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持続可能な航空燃料の世界市場 - 2023-2030


Global Sustainable Aviation Fuel Market - 2023-2030

市場概要 世界の持続可能な航空燃料市場は、2022年に3億2,080万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に35.2%のCAGRで成長し、2030年には35億8,100万米ドルに達すると予測されている。 予測期間中、グリ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年8月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の持続可能な航空燃料市場は、2022年に3億2,080万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に35.2%のCAGRで成長し、2030年には35億8,100万米ドルに達すると予測されている。
予測期間中、グリーン技術を奨励する政府の新たな取り組みが、世界の持続可能な航空燃料市場の成長を牽引する可能性が高い。国際航空運送協会(IATA)は、持続可能な航空燃料の生産と採用を増やすために政府が実施できる様々な政策イニシアチブを推奨している。
科学者たちは、持続可能な航空燃料を開発するための新たな潜在的原料を研究している。ギリシャの国際ヘレニック大学の科学者が2023年2月に発表した研究論文では、持続可能な航空燃料製造のための潜在的な原料としての固形廃棄物バイオマスの利用が検討されている。
市場ダイナミクス
持続可能な燃料生産の進歩
持続可能な燃料生産における新たな進歩は、生産コストを大幅に引き下げ、その結果、採用率を向上させる可能性が高い。2022年10月、米国の多国籍エンジニアリング・テクノロジー企業であるハネウェル・インターナショナル社は、エタノールをジェット燃料に変換する新技術を開発したと発表した。同社は今後数年で大規模な商業生産を開始する予定だ。
航空会社は政府機関と提携し、持続可能な燃料生産の新手法を研究している。例えば、2023年6月、ニュージーランドのフラッグ・キャリアであるニュージーランド航空は、ニュージーランド政府と提携し、持続可能な航空燃料製造の新しい方法に関する一連の先進的研究に資金を提供するため、200万米ドルを投資すると発表した。
航空会社による排出削減努力の増大
航空会社は、運輸部門における炭素排出の唯一最大の原因であるため、排出量削減への圧力が高まっている。多くの政府、特に北米と欧州の政府は、排出量の多い産業や企業に対して厳しい炭素税を課し始めている。炭素税は、航空会社の収益性を著しく低下させる可能性がある。
さらに、投資家は企業への投資を行う際に、環境・社会・ガバナンス(ESG)評価を考慮するようになってきている。世界の航空会社の大半はESG指標のスコアが低く、バリュー投資家を惹きつけるのが難しい。航空会社が持続可能な航空燃料を採用することは、長期的には排出量削減に大きく貢献するだろう、
コスト競争力の削減
持続可能な航空燃料は生産コストが高いが、その主な理由は、原料の入手が不安定であること、生産能力が限られていること、支援インフラが整っていないことなど、さまざまな要因によるものである。新たな進歩により、過去10年間でコストは大幅に引き下げられたものの、サステイナブル航空燃料は依然として、従来のジェット燃料よりも10~20%高い。
持続可能な航空燃料のコストが比較的高いため、従来のジェット燃料に対して競争力がない。航空業界は競争が激しく、航空会社は通常、低い利幅で経営している。航空燃料の採用は、航空会社の運航コストを増加させ、利益率を低下させ、ライバルに対する競争力を失わせる可能性がある。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは、パンデミックの規制により商業航空旅行が停止したため、航空業界の完全な混乱につながった。多くの航空会社が資金繰りの激減に苦しみ、パンデミックの経済的不安から破産を申請する航空会社さえあった。そのため、持続可能な航空燃料の採用が大幅に減少した。
パンデミックはまた、世界的なサプライチェーンの問題を引き起こし、原料の入手に混乱を生じさせ、持続可能な航空燃料の生産に影響を与えた。持続可能な航空燃料の開発を支援する多くの政府政策が保留となり、世界市場の成長にさらなる複雑さをもたらした。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
現在進行中のロシアとウクライナの戦争は様々な産業に混乱をもたらしたが、世界の持続可能な航空燃料市場に大きな影響を与える可能性は低い。主要な市場開発の多くは、紛争から遠く離れた西ヨーロッパと北米で起こっている。さらに、ロシア国内での持続可能な燃料の開発は限られており、中長期的に世界市場で大きなシェアを占める可能性は低い。
セグメント分析
世界の持続可能な航空燃料市場は、タイプ、航空機の種類、プラットフォーム、地域によって区分される。
民間航空が引き続き最大の市場シェアを占める
民間航空は世界市場のほぼ3分の2を占めている。民間航空は最大の航空機を運航しており、2022年には現在25,000機近くの航空機が運航されているとのデータもある。大規模な排出を伴う民間航空は、持続可能な航空燃料の採用を拡大するための理想的な出発点となる。
民間航空を持続可能な航空燃料の最大のプラットフォームの1つにしている主な要因の1つは、サポートインフラがすでに存在し、最小限の修正で持続可能な燃料使用に適合させることができることである。民間航空は、中長期的に世界市場の最大シェアを占め続けるだろう。
地理的分析
政府のイニシアチブが欧州市場の成長を促進
政府の支援とイニシアチブにより、欧州では持続可能な航空燃料の採用が増加している。欧州航空安全機関(EASA)は、欧州の空港で配給される燃料に2%の持続可能な航空燃料を混合することを義務付けている。さらに、欧州連合(EU)の立法機関である欧州委員会は、2050年までに持続可能な燃料の採用を63%まで増やす措置を提案している。
2023年4月、EUは持続可能な航空燃料の使用と採用に関する拘束力のある目標を採択した。企業はすでに、持続可能な航空燃料を採用するためのパートナーシップ契約を結んでいる。例えば、2023年7月、ドイツ最大のツアーオペレーターの1つであるDER Touristikは、持続可能な航空燃料の採用を促進するため、ドイツのフラッグキャリアであるルフトハンザと提携することを発表した。
競争状況
世界の主要企業には、Neste、Fulcrum BioEnergy、LanzaTech、TotalEnergies、Gevo、SG Preston、Velocys plc、Northwest Advanced Bio-Fuels,LLC、Red Rock Biofuels、Prometheus Fuelsが含まれる。
レポートを購入する理由
- タイプ、航空機タイプ、プラットフォーム、地域に基づく世界の持続可能な航空燃料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 持続可能な航空燃料市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の持続可能な航空燃料市場レポートは約57表、58図、185ページを提供します。
対象読者
- 航空燃料メーカー
- 航空機メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Aircraft Type
3.3. Snippet by Platform
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Drive for Decarbonization of Transportation
4.1.1.2. Increasing Industrial Collaboration
4.1.1.3. Advances in Sustainable Fuel Production
4.1.1.4. Increasing Emission Reduction Efforts by Airlines
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Production Capacity
4.1.2.2. Reduced Cost Competitiveness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Biofuel*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hydrogen Fuel
7.4. Power-to-Liquid Fuel
7.5. Gas-to-Liquid Fuel
8. By Aircraft Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
8.2. Fixed Wing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rotary Wing
9. By Platform
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
9.2. Commercial Aviation*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Military Aviation
9.4. Business Aviation
9.5. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.5.1. China
10.5.5.2. India
10.5.5.3. Japan
10.5.5.4. Australia
10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Neste*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Fulcrum BioEnergy
12.3. LanzaTech
12.4. TotalEnergies
12.5. Gevo
12.6. SG Preston
12.7. Velocys plc
12.8. Northwest Advanced Bio-Fuels, LLC
12.9. Red Rock Biofuels
12.10. Prometheus Fuels
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Sustainable Aviation Fuel Market reached US$ 320.8 million in 2022 and is expected to reach US$ 3,581.0 million by 2030, growing with a CAGR of 35.2% during the forecast period 2023-2030.
Over the forecast period, new government initiatives to encourage green technologies are most likely to drive the growth of the global sustainable aviation fuel market. The international air transport association (IATA) has recommended various policy initiatives that can be undertaken by governments to increase production and adoption of sustainable aviation fuel.
Scientists are researching new potential feedstocks for the development of sustainable aviation fuels. A research paper published in February 2023, by scientists from the International Hellenic University in Greece explores the usage of solid waste biomass as a potential feedstock for sustainable aviation fuel production.
Market Dynamics
Advances in Sustainable Fuel Production
New advances in sustainable fuel production are likely to bring down production costs significantly, thus improving its adoption rates. In October 2022, Honeywell International Ltd., a U.S.-based multinational engineering and technology company, announced that it had developed a new technology for the conversion of ethanol into jet fuel. The company plans to commence large-scale commercial production in the coming years.
Airlines are partnering with government bodies to research new methods of sustainable fuel production. For instance, in June 2023, Air New Zealand, the flag carrier of New Zealand, in partnership with the New Zealand government, have announced a US$ 2 million investment to fund a set of advanced studies into new methods of sustainable aviation fuel production.
Increasing Emission Reduction Efforts by Airlines
With aviation being the single largest contributor of carbon emissions within the transportation sector, airlines are under increasing pressure to cut emissions. Many governments, particularly those in North America and Europe have begun imposing stiff carbon taxes on industries and companies having high emissions. Carbon taxes have to potential to significantly erode the profitability of airlines.
Furthermore, investors are increasing taking into account environmental, social and governance (ESG) ratings into consideration while undertaking investments in companies. Most global airlines score poorly on ESG metrics, making it difficult to attract value investors. The adoption of sustainable aviation fuel by airlines will go a long way towards reducing emissions in the long term,
Reduced Cost Competitiveness
Sustainable aviation fuel has high cost of production, mainly on account of various factors such as volatile feedstock availability, limited production capacity and support infrastructure. Although new advances have drastically brought down costs over the previous decade, sustainable aviation fuel still remains 10-20% more expensive than conventional jet fuel.
The relatively high costs of sustainable aviation fuel renders it uncompetitive against conventional jet fuel. The aviation industry is highly competitive and airlines typically operate on low margins. Adopting aviation fuels can increase operating costs for airlines, erode profit margins and make them uncompetitive against rivals.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic led to a complete disruption of the aviation industry as commercial air travel ground to a halt due to pandemic restrictions. Many airlines struggled with drastically reduced cash flow, with some airlines even filing for bankruptcy due to the economic uncertainties of the pandemic. It significantly reduced the adoption of sustainable aviation fuels.
The pandemic also led to global supply chain problems, creating disruptions in feedstock availability, thus affecting the production of sustainable aviation fuels. Many government policies in support of sustainable aviation fuel development were put on hold, creating further complications for global market growth.
Russia- Ukraine War Impact Analysis
Although the ongoing war between Russia and Ukraine has created disruptions for various industries, it is unlikely to majorly affect the global sustainable aviation fuel market. Much of the major market developments have been occuring in western Europe and North America, far away from the conflict. Furthermore, the development of sustainable fuel within Russia is limited and it is unlikely to account for a significant share of the global market over the medium and long term.
Segment Analysis
The global sustainable aviation fuel market is segmented based on type, aircraft type, platform and region.
Commercial Aviation Will Continue to Account for the Largest Market Share
Commercial aviation accounts for nearly two thirds of the global market. Commercial aviation operates the largest fleet of aircraft, with data suggesting nearly 25,000 aircraft currently in operation in 2022. With large-scale emissions, commercial aviation represents an ideal starting point for expanding the adoption of sustainable aviation fuel.
One of the major factors that makes commercial aviation one of the biggest platforms for sustainable aviation fuel is that support infrastructure already exists and can be adapted for sustainable fuel usage with minimal modifications. Commercial aviation is likely to continue to account for the largest share of the global market over the medium and long term.
Geographical Analysis
Government Initiatives to Propel Market Growth in Europe
Government support and initiatives have led to increased adoption of sustainable aviation fuel in Europe. The European Aviation Safety Agency (EASA), has mandated 2% sustainable aviation fuel blending for fuel dispensed at European airports. Furthermore, the European Commission, the legislative body of the European Union (EU), has proposed measures to increase adoption of sustainable fuel to 63% by 2050.
In April 2023, the EU adopted binding targets for sustainable aviation fuel usage and adoption. Companies are already entering into partnership agreements to adopt sustainable aviation fuel. For instance, in July 2023, DER Touristik, one of Germany’s largest tour operators, announced a partnership with the German flag carrier Lufthansa, to promote the adoption of sustainable aviation fuel.
Competitive Landscape
The major global players include Neste, Fulcrum BioEnergy, LanzaTech, TotalEnergies, Gevo, SG Preston, Velocys plc, Northwest Advanced Bio-Fuels,LLC, Red Rock Biofuels and Prometheus Fuels.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global sustainable aviation fuel market segmentation based on type, aircraft type, platform and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of sustainable aviation fuel market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global sustainable aviation fuel market report would provide approximately 57 tables, 58 figures and 185 Pages.
Target Audience 2023
• Aviation Fuel Producers
• Aircraft Manufacturers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Aircraft Type
3.3. Snippet by Platform
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Drive for Decarbonization of Transportation
4.1.1.2. Increasing Industrial Collaboration
4.1.1.3. Advances in Sustainable Fuel Production
4.1.1.4. Increasing Emission Reduction Efforts by Airlines
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Limited Production Capacity
4.1.2.2. Reduced Cost Competitiveness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Biofuel*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hydrogen Fuel
7.4. Power-to-Liquid Fuel
7.5. Gas-to-Liquid Fuel
8. By Aircraft Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
8.2. Fixed Wing*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rotary Wing
9. By Platform
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
9.2. Commercial Aviation*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Military Aviation
9.4. Business Aviation
9.5. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.5.1. China
10.5.5.2. India
10.5.5.3. Japan
10.5.5.4. Australia
10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Neste*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Fulcrum BioEnergy
12.3. LanzaTech
12.4. TotalEnergies
12.5. Gevo
12.6. SG Preston
12.7. Velocys plc
12.8. Northwest Advanced Bio-Fuels, LLC
12.9. Red Rock Biofuels
12.10. Prometheus Fuels
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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