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無線自動識別(RFID)市場


Radio Frequency Identification (RFID) Market

無線自動識別(RFID)の世界市場概要 無線周波数識別(RFID)の世界市場規模は2022年にXX百万米ドルで、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)内に年平均成長率20.4%で著しい成長を記録すると... もっと見る

 

 

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2023年5月22日 US$4,350
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209 英語

 

サマリー

無線自動識別(RFID)の世界市場概要
無線周波数識別(RFID)の世界市場規模は2022年にXX百万米ドルで、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)内に年平均成長率20.4%で著しい成長を記録すると予測されている。
RFID(Radio Frequency Identification)は、タグ付けされたものを識別するために電波を使用する受動的無線技術である。RFIDは、サプライチェーンを通じた物品の追跡から図書館で貸し出された物品の追跡まで、さまざまな商業・産業用途で利用されている。
RFIDは、小さな電気デバイス(通常はマイクロチップ)に情報を保存することで機能する。このデバイスはしばしば信じられないほど小さく、時には米粒ほどで、膨大な量のデータを保存することができる。さらに、常に電気を発しているわけではないが、蓄電源やバッテリーを内蔵しているものもある。
システムの主な構成要素は、リーダーとタグの2つだ。リーダは電波を発信してRFIDタグからの信号を受信し、タグは電波を使ってIDやその他のデータを通信する。この技術は様々なことに利用できるが、物品、動物、金銭を追跡するために採用されるのが最も一般的である。
世界のRFID市場ダイナミクス
RFID技術の技術的進歩。消費者の利便性を重視する業界の増加
RFID技術の技術的進歩が同製品の市場シェアを牽引
Gen2無線自動識別(RFID)チップは最先端技術である。これらの新しいRFIDチップを際立たせている特徴の一つは、そのサイズである。チップの直径は125マイクロメートルである。
技術開発により、メーカーはRFIDタグとチップを低コストで生成できるようになり、消費者はタグを使用できるようになり、用途が広がった。もうひとつの利点は、回路設計が従来のコンピューター・チップに見られるものを含む、さまざまな半導体技術で動作するようになったことだ。さらに、コンピューター・チップにRFIDタグを埋め込むことができるため、ユーザーは個々のチップをその寿命を通じて追跡することができる。その結果、検証を可能にしながら偽造を減らすのに役立つ可能性がある。
進歩が進むにつれ、企業は需要に応えるために事業に投資するようになった。例えば、2021年4月、RAINアライアンスは、欧州の道路における電子料金徴収のための超高周波無線識別であるRAIN RFIDを推進するためのワーキンググループを設立した。RAINアライアンスの欧州道路課金ワークグループ(European Road Charging Workgroup:EURCWG)は、RAIN RFIDを道路課金技術として使用できるようにするためのEU法制定を働きかける。
同様に、マサチューセッツ工科大学(MIT)のAuto-ID Labsは、長きにわたりRFIDの研究開発の最前線にいる。同研究所は2018年6月、グルコースのスパイクを検出し、その情報を無線送信する新しい超高周波(UHF)RFIDタグ・センサ・システムを発表した。将来的には、このタグを一酸化炭素など環境中の化学物質やガスの検知に適応させることを目指している。
データ漏洩の可能性がRFID市場の成長を妨げる
RFID(Radio Frequency Identification)技術は、ネットワークに接続された機器と連動して電波を発信し、タグを作動させて情報を読み取る。RFID技術は、円滑な機能のために膨大な量のデータを収集・処理する。RFIDシステムによって収集されるデータには、地理的位置、消費者の個人情報、製品情報などがある。
RFIDタグのデータはタグ自体のメモリに保持されるが、システムの残りの部分はクラウドインフラを使ってデータを共有・保存する。RFIDクラウドインフラストラクチャへのデータ侵害やサイバー攻撃は、膨大な量のデータを危険にさらす可能性がある。
RFIDタグは様々な信号に反応することができる。信号のなりすましを利用することで、サイバー犯罪者は非接触決済カードに不正にアクセスし、消費者に金銭的な損失をもたらす可能性がある。RFID技術の採用が急速に拡大し、デジタル化が進むにつれ、データのセキュリティとプライバシーに関する重要な疑問が生じる。データ侵害の可能性は、世界の無線周波数識別(RFID)市場の成長にとって重要な課題である。
COVID-19 影響分析
世界の無線自動認識(RFID)市場は、COVID-19の影響により2020年に減少を経験した。世界各国政府は、COVID-19パンデミックの拡大を抑制するため、2020年3月からさまざまな期間にわたって厳格な封鎖と移動制限を実施した。
最大の無線自動認識(RFID)市場の1つである米国では、2020年5月から感染事例が急増し、2020年末から2021年初めにかけて大流行となり、さまざまなエンドユーザー産業に影響を与えた。COVID感染者数と感染率の低下により各種規制が部分的に撤廃され、経済活動が世界的に回復したため、市場の成長は2020年末からプラスの勢いを見せた。しかし、感染者は急速に増加し、2021年5月には第2次パンデミックの波が世界を襲った。そのため、2020年から2021年初頭まで需要は低迷した。
しかし、COVID-19パンデミックにより、医療分野での無線自動識別(RFID)技術の利用が加速した。
世界の無線自動識別(RFID)市場セグメント分析
世界の無線周波数識別(RFID)市場は、タイプ、周波数、製品、材料、用途、地域でセグメント化できる。
公害対策に取り組む政府の厳しい法規制の高まりにより、手頃な価格、使いやすさ、製品の耐久性から使い捨てエアマスクの需要が拡大
タイプ別に見ると、世界の無線周波数識別(RFID)市場はアクティブRFID、パッシブRFID、バッテリーアシストパッシブ(BAP)RFIDに区分される。2021年に市場シェアのXX%を占める最大の製品セグメントはパッシブRFIDである。パッシブRFIDシステムは、RFIDリーダーからの電磁エネルギーを利用して、内部電源を持たないタグに電力を供給する。パッシブRFIDシステムは、入退室管理、ファイル追跡、レース計時、スマートラベリング、サプライチェーン管理などの用途で使用されている。さらに、パッシブRFIDシステムは、タグ1枚あたりのコストが低いため、さまざまな業界にとって費用対効果が高い。
RFIDアンテナ、RFIDリーダーまたはインテロゲーター、RFIDタグがパッシブRFIDシステムの3つの主要コンポーネントである。アクティブRFIDタグとは異なり、パッシブRFIDタグは、アンテナとマイクロチップまたは集積回路(IC)の2つの主要コンポーネントしか持たない。
さらに、パッシブRFIDタグには電源が内蔵されておらず、典型的なパッシブRFIDタグはICと内蔵アンテナのみで構成されている。タグはリーダーからエネルギーを収集するように設計されており、タグのメモリチップに電力を供給し、ルール内に留まりながら反射信号を受信するのに十分なだけの電波を生成する。
パッシブタグの読み取り範囲は通常3~5メートルで、これは標準的なドア、ドック、またはショップフロアをカバーするには十分すぎるほどです。パッシブRFIDタグは、アクティブRFIDタグよりはるかに長い距離で通信できるにもかかわらず、パッシブRFIDタグの方がはるかに安価であり、広く受け入れられている標準規格に基づいてより広い可能性を提供するため、パッシブRFIDタグは依然として好まれる選択肢となっている。パッシブRFIDタグにはさまざまな周波数がある。周波数範囲およびその他のパラメータは、読み取り範囲、添付材料、およびアプリケーションの可能性に大きく影響する。
世界の無線自動識別(RFID)市場の地理的分析
ヘルスケアにおけるリアルタイムモニタリングシステムへの傾斜の高まりが、北米地域におけるRFIDの需要をエスカレートさせている。
RFIDの採用率が高い米国は、RFID市場における北米の支配的地位の主な要因である。米国および北米全域において、RFIDタグ市場は小売、製造、輸送、物流・サプライチェーン、動物追跡、ヘルスケア、防衛、IT資産追跡によって支配されている。
RFIDはサプライチェーン管理でリアルタイム資産の追跡に使用されている。RFIDタグは全米の病院で機器追跡、患者監視、その他の追跡業務に使用されている。同地域のRFIDタグ市場は、こうした進歩により上昇する可能性が高い。
例えば、患者の安全性と治療の質を向上させるために医療情報技術を利用することは、米国政府と医療提供者の最重要目標となっている。さらに、米国保健福祉省と食品医薬品局は、医療情報技術の利用と効果的なリアルタイム・モニタリング・システムの構築を強力に推進・支援している。
このように、医療におけるリアルタイムモニタリングシステムへの傾斜の高まりは、北米地域におけるRFIDの需要をエスカレートさせている。RFID技術は、患者ケアにおけるエラーを減らし、患者や機器の追跡や追跡を容易にし、医療資産のより良い管理を約束し、監査や予測のプロセスを改善するためのより良い方法を提供し、その結果、市場の将来の成長の機会を作り出している。
世界の無線自動識別(RFID)市場の競争状況
無線自動識別(RFID)市場は、ローカル企業とグローバル企業が存在し、競争が激しい。市場の成長に貢献している主要企業には、Impinj, Inc、Identiv, Inc、Nedap N.V、Honeywell International Inc、Zebra Technologies Corp、NXP Semiconductors、Invengo Technology Pte.Ltd、AVERY DENNISON CORPORATION、GAO Group、HID Global Corporationなどである。
主要企業は買収、製品投入、提携など複数の成長戦略を採用しており、RFIDの世界市場の成長に貢献している。
- 2022年2月14日、Impinj, Inc.は、ヘルスケアにおけるRAIN無線周波数識別(RAIN RFID)アプリケーションを拡大し、RAIN RFID標準に貢献するため、DoseIDコンソーシアムに参加した。
アイデンティヴ社
概要は、米国を拠点とする、安全な ID および物理的セキュリティ・ソリューションの大手プロバイダーである。同社の事業は2つのセグメントに分けられる:Identity 部門と Premises 部門である。アイデンティティ部門は、RFID(Radio-Frequency Identification:無線周波数識別)を使用した組み込みセキュリティにより、リンクされたオブジェクトや情報を保護する製品やソリューションを提供する。
構内部門は、入退室管理、ビデオ監視、分析、オーディオ、アクセス・リーダー、アイデンティティなどの政府および企業向けセキュリティ・ソリューションで構成されている。物理的アクセス制御製品、論理的アクセス制御ツール、クレデンシャル、RFIDインレイ・タグなどが同社の製品である。
製品ポートフォリオ
- 高周波(HF)インレイとタグ:同社は、医療資産および医薬品の追跡、産業製造オートメーション、発券、顧客ロイヤルティ向けに、柔軟なRFID高周波(HF)インレイおよびタグを提供している。
主な展開
- 例えば、2022年2月1日、Identiv, Inc.はUHF RFID TOM (Tag On Metal)ポートフォリオを発表し、過酷な産業用アプリケーションにおいて比類のない性能と価格を提供している。
レポートを購入する理由
- 無線周波数識別(RFID)市場をタイプ、周波数、製品、材料、用途、地域別に細分化し、主要な商業資産とプレイヤーをハイライトします。
- トレンドや共同開発案件を分析することで、無線自動認識(RFID)市場における商機を特定します。
- 無線個体識別(RFID)市場レベルの4/5区分データを数千点収録したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析が冷静にまとめられたPDFレポート。
- 全主要市場プレイヤーの主要製品のエクセルによる製品マッピング
この調査レポートは、世界の無線自動識別(RFID)市場について、約77の市場データ表、76の図表、209ページを提供します。
対象読者
- サービスプロバイダー/バイヤー
- 産業投資家/投資銀行家
- 教育・研究機関
- 研究専門家
- 新興企業
- メーカー
- 物流企業
- 流通業者

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目次

1. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Market Definition and Overview
3. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Frequency
3.3. Market Snippet by Product
3.4. Market Snippet by Material
3.5. Market Snippet by Application
3.6. Market Snippet by Region
4. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Technological advancements in RFID technology.
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The susceptibility of data breaching
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Adoption of unified design architecture
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Active RFID*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Passive RFID
7.4. Battery-Assisted Passive (BAP) RFID
8. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Frequency
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Frequency
8.2. Low Frequency *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. High Frequency
8.4. Ultra-High Frequency
9. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Product
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
9.2. RFID Tags*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. RFID Antennas
9.4. RFID Readers
10. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Material
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
10.2. ABS plastic*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Fiberglass
10.4. PVC laminate
11. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Industry & Logistics*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Animal Identification
11.4. Textile Services
11.5. Fueling Automation
11.6. Retail
11.7. Healthcare
11.8. Others
12. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. South Korea
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market- Company Profiles
14.1. Impinj, Inc.*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. End-User Portfolio and Description
14.1.3. Key Highlights
14.1.4. Financial Overview
14.2. Identiv, Inc
14.3. Nedap N.V
14.4. Honeywell International Inc
14.5. Zebra Technologies Corp
14.6. NXP Semiconductors
14.7. Invengo Technology Pte. Ltd
14.8. AVERY DENNISON CORPORATION
14.9. GAO Group
14.10. HID Global Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Premium Insights
16. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – DataM
16.1. Appendix
16.2. About Us and Services
16.3. Contact Us

 

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Summary

Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Overview
The global radio frequency identification (RFID) market size was worth US$ XX million in 2022 and is estimated to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of 20.4% within the forecast period (2023-2030).
Radio frequency identification (RFID) is a passive wireless technology that uses radio waves to identify tagged things. It is used in various commercial and industrial applications, from tracking items via a supply chain to tracking items checked out of a library.
RFID works by storing information on a small electrical device, usually a microchip. The devices are often incredibly small, sometimes as small as a grain of rice and can store enormous amounts of data. In addition, even though they don't always emit electricity, some contain a stored power source or batteries.
The system's two main components are readers and tags. The reader transmits radio waves and receives signals from the RFID tag, while the tag uses radio waves to communicate its identity and other data. The technology can be used for various things, but it's most commonly employed to track items, animals and money.
Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Dynamics
Technological advancements in RFID technology. Increasing focus on consumer convenience from industries
Technological advancements in RFID technology drive the market share for the product
Gen2 radio frequency identification (RFID) chips are state-of-the-art technology. One of the characteristics that distinguish these new RFID chips is their size. The chips are 125 micrometers in diameter.
Manufacturers can now generate RFID tags and chips at a low cost due to technological developments, allowing consumers to use tags and broaden their uses. Another advantage is that the circuit design now works with various semiconductor technologies, including those found in traditional computer chips. In addition, it permits embedding RFID tags in computer chips, allowing users to track individual chips throughout their lifespan. As a result, this may help reduce counterfeiting while allowing for verification.
The growing advancement has resulted in companies investing in the business to cater to the demand. For instance, in April 2021, the RAIN Alliance established a working group to promote RAIN RFID, an ultrahigh-frequency radio-frequency identification, for electronic tolling on European roadways. The RAIN Alliance's European Road Charging Workgroup (EURCWG) would lobby for EU legislation to allow RAIN RFID to be used as a road charging technology.
Similarly, MIT's Auto-ID Labs has been at the forefront of RFID research and development for a long time. The labs released a new ultra-high-frequency (UHF) RFID tag-sensor system in June 2018 that detects glucose spikes and wirelessly transmits the information. In the future, the team aims to adapt the tag to detect chemicals and gases in the environment, such as carbon monoxide
Susceptibility of data breaching hurdles the market growth for the RFID market
Radio frequency identification (RFID) technology works with network-connected devices to transmit radio waves to activate tags and read information. RFID technology collects and processes vast amounts of data for smooth functioning. Geolocations, position, personal information of consumers, and product information are some types of data collected by RFID systems.
The vast amounts of data handled by RFID technology systems raise questions about data privacy.RFID tag data is held in memory on the tag itself; however, the rest of the system uses cloud infrastructure to share and store data. A data breach or cyberattack on RFID cloud infrastructure may compromise vast amounts of data.
RFID tags can respond to a variety of signals. Using signal spoofing, cybercriminals can gain unauthorized access to contactless payment cards, thereby leading to financial loss for the consumer. The rapid growth in the adoption of RFID technology and increasing digitization raises important questions about data security and privacy. The susceptibility of data breaching is a key challenge for the growth of the global radio frequency identification (RFID) market.
COVID-19 Impact Analysis
The global radio frequency identification (RFID) market experienced a decline in 2020, owing to COVID-19's impact. Governments globally imposed strict lockdowns and movement restrictions of varying durations starting from March 2020 to curb the spread of the emerging COVID-19 pandemic.
U.S., one of the largest radio frequency identification (RFID) markets, experienced an upswing in cases from May 2020, culminating in a massive wave from the end of 2020 to early 2021, affecting various end-user industries. Growth for the market showed some positive momentum starting from the end of 2020, since dropping COVID cases and infection rates led to a partial rollback of various restrictions and economic activity picked up globally. However, cases rose quickly and the second pandemic wave hit the world in May 2021. Thus, demand remained subdued from 2020 through early 2021.
However, the use of radio frequency identification (RFID) technology in the healthcare sector picked pace due to the COVID-19 pandemic since the technology-enabled faster processing with greater efficiency.
Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Segment Analysis
The global radio frequency identification (RFID) market can be segmented on type, frequency, product, material, application and region.
Rising government strict legislation addressing pollution control escalated the demand for disposable air masks due to affordability, user-friendliness and durability of the product
Based on type, the global radio frequency identification (RFID) market is segmented into active, passive, and battery-assisted passive (BAP) RFID. The largest product segment in 2021—with XX% of the market share—was passive RFID. Passive RFID systems use the electromagnetic energy from an RFID reader to power tags that don't have an internal power source. Passive RFID systems are used in access control, file tracking, race timing, smart labeling, supply chain management and other applications. Furthermore, passive RFID systems are cost-effective for various industries because of the lower cost per tag.
An RFID antenna, an RFID reader or interrogator and RFID tags are the three main components of a passive RFID system. Unlike active RFID tags, passive RFID tags only have two major components: the antenna and the microchip or integrated circuit (IC).
Furthermore, passive RFID tags lack a built-in power supply, and a typical passive RFID tag solely comprises an IC and an internal antenna. The tags are designed to collect energy from the reader, producing just enough radio waves to power the tag's memory chip and receive a reflected signal while remaining within the rules.
A passive tag's read range is typically 3-5 meters, which is more than enough to cover a standard door, dock, or shop floor. Even though an active RFID tag can communicate over a much greater distance, passive RFID tags are still the favored alternative since they are significantly less expensive and offer wider possibilities based on widely-accepted standards. Passive RFID tags can be found in different frequencies. The frequency range and other parameters heavily influence the read range, attachment materials and application possibilities
Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Geographical Analysis
The growing inclination towards real-time monitoring systems in healthcare has escalated the demand for RFID in the North American region
The high adoption of RFID U.S. is a major factor in North America's dominant position in the RFID market. In U.S. and throughout the North Americas, the RFID tag market is dominated by retail, manufacturing, transportation, logistics and supply chain, animal tracking, healthcare, defense and I.T. asset tracking.
RFID is used in supply chain management to track real-time assets. RFID tags are being used in hospitals around the U. S. for equipment tracking, patient monitoring and other tracking duties. The RFID tag market in the region is likely to rise due to these advancements.
For instance, using health information technology to improve patient safety and treatment quality has become a top goal for U.S. government and healthcare providers. The Health Information Technology for Clinical Health Act instructs new healthcare technologies and encourages the development and application of new health information technology in U.S. Furthermore, U.S. Department of Health and Human Services and the Food and Drug Administration strongly promote and support the use of health information technology and the creation of effective real-time monitoring systems.
Thus the growing inclination towards real-time monitoring systems in healthcare has escalated the demand for RFID in the North American region. RFID technology offers a better method for reducing errors in patient care, facilitating tracing and tracking of patients and equipment, promising better management of healthcare assets and improving the process of audits and forecasting, thus creating opportunities for the market's future growth.
Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Competitive Landscape
The Radio Frequency Identification (RFID) market is highly competitive with the presence of local and global companies. Some prime companies contributing to the market's growth are Impinj, Inc, Identiv, Inc, Nedap N.V, Honeywell International Inc, Zebra Technologies Corp, NXP Semiconductors, Invengo Technology Pte. Ltd, AVERY DENNISON CORPORATION, GAO Group, HID Global Corporation and others.
The major companies are adopting several growth strategies such as acquisitions, product launches and collaborations, contributing to the global radio frequency identification (RFID)'s global market growth.
• On 14 February 2022, Impinj, Inc. joined the DoseID Consortium to expand its RAIN radio-frequency identification (RAIN RFID) applications in healthcare and contribute to RAIN RFID standards.
Identiv, Inc
Overview: Identiv, Inc. is a U.S.-based leading provider of secure identity and physical security solutions. The company's business is divided into two segments: Identity and Premises. The Identity section encompasses products and solutions that use radio-frequency identification (RFID) embedded security to protect linked objects and information.
The Premises section comprises government and enterprise security solutions, such as access control, video surveillance, analytics, audio, access readers and identities. Physical access control products, logical access control tools, credentials and RFID inlays and tags are among the company's offerings
Product Portfolio:
• High-Frequency (HF) Inlays and Tags: The company offers flexible RFID high-frequency (HF) inlays and tags for medical asset and pharmaceutical tracking, industrial manufacturing automation, ticketing and customer loyalty
Key Development
• For instance, on 01 February 2022, Identiv, Inc. launched its UHF RFID TOM (Tag On Metal) portfolio, offering unrivaled performance and price in harsh industrial applications.
Why Purchase the Report?
• Visualize the radio frequency identification (RFID) market segmentation by type, frequency, product, material, application and region, highlighting key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the radio frequency identification (RFID) market by analyzing trends and co-development deals.
• Excel data sheet with thousands of radio frequency identification (RFID) market-level 4/5 segmentation data points.
• PDF report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping in excel for the key product of all major market players
The global radio frequency identification (RFID) market report would provide approximately 77 market data tables, 76 figures and 209 pages.
Target Audience 2022
• Service Providers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Education & Research Institutes
• Research Professionals
• Emerging Companies
• Manufacturers
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Table of Contents

1. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Market Definition and Overview
3. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Frequency
3.3. Market Snippet by Product
3.4. Market Snippet by Material
3.5. Market Snippet by Application
3.6. Market Snippet by Region
4. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Technological advancements in RFID technology.
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The susceptibility of data breaching
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Adoption of unified design architecture
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Active RFID*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Passive RFID
7.4. Battery-Assisted Passive (BAP) RFID
8. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Frequency
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Frequency
8.2. Low Frequency *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. High Frequency
8.4. Ultra-High Frequency
9. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Product
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
9.2. RFID Tags*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. RFID Antennas
9.4. RFID Readers
10. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Material
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
10.2. ABS plastic*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Fiberglass
10.4. PVC laminate
11. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Industry & Logistics*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Animal Identification
11.4. Textile Services
11.5. Fueling Automation
11.6. Retail
11.7. Healthcare
11.8. Others
12. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. South Korea
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Frequency
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market- Company Profiles
14.1. Impinj, Inc.*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. End-User Portfolio and Description
14.1.3. Key Highlights
14.1.4. Financial Overview
14.2. Identiv, Inc
14.3. Nedap N.V
14.4. Honeywell International Inc
14.5. Zebra Technologies Corp
14.6. NXP Semiconductors
14.7. Invengo Technology Pte. Ltd
14.8. AVERY DENNISON CORPORATION
14.9. GAO Group
14.10. HID Global Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – Premium Insights
16. Global Radio Frequency Identification (RFID) Market – DataM
16.1. Appendix
16.2. About Us and Services
16.3. Contact Us

 

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