大人用紙おむつの世界市場 - 2023-2030Global Adult Diaper Market - 2023-2030 市場概要 世界の大人用紙おむつ市場は、2022年に153億米ドルに達し、2030年には253億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は6.5%である。 世界の大人用... もっと見る
サマリー市場概要世界の大人用紙おむつ市場は、2022年に153億米ドルに達し、2030年には253億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は6.5%である。 世界の大人用紙おむつ市場は近年著しい成長を遂げており、予測期間中も拡大が続くと予想される。大人用紙おむつ市場は、人口の高齢化、成人の失禁問題の有病率の増加、個人衛生に関する意識の高まりなどの要因によって牽引されている。世界の大人用紙おむつ市場は大幅な成長を遂げており、市場規模は数十億ドルに達している。大人用紙おむつ市場は予測期間中、健全な速度で成長すると予測されている。市場の特徴は、多国籍企業と地域プレイヤーの両方が存在することである。 市場ダイナミクス 個人衛生に対する意識の高まりと受容が市場成長を牽引 個人の衛生状態を良好に保つことの重要性に対する意識が高まるにつれて、失禁に関連する課題に取り組む意識が高まっている。このような意識の高まりは、失禁を管理するための実用的かつ効果的なソリューションとして、大人用紙おむつに対する需要の高まりにつながっている。さらに、大人用おむつが失禁問題に直面する人々にとって普通で受け入れられる選択肢として受け入れられていることも、市場の拡大に寄与している。 大人用紙おむつ技術の進歩が市場の需要を後押し 大人用紙おむつ技術の進歩は、市場における大人用紙おむつの需要を促進する上で重要な役割を果たしている。メーカーが研究開発に投資するにつれて、大人用おむつの性能と使用感を向上させる革新的なソリューションが導入される。これらの進歩は、吸収性、防臭性、快適性、肌への優しさといった主要な要素に対処し、市場需要の増加につながる。 COVID-19の影響分析 パンデミックが拡大するにつれ、サプライチェーンの混乱と製造上の課題が市場の需要増に対応する能力に影響を与えた。これらの要因は供給不足と潜在的な市場変動をもたらした。しかし、消費者が代替の購入手段を求めるにつれ、オンライン・プラットフォームやeコマース・チャネルへのシフトが顕著になった。大人用紙おむつを含む必需品を備蓄する個人の需要が急増し、市場の急騰につながった。 人工知能の影響分析 人工知能(AI)は、大人用紙おむつ市場に変革的なインパクトを与える準備が整っている。AIを搭載した技術は、製品開発、サプライチェーン管理、顧客エンゲージメント戦略に革命をもたらす可能性を秘めている。膨大な量のデータを分析するAIの能力により、市場インサイトを得ることができ、消費者のニーズに合った革新的な大人用紙おむつソリューションの開発につながる。AIを活用したサプライチェーンの最適化により、市場の安定供給が確保され、欠品や過剰供給が減少する。 セグメント分析 世界の大人用紙おむつ市場は、種類、製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。 大人用おむつの入手可能性と利点に関する女性の意識の高まり 世界の大人用紙おむつ市場で最大の市場シェアを占めているのは女性セグメントである。女性は、妊娠、出産、更年期など、生涯を通じて特有の生理的変化を経験するため、失禁の有病率が高くなる可能性がある。市場は、大人用おむつの入手可能性と利点に関する女性の意識の高まりを目の当たりにし、採用の増加につながった。メーカー各社は女性特有のニーズを認識し、そのニーズに対応する大人用紙おむつ製品を開発しており、これが同分野の成長需要を押し上げている。 地理的分析 アジア太平洋地域における人口と大人用紙おむつ使用の増加 2022年の世界の大人用紙おむつ市場は、アジア太平洋地域が市場を支配した。この地域は人口が多く、特に高齢化人口が急速に増加しているため、大人用紙おむつに大きな需要が生まれた。市場が拡大するにつれ、多国籍企業も地元企業も計り知れない可能性を認識し、アジア市場の獲得に力を注いだ。 競争環境 世界の大人用紙おむつ市場の主なプレーヤーには、プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble)、キンバリー・クラーク(Kimberly-Clark)、オンテックス(Ontex)、Hengan International Group Co.Limited、First Quality Enterprises Inc.、大王製紙株式会社、日本製紙株式会社、Medline Industries Inc.、ユニ・チャーム株式会社、Essityなどである。 レポートを購入する理由 - タイプ、製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の大人用紙おむつ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 大人用紙おむつ市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の大人用紙おむつ市場レポートは、約69の表、68の図、137ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The aging population fuels market expansion 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of adult diapers hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The increasing prevalence of incontinence fuels the adult diaper market demand 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Pad* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Flat 7.4. Pant 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Reusable* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Disposable 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Drug Stores 9.5. Online Sales 9.6. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Women* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Men 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Procter & Gamble* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Kimberly-Clark 13.3. Ontex 13.4. Hengan International Group Co. Limited 13.5. First Quality Enterprises Inc. 13.6. Daio Paper Corporation 13.7. Nippon Paper Industries Co., Ltd. 13.8. Medline Industries Inc. 13.9. Unicharm Corporation 13.10. Essity LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The aging population fuels market expansion 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of adult diapers hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The increasing prevalence of incontinence fuels the adult diaper market demand 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Pad* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Flat 7.4. Pant 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Reusable* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Disposable 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Supermarkets/Hypermarkets* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Convenience Stores 9.4. Drug Stores 9.5. Online Sales 9.6. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Women* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Men 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Procter & Gamble* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Kimberly-Clark 13.3. Ontex 13.4. Hengan International Group Co. Limited 13.5. First Quality Enterprises Inc. 13.6. Daio Paper Corporation 13.7. Nippon Paper Industries Co., Ltd. 13.8. Medline Industries Inc. 13.9. Unicharm Corporation 13.10. Essity LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(非耐久財)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の非耐久財分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(diaper)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |