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スロバキアの百貨店


Department Stores in Slovakia

スロバキアに唯一残っていたザ・デパートのテスコ・ストアーズが、2019年に閉店した。テスコ百貨店は、より人気のあるショッピングセンターとの激しい競争に直面しました。さらに、コンビニエンスストアや食料品... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年4月25日 US$990
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サマリー

スロバキアに唯一残っていたザ・デパートのテスコ・ストアーズが、2019年に閉店した。テスコ百貨店は、より人気のあるショッピングセンターとの激しい競争に直面しました。さらに、コンビニエンスストアや食料品・非食品専門店の増加が、Tesco Storesの悩みを悪化させた。スロバキアでの事業をより収益性の高いものにするため、Tesco Storesはビジネスモデルを再構築し、不採算店舗を閉鎖し、スーパーマーケットに集中することを決定しました。

この調査レポートはスロバキアの百貨店を分析し、業界を牽引する主要トレンドと発展についての考察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターの洞察を提供しています。チャネルにはハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣類・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・個人用品小売店などが含まれています。また、主要な小売業者のプロフィールと、その業績および直面している課題についての分析も掲載しています。また、自動販売機、ホームショッピング、インターネット通販、ダイレクト販売など、無店舗型小売業に関する分析も行っています(提供可能な場合)。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 百貨店市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを把握することができます。
* 5年後を予測することで、今後の市場動向を把握することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Department Stores in Slovakia
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

DEPARTMENT STORES IN SLOVAKIA
2021 DEVELOPMENTS
RETAILING IN SLOVAKIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Players focus on the synergy between their offline and online platforms, launching click-and-collect services to improve convenience for consumers
Consumers demand responsibly sourced products
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Table 1 Cash and Carry Sales: Value 2016-2021
Seasonality
Christmas
Easter
Back to School
Payments
Delivery and collection
Emerging business models
MARKET DATA
Table 2 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 3 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 4 Sales in Store-based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 5 Sales in Store-based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 6 Store-based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 7 Store-based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 8 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 9 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 11 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2016-2021
Table 13 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 15 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 17 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 19 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 21 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 22 Mixed Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 23 Mixed Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 24 Sales in Mixed Retailers by Channel: Value 2016-2021
Table 25 Sales in Mixed Retailers by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 26 Mixed Retailers Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 27 Mixed Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 28 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 31 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 32 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 33 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 34 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 38 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 39 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 40 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 41 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 42 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 43 Mixed Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 44 Mixed Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 45 Mixed Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 46 Mixed Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 47 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 48 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 49 Forecast Sales in Store-based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 50 Forecast Sales in Store-based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 51 Forecast Store-based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 52 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 53 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 54 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 55 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 56 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 57 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2021-2026
Table 58 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 59 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 60 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 61 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 62 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 63 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 64 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 66 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 67 Mixed Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 68 Mixed Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 69 Forecast Sales in Mixed Retailers by Channel: Value 2021-2026
Table 70 Forecast Sales in Mixed Retailers by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 71 Forecast Mixed Retailers Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 72 Forecast Mixed Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

Tesco Stores, the only remaining the department store player in Slovakia, closed its doors in 2019. Tesco department stores faced fierce competition from more popular shopping centres. In addition, the growing number of convenience stores and specialist grocery and non-grocery retailers exacerbated Tesco Stores troubles. To make its operations in Slovakia more profitable, Tesco Stores had restructured its business model; the player decided to close unprofitable stores and focus on supermarkets w...

Euromonitor International's Department Stores in Slovakia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Department Stores market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Department Stores in Slovakia
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

DEPARTMENT STORES IN SLOVAKIA
2021 DEVELOPMENTS
RETAILING IN SLOVAKIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Players focus on the synergy between their offline and online platforms, launching click-and-collect services to improve convenience for consumers
Consumers demand responsibly sourced products
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Table 1 Cash and Carry Sales: Value 2016-2021
Seasonality
Christmas
Easter
Back to School
Payments
Delivery and collection
Emerging business models
MARKET DATA
Table 2 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 3 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 4 Sales in Store-based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 5 Sales in Store-based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 6 Store-based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 7 Store-based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 8 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 9 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 11 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2016-2021
Table 13 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 15 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 17 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 19 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 21 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 22 Mixed Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 23 Mixed Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 24 Sales in Mixed Retailers by Channel: Value 2016-2021
Table 25 Sales in Mixed Retailers by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 26 Mixed Retailers Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 27 Mixed Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 28 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 31 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 32 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 33 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 34 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 38 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 39 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 40 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 41 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 42 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 43 Mixed Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 44 Mixed Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 45 Mixed Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 46 Mixed Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 47 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 48 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 49 Forecast Sales in Store-based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 50 Forecast Sales in Store-based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 51 Forecast Store-based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 52 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 53 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 54 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 55 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 56 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 57 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2021-2026
Table 58 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 59 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 60 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 61 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 62 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 63 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 64 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 66 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 67 Mixed Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 68 Mixed Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 69 Forecast Sales in Mixed Retailers by Channel: Value 2021-2026
Table 70 Forecast Sales in Mixed Retailers by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 71 Forecast Mixed Retailers Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 72 Forecast Mixed Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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