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インスリンバイオシミラーの世界市場 - 2023-2030


Global Insulin Biosimilars Market - 2023-2030

概要 世界のインスリンバイオシミラー市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。 バイオシミラー... もっと見る

 

 

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2024年1月18日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のインスリンバイオシミラー市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
バイオシミラーは参照生物学的製剤と同等であり、当該生物学的製剤の特許が切れた後に開発される。バイオシミラー・インスリンは、実際のインスリンの生物学的レプリカであり、その設計と利用に対する関心が高まっている。バイオシミラーインスリンは、オリジナルの開発品と比較してより安価であるため、NHSに可用性と医療費に関する見通しを提供する。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
糖尿病患者の増加
糖尿病患者の増加により、予測期間中、世界市場の成長は促進されると予想される。世界保健機関(WHO)によると、世界で約4億2,200万人が糖尿病を患っており、その大部分は中低所得国に住んでいる。糖尿病の患者数とその割合は、過去数十年にわたって着実に増加している。さらに、国際糖尿病連合(IDF)の予測によると、2045年までに成人の8人に1人、およそ7億8300万人が糖尿病を患うと予想されており、これは46%の増加である。糖尿病患者の90%以上が2型糖尿病で、社会経済的、人口統計的、環境的、遺伝的要因によって引き起こされる。糖尿病は、社会経済的、人口動態的、環境的、遺伝的要因によって引き起こされる。糖尿病オーストラリアは、糖尿病を世界で最も急速に増加している慢性疾患であるとしている。2型糖尿病の患者数は各国で増加しており、2021年には糖尿病が原因で世界全体で670万人の死傷者が出ると予測されている。
さらに、老年人口の増加と研究活動の活発化は、予測期間中の世界市場を押し上げる追加要因のひとつである。
インスリンの副作用
しかし、インスリンバイオサイミアルの世界市場成長は、その副作用のために予測期間中に阻害されている。インスリンの典型的な副作用には、低血糖(低血糖)、注射部位アレルギー、体重増加などがある。インスリンのまれな副作用には、リポジストロフィー(異常な脂肪分布)や手足のむくみなどがある。さらに、厳しい規制機関の存在と高い治療費は、予測期間中の世界市場の成長を鈍らせる追加要因の一つである。
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セグメント分析
世界のインスリンバイオシミラー市場は、製品、適応症、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
長時間作用型インスリンバイオシミラーの製品タイプセグメントが市場を支配する見込み
予測期間中、長時間作用型インスリンバイオシミラーのセグメントは、製品の導入と承認の増加により、世界市場を支配すると予想される。例えば、イーライリリー・アンド・カンパニーは、2023年4月にインスリン グラルギンのバイオシミラーであるレズボグラー(インスリン グラルギン-aglr)を米国市場に導入し、米国の糖尿病患者が商業的に入手できるようになった2番目の交換可能なインスリン バイオシミラーとなった。さらに、FDAは2022年11月、2021年12月に承認されたランタス(インスリングラルギン)のバイオシミラーであるレズボグラーを、医師の許可を必要とせずに薬局で基準製剤と交換できる互換性指定を承認した。
さらに、2021年7月、米国食品医薬品局は、初の互換性を有するバイオシミラーインスリン製剤であるセムグリー(インスリングラルギン-yfgn)を承認した。セムグリー(インスリングラルギン-yfgn)は、成人および小児の1型糖尿病患者ならびに成人の2型糖尿病患者における血糖コントロールの改善を適応症とする長時間作用型インスリンアナログ製剤であるランタス(インスリングラルギン)とバイオシミラーであり、かつ互換性を有する。
地域別分析
北米が世界市場を支配する見込み
北米市場は、費用対効果の高いインスリンを製造するためのイニシアチブの高まりと市場開発の増加により、予測期間中に世界市場を支配すると予想される。例えば、カリフォルニア州知事は最近、2022年と2023年の州予算を発表したが、その中には州内のインスリンの入手可能性と手頃な価格を改善するため、低価格インスリンの設計に1億ドルの予算が含まれていた。この予算には、2022年から2023年にかけてのCalRXバイオシミラー・インスリン・イニシアチブに1億70万ドル、2023年から2024年と2025年から2026年の間に毎年70万ドルの予算が計上されている。
この予算のうち、5000万ドルは低コストで互換性のあるバイオシミラーインスリン開発の拡大に、5000万ドルはカリフォルニア州に設立されたインスリン製造施設に、70万ドルは州の運営に充てられる。さらに、2023年9月には、シカゴに本社を置くバイオ医薬品会社Meitheal Pharmaceuticalsが、インスリンアスパルト、インスリンリスプロ、インスリングラルギンの3つのインスリンバイオシミラーの米国での商業化について、東方製薬と独占的ライセンス契約を締結した。NKFは、提携するTHDBから3つの組み合わせの開発・販売権を譲り受け、Meithealが米国でこのような開発品を商業化する計画である。
COVID-19の影響分析
COVID-19感染の症状を発症した糖尿病患者は、有害な結果をもたらす危険性がより高い。そのため、頻繁なグルコースモニタリング、健康的な食事、十分な水分補給、グルコース低下薬の用量漸増が必要であった。しかし、インスリン療法は、COVID-19に感染した糖尿病患者の人工呼吸の必要性と死亡率を高める可能性があり、パンデミックの間、インスリンバイオシミラーの多国籍市場は縮小した。
市場区分
製品別
- 長時間作用型バイオシミラー
- 速効型バイオシミラー
- プレミックス・バイオシミラー
適応症別
- 1型糖尿病
- 2型糖尿病
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年11月、Biocon Ltd.の関連会社であるBiocon Biologics Ltd.は、パートナーであるViatris Inc.の多国籍バイオシミラー事業の買収を完了した。Biocon Biologics社とViatris社は、米国連邦取引委員会、インド競争委員会、インド準備銀行を含む主要な多国籍規制当局、および投資家からすべての関連許可を取得している。
- 2021年10月、ランタス(インスリングラルギン)のバイオシミラーに関するいくつかの第III相試験が終了し、3つのバイオシミラーインスリン製剤をカバーする中国のガン&リー社との提携が進展している。
- 2020年5月、欧州医薬品委員会(CHMP)は、サノフィが製剤化し糖尿病治療用に計画されているインスリンアスパルトのバイオシミラー製剤の販売承認を与えた。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、ベーリンガーインゲルハイム、ファイザー、バイオコン、メルク、イーライリリー、NOVO Nordisk A/S、サノフィ、イプソメド、アンファスター・ファーマシューティカルズ、ジュルファー・ガルフ・ファーマシューティカル・インダストリーズが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品、適応症、流通チャネル、地域に基づく世界のインスリンバイオシミラー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。
- インスリンバイオシミラーの市場レベルについて、全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のインスリンバイオシミラー市場レポートは約61表、56図、180ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.適応症別スニペット
3.3.販売チャネル別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.糖尿病患者の増加
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.インスリンの副作用
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.価格分析
5.3.規制分析
5.4.特許分析
5.5.パイプライン分析
5.6.アンメット・ニード
5.7.SWOT分析
5.8.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.長時間作用型バイオシミラー
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.速効性バイオシミラー
7.4.プレミックス・バイオシミラー
8.適応症別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
8.1.2.市場魅力度指数(適応症別
8.2.1型糖尿病
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.2型糖尿病
9.流通チャネル別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
9.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2.病院薬局
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.小売薬局
9.4.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、適応症別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.ベーリンガーインゲルハイム*社
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと概要
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.ファイザー
12.3.バイオコン社
12.4.メルク・アンド・カンパニー
12.5.イーライリリー
12.6.ノボ ノルディスク A/S
12.7.サノフィ
12.8.イプソメドAG
12.9.アンファスター・ファーマシューティカルズ
12.10.ジュルファー・ガルフ・ファーマシューティカル・インダストリーズ
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global insulin biosimilars market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
Biosimilars are equivalent to a reference biologic drug and are developed after the patent on the concerned biologic drug has passed. Biosimilar insulin is a biological replica of an actual insulin and there is rising interest in designing and utilizing them. Biosimilar insulins are more inexpensive compared to original developments therefore they offer the NHS with prospects around availability and expense of care.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing Cases of Diabetes
The global market growth is expected to be boosted during the forecast period due to the increasing cases of diabetes mellitus. The World Health Organization (WHO) states that about 422 million individuals worldwide have diabetes, the bulk of whom are living in low- and middle-income countries, and over 1.5 million casualties are straight attributed to diabetes annually. Both the number of cases and the preponderance of diabetes have been steadily growing over the past few decades. Moreover, according to the International Diabetes Federation, IDF projections by 2045, one in eight adults, roughly 783 million individuals are expected to be living with diabetes, an upsurge of 46%. Above 90% of individuals with diabetes have type 2 diabetes, which is caused by socio-economic, demographic, environmental, and genetic factors. Again, Diabetes Australia identifies diabetes as the fastest-growing chronic disorder globally. The number of individuals with type 2 diabetes is increasing in each nation, and in 2021, diabetes induced 6.7 million casualties globally.
Additionally, the growing geriatric population and increased research activities are among the additional factors boosting the global market during the forecast period.
Insulin Side Effects
However, the global market growth for insulin biosimialr is being hindered during the forecast period owing to its side effects. The typical side effects of insulin include hypoglycemia (low blood glucose), injection site allergies, and weight increase. Infrequent side effects of insulin include lipodystrophy (abnormal fat distribution) and swelling in the arms and legs. Further, the presence of stringent regulatory bodies and high therapy cost are among the additional factors slowing the global market growth during the forecast period.
For more details on this report – Request for Sample
Segment Analysis
The global insulin biosimilars market is segmented based on product, indication, distribution channel and region.
Long-Acting Insulin Biosimilars Product Type Segment is Expected to Dominate Market
During the forecast period, the segment of long-acting insulin biosimilars is expected to dominate the global market, due to the increasing product introduction and approval. For example, Eli Lilly and Company introduced its insulin glargine biosimilar, Rezvoglar (insulin glargine-aglr), on the US market in April 2023, making it the second interchangeable insulin biosimilar to become commercially obtainable to American patients with diabetes. Moreover, in November 2022, The FDA approved Rezvoglar, a biosimilar for Lantus (insulin glargine) that was originally approved in December 2021, for an interchangeability designation, letting the product to be swapped for the reference product at the pharmacy station without needing physician permission.
Additionally, in July 2021, the US Food and Drug Administration approved the first interchangeable biosimilar insulin product, Semglee (insulin glargine-yfgn), which is both biosimilar to and interchangeable with its reference product Lantus (insulin glargine), a long-acting insulin analog, indicated to improve glycemic control in adults and pediatric patients with Type 1 diabetes mellitus and in adults with Type 2 diabetes mellitus.
Geographical Analysis
North America is Expected to Dominate the Global Market
The North America market is expected to dominate the global market during the forecast period due to rising initiatives to produce cost-effective insulin and increasing market developments. For instance, California's governor lately marked the state's budget for 2022 and 2023, which included a $100 million budget for designing low-cost insulin to improve availability and affordability of insulin in the state. The budget included $100.7 million for the CalRX Biosimilar Insulin Initiative in 2022-2023, heeded by $700,000 yearly between 2023-2024 and 2025-2026.
Of the budget, $50 million intended move to the expansion of low-cost interchangeable biosimilar insulin developments, $50 million to an insulin manufacturing establishment established in California, and $700,000 yearly to state operations. Furthermore, in September 2023, Meitheal Pharmaceuticals, a fully incorporated biopharmaceutical corporation based in Chicago, formed an exclusive licensing deal with Tonghua Dongbao Pharmaceutical to commercialize three insulin biosimilars - insulin aspart, insulin lispro, and insulin glargine in the US. NKF has undivided development and commercial privileges for the three combinations from associate THDB and plans for Meitheal to commercialize such developments in the US.
COVID-19 Impact Analysis
Patients with diabetes who develop symptoms of COVID-19 infection were at a more elevated threat of adverse consequences. Thus, they needed frequent glucose monitoring, a healthy diet, satisfactory hydration, and dose titration of glucose-lowering drugs. However, insulin therapy may raise the requirement for mechanical ventilation and the mortality rate in diabetic patients with COVID-19, which diminished the multinational market for insulin biosimilars during the pandemic.
Market Segmentation
By Product
• Long Acting Biosimilars
• Rapid Acting Biosimilars
• Premixed Biosimilars
By Indication
• Type 1 Diabetes
• Type 2 Diabetes
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In November 2022, Biocon Biologics Ltd., an associate of Biocon Ltd. completed the acquisition of the multinational biosimilars business of its partner Viatris Inc. Biocon Biologics and Viatris have acquired all relevant permissions from essential multinational regulators including the U.S. Federal Trade Commission, the Competition Commission of India and the Reserve Bank of India, and its investors.
• In October 2021, Sandoz’ association with China’s Gan & Lee covering three biosimilar insulin products persists to create advancement, with the closing of a couple of Phase III trials concerning a suggested biosimilar to Lantus (insulin glargine).
• In May 2020, the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) Europe granted marketing authorization for a biosimilar insulin aspart formulated by Sanofi and planned for the therapy of diabetes mellitus.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Boehringer Ingelheim, Pfizer Inc., Biocon, Merck & Co., Eli Lilly & Co., NOVO Nordisk A/S, Sanofi S.A., Ypsomed AG, Amphastar Pharmaceuticals, Inc. and Julphar Gulf Pharmaceutical Industries.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global insulin biosimilars market segmentation based on product, indication, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of insulin biosimilars market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key product of all the major players.
The global insulin biosimilars market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 180 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Indication
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Cases of Diabetes
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Insulin Side Effects
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Regulatory Analysis
5.4. Patent Analysis
5.5. Pipeline Analysis
5.6. Unmet Need
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Long Acting Biosimilars*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Rapid Acting Biosimilars
7.4. Premixed Biosimilars
8. By Indication
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
8.2. Type 1 Diabetes*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Type 2 Diabetes
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Boehringer Ingelheim*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Pfizer Inc.
12.3. Biocon, Inc.
12.4. MERCK & CO.
12.5. Eli Lilly & Co.
12.6. NOVO Nordisk A/S
12.7. Sanofi S.A.
12.8. Ypsomed AG
12.9. Amphastar Pharmaceuticals, Inc.
12.10. Julphar Gulf Pharmaceutical Industries
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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