世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアの使い捨て用品と消費財市場 - 2023-2030


Saudi Arabia Disposables & Consumer Goods Market - 2023-2030

概要 サウジアラビアの医療用使い捨て品・消費財市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。 医療... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年1月18日 US$3,175
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

 

サマリー

概要
サウジアラビアの医療用使い捨て品・消費財市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
医療用消耗品産業は、ヘルスケアと個人衛生に不可欠な幅広い製品を包含している。ガウン、注射針、サージカルマスク、注射器などの医療用消耗品は、病院や診療所での感染予防に重要な役割を果たしている。医療消費財とは、ヘルスケア、ウェルネス、個人衛生のために使用される製品を指す。これらの商品は、健康を維持し、個人の清潔を確保するために不可欠である。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
慢性疾患の増加
サウジアラビアの医療用消耗品・消費財市場は、心血管疾患や糖尿病などの慢性疾患の有病率の上昇が主な要因となっており、予測期間中の市場成長を後押ししている。国際糖尿病連合(IDF)の報告書によると、サウジアラビアはIDF MENA地域の21の国と地域の一つである。世界では5億3,700万人が糖尿病に罹患しており、MENA地域では7,300万人が罹患している。
例えば、国際糖尿病連合(IDF)が2020年に発表した報告書によると、サウジアラビアの糖尿病有病率は18.3%である。また、サウジアラビアは1型糖尿病の新規患者が7番目に多い国であることも報告されている。
さらに、サウジアラビアのディスポーザブル・消費財市場は、医療用ディスポーザブルの品質向上など様々な要因によっても牽引されており、予測期間中の市場成長を後押ししている。
市場のダイナミクス阻害要因
サウジアラビアの使い捨て・消費財市場の成長は、厳しい規制への挑戦、サプライチェーンの問題、製品の汚染など、サウジアラビアの医療用使い捨て・消費財市場全体の成長を低下させる様々な要因によって阻害されている。
セグメント分析
サウジアラビアの医療消耗品・消費財市場は、製品タイプ、素材タイプ、エンドユーザーによって区分される。
製品タイプ別ではディスポーザブルがサウジアラビアの医療用ディスポーザブル・消費財市場シェアの約51.2%を占める。
製品タイプ別ではディスポーザブルが約51.2%を占め、予測期間中はこの分野が優位を占めるとみられる。サウジアラビアの医療用使い捨て品・消費財市場は、公害の増加、工業化、COVID-19の影響により、プロセグメント使い捨て品が主流となっている。日常的な手術の増加やウィルスの蔓延により、使い捨てフェイスマスクの使用が促進されており、これは防護盾として機能し、細菌を予防し、環境毒素への暴露を低減する。
例えば、WHOのガイドラインによると、サウジアラビアの空気の質は安全でないとされている。IAMATの最新データによると、サウジアラビアのPM2.5の年間平均濃度は88μg/m3で、推奨されている最大値10μg/m3を上回っている。このように、サウジアラビアの汚染レベルは上昇しており、同分野の成長を後押しするものと思われる。さらに、空気感染性疾患の増加、職員用マスクの消費量の増加、院内感染事例の急増も、使い捨てフェイスマスクの高い需要を生み出すだろう。
COVID-19の影響分析
COVID-19はサウジアラビアの医療用消耗品および消費財市場に大きな影響を与え、PPEやその他の消耗品の需要が増加している。政府はこの需要を満たすために現地生産を増やしている。しかし、サプライチェーンの混乱により原材料や部品が不足し、価格が上昇した。また、渡航制限も医療用消耗品や消費財の輸出入に影響を与え、不足をさらに悪化させている。
市場区分
製品タイプ別
- ディスポーザブル
o 創傷管理製品
o ドラッグデリバリー製品
o 診断・検査用ディスポーザブル
o 透析用ディスポーザブル
o 使い捨てマスク
o 使い捨てアイギア
o その他
- 消費財
o 耐久財
o 非耐久財


素材別
- プラスチック樹脂
- 不織布
- ゴム
- 紙・板紙
- 金属
- ガラス
- その他
- エンドユーザー別
- 病院
- 在宅医療
- 外来/プライマリケア施設
- その他
競合状況
市場の主要プレーヤーには、SABIC、Cigalah Group、Al Shidani Middle East L.L.C.、Smith & Nephew PLC、Bayer AG、Becton, Dickinson and Company、3M、Abbott、Johnson & Johnson、Medtronicなどが含まれる。
主な動向
 2021年3月、Careon Healthcare Solutionsはサウジアラビアとスリランカで外科用、医療用使い捨て製品の合弁事業を確定した。これにより、同社の顧客基盤が拡大する可能性がある。
 2020年12月、Jofo Nonwovens Co.とTakween Advanced Industriesは共同で、サウジアラビアを拠点とする不織布メーカーAdvance Fabrics Company (SAAF)の株式の70.00%を売却する契約を締結した。この取引により、Jofoはサウジアラビアの医療市場への参入が可能となる。
レポートを購入する理由
- サウジアラビアの医療用消耗品・消費財市場を製品タイプ、素材タイプ、エンドユーザーに基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- サウジアラビアの医療用使い捨て品&消費財市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
サウジアラビアの医療用使い捨て品と消費財市場レポートでは、約69の表、70の図、183ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品タイプ別スニペット
3.2.素材タイプ別
3.3.エンドユーザー別スニペット
4.市場ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.促進要因
4.1.1.1.慢性疾患の増加
4.1.1.2.医療用使い捨て製品の品質向上
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.器具に関連する高コスト
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
7.2.使い捨て製品
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.消費財
8.素材タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.材料タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(材料タイプ別
8.2.プラスチック樹脂
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.不織布素材
8.4.ゴム
8.5.紙・板紙
8.6.金属
8.7.ガラス
8.8.その他
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.病院
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.在宅医療
9.4.外来/プライマリケア施設
9.5.その他
10.競合状況
10.1.競争シナリオ
10.2.市場ポジショニング/シェア分析
10.3.M&A分析
11.企業プロフィール
11.1.SABIC *.
11.1.1.会社概要
11.1.2.製品ポートフォリオと内容
11.1.3.財務概要
11.1.4.主な展開
11.2.シガーラグループ
11.3.アル・シダーニ・ミドルイーストL.L.C.
11.4.スミス・アンド・ネフューPLC
11.5.バイエル
11.6.ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー
11.7.3M
11.8.アボット
11.9.ジョンソン・エンド・ジョンソン
11.10.メドトロニック
リストは網羅的ではない
12.付録
12.1.メドトロニックについて
12.2.お問い合わせ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Saudi Arabia Medical Disposables & Consumer Goods Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
The medical disposables industry encompasses a wide range of products essential for healthcare and personal hygiene. Medical disposables such as gowns, needles, surgical masks, syringes, and other items play a crucial role in safeguarding against infections in hospitals and clinics. Medical consumer goods refer to products that are used for healthcare, wellness, and personal hygiene. These goods are essential for maintaining good health and ensuring personal cleanliness.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
Rise in the prevalence of chronic diseases
The Saudi Arabia medical disposables and consumer goods market is primarily driven by the rising prevalence of chronic diseases like cardiovascular and diabetes which helps the market to grow during the forecast period. According to the International Diabetes Federation report, Saudi Arabia is one of the 21 countries and territories of the IDF MENA region. 537 million people have diabetes in the world and 73 million people in the MENA Region; by 2045 this will rise to 135.7 million.
For instance, as per the report published by the international diabetes federation (IDF) in 2020, the prevalence rate of diabetes in Saudi Arabia is 18.3%. it also reported that Saudi Arabia is the 7th-highest country for new cases of type 1 diabetes.
Furthermore, the saudi arabia disposables and consumer goods market is also driven by various other factors like advancements in the quality of medical disposables and others that help the market to grow during the forecast period.
Market Dynamics: Restraint
The market growth of Saudi Arabia disposables and consumer goods market is hampered by various factors like stringent regulatory challenges, supply chain issues, contamination of the products and other factors that decline the growth of the overall saudi arabia medical disposables and consumer goods market.
Segment Analysis
The Saudi Arabia medical disposables & consumer goods market is segmented based on product type, material type and end-user.
The disposables segment from the product type segment accounted for approximately 51.2% of the Saudi Arabia medical disposables & consumer goods market share
The disposables segment from the product type segment accounted for approximately 51.2% and is expected to dominate during the forecast period. The market for medical disposables and consumer goods in Saudi Arabia is dominated by prosegment disposables due to rising pollution, industrialization, and COVID-19 impact. The increasing number of daily surgeries and the virus's spread are promoting the use of disposable face masks, which act as protective shields, germ prevention, and reduce environmental toxins exposure.
For instance, according to the WHO guidelines, the air quality in Saudi Arabia is considered unsafe. The most recent data in IAMAT indicates the country's annual mean concentration of PM2.5 is 88 µg/m3, surpassing the recommended maximum of 10 µg/m3. Thus, the rising pollution level in Saudi Arabia will augment the segment growth. Moreover, increasing airborne diseases, growing consumption of masks for personnel use, and an upsurge in cases of hospital-acquired infections will also create high demand for disposable face masks.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 has significantly impacted the medical disposables and consumer goods market in Saudi Arabia, with increased demand for PPE and other supplies. The government has increased local production to meet this demand. However, supply chain disruptions have led to a shortage of raw materials and components, resulting in increased prices. Travel restrictions have also impacted the import and export of medical disposables and consumer goods further exacerbating the shortage.
Market Segmentation
By Product Type
• Disposables
o Wound Management Products
o Drug Delivery Products
o Diagnostic And Laboratory Disposables
o Dialysis Disposables
o Disposable Masks
o Disposable Eye Gear
o Others
• Consumer Goods
o Durable Goods
o Non-Durable Goods


By Material Type
• Plastic Resin
• Nonwoven Material
• Rubber
• Paper And Paperboard
• Metals
• Glass
• Others
• By End User
• Hospitals
• Home Healthcare
• Outpatient/Primary Care Facilities
• Others
Competitive Landscape
The major players in the market include SABIC, Cigalah Group, Al Shidani Middle East L.L.C, Smith & Nephew PLC, Bayer AG, Becton, Dickinson and Company, 3M, Abbott, Johnson & Johnson, Medtronic among others.
Key Developments
 In March 2021, Careon Healthcare Solutions finalized joint ventures in Saudi Arabia and Sri Lanka for surgical, medical disposable products. This might expand the customer base of the firm.
 In December 2020, Jofo Nonwovens Co. and Takween Advanced Industries jointly signed an agreement for the sale of 70.00% of the shares of Advance Fabrics Company (SAAF), a Saudi Arabia-based nonwovens manufacturer. The transaction enables Jofo, to enter the medical market of Saudi Arabia.
Why Purchase the Report?
• To visualize the Saudi Arabia medical disposables & consumer goods market segmentation based on product type, material type and end-user as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analysing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Saudi Arabia medical disposables & consumer goods market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The Saudi Arabia medical disposables & consumer goods market report would provide approximately 69 tables, 70 figures and 183 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product Type
3.2. Snippet by Material Type
3.3. Snippet by End User
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in the prevalence of chronic diseases
4.1.1.2. Advancements in the quality of medical disposables
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High cost associated with the devices
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Disposables *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Consumer Goods
8. By Material Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material Type
8.2. Plastic Resin*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Nonwoven Material
8.4. Rubber
8.5. Paper And Paperboard
8.6. Metals
8.7. Glass
8.8. Others
9. By End User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
9.2. Hospitals *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Home Healthcare
9.4. Outpatient/Primary Care Facilities
9.5. Others
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. SABIC *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Cigalah Group
11.3. Al Shidani Middle East L.L.C
11.4. Smith & Nephew PLC
11.5. Bayer AG
11.6. Becton, Dickinson and Company
11.7. 3M
11.8. Abbott
11.9. Johnson & Johnson
11.10. Medtronic
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る