世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ポケットライターの世界市場 - 2023-2030


Global Pocket Lighter Market - 2023-2030

概要 ポケットライターの世界市場は2022年に58億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 3.0%で成長し、2030年には73億米ドルに達すると予測される。 世界のポケットたばこ市場は、低・中所得国の新興市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
193 英語

 

サマリー

概要
ポケットライターの世界市場は2022年に58億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 3.0%で成長し、2030年には73億米ドルに達すると予測される。
世界のポケットたばこ市場は、低・中所得国の新興市場への注目の高まりにより、たばこ産業の成長とともに牽引され続けている。タバコのない子供のためのキャンペーン」レポートによると、2020年のタバコ小売市場は約7174億500万米ドルと評価された。
さらに、たばこ産業は世界の喫煙者の約80%が居住する市場をターゲットにしており、これがこれらの地域におけるたばこ消費の成長に寄与している。また、高所得国ではタバコの消費量が徐々に減少している。世界の喫煙者の大部分は低・中所得国に居住しており、タバコの消費量は増加し続けているため、ポケットライター市場を牽引している。
アジア太平洋地域のポケットライター市場は、特に中国やインドなどの国々でキャンプやアウトドア活動への関心が高まり、大きな成長を遂げている。中国ではアウトドア活動が大幅に増加しており、これがポケットライター市場の成長に寄与している。過去数十年にわたり経済成長を遂げてきた中国では、タバコ産業が拡大し、ポケットライターのニーズがさらに高まっている。
ダイナミクス
成長するタバコ市場
タバコ市場の成長により、ポケットライターの需要は大幅に増加している。OECDの報告書によると、2018年の現在の喫煙者は11億人と推定され、その82%は男性である。13歳から15歳の若者では、2400万人が喫煙者だった。この統計は、タバコの消費者の増加とともにポケットライターの市場が拡大していることを示している。
たばこの使用量の増加により、ポケットライターのニーズが高まっている。喫煙者の増加に伴い、使いやすく信頼性の高いポケットライターの需要が高まっている。需要の急増は消費者の嗜好の変化によるもので、人々は喫煙の習慣を助けるために使いやすいポケットライターを求めている。ポケットライター・メーカーは、製品需要の高まりに対応するため、市場でのリーチを広げることでこの機会を捉えている。
アウトドア活動の急増
ポケットライター市場は、アウトドア活動の急増によって牽引されると予想される。2022年のアウトドア産業協会の報告書によると、米国のアウトドアレクリエーション参加者は過去最高の1億6,810万人に達し、6歳以上の人口の55%を占めている。家族連れや若者の参加率が過去最高を記録したことに加え、アウトドア愛好家が大幅に増加したことで、アウトドアに出かける際に便利な火おこし用具のニーズが急増していることが浮き彫りになった。
さらに、アウトドア・レクリエーションの参加者層はますます多様化しており、さまざまな層の参加者が増えている。アウトドア愛好者の多様化は、より幅広いアウトドア・アクティビティを示唆しており、そのすべてがポケット・ライターの使用を必要とする可能性がある。2022年には、キャンプや釣りのような主要カテゴリーと、スポーツクライミングやスケートボードのようなニッチなアクティビティーの両方を含め、アウトドア・アクティビティーのカテゴリーの80%が参加者数を伸ばしていることから、アウトドアに欠かせない道具としてのポケットライターの需要は今後も高まり続けると予想される。
禁煙政策がポケットライター市場に与える影響
ポケットライター市場は、世界的な禁煙政策の高まりから大きな影響を受けている。タバコ製品への課税強化やグラフィカルな健康警告などの政策は、タバコの消費を減らすためのものである。高コストと健康リスクに対する意識の高まりにより喫煙率が低下するにつれ、主に喫煙関連に使用されるポケットライターの需要が下降する可能性がある。喫煙者の減少は、たばこに火をつけるためにポケットライターを必要とする人の減少を意味し、その結果、市場の需要が減少する可能性がある。
さらに、公共の場での禁煙法の施行や禁煙キャンペーンもポケットライター市場に影響を与える可能性がある。屋内空間が禁煙になると、個人が屋内喫煙用にポケットライターを使用する機会が減る。また、健康意識向上キャンペーンが喫煙を抑制し、禁煙を促進するため、ポケットライターの全体的なニーズは減少する可能性がある。
セグメント分析
ポケットライターの世界市場は、タイプ、素材、流通チャネル、地域によって区分される。
金属製ポケットライター:耐久性とスタイルで市場をリード
金属製ポケットライターは、その優れた耐久性、長寿命、環境に優しい詰め替え式デザインにより市場をリードしている。このライターは、防風性と耐候性に優れ、アウトドア活動に最適である。洗練されたカスタマイズ可能な美しさは、コレクターズアイテムやファッションアクセサリーとしての魅力をさらに高めている。こうした特質を持つメタル・ポケット・ライターは、多様な消費者の間で人気のある選択肢であり続けている。
ジッポー社は、戦時中およびそれ以後もGIがこぞって欲しがった象徴的なライターの限定スチール製レプリカを発売した。ジッポー社は戦時中、生産ラインすべてを米軍に捧げたため、ライターは米軍の歴史において重要な役割を果たした。2020年に製作されたレプリカは、ジッポー社のクラフトマンシップと革新性の伝統に敬意を表している。戦時中の軍需品生産における真鍮の配給制のため、Zippoはこれらのライターにスチールを使用するようになった。
地理的浸透
タバコ消費拡大の中、アジア太平洋地域のポケットライター市場が急上昇
アジア太平洋地域はポケットライター市場で大きな成長を遂げており、15歳以上の男性のタバコ消費率が急増していることがこの拡大に寄与している。National Center for Biotechnology Informationの記事によると、2020年までにアジアのいくつかの国はまだタバコ喫煙の流行の初期段階にあり、タバコ製品消費の有病率を強調する注目すべき統計がある。
マレーシアは40.2%、タイは39.7%、韓国は46.9%、シンガポールは28.3%、オーストラリアは14.3%、香港は10.0%である。このデータは、喫煙関連目的でポケットライターを使用する潜在的な個人数の増加に伴い、ポケットライターが大きく成長していることを浮き彫りにしている。
ポケットライターはタバコやその他のタバコ製品に火をつけるのに不可欠なデバイスであるため、これらの国々におけるタバコ消費の需要増がポケットライターの需要増につながっている。また、喫煙習慣を促進するために便利で信頼性の高いポケットライターを求める消費者の嗜好が進化していることも、市場トレンドの高まりを後押ししている。その結果、ポケットライターメーカーはアジア太平洋地域でのプレゼンス拡大に注力している。
競争状況
市場の主要グローバルプレーヤーには、Zippo、BIC、Clipper、S.T. Dupont、Colibri、Xikar、Visol、Cricket Lighters、Tokai Corporation、Zhuoye Lighters Manufacturing Co.
COVID-19の影響分析
COVIDはポケットライター市場に大きな影響を与えたが、ポケットライターの需要と密接な関係にあるタバコ業界は限定的な混乱に見舞われた。パンデミックは、施錠、従業員の稼働率低下、安全対策により、世界中の製造施設に混乱をもたらした。この混乱は、他の多くの製品と同様、ポケットライターの生産にも影響を与えたと思われる。
タバコ業界のパンデミック主導の活動は、ポケットライター市場に2つの影響を与えた。一方では、こうした活動は業界の回復力と困難な状況への適応能力を示し、ポケットライターの需要が比較的安定していたことを示唆している。また、業界が企業の社会的責任に関与し、政策立案者との関係を強化する努力は、タバコ製品の需要を維持することによって、間接的にポケットライター市場に影響を与えた可能性がある。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争はポケットライター市場に直接的な影響は与えないかもしれないが、タバコ産業の文脈の中では間接的な影響がある。紛争や国際的制裁にもかかわらず、フィリップ・モリスや日本たばこ産業(JTI)のようなたばこ大手はロシアでのプレゼンスを維持することを選択した。この決定は、タバコ製品、ひいてはポケットライターを含む喫煙によく関連する補助製品の市場がまだかなりあることを示している。
さらに、タバコ産業からの収益は、ポケットライターのような製品の購入を含む消費者の消費パターンに間接的に影響を与えている。ビジネス上の利益、市場力学、倫理的配慮の並立は、ポケットライター市場とロシア・ウクライナ戦争によって形成されたより広範な地政学的状況との相互作用の複雑さを強調している。
タイプ別
使い捨てブタンライター
詰め替え式ブタンライター
ジッポーライター
プラズマアークライター
火打ち石・スチールライター
その他
素材別
メタルライター
プラスチックライター
木製ライター
革巻きライター
セラミックライター
その他
流通チャネル別
オフライン
オンライン
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な動向
レポートを購入する理由
ポケットライターの世界市場をタイプ、素材、流通チャネル、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
ポケットライター市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をPDFで提供。
全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
ポケットライターの世界市場レポートは約60の表、62の図、193ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By Material
3.3. Snippet By Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Cigarette Market
4.1.1.2. Surging Outdoor Activities
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Impact of Tobacco-Free Policies on the Pocket Lighter Market
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Disposable Butane Lighters *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Refillable Butane Lighters
7.4. Zippo Lighters
7.5. Plasma Arc Lighters
7.6. Flint and Steel Lighters
7.7. Other
8. By Material
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
8.2. Metal Lighters*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Plastic Lighters
8.4. Wooden Lighters
8.5. Leather-Wrapped Lighters
8.6. Ceramic Lighters
8.7. Other
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Offline*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Online
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Zippo*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. BIC
12.3. Clipper
12.4. S.T. Dupont
12.5. Colibri
12.6. Xikar
12.7. Visol
12.8. Cricket Lighters
12.9. Tokai Corporation
12.10. Zhuoye Lighters Manufacturing Co., Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Pocket Lighter Market reached US$ 5.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 7.3 billion by 2030, growing with a CAGR of 3.0% during the forecast period 2023-2030.
The global pocket cigarette market continues driven with the growing tobacco industry due to the increased focus on emerging markets in low- and middle-income countries. According to "Campaign for Tobacco-Free Kids" report in 2020, the cigarette retail market was valued at about US$717.405 billion as there are one billion smokers globally who consumed nearly 5.2 trillion cigarettes.
Furthermore, the tobacco industry targets the markets where approximately 80% of the world’s smokers reside which have contributed to the growth of cigarette consumption in these regions. Also, high-income countries have witnessed a gradual reduction in cigarette consumption. A significant portion of the world's smokers residing in low- and middle-income countries where cigarette consumption continues to rise which is driving the market for pocket lighter.
The pocket lighter market in Asia-Pacific is experiencing significant growth with booming interest in camping and outdoor activities, particularly in countries like China and India. China has seen a major increase in outdoor activities which is contributing to the growth of the pocket lighter market. As China's economy has grown over the past few decades, the country's tobacco industry has expanded which have further driven the need for pocket lighters.
Dynamics
Growing Cigarette Market
The demand for pocket lighters has increased significantly due to the growing cigarette market. As per OECD report, in 2018, there were an estimated 1.1 billion current smokers, with 82% of them being males. Among young people aged 13 to 15, 24 million were smokers. The stats show the growing market for pocket lighter as with growing cigarette consumers.
The increasing use of cigarettes has resulted in an increased need for pocket lighters. With more individuals embracing smoking, there is a heightened demand for user-friendly and dependable pocket lighters. The surge in demand is propelled by changing consumer preferences, as people look for pocket lighters that are easy to use to aid their smoking routines. Pocket lighter manufacturers are seizing this opportunity by extending their reach in the market to meet the rising demand for their products.
Surging Outdoor Activities
The pocket lighters market is expected to be driven with the surging outdoor activities. As Per Outdoor Industry Association report in 2022, the outdoor recreation participant base in U.S. reached a record 168.1 million individuals, representing 55 percent of the population aged six and older. The substantial growth in outdoor enthusiasts, along with record-high participation rates among families and youth, highlights a burgeoning need for convenient fire-starting tools during outdoor excursions.
Furthermore, the outdoor recreation participant base is becoming increasingly diverse, with greater participation among various demographic groups. The diversity in outdoor enthusiasts suggests a broader range of outdoor activities, all potentially requiring the use of pocket lighters. As 80 percent of outdoor activity categories witnessed participation growth in 2022, including both major categories like camping and fishing and niche activities like sport climbing and skateboarding, the demand for pocket lighters as essential outdoor tools is expected to continue rising.
Impact of Tobacco-Free Policies on the Pocket Lighter Market
The pocket lighter market is significantly impacted by the growing tobacco-free policies globally. The policies, such as increased taxation on tobacco products and graphic health warnings, are designed to reduce tobacco consumption. As smoking rates decline due to the higher cost and increased awareness of health risks, the demand for pocket lighters used primarily for smoking-related purposes may experience a downturn. Fewer smokers mean fewer individuals requiring pocket lighters for lighting cigarettes, resulting in a potential decrease in market demand.
Furthermore, the implementation of smoke-free laws in public places, along with anti-smoking campaigns, can also influence the pocket lighter market. When indoor spaces become smoke-free, individuals have fewer opportunities to use pocket lighters for indoor smoking. Also, as health awareness campaigns discourage smoking and promote quitting, the overall need for pocket lighters may diminish.
Segment Analysis
The global pocket lighter market is segmented based on type, material, distribution channel and region.
Metal Pocket Lighters: Leading the Market with Durability and Style
The metal pocket lighter segment leads the market due to its exceptional durability, longevity and eco-friendly refillable design. The lighters are favored for their windproof and weather-resistant features, making them ideal for outdoor activities. The sleek and customizable aesthetic adds to their appeal as collectibles and fashion accessories. With these qualities, metal pocket lighters remain a popular choice among a diverse range of consumers.
Zippo launched a limited-edition steel replica of their iconic lighters that were highly coveted by GIs during the war and beyond. The lighters played a significant role in U.S. military history, as Zippo dedicated its production lines entirely to U.S. military during the war. The replica, crafted in 2020, paid homage to Zippo's heritage of craftsmanship and innovation. Due to brass rationing for munitions production during the war, Zippo began using steel for these lighters.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Pocket Lighter Market Soars Amidst Growing Tobacco Consumption
Asia-Pacific is experiencing significant growth in the pocket lighter market and the burgeoning tobacco consumption rates among males aged ≥15 years are contributing to this expansion. As per National Center for Biotechnology Information article, by 2020, several Asian countries were still in the early stages of the tobacco smoking epidemic, with notable statistics highlighting the prevalence of tobacco product consumption.
Malaysia stands at 40.2%, Thailand at 39.7%, South Korea at 46.9%, Singapore at 28.3%, Australia at 14.3% and Hong Kong at 10.0%. The data highlights the major growth for pocket lighter with growing no. of individual who are potential users of pocket lighters for smoking-related purposes.
The increasing demand for tobacco consumption in these countries have led to a rising demand for pocket lighters, as these devices are essential for lighting cigarettes and other tobacco products. The growing market trend is also driven by the evolving preferences of consumers who seek convenient and reliable pocket lighters to facilitate their smoking habits. As a result, pocket lighter manufacturers are focusing on expanding their presence in Asia-Pacific.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Zippo, BIC, Clipper, S.T. Dupont, Colibri, Xikar, Visol, Cricket Lighters, Tokai Corporation and Zhuoye Lighters Manufacturing Co., Ltd.
COVID-19 Impact Analysis
COVID made a significant impact on the pocket lighter market, while the tobacco industry, which is closely linked to the demand for pocket lighters, experienced limited disruptions; there were notable shifts and activities within the industry during this period. The pandemic led to disruptions in manufacturing facilities globally due to lockdowns, reduced workforce availability and safety measures. The disruption likely affected the production of pocket lighters, as with many other products.
The pandemic-driven activities of the tobacco industry had a twofold effect on the pocket lighter market. On one hand, these activities demonstrated the industry's resilience and its ability to adapt to challenging circumstances, suggesting that the demand for pocket lighters remained relatively stable. Also the industry's engagement in corporate social responsibility and efforts to strengthen relationships with policymakers may have indirectly influenced the pocket lighter market by maintaining the demand for tobacco products.
Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war may not have a direct impact on the pocket lighter market, but indirectly within the context of the tobacco industry. Despite the conflict and international sanctions, tobacco giants like Philip Morris and Japan Tobacco International have chosen to maintain their presence in Russia. The decision indicates that there is still a substantial market for tobacco products and by extension, the auxiliary products often associated with smoking, including pocket lighters.
Furthermore, the revenue generated from the tobacco industry indirectly impacts consumer spending patterns, including the purchase of products like pocket lighters. The juxtaposition of business interests, market dynamics and ethical considerations underscores the complexity of the pocket lighter market's interaction with the broader geopolitical landscape shaped by the Russia-Ukraine war.
By Type
● Disposable Butane Lighters
● Refillable Butane Lighters
● Zippo Lighters
● Plasma Arc Lighters
● Flint and Steel Lighters
● Other
By Material
● Metal Lighters
● Plastic Lighters
● Wooden Lighters
● Leather-Wrapped Lighters
● Ceramic Lighters
● Other
By Distribution Channel
● Offline
● Online
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
Why Purchase the Report?
● To visualize the global pocket lighter market segmentation based on type, material, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of pocket lighter market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global pocket lighter market report would provide approximately 60 tables, 62 figures and 193 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By Material
3.3. Snippet By Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Cigarette Market
4.1.1.2. Surging Outdoor Activities
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Impact of Tobacco-Free Policies on the Pocket Lighter Market
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Disposable Butane Lighters *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Refillable Butane Lighters
7.4. Zippo Lighters
7.5. Plasma Arc Lighters
7.6. Flint and Steel Lighters
7.7. Other
8. By Material
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
8.2. Metal Lighters*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Plastic Lighters
8.4. Wooden Lighters
8.5. Leather-Wrapped Lighters
8.6. Ceramic Lighters
8.7. Other
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Offline*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Online
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Zippo*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. BIC
12.3. Clipper
12.4. S.T. Dupont
12.5. Colibri
12.6. Xikar
12.7. Visol
12.8. Cricket Lighters
12.9. Tokai Corporation
12.10. Zhuoye Lighters Manufacturing Co., Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/04 10:27

150.82 円

158.84 円

193.81 円

ページTOPに戻る