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モバイルID管理の世界市場 - 2023-2030


Global Mobile Identity Management Market - 2023-2030

概要 世界のモバイルID管理市場は、2022年に455億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率7.6%で成長し、2030年には827億米ドルに達すると予測されている。 モバイルID管理センサーの技術的進... もっと見る

 

 

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2023年10月13日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のモバイルID管理市場は、2022年に455億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率7.6%で成長し、2030年には827億米ドルに達すると予測されている。
モバイルID管理センサーの技術的進歩が市場成長を後押しする。指紋スキャンや顔認識などのバイオメトリクス認証方式の採用が増加していることも、市場の成長を後押ししている。バイオメトリクスは高度なセキュリティとユーザーの利便性を提供するため、MIM市場の主要トレンドとなっている。大手主要企業による合併・買収戦略の増加は、モバイル・マッピング・システム市場の成長を後押ししている。
例えば、2022年2月14日、HUMBLはBizSecureと買収契約を締結した。HUMBLはHUMBL Blockchain Servicesという新しい商業部門を設立し、ブロックチェーン企業および政府ソリューションを提供する。この買収は、ブロックチェーン上のモバイルIDおよび飛行カードのテストに関する米空軍の既存契約の引き受けに貢献する。
アジア太平洋地域は、世界のモバイルID管理市場において最も急成長している地域であり、2022年には市場の約1/4を占める。インターネット普及率の上昇に伴い、同地域はテクノロジーの導入が最も早い地域であると評価されている。シスコの予測によると、インターネットユーザーの普及率は2018年の52%から2023年には72%に達する。さらに、幅広い平均通信速度は157.1Mbpsに達し、業界の発展を後押しする。
ダイナミクス
セキュリティ侵害とID関連詐欺の増加
企業や個人は、セキュリティ侵害や詐欺により金銭的損失を被っている。モバイルID管理ソリューションは、不正アクセスや金銭詐欺を防止する仕組みを提供する。進化する脅威の状況には、サイバー攻撃、フィッシング、ID窃盗、データ漏洩などが含まれる。この脅威は、より安全で高度なID管理ソリューションの緊急性を強調している。
2023年6月16日、目に見えない強盗が、恐ろしいというレッテルを貼られた電話ポーティング詐欺で数百万ドルを盗んでいる。詐欺師は最初の被害で3,500米ドル、次の被害で5,000米ドルを奪った。同様の被害は約7000件にのぼる。オーストラリア通信メディア局(ACMA)によると、この種の詐欺でオーストラリアの被害者は平均28,000米ドルを失っている。
拡大するデジタル変革
企業はデジタルトランスフォーメーションを進めており、モバイル中心の業務を採用し、さまざまなデジタルチャネルを通じてサービスを提供している。モバイル ID 管理は、こうしたやり取りを保護し、シームレスなユーザー体験を可能にするために不可欠です。デジタルトランスフォーメーションにはモバイルファースト戦略の採用が含まれ、そこではモバイルデバイスがサービス、アプリケーション、データへのアクセスにおいて中心的な役割を果たす。
モバイルID管理システムは、生体認証やシングルサインオンなどの便利で安全な認証方法を提供し、ユーザー体験の向上という目標に対応します。企業は、ウェブサイト、モバイル・アプリ、ソーシャルメディア、IoTデバイスなど、さまざまなチャネルを通じて顧客とやり取りする。このような多様なタッチポイントにおいて、一貫性のある安全なユーザーIDを確保する。2023年8月12日、インド生命保険公社は成長を後押しするため、デジタルトランスフォーメーションの商品構成に注力した。
バイオメトリクス認証の採用増加
指紋認証、顔認証、虹彩スキャンなどのバイオメトリクス認証方式は、従来のパスワード・ベースの方式に比べて、より高度なセキュリティを提供する。高度なセキュリティは、不正アクセスやデータ漏洩の防止に役立つ。バイオメトリクス識別子は各個人に固有であるため、正確なユーザー認証が保証され、ID詐欺やなりすましのリスクを最小限に抑えることができます。
バイオメトリクス認証は、シームレスでユーザーフレンドリーな体験を提供します。ユーザーは、生理的特徴を使用してアプリケーション、サービス、およびデバイスにアクセスできるため、複雑なパスワードを覚える必要がなくなります。バイオメトリクス認証は、認証に一意の生理学的属性を要求することにより、アクセス制御のレイヤーを追加し、不正アクセスの可能性を低減します。
複雑な実装
堅牢なモバイルID管理ソリューションを実装するには、バイオメトリクス、多要素認証、安全なAPIなど、さまざまな技術を統合する必要があります。組織は、実装プロセスが複雑でリソースを必要とすることに気付くかもしれない。複雑な実装は、特に新しいプロセスがワークフローを混乱させたり、理解しにくかったりする場合、ユーザーの抵抗や消極につながる可能性がある。
ID 管理ソリューションの成功には、ユーザーの賛同が不可欠である。モバイル ID 管理ソリューションの設定と構成には、専門的な技術知識が必要である。社内に専門知識がない組織は、こうしたソリューションの効果的な展開と維持に苦労する可能性がある。
セグメント分析
世界のモバイルID管理市場は、認証、コンポーネント、展開、企業規模、アプリケーション、地域によって区分される。
バイオメトリクス・コンポーネントの採用増加
2022 年には、バイオメトリクス・コンポーネントが世界市場の約 1/3 を占める主要セグメントとなる見込みである。指紋スキャン、顔認識、虹彩スキャンなどのバイオメトリクス認証は、従来のパスワードベースの方法と比較して、より高度なセキュリティを提供する。不正アクセスやデータ漏洩の防止に役立ち、モバイル ID 管理ソリューショ ンの信頼性を高める。バイオメトリクス識別子は個人に固有であるため、正確なユーザー認証が保証される。
2022年10月26日に発表されたニュースによると、消費者の半数以上がモバイル・デバイスのセキュリティ確保にバイオメトリクスを使用している。55%の消費者がモバイル画面のロック解除に顔スキャンや指紋などのバイオメトリクス認証要素を使用している。The Digital Identity Services by iProovが発表したレポートによると、8カ国の約16,000人の消費者が、顔認証の利用を含むデジタルIDとオンラインセキュリティに対する態度を評価した。
地理的普及
北米での製品発売の増加
北米は、世界のモバイル ID 管理市場の支配的な地域であり、2022 年には市場の 1/3 以上を占める。スマートフォンやタブレットの普及が進み、これらのデバイスでサービスやアプリ、データにアクセスするための安全で便利な認証方法に対する需要が高まっている。サイバー脅威やデータ漏洩の増加に伴い、モバイルIDの強化に注目が集まっており、デジタル・セキュリティ管理ソリューションが保護レイヤーを追加する。
この地域の主要企業による製品投入の増加が、予測期間中の市場成長を後押ししている。2023年3月20日、米国のソフトウェア会社Ping Identity社は、企業向けのID管理ソリューションPingOne Neoを発表した。同ソリューションは、リソースを削減しながら、個人のプライバシーとデータセキュリティの向上と管理を支援する。
また、2023 年 6 月 22 日、IDEMIA Identity & Security USA LLC は、法執行機関 が現場で潜在的な容疑者を識別できるようにする次世代携帯端末を発売した。IDent 2.0は、潜在的な容疑者のバイオメトリクスを取得し、現場でリアルタイムの識別を行うコンパクトなハンドヘルド機器である。
競争状況
世界の主なプレーヤーには、OneLogin、Thales Group、IDEMIA、Okta、SecureAuth Corporation、Trend Micro Incorporated、F-Secure、Sophos Ltd.、Telesign、Regulaが含まれる。
COVID-19の影響分析
パンデミックは、企業がリモートワークやオンライン交流に適応するにつれて、デジタルトランスフォーメーションの取り組みを加速させた。その結果、リモートアクセスを管理し、データセキュリティを確保するためのセキュアなモバイルID管理ソリューションに対する需要が高まった。オンライン・ショッピング、バンキング、その他のデジタル・トランザクションの急増により、 ID 検証と認証メカニズムの強化に対するニーズが生まれた。MIM ソリューションは、安全でシームレスなオンライン体験を確保する上で重要な役割を果たした。
ヘルスケア分野では、遠隔医療や e ヘルス・プラットフォームの導入が増加した。安全なモバイル ID 管理ソリューションは、患者の医療記録を保護し、患者と医療提供者間の安全なコミュニケーションを確保するために不可欠であった。金融部門では、モバイル・バンキングやデジタル決済サービスの利用が増加した。MIMソリューションは、金融取引の安全性と機密性の高い顧客データの保護に役立った。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
現在進行中のロシアとウクライナの紛争は地政学的な不確実性をもたらし、同地域におけるビジネス関係、貿易、投資に影響を与える可能性がある。影響を受ける地域で事業を展開する企業は、モバイルID管理の採用を含む技術イニシアチブを一時的に遅らせたり、規模を縮小したりする可能性がある。
地政学的な対立は、データのセキュリティと保護に関する懸念を高める。組織は機密データやアイデンティティの安全確保を優先する可能性があり、堅牢なセキュリ ティ対策を提供するモバイル ID 管理ソリューションに対する需要が高まる可能性がある。地政学的緊張はしばしば経済的混乱につながる。経済的課題に直面している企業は、状況が安定するまで、ID 管理ソリューショ ンを含むテクノロジーへの投資を延期する可能性がある。
認証別
- 単一要素認証
- 多要素認証
コンポーネント別
- バイオメトリクス
- 非バイオメトリック
デプロイメント別
- クラウド
- オンプレミス
企業規模別
- 中小企業
- 大企業
アプリケーション別
- IT・通信
- 小売
- ヘルスケア
- 政府・防衛
- 銀行
- 旅行
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年2月27日、クラウド・コミュニケーション・ソリューション・プロバイダーのルートモバイルは、通信事業者企業向けにTrdigital Identity and Securityサービスを開始した。TrueSenceは人工知能や機械学習などの技術を使って構築されている。
- 2022年12月28日、CloudIBNはアイデンティティ・アクセス管理(IAM)サービスを開始した。これは、組織全体のユーザーアクセス制御を管理するのに役立ちます。ヘルスケアや金融など様々な業界に有益である。
- 2022年10月24日、本人確認企業のProve Identity, Inc.は、次世代のパスワードレス本人認証を実現するProve Authの発売を発表した。新たに発売されたこの製品は、企業がワンタイムパスコードに頼ることなく、従業員のフリクションレス認証を促進するのに役立つ。
レポートを購入する理由
- 認証、コンポーネント、展開、企業規模、アプリケーション、地域に基づく世界のモバイルID管理市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- モバイルID管理市場レベルの数多くのデータをすべてのセグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界のモバイルID管理市場レポートは、約53の表、52の図、208ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Authentication
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Deployment
3.4. Snippet by Enterprise Size
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Instances of Security Breaches and Identity-Related Fraud
4.1.1.2. Growing Digital Transformation
4.1.1.3. Rising Adoption of Biometric Authentication
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Complex Implementation
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Authentication
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Authentication
7.2. Single-Factor Authentication*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multi-Factor Authentication
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Biometric*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Non-biometric
9. By Deployment
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
9.2. Cloud*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. On-premise
10. By Enterprise Size
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
10.2. Small and medium-sized enterprises*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Large enterprises
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. IT & Telecom*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail
11.4. Healthcare
11.5. Government and Defense
11.6. Banking
11.7. Travel
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. OneLogin*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. Thales Group
14.3. IDEMIA
14.4. Okta
14.5. SecureAuth Corporation
14.6. Trend Micro Incorporated
14.7. F-Secure
14.8. Sophos Ltd.
14.9. Telesign
14.10. Regula
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Mobile Identity Management Market reached US$ 45.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 82.7 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.6% during the forecast period 2023-2030.
Technological advancements in mobile identity management sensors help to boost market growth. The increase in the adoption of biometric authentication methods, such as fingerprint scanning and facial recognition further helps to boost market growth. Biometrics offers a high level of security and user convenience, making them a key trend in the MIM market. An increase in the merger and acquisition strategies by major key players helps to boost the market growth of the mobile mapping system market.
For instance, on February 14, 2022, HUMBL entered into an acquisition agreement with BizSecure. HUMBL will form a new commercial division called HUMBL Blockchain Services which will deliver blockchain corporate and governmental solutions. The acquisition contributes to the assumption of an existing U.S. Air Force contract for mobile identification and flying card testing on blockchain.
Asia-Pacific is the fastest growing region in the global mobile identity management market covering about 1/4th of the market in 2022. With increased internet penetration, the region is well regarded for being the fastest adoption of technology. According to Cisco forecasts, internet user penetration will reach 72% in 2023, up from 52% in 2018. Furthermore, broad average speeds can reach 157.1 Mbps, boosting industry development.
Dynamics
Rising Instances of Security Breaches and Identity Related Fraud
Businesses and individuals suffer financial losses due to security breaches and fraud. Mobile Identity Management solutions provide mechanisms to prevent unauthorized access and financial fraud.The evolving threat landscape includes cyberattacks, phishing, identity theft and data breaches. The threats underscore the urgency for more secure and advanced identity management solutions.
On June 16, 2023, Invisible robbers stealing millions in phone porting scam that is labelled as terrifying. Scammer took US$ 3,500 in the first hit and US$ 5,000 in the next hit. There are around 7000 similar cases. According to the Australian Communications and Media Authority (ACMA), these type of scams cost Australian victims an average of US$ 28,000.
Growing Digital Transformation
Businesses are undergoing digital transformation, adopting mobile-centric operations and offering services through various digital channels. Mobile identity management is critical to secure these interactions and enable seamless user experiences. Digital transformation involves adopting mobile-first strategies, where mobile devices play a central role in accessing services, applications and data.
Mobile identity management systems provide convenient and secure authentication methods like biometrics and single sign-on, which correspond with the goals of improved user experiences. Businesses interact with clients through a variety of channels, including websites, mobile apps, social media and IoT devices. It ensure consistent and secure user identities across these diverse touchpoints. On August 12, 2023, Life Insurance Corporation of India focussed on the digital transformation product mix to boost growth.
Rising Adoption of Biometric Authentication
Biometric authentication methods, such as fingerprint recognition, facial recognition and iris scanning, provide a higher level of security compared to traditional password-based methods. The heightened security helps prevent unauthorized access and data breaches. Biometric identifiers are unique to each individual, ensuring accurate user verification and minimizing the risk of identity fraud or impersonation.
Biometric authentication offers a seamless and user-friendly experience. Users can access applications, services and devices using their physiological features, eliminating the need to remember complex passwords. Biometric authentication adds an extra layer of access control by requiring a unique physiological attribute for authentication, reducing the chances of unauthorized access.
Complex Implementation
Implementing robust mobile identity management solutions requires integrating various technologies, such as biometrics, multi-factor authentication and secure APIs. Organizations might find the implementation process complex and resource-intensive. Complex implementation can lead to resistance and reluctance from users, especially if the new processes disrupt their workflow or are difficult to understand.
User buy-in is crucial for the success of identity management solutions. Setting up and configuring mobile identity management solutions requires specialized technical knowledge. Organizations lacking in-house expertise may struggle to effectively deploy and maintain these solutions.
Segment Analysis
The global mobile identity management market is segmented based on authentication, component, deployment, enterprise size, application and region.
Increasing Adoption of Biometric Components
In 2022, biometric component is expected to be the dominant segment in the global market covering around 1/3rd of the market. Biometric authentication, such as fingerprint scanning, facial recognition and iris scanning, provides a higher level of security compared to traditional password-based methods. It helps prevent unauthorized access and data breaches, boosting confidence in mobile identity management solutions. Biometric identifiers are unique to individuals, ensuring accurate user verification.
According to the news published on October 26, 2022, over half of the consumers use biometrics to secure mobile devices. 55% of the consumers are using biometric authentication factors like face scan or fingerprint to unlock their mobile screen. According to the report published by The Digital Identity Services by iProov, around 16,000 consumers in eight countries assessed their attitudes to digital identity and online security including facial verification use.
Geographical Penetration
Rising Product Launches in North America
North America is the dominant region in the global mobile identity management market covering more than 1/3rd of the market in 2022. The increase in the adoption of smartphones and tablets has increased the demand for secure and convenient authentication methods for services, accessing apps and data on these devices. The growing number of cyber threats and data breaches there's an increased focus on enhancing mobile identity and digital security management solutions offer an added layer of protection.
An increase in product launches by major key players in the region helps to boost market growth over the forecast period. On March 20, 2023, Ping Identity, an American software company launched the identity management solution PingOne Neo for the companies. It helps to improve privacy and data security and control for individuals while reducing resources.
Also, on June 22, 2023, IDEMIA Identity & Security USA LLC, launched a next-generation handheld device that enables law enforcement to identify potential suspects in the field. IDent 2.0 is a compact handheld device that captures the biometrics of potential suspects and delivers real-time identification in the field.
Competitive Landscape
The major global players include OneLogin, Thales Group, IDEMIA, Okta, SecureAuth Corporation, Trend Micro Incorporated, F-Secure, Sophos Ltd., Telesign and Regula.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic accelerated digital transformation initiatives as businesses adapted to remote work and online interactions. It led to an increased demand for secure mobile identity management solutions to manage remote access and ensure data security. The surge in online shopping, banking and other digital transactions created a need for enhanced identity verification and authentication mechanisms. MIM solutions played a crucial role in ensuring secure and seamless online experiences.
The healthcare sector witnessed an increased adoption of telemedicine and e-health platforms. Secure mobile identity management solutions were essential to protect patients' medical records and ensure secure communication between patients and healthcare providers. The financial sector experienced higher usage of mobile banking and digital payment services. MIM solutions helped secure financial transactions and protect sensitive customer data.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing conflict between Russia and Ukraine creates geopolitical uncertainties, which might affect business relationships, trade and investments in the region. Companies operating in the affected areas may temporarily delay or scale down technology initiatives, including mobile identity management adoption.
Geopolitical conflicts heighten concerns about data security and protection. Organizations may prioritize securing sensitive data and identities, potentially leading to increased demand for mobile identity management solutions that offer robust security measures. Geopolitical tensions often lead to economic disruptions. Businesses facing economic challenges might defer technology investments, including identity management solutions until the situation stabilizes.
By Authentication
• Single-Factor Authentication
• Multi-Factor Authentication
By Component
• Biometric
• Non-biometric
By Deployment
• Cloud
• On-premise
By Enterprise Size
• Small and medium-sized enterprises
• Large enterprises
By Application
• IT & Telecom
• Retail
• Healthcare
• Government and Defense
• Banking
• Travel
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On February 27, 2023, Route Mobile, a cloud communication solution provider launched Trdigital identity and security service for the telcos enterprises. TrueSence is built on using technologies like artificial intelligence and machine learning.
• On December 28, 2022, CloudIBN, launched Identity and Access Management (IAM) Offerings to the businesses to keep it safe. It helps to manage user access control across the organization. It is beneficial for various industries like healthcare and finance.
• On October 24, 2022, Prove Identity, Inc., an identity verification company announced the launch of Prove Auth to deliver next-generation passwordless identity authentication. The newly launched product helps companies to depend on one-time passcodes and promote employees to frictionlessly authentication.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global mobile identity management market segmentation based on authentication, component, deployment, enterprise size, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of mobile identity management market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global mobile identity management market report would provide approximately 53 tables, 52 figures and 208 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Authentication
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Deployment
3.4. Snippet by Enterprise Size
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Instances of Security Breaches and Identity-Related Fraud
4.1.1.2. Growing Digital Transformation
4.1.1.3. Rising Adoption of Biometric Authentication
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Complex Implementation
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Authentication
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Authentication
7.2. Single-Factor Authentication*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Multi-Factor Authentication
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Biometric*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Non-biometric
9. By Deployment
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
9.2. Cloud*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. On-premise
10. By Enterprise Size
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Enterprise Size
10.2. Small and medium-sized enterprises*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Large enterprises
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. IT & Telecom*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Retail
11.4. Healthcare
11.5. Government and Defense
11.6. Banking
11.7. Travel
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Authentication
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Enterprise Size
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. OneLogin*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Recent Developments
14.2. Thales Group
14.3. IDEMIA
14.4. Okta
14.5. SecureAuth Corporation
14.6. Trend Micro Incorporated
14.7. F-Secure
14.8. Sophos Ltd.
14.9. Telesign
14.10. Regula
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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