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トレイルランニングシューズの世界市場 - 2023-2030


Global Trail Running Shoes Market - 2023-2030

概要 世界のトレイルランニングシューズ市場は、2022年に72億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 5.5%で成長し、2030年には110億米ドルに達すると予測されている。 トレイルランニングシューズ産業... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のトレイルランニングシューズ市場は、2022年に72億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 5.5%で成長し、2030年には110億米ドルに達すると予測されている。
トレイルランニングシューズ産業が世界的に大きく拡大した背景には、いくつかの重要な要因がある。屋外でのフィットネス活動の増加や、レクリエーションとしてのトレイルランニングの魅力の高まりにより、特殊なフットウェアに対するニーズが劇的に高まっている。このような目的を満たすため、メーカーは絶えず技術革新を行い、さまざまなテラインに適した軽量設計、トラクション、耐久性、安定性を重視している。
アウトドア・アクティビティ、フィットネス、健康志向は、アメリカの顧客から高く評価されている。高性能なトレイルランニングシューズの市場が拡大しているため、シューズメーカーは最新技術を駆使し、さまざまな地形に合わせたデザインのシューズを発表せざるを得なくなっている。例えば、ナイキ・ゼガマ2とナイキ・ペガサス・トレイル5は、ナイキが2023年12月に2024年に発売すると発表した2つの新しいトレイルランニングシューズである。その結果、米国がこの地域市場の成長に拍車をかけ、ひいては世界のトレイルランニングシューズ業界を牽引している。
ダイナミクス
成長企業の投資と製品発表
革新的な機能や技術は、研究開発(R&D)に投資する企業によってトレイルランニングシューズに導入されている。より優れたコントロール耐久性、クッション性、軽量素材は、消費者により良いパフォーマンスのフットウェアの選択肢をアピールする開発のほんの一部に過ぎない。
より良いトレイルランニング体験のために、より高品質なシューズを求める顧客は、性能の向上した製品に惹かれる。様々なトレイルコンディションやランナーの好みに対応するため、新しいデザイン、素材、機能性は特定の地形に合わせて調整されている。
例えば、2023年4月25日、史上最軽量のトレイルランニングシューズ「MTLスカイファイア2」は、メレル・テストラボ(MTL)から生まれた次代のエリート発明品であり、世界トップのハイキング&アドベンチャーフットウェアブランドであるメレルから発表された。世界中の顧客がこのスニーカーを購入できるようになった。
新興経済国での市場拡大
新興国では、可処分所得が増加する中産階級が一般的である。中間層への移行が進み、余暇活動や健康的なライフスタイルを求める人が増えている。トレイルランニングが望ましい選択肢となれば、トレイルランニングシューズの新たな市場が生まれる。
都市化の進展:都市化の結果、新興国では人々のライフスタイルが変化し、その中でフィットネスやアウトドアの楽しみが増えている。都市が発展するにつれて、人々はレクリエーションの機会を求めるようになり、トレイルランニングシューズのような特殊なフットウェアの需要が高まる。
例えば、2020年にはヨーロッパのハイキング・トレイルシューズ市場が直面する様々な困難があった。この地域で最も影響を受けているのは、スペイン、イギリス、フランス、イタリア、ロシアである。同地域の大半の政府がロックダウンを実施し、現在もその全部または一部が実施されている。さらに、各国政府はトレッキングや登山口などの観光地に旅行制限を課した。2020年には、これらの変数がヨーロッパのハイキング・トレイルシューズ需要にマイナスの影響を与えた。
季節需要と天候
天候と季節変動は試走に大きな影響を与える。雪、降り続く雨、猛暑、低温などの悪天候は、トレイルランニング活動への参加を思いとどまらせる可能性がある。その結果、特定の季節を通じてトレイルランニングの頻度が減り、トレイルランニング専用シューズの需要は減少する。
気候や季節は地理的に異なる場所で経験される。激しい降雨や降雪など、特定の気象条件が長期間続く地域では、トレイルランニングシューズの需要が激減したり、一定の期間に限定されたりすることがある。
トレイルランニングの鎮静力をシューズに活かす
トレイルランニングの鎮静効果を強調するキャンペーンを実施すれば、トレイルランニングのイベントやグループラン、単独走行に参加する人が増えるだろう。トレイルランニングに参加する人が増えれば、トレイルランニングシューズのニーズも高まる。トレイルランニングのメンタルヘルスのメリットを訴求することで、ベテランランナーだけでなく、ストレス軽減やメンタルヘルスの向上法を探している人々も巻き込む。トレイルランニングシューズの売上は、このような消費者層の特殊なシューズへの需要の高まりの結果として増加する。
例えば、2023年8月21日、アシックスの新しいトレイルランニングのCMは、トレイルランニングの精神的リラックス効果を強調している。この広告では、2022年のデビュー以来大きな変貌を遂げたFUJI SPEED 2を中心に、トレイルランニングシューズの最新ラインが紹介されている。
セグメント分析
世界のトレイルランニングシューズ市場は、タイプ、流通チャネル、性別、サイズ、シューズ外素材、地域によって区分される。
快適性と柔軟性により、軽量トレイルランニングシューズ市場が成長
ライトトレイルランニングシューズは、カジュアルランナーやレクリエーションランナーなど、幅広いランナーに支持されている。整備されたトレイルでは、その軽量設計と多用途性が、快適性、スピード、敏捷性を重視する人々にアピールする。
履き心地と柔軟性を重視することが多いため、さまざまなランナーに適している。トレイルランニングを始める人が増えているのは、軽量な素材と構造がランニングをより快適で自然なものにしているからだ。したがって、軽量トレイルランニングシューズが世界のトレイルランニングシューズ市場を支配している。
地理的浸透
革新と技術リーダーシップが地域別成長を牽引
スポーツシューズ分野では、北米のメーカーやブランドはその発明性と技術力で有名である。各社は研究開発に多額の投資を行い、プレミアムで機能重視のトレイルランニングフットウェアを生産している。この地域には、スポーツやアウトドア活動を促進するための強力なマーケティング・インフラがある。トレイルランニングの認知度を高め、その魅力を高めることで、より多くの人々が専用のフットウェアを購入する動機付けとなっている。
例えば、2023年5月25日、メレル・テストラボ(MTL)から次なるエリート発明品として、史上最軽量のトレイルランニングシューズ「MTLスカイファイア2」が、ハイキング・アドベンチャー用フットウェアのトップブランドであるメレルから発表された。現在、世界中の顧客がこのスニーカーを購入することができる。MTLスカイファイア2は抜群の汎用性を誇り、市販されているトレイルランニングシューズの中で最軽量である。そのため、北米が世界市場シェアの1/3以上を占めている。
COVID-19影響分析
トレイルランニングやその他のアウトドア・スポーツは、流行の初期には戸締まりや野外活動の制限、社会的距離の縮め方などにより制限されていた。室内や単独での運動が好まれたため、トレイルランニングシューズの市場は一時的に落ち込んだ。
施錠による人通りの減少や実店舗の閉鎖により、オンラインショッピングへの移行が顕著になった。トレイルランニングシューズの購入はほとんどオンラインで行われるようになったため、商人や企業はデジタルマーケティングの戦術をアップグレードし、オンラインでのプレゼンスを拡大する必要に迫られた。
流行期には、初期の挫折にもかかわらず、運動と健康がより重視された。規制が緩和され、人々が安全なアウトドア・スポーツを求めるようになると、トレイル・ジョギングやその他のアウトドア・エクササイズが人気を集めるようになった。こうした関心の高まりを受けて、トレイルランニングシューズの需要も増加した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
フットウェア、特にトレイルランニングシューズの製造に必要な材料のグローバルサプライチェーンには、ロシアとウクライナの両方が関わっている。これらの国から輸入されるゴム、生地、特殊部品などの原材料の流れが滞れば、生産スケジュールに影響が出る可能性がある。その結果、トレイルランニングシューズの生産が不足したり遅れたりする可能性がある。
生産コストは、貿易の途絶、経済的ペナルティ、通貨変動による地域の不安定性によって影響を受ける可能性がある。トレイルランニングシューズ会社は、戦争の結果、関税の上昇、輸送の問題、通貨切り下げなどが生じれば、製造コストが増大し、その結果、顧客の価格が上昇する可能性がある。
地政学的緊張や紛争がもたらす市場の不確実性により、消費者信頼感が影響を受ける可能性がある。このような不確実性の結果、顧客は裁量的な購入を遅らせる可能性があり、トレイルランニングシューズの購入動向に影響を与える可能性がある。
タイプ別
軽量トレイルランニングシューズ
ラギッドトレイルランニングシューズ
オフトレイルランニングシューズ
流通チャネル別
Eコマース
小売店
性別
男性
女性
ユニセックス
キッズ
サイズ別
6インチ未満
6〜8インチ
9-10インチ
11-12インチ
12インチ以上
靴の素材別
キャンバス
フェイクレザー
レザー
メッシュ
天然ゴム
ナイロン
ポリエステル
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な展開
2023年4月25日、メレル・テストラボ(MTL)から次なる精鋭の発明として、史上最軽量のトレイルランニングシューズ「MTLスカイファイア2」が、ハイキング&アドベンチャーフットウェアのトップブランドであるメレルから発表された。世界中のお客様が購入できるようになりました。
2023年8月21日、アシックスの新しいトレイルランニングCMは、トレイルランニングの精神的なリラックス効果を強調している。2022年のデビュー以来、大きな変貌を遂げたFUJI SPEED 2を中心に、トレイルランニングの最新ラインナップを紹介。
2023年12月には、ナイキゼガマ2とナイキペガサス トレイル5という2つの新しいトレイルランニングシューズが2024年に店頭に並ぶとナイキは述べている。
競争状況
同市場における主な世界的プレイヤーは、アシックス・グループ、ナイキ・インク、ニューバランス・アスレチックス、VFコーポレーション、ブルックス・スポーツ、アディダスAG、スケッチャーズ・U.S.A.、Amer Sports、REI Co-op、iRun Farなどである。
レポートを購入する理由
世界のトレイルランニングシューズ市場をタイプ、流通チャネル、性別、サイズ、シューズの外装素材、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。
トレイルランニングシューズ市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。
全主要企業の主要製品からなるエクセルによるタイプマッピング。
世界のトレイルランニングシューズ市場レポートは、約77表、82図、215ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by Gender
3.4. Snippet by Size
3.5. Snippet by Shoe Outer Material
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Companies Investments and Product Launches
4.1.1.2. Market Expansion in Emerging Economies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Seasonal Demand and Weather Conditions
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Harnessing the Calming Power of Trail Running for Shoe
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Light Trail Running Shoes*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Rugged Trail Running Shoes
7.4. Off Trail Running Shoes
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. E-Commerce*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retail Stores
9. By Gender
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
9.2. Male*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Female
9.4. Unisex
9.5. Kids
10. By Size
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Size
10.2. Less than 6 Inch*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. 6-8 Inch
10.4. 9-10 Inch
10.5. 11-12 Inch
10.6. More than 12 Inch
11. By Shoe Outer Material
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Shoe Outer Material
11.2. Canvas*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Faux Leather
11.4. Leather
11.5. Mesh
11.6. Natural Rubber
11.7. Nylon
11.8. Polyester
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. ASICS Group*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Nike Inc.
14.3. New Balance Athletics, Inc.
14.4. VF Corporation
14.5. Brooks Sports, Inc.
14.6. Adidas AG
14.7. Skechers U.S.A, Inc.
14.8. Amer Sports
14.9. REI Co-op
14.10. iRun Far
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Trail Running Shoes Market reached US$ 7.2 billion in 2022 and is expected to reach US$ 11.0 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.5% during the forecast period 2023-2030.
A number of important factors have contributed to the significant expansion witnessed in the trail running shoe industry globally. The need for specialized footwear has increased dramatically due to the rise in outdoor fitness activities and the growing appeal of trail running as a recreational activity. In order to satisfy these objectives, manufacturers constantly innovate, emphasizing lightweight designs appropriate for a range of terra-ins, traction, durability and stability.
Outdoor activities, fitness and health consciousness are highly valued by American customers. The growing market for high-performance trail running shoes has compelled shoe manufacturers to introduce footwear with modern technologies and tailored designs for various terrain types. For example, the Nike Zegama 2 and the Nike Pegasus Trail 5, are two new trail running shoes that Nike said would be available in stores in 2024 in December 2023. Consequently, U.S. is fueling the growth of the regional market, which in turn is propelling the global trail running shoe industry.
Dynamics
Growing Companies Investments and Product Launches
Innovative features and technology are introduced into trail running shoes by companies that spend in research and development (R&D). Better control durability, cushioning and lightweight materials are just a few of the developments that make better-performing footwear options appealing to consumers.
Customers looking for higher-quality shoes for better trail running experiences are drawn to product introductions with improved performance capabilities. In order to accommodate varying trail conditions and runner preferences, new designs, materials and functionality are tailored to particular terrains.
For instance, on April 25, 2023, the lightest-ever trail running shoe, the MTL Skyfire 2, is the next elite invention from the Merrell Test Lab (MTL) and was unveiled by Merrell, the top hike and adventure footwear brand in the world. Customers all across the world can now purchase the sneaker.
Market Expansion in Emerging Economies
Growing middle classes with increasing disposable incomes are common in emerging economies. Growing numbers of people are moving into the middle class and are looking for leisure activities and healthier lifestyles. A new market for trail running shoes is created when trail running becomes a desirable alternative.
Growing Urbanization: As a result of urbanization, people's lifestyles in emerging countries are changing, with a rise in fitness and outdoor pursuits among them. People demand for recreational opportunities as cities grow and develop, which increases the demand for specialized footwear like trail running shoes.
For instance, in 2020, there were various difficulties facing the European hiking and trail footwear market. Among the nations most impacted in the area are Spain, UK, France, Italy and Russia. The majority of the region's governments implemented lockdowns, which are still in place in full or in part. Additionally, the governments imposed travel restrictions on tourism sites, such as trekking and trailheads. In 2020, these variables had a negative impact on Europe's demand for hiking and trail shoes.
Seasonal Demand and Weather Conditions
Weather and seasonal fluctuations have a big impact on trial running. Adverse weather conditions such as snow, persistent rain, intense heat or low temperatures may discourage people from participating in trail running activities. As a result, the demand for specialized trail running shoes is diminished by the decreased frequency of trail running throughout particular seasons.
Different climates and seasons are experienced in different geographic locations. Trail running shoe demand may reduce dramatically or be restricted to a certain period of time in regions where specific weather conditions, like severe rainfall or snowfall, are prevalent for an extended length of time.
Harnessing the Calming Power of Trail Running for Shoe
More people could participate part in trail running events, group runs or solo drives if a campaign emphasizing the calming benefits of the sport is launched. As more people participate in the activity, there is a greater need for trail running shoes as people look for shoes that fit their newfound interest. Promoting trail running's mental health advantages engages not only seasoned runners but also people searching for stress-reduction and mental health enhancement techniques. Sales of trail running shoes rise as a result of this growing consumer base's demand for specialized footwear.
For instance, on August 21, 2023, the new trail running commercial from ASICS emphasizes the mental relaxation benefits of trail running. The ad introduces the newest line of trail running footwear, with a focus on the FUJI SPEED 2, which has undergone significant transforms since its 2022 debut.
Segment Analysis
The global trail running shoes market is segmented based on type, distribution channel, gender, size, shoe outer material and region.
Owing to Comfort and Flexibility, Light Trail Running Shoes Market is Growing
A wider range of runners, including casual and recreational runners, are served by light trail running shoes. On well-kept trails, their lightweight design and versatility appeal to people who value comfort, speed and agility.
The shoes are appropriate for a variety of runners because they frequently place an emphasis on comfort and flexibility. More people are taking up trail running because of the lightweight materials and structure, which make running more comfortable and natural. Therefore, the light trail running shoes dominates the global trail running shoes market.
Geographical Penetration
Innovation and Technology Leadership Drives the Regional Growth
In the sports footwear sector, North American manufacturers and brands are renowned for their inventiveness and technological prowess. Companies make significant investments in R&D to produce premium, function-focused trail running footwear. The region has a strong marketing infrastructure that works well to promote sports and outdoor activities. The raises awareness of trail running and increases its appeal, which in turn motivates more people to purchase specialized footwear.
For instance, on May 25, 2023, the lightest-ever trail running shoe, the MTL Skyfire 2, is the next elite invention from the Merrell Test Lab (MTL) and was unveiled by Merrell, the top hike and adventure footwear brand in the world. Customers all across the world can now purchase the sneaker. The MTL Skyfire 2 boasts exceptional versatility, making it the lightest trail running shoe available on the market. Therefore, North America holds for the more than 1/3rd of the global market share.
COVID-19 Impact Analysis
Trail running and other outdoor sports were restricted during the early stages of the epidemic due to lockdowns, limits on outdoor activities and social distancing measures. The preference for indoor or solo exercise caused a brief drop in the market for trail running shoes.
Due to lockdowns that resulted in lower foot traffic or shutdown of physical retail shops, there was a significant trend towards online shopping. Trail running shoe purchases are now mostly made online, which has forced merchants and companies to upgrade their digital marketing tactics and expand their online presence.
During the epidemic, there was a greater emphasis on exercise and health despite early setbacks. Trail jogging and other outdoor exercises became more popular as regulations loosened and people looked for safe outdoor sports. The demand for trail running shoes increased as a result of this increase in interest.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The global supply chain for materials required to make footwear, particularly trail running shoes, involves both Russia and Ukraine. Production schedules can be impacted by any interruptions in the flow of raw materials, such as rubber, fabrics or specialty components, which are imported from these nations. It could result in shortages or delays in the production of trail running shoes.
Production costs may be impacted by regional instability due to trade disruptions, economic penalties and currency volatility. Trail running shoe companies may see greater manufacturing costs as a result of the war, which could result in higher prices for customers, if it causes higher tariffs, transportation issues or currency devaluation.
Consumer confidence may be impacted by market uncertainties brought on by geopolitical tensions and conflicts. Customers may delay making discretionary purchases as a result of this uncertainty, which could have an impact on the trends in trail running shoe purchases.
By Type
● Light Trail Running Shoes
● Rugged Trail Running Shoes
● Off Trail Running Shoes
By Distribution Channel
● E-Commerce
● Retail Stores
By Gender
● Male
● Female
● Unisex
● Kids
By Size
● Less than 6 Inch
● 6-8 Inch
● 9-10 Inch
● 11-12 Inch
● More than 12 Inch
By Shoe Outer Material
● Canvas
● Faux Leather
● Leather
● Mesh
● Natural Rubber
● Nylon
● Polyester
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
● On April 25, 2023, the lightest-ever trail running shoe, the MTL Skyfire 2, is the next elite invention from the Merrell Test Lab (MTL) and was unveiled by Merrell, the top hike and adventure footwear brand in the world. Customers all across the world can now purchase the sneaker.
● On August 21, 2023, the new trail running commercial from ASICS emphasizes the mental relaxation benefits of trail running. The ad introduces the newest line of trail running footwear, with a focus on the FUJI SPEED 2, which has undergone significant transforms since its 2022 debut.
● In December 2023, the Nike Zegama 2 and the Nike Pegasus Trail 5, are two new trail running shoes that Nike said would be available in stores in 2024.
Competitive Landscape
The major global players in the market include ASICS Group, Nike Inc., New Balance Athletics, Inc., VF Corporation, Brooks Sports, Inc., Adidas AG, Skechers U.S.A, Inc., Amer Sports, REI Co-op and iRun Far.
Why Purchase the Report?
● To visualize the global trail running shoes market segmentation based on type, distribution channel, gender, size, shoe outer material and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of trail running shoes market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Type mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global trail running shoes market report would provide approximately 77 tables, 82 figures and 215 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by Gender
3.4. Snippet by Size
3.5. Snippet by Shoe Outer Material
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Companies Investments and Product Launches
4.1.1.2. Market Expansion in Emerging Economies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Seasonal Demand and Weather Conditions
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Harnessing the Calming Power of Trail Running for Shoe
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Light Trail Running Shoes*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Rugged Trail Running Shoes
7.4. Off Trail Running Shoes
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. E-Commerce*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retail Stores
9. By Gender
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
9.2. Male*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Female
9.4. Unisex
9.5. Kids
10. By Size
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Size
10.2. Less than 6 Inch*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. 6-8 Inch
10.4. 9-10 Inch
10.5. 11-12 Inch
10.6. More than 12 Inch
11. By Shoe Outer Material
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Shoe Outer Material
11.2. Canvas*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Faux Leather
11.4. Leather
11.5. Mesh
11.6. Natural Rubber
11.7. Nylon
11.8. Polyester
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Size
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Shoe Outer Material
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. ASICS Group*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Type Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Nike Inc.
14.3. New Balance Athletics, Inc.
14.4. VF Corporation
14.5. Brooks Sports, Inc.
14.6. Adidas AG
14.7. Skechers U.S.A, Inc.
14.8. Amer Sports
14.9. REI Co-op
14.10. iRun Far
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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