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アジア太平洋地域の画像診断世界市場 - 2024-2031


Global asia pacific diagnostic imaging market - 2024-2031

概要 アジア太平洋地域の画像診断市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測されている。 画像診断は、臨床医が診断や治療のために身体の様々な部位の画像を再構築する医療専... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年6月5日 US$4,350
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176 英語

 

サマリー

概要
アジア太平洋地域の画像診断市場は、2023年にXX百万米ドルに達し、2031年にはXX百万米ドルに達すると予測されている。
画像診断は、臨床医が診断や治療のために身体の様々な部位の画像を再構築する医療専門分野である。臨床医は、非侵襲的な画像診断技術を使用することで、押しつけがましくならずに怪我や病気を特定することができる。
心血管や神経系などの慢性疾患の有病率の上昇と医療システムの再構築により、早期発見がより重視されるようになっている。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
技術進歩の増加
画像診断モデルにおける技術的ブレークスルー、および公的機関や商業組織からの投資、融資、補助金の増加は、この分野における画像診断手法の必要性を生み出し、市場成長の原動力となっている。
例えば、2022年5月、中国の研究者は世界をリードする磁気共鳴イメージング(MRI)システム用の超伝導磁石の開発に成功し、中国はアジアで初めてこの技術を保有する国となった。
さらに、2024年2月、バタフライネットワークは、強化された画像処理、人工知能(AI)ツール、改良された3Dイメージングを組み合わせたiQ3TMハンドヘルド超音波を発表した、
装置の高コスト
MRI装置、CTスキャナ、PETスキャナなどの画像診断装置の購入・維持費は非常に高い。小規模な医療施設にとって、これは大きな障害となり、また低開発国ではこの技術へのアクセスが制限される可能性もある。
このレポートの詳細については?サンプル請求
セグメント分析
アジア太平洋地域の画像診断市場は、タイプ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいてセグメント化される。
MRI分野が市場成長を支配する見込み
MRI画像診断は市場シェアで主要な位置を占めると予測される。これは、診断用MRIシステムの製品数が増加しているためと予想される。
例えば、キヤノンメディカルは2022年7月のECR2022でVantage Fortain MRIシステムを発表した。MRI撮像時間の短縮を同時に支援するのは、このシステムに組み込まれた革新的なワークフローソリューション、画像強化、高速スキャン技術である。
さらに、2023年8月には、インドを拠点とするVoxelgrids社が、インドのみならず世界の医療アクセスに革命をもたらす可能性を秘めた、先進的で手頃な価格のMRIスキャナーを発売した。このように、上記の要因は予測期間中、このセグメントを支配的なポジションに保持すると予想される。
COVID-19の影響分析
COVID-19は市場成長にマイナスの影響を与えている。戸締まりや社会的距離を置く措置によって、選択的な処置や通常の検査が遅れたり回避されたりした。その結果、マンモグラフィや大腸内視鏡などの画像診断モダリティを使用するMRIの選択検査件数が顕著に減少した。緊急でない画像診断業務の遅延やキャンセルは、病院が限られたリソースの中でCOVID-19患者の治療を優先したことに起因する。
市場区分
タイプ別
- X線
- MRI
- 核医学
- SPECTイメージング
- 超音波
- トモグラフィ
- 触覚イメージング
- 機能的赤外分光法
アプリケーション別
- 整形外科
- 神経学
- 腫瘍学
- 心臓病学
- その他
エンドユーザー別
- 病院
- 診断
- 画像診断センター
- その他
競合状況
市場の主要プレーヤーには、GE HealthCare、Siemens Healthcare Private Limited、東芝メディカルシステムズ株式会社、キヤノンメディカルシステムズ株式会社、富士フイルム株式会社、株式会社島津製作所、Elekta AB、Esaote SPA、Mindray Medical International Limited、Narang Medicalなどが含まれます。
レポートを購入する理由
- アジア太平洋地域の画像診断市場をタイプ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 画像診断市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
アジア太平洋地域の画像診断市場レポートは約53表、47図、176ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.用途別スニペット
3.3.エンドユーザー別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.技術的進歩の増加
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.装置の高コスト
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.償還分析
5.6.特許分析
5.7.SWOT分析
5.8.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.MRI*市場
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.X線
7.4.核医学
7.5.SPECTイメージング
7.6.超音波検査
7.7.トモグラフィ
7.8.触覚イメージング
7.9.機能的赤外分光法
8.アプリケーション別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.整形外科
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.神経学
8.4.腫瘍学
8.5.循環器内科
8.6.その他
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.病院
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.診断薬
9.4.イメージングセンター
9.5.その他
10.競争環境
10.1.競争シナリオ
10.2.市場ポジショニング/シェア分析
10.3.M&A分析
11.企業プロフィール
11.1.GEヘルスケア
11.1.1.会社概要
11.1.2.製品ポートフォリオと内容
11.1.3.財務概要
11.1.4.主な展開
11.2.シーメンス・ヘルスケア・プライベート・リミテッド
11.3.東芝メディカルシステムズ株式会社
11.4.キャノンメディカルシステムズ株式会社
11.5.富士フイルム株式会社
11.6.株式会社島津製作所
11.7.エレクタAB
11.8.Esaote SPA
11.9.ミンドレー・メディカル・インターナショナル・リミテッド
11.10.ナラン・メディカル
リストは網羅的ではない
12.付録
12.1.ナランメディカルについて
12.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Asia Pacific diagnostic imaging market reached US$ XX million in 2023 and is expected to reach US$ XX million by 2031, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2024-2031.
Diagnostic imaging is a medical specialty wherein clinicians rebuild images of different body parts for diagnostic and therapeutic reasons. Clinicians may use non-invasive diagnostic imaging technologies to identify injuries and illnesses without becoming intrusive.
The rising prevalence of chronic diseases, such as cardiovascular and neurologic issues, along with the restructuring of healthcare systems, has resulted in a greater focus on early detection.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing technological advancements
Technological breakthroughs in diagnostic imaging models, as well as increasing investment, financing, and subsidies from public and commercial organizations, produced a need for diagnostic imaging methods in this area are the driving factors of the market growth.
For instance, in May 2022, Chinese researchers successfully developed a superconducting magnet for the world-leading magnetic resonance imaging (MRI) system, making China the first Asian country to possess the technology.
Additionally, in February 2024, Butterfly Network unveiled the iQ3TM handheld ultrasound that has a combination of enhanced image processing, artificial intelligence (AI) tools and improved 3D imaging,
High cost of the equipment
The cost of buying and maintaining diagnostic imaging equipment, such as MRI machines, CT scanners, and PET scanners, is very high. For smaller healthcare facilities, this presents a major obstacle, and it may also restrict access to this technology in underdeveloped nations.
For more details on this report ? Request for Sample
Segment Analysis
The Asia Pacific diagnostic imaging market is segmented based on type, application, and end user.
MRI segment is expected to dominate the market growth
MRI diagnostic imaging is anticipated to hold a major position in the market share. This is expected due to the increasing number of products of MRI systems for diagnosis.
For example, Canon Medical unveiled the Vantage Fortain MRI System at ECR 2022 in July 2022. Concurrently aiding in reducing MRI imaging time are innovative workflow solutions, image enhancements, and high-rate scan technology incorporated into this system.
Additionally, in August 2023, Voxelgrids, an India-based company launched an advanced and affordable MRI scanner with the potential to revolutionize healthcare accessibility not only in India but also worldwide. Thus, the above factors are expected to hold the segment in the dominant position during the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 has affected the market growth negatively. Delays or avoidance of elective procedures and normal checks were caused by lockdowns and social distancing measures. Consequently, there was a notable decrease in the number of elective MRIs that use diagnostic imaging modalities, such as mammograms and colonoscopies. Delays and cancellations of non-emergency diagnostic imaging operations resulted from hospitals prioritizing the treatment of COVID-19 patients with limited resources.
Market Segmentation
By Type
- X-Ray
- MRI
- Nuclear Medicine
- SPECT Imaging
- Ultrasound
- Tomography
- Tactile Imaging
- Functional Infrared Spectroscopy
By Application
- Orthopedic
- Neurology
- Oncology
- Cardiology
- Others
By End User
- Hospitals
- Diagnostics
- Imaging Centers
- Others
Competitive Landscape
The major players in the market include GE HealthCare, Siemens Healthcare Private Limited, Toshiba Medical Systems Corporation, CANON MEDICAL SYSTEMS CORPORATION, FUJIFILM Corporation, Shimadzu Corporation., Elekta AB, Esaote SPA, Mindray Medical International Limited, Narang Medical among others.
Why Purchase the Report?
- To visualize the Asia Pacific diagnostic imaging market segmentation based on type, application, and end user as well as understand key commercial assets and players.
- Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
- Excel data sheet with numerous data points of diagnostic imaging market-level with all segments.
- PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
- Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The Asia Pacific diagnostic imaging market report would provide approximately 53 tables, 47 figures and 176 pages.
Target Audience 2023
- Manufacturers/ Buyers
- Industry Investors/Investment Bankers
- Research Professionals
- Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End-User
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing technological advancements
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost of the equipment
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Reimbursement Analysis
5.6. Patent Analysis
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. MRI*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. X-Ray
7.4. Nuclear Medicine
7.5. SPECT Imaging
7.6. Ultrasound
7.7. Tomography
7.8. Tactile Imaging
7.9. Functional Infrared Spectroscopy
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Orthopedic*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Neurology
8.4. Oncology
8.5. Cardiology
8.6. Others
9. By End User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
9.2. Hospitals *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Diagnostics
9.4. Imaging Centers
9.5. Others
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. GE HealthCare*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Siemens Healthcare Private Limited
11.3. Toshiba Medical Systems Corporation
11.4. CANON MEDICAL SYSTEMS CORPORATION
11.5. FUJIFILM Corporation
11.6. Shimadzu Corporation.
11.7. Elekta AB
11.8. Esaote SPA
11.9. Mindray Medical International Limited
11.10. Narang Medical
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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