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ヘルスケアEコマースの世界市場 - 2023-2030


Global Healthcare E-Commerce Market - 2023-2030

概要 ヘルスケアEコマースの世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測されている。 電子商取引は、患者ケア、電子... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年1月18日 US$4,350
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サマリー

概要
ヘルスケアEコマースの世界市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測されている。
電子商取引は、患者ケア、電子医療記録管理、医療関連小売、電子医療サービスなど、さまざまなサービスをオンラインで提供できるため、医療業界にとって非常に有益であることが証明されている。eコマースが医療に与える影響は大きく、その結果、効率性が向上し、医療サービスへのアクセスが容易になった。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
市場の発展
業界における市場開発の増加に伴い、予測期間中に世界市場の成長が促進されると予想される。例えば、HealthNet Global社は2022年11月に、閉塞性睡眠時無呼吸症候群(OSA)の治療に最適な用品を患者に案内することに特化したeコマースウェブサイトを立ち上げました。このeコマース・ウェブサイトの立ち上げは、今年初めに同社が開始した包括的な睡眠ソリューション・プログラム「グッド・ニドラ(Good Nidra)」に沿ったものである。2023年9月、医療費給付のインフラであるファースト・ダラーは、フレキシブル支出口座(FSA)や健康貯蓄口座(HSA)に加入している人々のショッピング体験を簡素化するため、ヘルス・イー・コマースとの提携を発表した。FSA StoreとHSA Storeの親ブランドであるHealth-E Commerceの特許出願中の新しい技術ソリューションの統合により、Health Walletの利用者に摩擦のないショッピング体験を提供する。
厳しい規制
しかし、ヘルスケアeコマース業界は、データ・セキュリティに関する政府の厳しい規制や、規制機関とのコンプライアンスの難しさといった課題に直面しています。これらは業界の成長と発展を妨げる最も注目すべき問題である。
セグメント分析
世界のヘルスケアEコマース市場は、タイプ、アプリケーション、エンドユーザー、地域によって区分される。
薬剤タイプが市場を支配する見込み
薬剤タイプは、市場開発の増加により、予測期間中に世界市場シェアの大半を占めると予想される。2023年、アリババはTmall Healthと呼ばれる新しいオンライン薬局を立ち上げ、幅広い処方薬と医療機器を提供している。アリババはまた、人工知能やその他の技術に投資し、医療サービスの向上に努めている。カーディナル・ヘルスはまた、独立系薬局が業務効率を高め、顧客の支払い嗜好を常に把握し、業務用の統合ソフトウェア・ツールにアクセスできるよう、スクエアを活用した最新の決済ソリューションを開始した。
地理的分析
北米が世界市場を支配する見込み
この地域には主要な市場プレーヤーが存在し、明確な市場シェアを通じて世界市場シェアの大半を占めているため、予測期間中、北米が世界市場を支配すると予想される。2023年、米国のeコマース企業であるeBay社は、人気のあるオンライン・ヘルスケア市場であるCareDash社を買収した。この買収により、eBayはCareDashの大規模なユーザーベースと医療提供者のネットワークにアクセスできるようになる。さらに、米国に本社を置くウォルマートは、今後3年間でヘルスケア事業に30億ドルを投資した。この投資は、ウォルマートの薬局ネットワークの拡大、新しい遠隔医療サービスの開発、オンライン・ヘルスケアサービスの改善に充てられる。
COVID-19の影響分析
COVID-19危機は、新たな企業、顧客、商品の種類に向けたeコマースの拡大を加速させた。その結果、顧客は便利で安全な自宅から多種多様な商品にアクセスできるようになり、企業は接触制限やその他の監禁措置にもかかわらず事業を継続できるようになった。パンデミックは、顧客がヘルスケアを含む必要不可欠な商品やサービスにアクセスするための安全で効率的な方法を提供する電子商取引の重要性を浮き彫りにした。このため、ヘルスケアeコマース業界への投資と技術革新が活発化し、その結果、顧客向けのサービスが新しく改善された。eコマースの拡大は、パンデミック後の時代にも続くと予想され、顧客により多くの選択肢と利便性を提供し、世界のヘルスケアeコマース市場の成長を牽引している。
市場区分
タイプ別
- 医薬品
- 医療機器
アプリケーション別
- 遠隔医療
- 介護サービス
- 医療相談
- その他
エンドユーザー別
- 病院
- クリニック
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年7月、アマゾンはプライマリ・ケアを提供するOne Medicalを約39億ドルで買収。
- 2023年10月26日、Dr.Reddy's Laboratories Ltd.は、その完全子会社であるSvaas Wellness Limitedによって、糖尿病患者向けの初のD2C(Direct to Consumer)電子商取引サイト「Celevida Wellness」を開設した。
- 2022年4月、カナダを拠点とする医療用品企業のライフサプライ・ヘルスサプライズ社は、スマートムーブ・メディカル社の買収を非公開の金額で完了した。
競争状況
同市場の主な世界的プレーヤーには、Amazon、Alibaba Group Holding Ltd.、EBay Inc.、Remdi SeniorCare、CVS Health、MedLife、Netmeds、Doc Morris、Kroger Co.、McCabes Pharmacyなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- 世界のヘルスケアEコマース市場をタイプ、アプリケーション、エンドユーザー、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ヘルスケアEコマース市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のヘルスケアEコマース市場レポートは、約77の表、80の図、189ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.用途別スニペット
3.3.エンドユーザー別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.市場の発展
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.厳しい規制
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.価格分析
5.3.規制分析
5.4.特許分析
5.5.アンメット・ニード
5.6.SWOT分析
5.7.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.医薬品
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.医療機器
8.アプリケーション別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.遠隔医療
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.介護サービス
8.4.医療相談
8.5.その他
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.病院*市場
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.診療所
9.4.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
10.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
10.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
10.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.アマゾン
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
12.3.イーベイ・インク
12.4.レムディ・シニアケア
12.5.CVSヘルス
12.6.メドライフ
12.7.ネットメッズ
12.8.ドク・モリス
12.9.クローガー
12.10.マカベス薬局
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.私たちとサービスについて
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Healthcare E-Commerce market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
E-commerce has proven to be highly beneficial for the healthcare industry as it allows for various services to be offered online such as patient care, electronic healthcare record management, healthcare-related retail, and e-medical services. The significant impact of eCommerce on healthcare has resulted in improved efficiency and ease of access to medical services, leading to a healthier and happier population in many countries.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Market Developments
With the increasing market developments in the industry, it is expected that there will be a boost in global market growth during the forecast period. For example, HealthNet Global launched an eCommerce website in November 2022, which is dedicated to guiding patients towards the best supplies to treat their Obstructive Sleep Apnea (OSA). The launch of the eCommerce website is in line with the comprehensive sleep solution program "Good Nidra," which was launched earlier this year by the health-tech company. In September 2023, First Dollar, an infrastructure for health spending benefits, announced its collaboration with Health-E Commerce to simplify the shopping experience for people enrolled in flexible spending accounts (FSAs) and health savings accounts (HSAs). The integration of new, patent-pending technology solutions from Health-E Commerce, parent brand to FSA Store and HSA Store, creates a frictionless shopping experience for Health Wallet users..
Stringent Regulations
However, the healthcare e-commerce industry faces challenges such as stringent regulations laid by the government on data security and adherence difficulties with regulatory bodies. These are the most noteworthy hindrances to the industry's growth and progress.
Segment Analysis
The global healthcare E-commerce market is segmented based on type, application, end user and region.
Drug Type is Expected to Dominate Market
The drug type segment is expected to hold the majority of the global market share during the forecast period due to increasing market developments. In 2023, Alibaba launched a new online pharmacy called Tmall Health, offering a wide range of prescription drugs and medical devices. Alibaba is also investing in artificial intelligence and other technologies to improve its healthcare offerings. Cardinal Health also launched modern payment solutions, powered by Square, to help independent pharmacies increase operational efficiency, stay current with customer payment preferences, and access integrated software tools for their business.
Geographical Analysis
North America is Expected to Dominate the Global Market
North America is expected to dominate the global market during the forecast period due to the presence of key market players in the region holding the majority of the global market share through distinct market shares. In 2023, eBay, a US-based e-commerce company, acquired CareDash, a popular online healthcare marketplace. The acquisition will give eBay access to CareDash's large user base and its network of healthcare providers. Additionally, Walmart, a US-based corporation, invested $3 billion in its healthcare business over the next three years. The investment will be used to expand Walmart's pharmacy network, develop new telehealth services, and improve its online healthcare offerings.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 crisis has accelerated the expansion of e-commerce towards new firms, customers, and types of products. As a result, customers now have access to a significant variety of products from the convenience and safety of their homes, and firms have been able to continue operations despite contact restrictions and other confinement measures. The pandemic has highlighted the importance of e-commerce in providing a safe and efficient way for customers to access essential goods and services, including healthcare. This has led to increased investment and innovation in the healthcare e-commerce industry, resulting in new and improved services for customers. The expansion of e-commerce is expected to continue in the post-pandemic era, providing customers with more options and convenience, and driving growth in the global healthcare e-commerce market.
Market Segmentation
By Type
• Drug
• Medical devices
By Applications
• Telemedicine
• Caregiving Services
• Medical Consultation
• Others
By End User
• Hospitals
• Clinics
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In July 2022, Amazon acquired the primary care organization One Medical in a deal valued approximately at $3.9bn, observing another expansion for the retailer into healthcare services.
• In October 26, 2023, Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. launched its first direct-to-consumer (D2C) e-commerce website ‘Celevida Wellness’ for diabetes patients by its wholly-owned subsidiary, Svaas Wellness Limited.
• In April 2022, Lifesupply Health Supplies Inc, a Canada-based medical supplies corporation, completed the acquisition of Smart Move Medical for an undisclosed amount.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Amazon, Alibaba Group Holding Ltd., EBay Inc., Remdi SeniorCare, CVS Health, MedLife, Netmeds, Doc Morris, Kroger Co. and McCabes Pharmacy.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global healthcare E-commerce market segmentation based on type, application, end user and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of healthcare E-commerce market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global healthcare E-commerce market report would provide approximately 77 tables, 80 figures and 189 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End User
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Market Developments
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent Regulations
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Regulatory Analysis
5.4. Patent Analysis
5.5. Unmet Need
5.6. SWOT Analysis
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Drug*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Medical devices
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Telemedicine*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Caregiving Services
8.4. Medical Consultation
8.5. Others
9. By End User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
9.2. Hospitals*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Clinics
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amazon, Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Alibaba Group Holding Ltd.
12.3. EBay Inc., Inc.
12.4. Remdi SeniorCare
12.5. CVS Health
12.6. MedLife
12.7. Netmeds
12.8. Doc Morris
12.9. Kroger Co.
12.10. McCabes Pharmacy
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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