世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ヒステロメーターの世界市場 - 2024-2031


Global Hysterometers Market - 2024-2031

概要 ヒステロメータの世界市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年にXX%の年平均成長率で成長する見込みです。 ヒステロメトリーは、婦人科医が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年8月6日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
186 英語

 

サマリー

概要
ヒステロメータの世界市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年にXX%の年平均成長率で成長する見込みです。
ヒステロメトリーは、婦人科医が子宮検査に使用する医療機器で、患者の健康状態を測定・検出することができます。そのユニークな特性から、一般にヒステロメトリー検査として知られている。ヒステロメトリー検査は、その簡単な使用方法と処理結果から、乳頭検査に次いで最も一般的な機器の一つである。
市場力学:促進要因と阻害要因
婦人科疾患の有病率の上昇
婦人科疾患の症例増加は、予測期間中の子宮内膜計市場の需要を促進します。子宮内膜計は、子宮鏡検査、IUD挿入、子宮内膜生検などの処置のために子宮腔の深さと方向を測定する、婦人科における重要な診断ツールである。これは、適切な配置を確保し、状態を診断し、治療介入を計画し、患者の転帰を改善するのに役立ちます。
例えば、全女性の92%が1つ以上の婦人科疾患または性病に罹患しており、女性一人当たりの平均罹患数は3.6であった。性器の感染症がこの罹患率の半分を占めていた。過去に婦人科の検査と治療を受けたことのある女性はわずか8%であった。

ヒステロメーターの使用に伴う合併症
すべての侵襲的手技には一定のリスクと合併症が伴う。子宮穿孔は、ほとんどの子宮内手術の潜在的なリスクや合併症である。子宮穿孔は、主要な血管や子宮、膀胱、腸などの臓器に病変を引き起こす可能性があります。また、敗血症や出血を引き起こすこともあります。子宮穿孔は子宮卵管造影、子宮鏡挿入、子宮頸管拡張の際に起こりうる。
このレポートの詳細について - サンプル請求
セグメント分析
世界の子宮鏡市場は、製品タイプ、技術、エンドユーザーおよび地域に基づいてセグメント化されます。
製品タイプの使い捨て子宮内膜計は、子宮内膜計市場シェアの約54.1%を占めています。
製品タイプ別では、使い捨てヒステロメーターが約54.1%を占めている。使い捨て子宮内膜計は、子宮腔の深さと方向を測定するために婦人科で使用される医療機器であり、IUD挿入や子宮鏡検査のような処置で一般的に使用される。使い捨てのため、二次汚染や感染リスクを最小限に抑え、高い衛生基準を実現します。ディスポーザブル・ヒステロメーターは、子宮腔の深さを測定するために使用されるシングルユースの目盛り付き器具である。
例えば、2024年5月、Minerva Surgical社は、カリフォルニア州サンフランシスコで開催されるAmerican College of Obstetricians and GynecologistsのAnnual Clinical & Scientific Meetingで展示される新しい使い捨て子宮鏡の即時独占販売を発表した。
地理的分析
北米は予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される
北米は、新製品の発売、FDAの承認、機器の進歩、同地域の高度な医療インフラ、共同研究やパートナーシップなどの要因により、予測期間を通じて市場全体の約38.4%を占めると推定される。
さらに、カナダの子宮内膜症治療器企業は、エンドユーザーの強い需要によりニッチセグメントに投資している。メキシコの貿易と技術の進歩は、ヒステロメーター市場の大幅な拡大につながると予想され、国内外の利害関係者に機会を提供しています。
市場区分
製品タイプ別
- 使い捨てヒステロメーター
- 再利用可能ヒステロメーター
技術別
- 手動式ヒステロメーター
- 電子ヒステロメーター
エンドユーザー別
- 病院
- クリニック
- 外来手術センター
- その他
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o 韓国
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Bexen Medical、SMB Corporation India、Surtex Instruments Ltd.、The Cooper Companies Inc.、RI.MOS.S.R.L.、Pregna International Ltd.、MedGyn Products Inc.、TG Eakin Ltd.、Panpac Medical Corporation、STERYLAB S.R.L.などがあります。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、技術、エンドユーザー、地域に基づく世界の子宮内膜計市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ヒステロメーター市場レベルの多数のデータポイントをすべてのセグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
ヒステロメーターの世界市場レポートは、約64の表、61の図、186ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品タイプ別スニペット
3.2.技術別スニペット
3.3.エンドユーザー別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.婦人科疾患の有病率の上昇
4.1.1.2.機器の進歩
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.ヒステロメーターの使用に伴う合併症
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.特許分析
5.6.PESTLE分析
5.7.SWOT分析
5.8.DMI意見
6.製品タイプ別
6.1.はじめに
6.1.1.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
6.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
6.2.使い捨てヒステロメーター
6.2.1.序論
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.再使用型ヒステロメーター
7.技術別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別
7.1.2.市場魅力度指数、技術別
7.2.手動式ヒストロメーター
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.電子ヒステロメーター
8.エンドユーザー別
8.1.はじめに
8.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
8.2.病院*市場
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.診療所
8.4.外来手術センター
8.5.その他
9.地域別
9.1.はじめに
9.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数、地域別
9.2.北米
9.2.1.はじめに
9.2.2.主な地域別ダイナミクス
9.2.3.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.4.
9.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
9.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.2.6.1.米国
9.2.6.2.カナダ
9.2.6.3.メキシコ
9.3.ヨーロッパ
9.3.1.はじめに
9.3.2.地域別の主な動き
9.3.3.製品タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
9.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
9.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.3.6.1.ドイツ
9.3.6.2.イギリス
9.3.6.3.フランス
9.3.6.4.イタリア
9.3.6.5.スペイン
9.3.6.6.その他のヨーロッパ
9.4.南米
9.4.1.はじめに
9.4.2.地域別主要市場
9.4.3.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 4.4.
9.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
9.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.4.6.1.ブラジル
9.4.6.2.アルゼンチン
9.4.6.3.その他の南米地域
9.5.アジア太平洋
9.5.1.はじめに
9.5.2.主な地域別ダイナミクス
9.5.3.製品タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
9.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
9.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
9.5.6.市場規模分析およびYoY成長率分析(%), 国別
9.5.6.1.中国
9.5.6.2.インド
9.5.6.3.日本
9.5.6.4.韓国
9.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
9.6.中東・アフリカ
9.6.1.はじめに
9.6.2.地域別の主な動き
9.6.3.製品タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
9.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別
9.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.競争環境
10.1.競争シナリオ
10.2.市場ポジショニング/シェア分析
10.3.M&A分析
11.企業プロフィール
11.1.ベクセンメディカル
11.1.1.会社概要
11.1.2.製品ポートフォリオと概要
11.1.3.財務概要
11.1.4.主な展開
11.2.SMBコーポレーション・インド
11.3.サーテックス・インスツルメンツ・リミテッド
11.4.クーパー・カンパニーズ
11.5.RI.MOS.エスアールエル
11.6.プレグナ・インターナショナル・リミテッド
11.7.メドジン・プロダクツ・インク
11.8.TGイーキン
11.9.パンパックメディカル株式会社
11.10.STERYLAB S.R.L
リストは完全ではありません
12.付録
12.1.会社概要とサービス
12.2.お問い合わせ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Hysterometers Market reached US$ XX million in 2023 and is expected to reach US$ XX million by 2031, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2024-2031
Hysterometry is a medical device used by gynaecologists for uterus examinations, allowing them to measure and detect the patient's health. It is commonly known as the hysterometry examination due to its unique properties. Hysterometry is one of the most common devices after the pap test due to its simplicity in use and processing results.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Rise in the prevalence of gynecological diseases
Rising cases of gynecological issues drive the demand for hysterometers market during the forecast period. A hysterometer is a crucial diagnostic tool in gynecology, measuring the depth and direction of the uterine cavity for procedures like hysteroscopy, IUD insertion, and endometrial biopsy. It aids in ensuring proper placement, diagnosing conditions, planning therapeutic interventions, and improving patient outcomes.
For instance, 92% of all women were found to have one or more gynaecological or sexual diseases, and the average number of these diseases per woman was 3.6. Infections of the genital tract contributed to half of this morbidity. Only 8% of the women had undergone gynaecological examination and treatment in the past.

Complications associated with the use of hysterometers
All invasive techniques are associated with certain risks and complications. Uterine perforation is a potential risk or complication of most intrauterine procedures. Uterine perforation might cause a lesion in a major blood vessel or organs such as the uterus, bladder, or intestine. It can also result in sepsis or hemorrhage. Perforation of the uterus can occur during hysterometry, hysteroscope insertion, or cervical dilation.
For more details on this report – Request for Sample
Segment Analysis
The global hysterometers market is segmented based on product type, technology, end-user and region.
The disposable hysterometer from the product type segment accounted for approximately 54.1% of the hysterometers market share
The disposable hysterometer from the product type segment accounted for approximately 54.1%. A disposable hysterometer is a medical device used in gynecology to measure the depth and direction of the uterine cavity, commonly used in procedures like IUD insertions and hysteroscopy. Its single-use design minimizes cross-contamination and infection risks, ensuring high hygiene standards. Disposable hysterometers are single-use, graduated-sounding instruments used to measure the depth of the uterine cavity.
For instance, in May 2024, Minerva Surgical announced the immediate and exclusive distribution of a new disposable hysteroscope that will be displayed at the Annual Clinical & Scientific Meeting of American College of Obstetricians and Gynecologists in San Francisco, CA.
Geographical Analysis
North America is estimated to hold about 38.4% of the total market share throughout the forecast period
North America is estimated to hold about 38.4% of the total market share throughout the forecast period owing to factors like novel product launches, FDA approvals, advancements in the devices, advanced healthcare infrastructure in the region, collaborations and partnerships, and others help the region to grow during the forecast period.
Moreover, Canadian hysterometers companies are investing in niche segments due to strong end-user demand. Mexico's trade and technological advancements are expected to lead to significant expansion in the hysterometers market, providing opportunities for both domestic and international stakeholders.
Market Segmentation
By Product Type
• Disposable Hysterometers
• Reusable Hysterometers
By Technology
• Manual Hysterometers
• Electronic Hysterometers
By End-User
• Hospitals
• Clinics
• Ambulatory Surgical Centers
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o South Korea
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Bexen Medical, SMB Corporation India, Surtex Instruments Ltd., The Cooper Companies Inc., RI.MOS. S.R.L, Pregna International Ltd., MedGyn Products Inc., TG Eakin Ltd., Panpac Medical Corporation, STERYLAB S.R.L among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global hysterometers market segmentation based on product type, technology, end-user, and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of the hysterometers market level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global hysterometers market report would provide approximately 64 tables, 61 figures and 186 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by Technology
3.3. Snippet by End User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in the prevalence of gynecology diseases
4.1.1.2. Rise of advancements in the devices
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Complications associated with the use of hysterometers
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Patent Analysis
5.6. PESTLE Analysis
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. By Product Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
6.2. Disposable Hysterometers
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Reusable Hysterometers *
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Manual Hysterometers *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Electronic Hysterometers
8. By End User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
8.2. Hospitals*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Clinics
8.4. Ambulatory Surgical Centers
8.5. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.6.1. U.S.
9.2.6.2. Canada
9.2.6.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.6.1. Germany
9.3.6.2. UK
9.3.6.3. France
9.3.6.4. Italy
9.3.6.5. Spain
9.3.6.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.6.1. Brazil
9.4.6.2. Argentina
9.4.6.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.6.1. China
9.5.6.2. India
9.5.6.3. Japan
9.5.6.4. South Korea
9.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Bexen Medical*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. SMB Corporation India
11.3. Surtex Instruments Ltd.
11.4. The Cooper Companies Inc.
11.5. RI.MOS. S.R.L
11.6. Pregna International Ltd.
11.7. MedGyn Products Inc.
11.8. TG Eakin Ltd.
11.9. Panpac Medical Corporation
11.10. STERYLAB S.R.L
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る