必要な時間と運用コストを劇的に削減することができる。

機械学習セグメントは、2019年の世界数量シェアの32%を占めた。
世界のインテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、技術別に自然言語処理、機械学習、バーチャルエージェント、コンピュータビジョン、その他に区分される 予測期間中、バーチャルエージェントの分野が勢いを増すと予想される。金融機関での導入が進んでいるため、バーチャルエージェントの人気が高まっている。ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)、バーチャル・エージェント、機械学習、コグニティブ・サービス、アナリティクスの導入を目指す金融機関が増えており、イノベーションへの投資が進んでいる。

コンサルティング分野は、2019年に数量シェアの42%を記録し、市場を支配すると予測されている。
世界のインテリジェント・プロセス・オートメーション市場は、コンサルティング、設計&実装、トレーニング&サポートというサービス別にセグメント化される。コンサルティング会社は、消費者が自動化可能なビジネスプロセスを発見するのを支援する。

市場ダイナミクス
推進要因
消費者のダイナミックな要求
阻害要因
導入の初期コストが高い

世界のインテリジェント・プロセス・オートメーション市場:主要企業
- IBM株式会社
会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の動向, 地域別プレゼンス, SWOT分析
o テック・マヒンドラ社
o タタ・コンサルタンシー・サービシズ
o キャップジェミニSE
o ジェンパクト
o アトス
o アクセンチュア PLC
o インフォシス
o コグニザント
o ゼロックス
o その他の著名プレーヤー

世界のインテリジェントプロセスオートメーション市場に関する分析も含まれています:
インテリジェントプロセスオートメーション市場セグメント
- コンポーネント別
o ソリューション
サービス
- 技術別
o 自然言語処理
o 機械学習
o バーチャルエージェント
o コンピュータビジョン
o その他
- サービス別
コンサルティング
設計と実装
トレーニング&サポート
- インテリジェント・プロセス・オートメーションの世界市場ダイナミクス
- インテリジェント・プロセス・オートメーションの世界市場規模
- 需要と供給
- 現在の動向/問題/課題
- 競合と市場参入企業
- 市場のバリューチェーン
- 市場の促進要因と阻害要因

本レポートを購入する理由
- 経済的要因および非経済的要因の両方を含むセグメンテーションに基づく市場の定性的および定量的分析
- 各セグメントおよびサブセグメントの市場価値(10億米ドル)データの提供
- 市場の最速成長と支配が期待される地域とセグメントを表示
- 各地域における製品/サービスの消費を強調し、各地域の市場に影響を与えている要因を示す地域別分析
- 主要プレイヤーの市場ランキング、プロファイリングされた企業の過去5年間の新サービス/製品発売、提携、事業拡大、買収を盛り込んだ競争状況
- 主要市場プレイヤーの会社概要、企業洞察、製品ベンチマーク、SWOT分析からなる広範な企業プロフィール
- 新興地域と先進地域の両方の成長機会と促進要因、課題と阻害要因を含む最近の動向に関する業界の現在と将来の市場展望
- ポーターのファイブフォース分析による様々な観点からの市場の詳細分析
- バリューチェーンによる市場洞察の提供
- 市場ダイナミクスのシナリオと、今後数年間の市場の成長機会
- 販売後3ヶ月間のアナリストサポート




ページTOPに戻る


目次

Contents
1. Executive Summary
2. Intelligent Process Automation
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Market Dynamics
5.1. Growth Drivers
5.2. Restraints
5.3. Opportunity
5.4. Trends
6. Correlation & Regression Analysis
6.1. Correlation Matrix
6.2. Regression Matrix
7. Recent Development, Policies&Regulatory Landscape
8. Risk Analysis
8.1. Demand Risk Analysis
8.2. Supply Risk Analysis
9. Intelligent Process Automation Industry Analysis
9.1. Porter Five Forces
9.1.1. The Threat of New Entrants
9.1.2. Bargaining Power of Suppliers
9.1.3. Threat of Substitutes
9.1.4. Rivalry
9.2. PEST Analysis
9.2.1. Political
9.2.2. Economic
9.2.3. Social
9.2.4. Technological
10. Global Intelligent Process Automation Market
10.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
10.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11. Global Intelligent Process Automation Market: Market Segmentation
11.1. By Regions
11.1.1. North America:(U.S. and Canada)
11.1.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America)
11.1.2.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe)
11.1.3.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific)
11.1.4.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.5. The Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of the Middle East and Africa)
11.1.5.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.2. By Component: Market Share (2020-2030F)
11.2.1. Solution, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.2.2. Service, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3. By Technology: Market Share (2020-2030F)
11.3.1. Natural language processing, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.2. Machine learning, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.3. Virtual agents, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.4. Computer vision, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.5. Others, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4. By Service: Market Share (2020-2030F)
11.4.1. Consulting, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4.2. Design & implementation, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4.3. Training & support, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12. Company Profile
12.1. IBM Corporation
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Company Total Revenue (Financials)
12.1.3. Market Potential
12.1.4. Global Presence
12.1.5. Key Performance Indicators
12.1.6. SWOT Analysis
12.1.7. Product Launch
12.2. Tech Mahindra Limited
12.3. Tata Consultancy Services Limited
12.4. Capgemini SE
12.5. Genpact
12.6. Atos
12.7. Accenture PLC
12.8. Infosys Limited
12.9. Cognizant
12.10. Xerox
12.11. Other prominent players
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Intelligent Process Automation Market:Segmented: By Component (Solution, Service), By Technology (natural language processing, machine learning, virtual agents, computer vision, and others), By Service (consulting, design & implementation and training & support); and Region -Analysis of Market Size, Share & Trends for 2016 - 2020 and Forecasts to 2030

PRODUCT OVERVIEW
Intelligent Process Automation Market the use of artificial intelligence and related emerging technologies such as computer vision, cognitive automation, software education, and robotic process automation. It integrates machine learning and automation of robotic processes, which supports work and tends to improve without any command over a period. Five technologies are used for intelligent process automation. These include process automation, intelligent workflows, machine learning, the generation of natural language, and cognitive agents. This technology increases process reliability and response time, enhances workplace performance and customer service, and eliminates process-related operating risks.

MARKET HIGHLIGHTS
Intelligent Process Automation Market is expected to project a CAGR of 12.72% during the forecast period, 2020-2030
An increasing need to increase efficiency and technical penetration of business operations in various sectors is anticipated to fuel market growth. Intelligent process automation systems allow users to make quicker and better decisions by using advanced technology and agile processes. Such tools manage and track interfaces in workflow systems for solving bottlenecks. Over the coming years, this trend is expected to contribute to market traction.

GLOBAL INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET: SEGMENTS
The solution segment is anticipated to register the volume share and is expected to register a CAGR
Global Intelligent Process Automation Market is segmented by component type into solution and service Improved customer experience and increased process efficiency are key advantages of intelligent process automation solutions. Cognizant introduced systems that can think learn and do. Such approaches enable companies to reduce the time needed for the management and operational costs of business processes and workflows dramatically.

The machine learning segment resulted in 32% of the global volume share in 2019
Global Intelligent Process Automation Market is segmented by technology: natural language processing, machine learning, virtual agents, computer vision, and others During the forecast period, the segment of virtual agents is expected to gain momentum. Due to the growing implementation in financial institutions, virtual agents are becoming increasingly popular. Innovation is being invested by a growing number of financial institutions aiming to incorporate Robotic Process Automation (RPA), virtual agents, machine learning, cognitive services, and analytics.

The consulting segment is anticipated to register 42% of the volume share and dominated the market in 2019
Global Intelligent Process Automation Market is segmented by service: consulting, design & implementation, and training & support The growth of the segment is attributed to the increasing needs of the organization to understand the potential effect of automation on sales. Consulting companies assist consumers in discovering possible automated business processes.

MARKET DYNAMICS
Drivers
Dynamic requirements of consumers
Restraints
The high initial cost of implementation

GLOBAL INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET: KEY PLAYERS
• IBM Corporation
Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis
o Tech Mahindra Limited
o Tata Consultancy Services Limited
o Capgemini SE
o Genpact
o Atos
o Accenture PLC
o Infosys Limited
o Cognizant
o Xerox
o Other prominent players

GLOBAL INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET REPORT ALSO CONTAINS AN ANALYSIS ON:
Intelligent Process Automation Market Segments:
• By Component
o Solution
o Service
• By Technology
o natural language processing
o machine learning,
o virtual agents
o computer vision
o others
• By service
o Consulting
o Design & implementation
o Training & support
• Global Intelligent Process Automation Market Dynamics
• Global Intelligent Process Automation Market Size
• Supply & Demand
• Current Trends/Issues/Challenges
• Competition & Companies Involved in the Market
• Value Chain of the Market
• Market Drivers and Restraints

Reasons to Purchase this Report
• Qualitative and quantitative analysis of the market based on segmentation involving both economic as well as non-economic factors
• Provision of market value (USD Billion) data for each segment and sub-segment
• Indicates the region and segment that is expected to witness the fastest growth as well as to dominate the market
• Analysis by geography highlighting the consumption of the product/service in the region as well as indicating the factors that are affecting the market within each region
• Competitive landscape which incorporates the market ranking of the major players, along with new service/product launches, partnerships, business expansions, and acquisitions in the past five years of companies profiled
• Extensive company profiles comprising of company overview, company insights, product benchmarking, and SWOT analysis for the major market players
• The current as well as the future market outlook of the industry with respect to recent developments which involve growth opportunities and drivers as well as challenges and restraints of both emerging as well as developed regions
• Includes in-depth analysis of the market of various perspectives through Porter’s five forces analysis
• Provides insight into the market through Value Chain
• Market dynamics scenario, along with growth opportunities of the market in the years to come
• 3-month post-sales analyst support.




ページTOPに戻る


Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Intelligent Process Automation
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Market Dynamics
5.1. Growth Drivers
5.2. Restraints
5.3. Opportunity
5.4. Trends
6. Correlation & Regression Analysis
6.1. Correlation Matrix
6.2. Regression Matrix
7. Recent Development, Policies&Regulatory Landscape
8. Risk Analysis
8.1. Demand Risk Analysis
8.2. Supply Risk Analysis
9. Intelligent Process Automation Industry Analysis
9.1. Porter Five Forces
9.1.1. The Threat of New Entrants
9.1.2. Bargaining Power of Suppliers
9.1.3. Threat of Substitutes
9.1.4. Rivalry
9.2. PEST Analysis
9.2.1. Political
9.2.2. Economic
9.2.3. Social
9.2.4. Technological
10. Global Intelligent Process Automation Market
10.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
10.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11. Global Intelligent Process Automation Market: Market Segmentation
11.1. By Regions
11.1.1. North America:(U.S. and Canada)
11.1.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America)
11.1.2.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe)
11.1.3.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific)
11.1.4.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.5. The Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of the Middle East and Africa)
11.1.5.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.2. By Component: Market Share (2020-2030F)
11.2.1. Solution, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.2.2. Service, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3. By Technology: Market Share (2020-2030F)
11.3.1. Natural language processing, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.2. Machine learning, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.3. Virtual agents, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.4. Computer vision, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.3.5. Others, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4. By Service: Market Share (2020-2030F)
11.4.1. Consulting, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4.2. Design & implementation, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.4.3. Training & support, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12. Company Profile
12.1. IBM Corporation
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Company Total Revenue (Financials)
12.1.3. Market Potential
12.1.4. Global Presence
12.1.5. Key Performance Indicators
12.1.6. SWOT Analysis
12.1.7. Product Launch
12.2. Tech Mahindra Limited
12.3. Tata Consultancy Services Limited
12.4. Capgemini SE
12.5. Genpact
12.6. Atos
12.7. Accenture PLC
12.8. Infosys Limited
12.9. Cognizant
12.10. Xerox
12.11. Other prominent players
Consultant Recommendation
The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

Fatpos Global社のヘルスケア分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automation)の最新刊レポート


よくあるご質問


Fatpos Global社はどのような調査会社ですか?


Fatpos Globalは経営コンサルティング、アドバイザリー、市場調査サービスを提供し、市場調査レポートを出版しているインドに主拠点をおく調査会社です。 Fatposは“Failures A... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る