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プレディクティブ・アナリティクス市場コンポーネント別(ソリューション、サービス)、組織規模別(大企業、中小企業)、導入モデル別(オンプレミス、クラウド)、業種別(BFSI、小売・EC、政府・防衛、通信・IT、ヘルスケア、エネルギー・公益事業、その他)、地域別 - 2014~2020年の市場規模、シェア、トレンド、2030年予測によるグローバルな分析をお届けします。


Predictive Analytics Market: By Component (Solution and Services); By Organization Size (Large Enterprises, and Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)); By Deployment Model (On-premises and Cloud); By Vertical (BFSI, Retail and eCommerce, Government and defense, Telecommunications and IT, Healthcare, Energy and Utilities and Others); and Region – Global Analysis by Market Size, Share & Trends for 2014 – 2020 and Forecasts to 2030

製品概要 予測分析は、過去の活動と予測される活動の両方、およびパターンを分析する方法論である。機械学習の自動アルゴリズムや統計解析など、さまざまなアプローチを適用して行われる。予測モデルを構築でき... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年4月26日 US$4,350
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165 英語

 

サマリー

製品概要
予測分析は、過去の活動と予測される活動の両方、およびパターンを分析する方法論である。機械学習の自動アルゴリズムや統計解析など、さまざまなアプローチを適用して行われる。予測モデルを構築できるようにするために、これらの活動を行う。そして、ある事象が発生する確率や可能性を(定量的に)評価するために、これらのモデルを使用することができる。予測分析ソフトウェアは、利用可能な変数を使用して、顧客の活動や設備などの確率を分析・計算します。予測することで、企業は顧客が必要とする要件を事前に準備することができます。消費者の要求を予測し、それに応じて製品を設計することは、あらゆる組織に競争上の優位性をもたらします。

市場ハイライト
予測分析市場は、2030年に24.9%のCAGRを予測する見込みです。
予測分析市場は、予測期間(2020~30年)を通してCAGR24.9%で、2019年の69億米ドルから2030年には234億米ドルを突破する見込みです。パフォーマンスの向上、予測分析の支援により、より十分な情報に基づいた意思決定が可能になることで予想されるリスクの低減、顧客強化の改善などが、市場にプラスの影響を与える要因となっています。テクノロジーの急速な発展、人工知能のブーム、競争の激化などが、この市場の成長につながっています。予測分析の市場が急成長するその他の要因としては、ビッグデータとクラウドの組織的利用の増加や、新しいテクノロジーの発売と採用を促進する製品差別化のニーズの高まりが挙げられます。



プレディクティブ・アナリティクス市場セグメント別
大企業向けセグメントは2020~30年に最も高いCAGRで成長する
予測分析市場は、組織規模別に中小企業と大企業に区分される。利用可能な過去のデータを使用して将来のパターンを予測する予測分析ツールの導入が進んでいるため、2019年の市場シェアの大きさは大企業セグメントで占められている。予測的なパフォーマンスに基づいて、大手企業は現在、潜在的な市場計画を立てている。また、大規模な過去のデータの予測分析は、企業に戦略的な優位性を与え、それに応じて全体的なパフォーマンスを向上させることを可能にします。中小企業によるクラウド技術と予測分析の導入が進んでいるため、中小企業セグメントは最も高いCAGRを記録し、同セグメントの成長に大きく貢献すると予想されます。こうした企業は、総運用コストを削減して組織の効率を高めるために、予測分析ツールを必要としています。



小売とeコマースは、2020~30年に最も高いCAGRで成長する
予測分析市場は、業種別にBFSI、小売・eコマース、通信・IT、エネルギー・公益事業、ヘルスケア、政府・防衛、製造、その他に分類されます。予測期間中は、BFSI分野が最大の市場シェアを占めると予測されます。これは、BFSI分野で事業を展開する大手企業が、規制執行プロセスの改善により、高度な財務分析ソリューションの採用を拡大していることに起因しています。規制環境は世界中でますます複雑になっており、そのためBFSIの垂直予測分析ソリューションの市場は予測期間中に上昇すると予想されています。また、予測分析のための技術を導入することで、BFSIの企業はデジタルトランスフォーメーションを体験することができます。世界市場では、小売・Eコマース部門が最も高い成長を記録すると予想されます。カスタマイズされ、パーソナライズされたショッピング体験を求める顧客の傾向は、小売・電子商取引市場における予測分析ソリューションの需要促進に大きな役割を果たします。

プレディクティブ・アナリティクス市場市場ダイナミクス
ドライバー
ビジネスアナリティクスとビジネスインテリジェンスの採用の増加
よりスマートでリアルタイム、かつ事実に基づいた意思決定を行うために、企業は収集したデータからインサイトを導き出すことに関心を寄せています。ビッグデータと関連技術の導入は、この深い専門知識へのニーズを加速させています。データ量の急激な増加は、企業の世界的な拡大によるもので、データ量とソースの増加を後押ししています。ブレンドソリューションではなく、企業はスタンドアロンソリューションを持つ傾向にある。そのため、必然的にビッグデータ解析の新興企業の数が増え、注目すべき発展を遂げています。予測分析は、情報をインテリジェンスに変換することで、企業がステークホルダーの期待に応え、データ量を管理し、リスクを管理し、プロセス管理を強化し、管理効率を向上させるのに役立ちます。効率的なインテリジェント・エンタープライズ(IE)アプローチを可能にするためには、高度な予測分析技術が重要な役割を果たし、従来のレポートを組み合わせることで企業全体にわたる単一ビューの確立を支援します。

ビッグデータ技術の採用が進む
IoT(モノのインターネット)、ソーシャルネットワーキング、マルチメディアなどのトレンドの高まりにより、膨大な量のデータが生成されるようになり、企業が収集するデータ量も増加の一途をたどっています。機械によるデータも人間が生成したデータも、その増加率は従来のビジネスデータの10倍にも上ります。大量の構造化および非構造化データセットを収集、処理、分析する必要性が高まっていることから、多くの企業や個人が高度な&ビッグデータ分析を導入しており、これが市場発展を促すと予想されます。さらに、業界のさまざまな垂直分野で生成される膨大な量のデータにより、ビッグデータへの投資が増加し、その結果、予測分析市場の成長が促進されると考えられます。

抑制要因
熟練労働者の不足とソフトウェアのコストの複雑さ
予測分析の機能に関する十分な知識を持つ訓練された専門家の不足が、市場の発展を制限しています。この市場については、複雑な分析ワークフローとビジネスニーズに基づく様々なデータモデルとして記述されているいくつかの制限変数があります。予測分析が効果的に機能するためには、解決すべき問題が山積しているのです。まず、観測の元となるトレンドの発見が常に一貫しているとは限りません。様々な市場モデルは、それぞれ異なるトレンドに従っています。それぞれの傾向を理解し、それに従って結果を予測することは課題の一つです。目標は、矛盾を首尾一貫した結果に変えることです。さらに、データ・プライバシーは、複数のエンドユーザー・バーティカルでこの技術を適用する際に、より大きな課題となります。

プレディクティブ・アナリティクス市場主要プレイヤー
アルタリクス社

会社概要、事業戦略、主要製品、財務実績、主要業績指標、リスク分析、最近の開発状況、地域プレゼンス、SWOT分析。

フェア・アイザック・コーポレーション
インフォメーションビルダーズ
インターナショナル・ビジネス・マシンズ・コーポレーション
KNIME
マイクロソフト株式会社
オラクル株式会社
SAP SE
SAS Institute Inc.
TIBCO Software Inc.
プレディクティブ・アナリティクス市場地域別
予測分析市場は、地域分析に基づいて5つの主要地域に区分されます。これらは、北米、ラテンアメリカ、ヨーロッパ、APAC、およびMENAを含む。

北米の予測分析市場は、2019年にXX.X%の最大の市場シェアを占め、技術革新と、特に米国における市場プレイヤーの強い存在感により、今後も市場の優位性を維持すると予想されます。また、ベンチャーキャピタルによる潜在的な参入企業への資金提供は、市場競争を緩和させると予想されます。既存のプレイヤーにとっては、予測分析ソリューションの製造に関わる技術や手法の進歩が高まっていることが、重要な機会となることが予想されます。IoT技術の商業化、中国、日本、ANZなどの国々における先進技術の採用拡大により、アジア太平洋地域(APAC)は予測期間中に最も高いCAGRで上昇すると予測される。同地域におけるインターネット普及率の向上は、消費者の嗜好に関する洞察を得るための多大な機会を企業に提供し、APAC予測分析システムの採用に寄与しています。



競合の状況
予測分析市場は競争が激しく、マイクロソフト(米国)、IBM(米国)、SAS Institute(米国)、SAP SE(ドイツ)、オラクル(米国)、グーグル(米国)、セールスフォース(米国)、アマゾン ウェブ サービス(米国)など複数の大手企業が予測分析市場で大きなシェアを占めています。本レポートで分析したその他のプレイヤーは、Hewlett Packard Enterprise(米国)、Teradata(米国)、Alteryx(米国)、Altair(米国)、FICO(米国)、Domo(米国)、Cloudera(米国)、Board International(スイス)。TIBCO Software(米国)、Hitachi Vantara(米国)、Happiest Minds(インド)、Dataiku(米国)、Qlik(米国)、RapidMiner(米国)、ibi(米国)、Infor(米国)、Biofourmis(米国)、In-Med Prognostics(米国)、Aito.ai(フィンランド)、Symend(米国)、Onward Health(インド)、Unioncrate(米国)、CyberLabs(ブラジル)、Actify Data Labs(インド)、Amigo Labs(インド)、Verimos(米国)などがあります。

市場競争は、Predictive Analyticsを提供する多くのプレーヤーが存在することによって激化しています。For Instance, 2020年9月、ボードインターナショナルは、シンガポールを拠点とするグローバルITコンサルタント会社、デラウェアと戦略的パートナーシップを締結しました。この戦略的パートナーシップは、顧客のビジネス全体の意思決定プロセスにおけるデジタル変革を推進するために、両者の能力を強化するものです。

予測分析市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、中南米のその他地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルグ、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
APAC市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
MENA市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、MENAのその他地域
予測分析市場レポートでは、以下の分析も行っています。
予測分析市場のセグメント

コンポーネント別。
ソリューション
財務分析
リスク分析
マーケティング分析
セールス分析
顧客分析
ウェブ・ソーシャルメディア分析
サプライチェーンアナリティクス
ネットワーク・アナリティクス
その他
サービス
マネージドサービス
プロフェッショナルサービス
デプロイメント&インテグレーション
コンサルティング
デプロイメントモード別
オンプレミス
クラウド
組織規模別
大企業
中小企業(SME)
業種別
BFSI
小売・eコマース
製造業
政府・防衛
ヘルスケア・ライフサイエンス
エネルギー・公益事業
運輸・物流
通信・IT
その他
プレディクティブ・アナリティクス市場のダイナミクス
プレディクティブ・アナリティクスの市場規模
需要と供給
現在の動向/課題/問題点
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
予測分析市場に関するFAQ
どのセグメントが最大の市場シェアを占めると予測されますか?
2020年から2030年にかけて、市場はどの程度のCAGRで成長すると予測されますか?
予測分析市場のキープレイヤーは?
Predictive Analytics市場の成長における挑戦的な要因は何でしょうか?
Predictive Analytics市場の成長ドライバーは何か?

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目次

Contents
1. Executive Summary
2. Predictive Analytics Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Predictive Analytics Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Predictive Analytics Market
11.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12. Predictive Analytics: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.2. Europe: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.3. Asia-Pacific: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.4. MEA: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.5. Latin America: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.2. By Component: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Solutions, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.2.2. Services, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.3. By Organization Size: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Large Enterprises, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.3.2. SMEs, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.4. By Deployment mode: Market Share (2020-2030F)
12.4.1. Cloud, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.4.2. On-premises, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5. By Vertical: Market Share (2020-2030F)
12.5.1. BFSI, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.2. Government and defense, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.3. Healthcare, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.4. Manufacturing, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.5. Retail and eCommerce, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.6. Telecommunications and IT, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.7. Energy and Utilities, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.8. Transportation and Logistics, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.9. Others, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
Company Profile
1. Fair Isaac Corporation
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Alteryx, Inc.
3. Information Builders
4. International Business Machines Corporation
5. KNIME
6. Microsoft Corporation
7. Oracle Corporation
8. SAP SE
9. SAS Institute Inc.
10. TIBCO Software Inc.
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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Summary

Product Overview
Predictive analytics is a methodology that analyses both historical and predicted activity as well as patterns. This research is carried out by applying various approaches, such as automatic algorithms for machine learning and statistical analysis. In order to be able to construct predictive models, these activities are carried out. In order to assess (quantitatively) the probability or likelihood of an occurrence happening, these models can then be used. Predictive analytics software uses available variables in order to analyze and calculate the probability of customer activity, equipment, etc. Prediction would allow companies to be prepared in advance with the customers' necessary requirements. Predicting consumer requirements and designing products accordingly brings a competitive advantage to every organization.

Market Highlights
Predictive Analytics Market is expected to project a notable CAGR of 24.9% in 2030.
Predictive Analytics Market to surpass USD 23.4 billion by 2030 from USD 6.9 billion in 2019 at a CAGR of 24.9% throughout the forecast period, i.e., 2020-30. The increase in performance, the reduced risks expected to be taken due to the ability to make more well-informed decisions with the aid of predictive analytics, and the improvement in customer enhancement are factors that have a positive effect on the market. The rapid developments in technology, the boom in artificial intelligence, and the high level of competition have led to this market's growth. The other drivers for the rapid growth of markets for predictive analysis include increased organizational use of Big Data and cloud and an increasing need for product differentiation that drives the launch and adoption of new technologies.



Predictive Analytics Market: Segments
Large enterprises segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Predictive Analytics Market is segmented by organization size as SMEs and large enterprises. The greater market share in 2019 was accounted for by the Large enterprises' segment since predictive analytics tools are increasingly being implemented to forecast future patterns by using available historical data. Based on predictive performance, major companies are now planning their potential market plans. Besides, predictive analysis of large historical data gives companies a strategic advantage and allows them to improve their overall performance accordingly. Due to the higher adoption of cloud technologies and predictive analytics by small and medium-sized companies, the small and medium-sized business segment is expected to register the highest CAGR, contributing significantly to the growth of the segment. Such businesses need predictive analytics tools to boost their organizational efficiency by reducing total operating costs.



The Retail and eCommerce to grow with the highest CAGR during 2020-30
Predictive Analytics Market is segmented by vertical into BFSI, Retail and eCommerce, Telecommunications and IT, Energy, and Utilities, healthcare, Government and defense, Manufacturing and others. During the projected period the BFSI segment is projected to hold the largest market share. This can be attributed to the rising adoption by leading organizations operating in the BFSI vertical of advanced financial analytics solutions due to improved regulatory enforcement processes. The regulatory environment has become increasingly complex across the globe, which is why the market for vertical BFSI predictive analytics solutions is expected to rise over the forecast period. Besides, the implementation of technologies for predictive analytics enables BFSI businesses to experience digital transformation. It is expected that the retail and e-commerce segment will record the highest growth in the global market. Customer propensity towards a customized and personalized shopping experience plays a major role in driving demand in the retail and e-commerce market for predictive analytics solutions.

Predictive Analytics Market: Market Dynamics
Drivers
Increasing Adoption of Business Analytics and Business Intelligence
In order to create smarter, real-time, and fact-based decisions, businesses are interested in deriving insights from collected data. The introduction of big data and related technology has accelerated this need for in-depth expertise. The rapid growth in data volume is due to the worldwide expansion of corporations, driving the increase in data volumes and sources. Instead of blended solutions, businesses tend to have standalone solutions. This inevitably raises the number of start-ups in big data analytics, driving notable developments. Predictive analytics helps companies, by turning information into intelligence, to meet stakeholder expectations, manage data volumes, manage risks, enhance process controls, and boost administrative efficiency. In order to allow an efficient Intelligent Enterprise (IE) approach, advanced predictive analytics technologies play a critical role, helping to establish a single view across the entire company through the combination of traditional reporting.

Rise in adoption of Big Data technologies
Owing to the increase in the trend of the Internet of Things (IoT), social networking, and multimedia, which has generated a prodigious flow of data, the amount of data collected by the company is constantly growing. Both machine-based and human-generated data have a growth rate that is 10 times higher than traditional business data. Increasing the need for large volumes of structured and unstructured datasets to be collected, processed, and analyzed has led many companies and individuals to implement advanced & big data analytics, which is expected to drive market development. Besides, investment in big data will increase due to the vast amount of data generated in different verticals of the industry, which will in turn boost the growth of the predictive analytics market.

Restrain
Scarcity of skilled labor and cost complexity of software
The lack of trained professionals with adequate knowledge of the functioning of predictive analytics which, however, restricts market development. For this market, there are several limiting variables that are described as complex analytical workflows and a variety of data models based on business needs. It has a heap of problems to address in order for predictive analysis to work effectively. First of all, the trend found from which observations are made cannot always be consistent. Various market models follow distinct trends. Understanding each trend and predicting the outcome accordingly is one of the challenges. The goal is to turn the inconsistency into a coherent outcome. Besides, data privacy presents a greater challenge in applying this technology in multiple end-user verticals.

Predictive Analytics Market: Key Players
Alteryx, Inc

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, and SWOT Analysis.

Fair Isaac Corporation
Information Builders
International Business Machines Corporation
KNIME
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
SAP SE
SAS Institute Inc.
TIBCO Software Inc
Predictive Analytics Market: Regions
Predictive Analytics Market is segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, APAC, and MENA.

Predictive Analytics Market in North America held the largest market share of XX.X% in the year 2019 and it is expected to continue its market dominance in the future owing to technological innovations and a strong presence, particularly in the United States, of market players. Besides, funding given to potential entrants by venture capitalists is expected to alleviate market competition. For existing players, increasing advances in techniques and methods involved in the production of predictive analytics solutions are expected to be key opportunities. Due to the commercialization of IoT technology and the growing adoption of advanced technologies across countries such as China, Japan, and ANZ, the Asia Pacific (APAC) is expected to rise at the highest CAGR during the forecast era. The increased internet penetration in the area offers companies tremendous opportunities to gain insights into consumer tastes, contributing to the adoption of APAC predictive analytics systems.



Competitive Landscape:
The predictive analytics market, which is highly competitive, consists of several major players such as Microsoft (US), IBM (US), SAS Institute (US), SAP SE (Germany), Oracle (US), Google (US), Salesforce (US), Amazon Web Services (US) hold a substantial market share in the Predictive Analytics market. Other players analyzed in this report are Hewlett Packard Enterprise (US), Teradata (US), Alteryx (US), Altair (US), FICO (US), Domo (US), Cloudera (US), Board International (Switzerland), TIBCO Software (US), Hitachi Vantara (US), Happiest Minds (India), Dataiku (US), Qlik (US), RapidMiner (US), ibi (US), Infor (US), Biofourmis (US), In-Med Prognostics (US), Aito.ai (Finland), Symend (US), Onward Health (India), Unioncrate (US), CyberLabs (Brazil), Actify Data Labs (India), Amigo Labs (India), Verimos (US) among others.

The market competition has been stepped up by the availability of many players offering Predictive Analytics. For Instance, In September 2020, Board International signed a strategic partnership with a Singapore-based global IT consultancy firm, Delaware. The strategic partnership would enhance both parties’ capabilities to drive digital transformation in customers’ business-wide decision-making processes.

Predictive Analytics Market is further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
APAC Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
MENA Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Predictive Analytics Market report also contains analysis on:
Predictive Analytics Market Segments:

By Component:
Solutions
Financial analytics
Risk analytics
Marketing analytics
Sales analytics
Customer analytics
Web and social media analytics
Supply chain analytics
Network analytics
Others
Services
Managed Services
Professional Services
Deployment and Integration
Consulting
By Deployment Mode:
On-premises
Cloud
By Organization Size:
Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
By Vertical:
BFSI
Retail and eCommerce
Manufacturing
Government and Defense
Healthcare and Life Sciences
Energy and Utilities
Transportation and Logistics
Telecommunications and IT
Others
Predictive Analytics Market Dynamics
Predictive Analytics Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
FAQs on Predictive Analytics Market
Which segment is anticipated to hold the largest market share?
At what CAGR is the market anticipated to grow between 2020 and 2030?
Who are the key players in the Predictive Analytics Market?
What could be the challenging factors in the growth of Predictive Analytics Market?
What are the growth drivers for the Predictive Analytics Market?



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Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Predictive Analytics Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Predictive Analytics Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Predictive Analytics Market
11.1. Market Size & forecast, 2019A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12. Predictive Analytics: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.2. Europe: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.3. Asia-Pacific: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.4. MEA: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.1.5. Latin America: By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.2. By Component: Market Share (2020-2030F)
12.2.1. Solutions, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.2.2. Services, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.3. By Organization Size: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Large Enterprises, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.3.2. SMEs, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.4. By Deployment mode: Market Share (2020-2030F)
12.4.1. Cloud, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.4.2. On-premises, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5. By Vertical: Market Share (2020-2030F)
12.5.1. BFSI, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.2. Government and defense, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.3. Healthcare, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.4. Manufacturing, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.5. Retail and eCommerce, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.6. Telecommunications and IT, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.7. Energy and Utilities, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.8. Transportation and Logistics, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
12.5.9. Others, By Value (USD Million) 2019-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2020-2030F
Company Profile
1. Fair Isaac Corporation
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Alteryx, Inc.
3. Information Builders
4. International Business Machines Corporation
5. KNIME
6. Microsoft Corporation
7. Oracle Corporation
8. SAP SE
9. SAS Institute Inc.
10. TIBCO Software Inc.
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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