世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ヒューマノイドロボット市場


Humanoid Robot Market

世界のヒューマノイドロボット市場は、2022年に100万米ドルに達し、2030年には100万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。設計には、人間の道具や環境との相互作用のような機能的な目的や... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年5月22日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
198 英語

 

サマリー

世界のヒューマノイドロボット市場は、2022年に100万米ドルに達し、2030年には100万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。設計には、人間の道具や環境との相互作用のような機能的な目的や、二足歩行モビリティの研究のような実験的な目的、あるいはその他の目的がある。ヘルスケア、小売業、製造業などの分野でヒューマノイドロボットの利用が拡大していること、また、困難な仕事を遂行したり、人とコミュニケーションを取ったりする能力があることが、これらの機械に対するニーズを高める要因となっている。
ヒューマノイドロボット市場のダイナミクスとトレンド
製品投入の増加
ここ数年の製品投入の増加により、ヒューマノイドロボット市場は劇的に拡大している。製品の発売は、市場の拡大を促進する企業提携や協力をもたらすかもしれない。例えば、より洗練されたヒューマノイドロボットを構築するために、ソフトウェア開発を専門とする企業がハードウェア開発を専門とする企業と協力することがある。
様々な企業による投資の結果、この市場は当面発展の可能性を秘めている。例えば、ロボット工学の新興企業が2023年3月2日に世界初の汎用ヒューマノイドロボットをデビューさせた。
ヘルスケア分野での採用増加
ヒューマノイドロボットの世界市場は、ヘルスケア分野での利用拡大により拡大している。人型ロボットが医療に利用される方法はいくつかある。一例として、病院ではソフトバンクロボティクスが開発したロボット「Pepper(ペッパー)」を使って、患者や来院者に情報を伝えている。自然言語や顔の表情を使って人とコミュニケーションを取ることができ、医療サービスや患者のケアに関する詳細を提供することができる。
ヒューマノイドロボット市場のセグメント分析
世界のヒューマノイドロボット市場は、コンポーネント、モーション、アプリケーション、地域に基づいてセグメント化される。
ヒューマノイドロボット製造におけるハードウェアの使用増加
ロボットが動き、周囲の環境と相互作用し、活動を行うための物理的な部品は、ハードウェア部品の分野に含まれ、ヒューマノイドロボットの世界市場を支配している。アクチュエーター、センサー、パワーシステム、その他の機械的・電気的部品が部品に含まれる。
ロボット・アプリケーションは、工場のような管理された環境から、人間や他のエージェントと共有する、あまり管理されていない自然環境に移行するにつれて、付随する知覚、計画、制御の問題に取り組むために、より多くの計算が必要になります。したがって、計算負荷の増大は、ロボット工学におけるコンピュータ・ハードウェアの需要を高め、市場セクターに成長機会を提供する。
ヒューマノイドロボット市場の地理的浸透
アジア太平洋地域の大規模な最終用途産業
近年、アジア太平洋地域のヒューマノイドロボット市場は大きく成長している。ヒューマノイドロボットは、産業、教育、娯楽を含む様々な産業でアジア太平洋全域で使用されている。例えば、製造企業は人件費を削減し、全体的な効率を向上させるために、タイで製品の組み立てにプロセスを適応させています。また、タイは「4.0」と呼ばれる最新の産業革命を経験している。これは、スマートガジェットから機械学習まで、ビジネスプロセスを改善するために科学技術を幅広く活用することを意味している。
ヒューマノイドロボット企業と競争環境
世界の主要企業には、ソフトバンクロボティクス株式会社、カワダロボティクス株式会社、本田技研工業株式会社、Hanson Robotics Ltd.、HYULIM Robotics、PAL Robotics、Engineered Arts Limited、Sanbot Co.、Trossen Robotics、株式会社はじめ研究所などがある。
主な展開
- 2022年6月22日、PAL Roboticsはアラブ首長国連邦のアブダビで、国際投資家の前で最新のプロトタイプの紹介に成功したと発表した。身長1.65メートル、22自由度を持つ新しいヒューマノイドロボットREEMは、PALロボティクスの4番目のプロトタイプである。このロボットの上半身は、モーター駆動の頭部、幅広い表現が可能なモーター駆動の2本の腕、タッチスクリーンを搭載した胴体で構成されている。
- 最後の実験実証体研究は、ロシアのヒューマノイド「Fedor」としても知られ、2019年に国際宇宙ステーション(ISS)を訪れ、ダミーの宇宙遊泳とダミーの修理を行う遠隔操作の宇宙船だった。そして再び地球に向けて飛び立った。
- 2019年9月17日、最先端のAI対応掃除機ロボット「Whiz」が香港とマカオの商用クライアントに試用とサブスクリプション目的で提供され、スマートデバイスの市場を本国以外に拡大した。SBRGはロボット技術革新のリーダーです。Whizは、クリーニング業界の生産性を向上させ、手順を簡素化するために設計されています。絨毯や硬い床材に最適な結果をもたらす。
ヒューマノイドロボットの世界市場レポートは、約61の表、58の図、204ページを提供します。
関連レポートの提案
- ロボット歯科の世界市場
- ロボットオペレーティングシステムの世界市場
- ロボット掃除機の世界市場

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet By Component
3.2. Market Snippet By Motion
3.3. Market Snippet By Application
3.4. Market Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing product launch
4.1.1.2. Increasing adoption in healthcare
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High initial costs and R&D expenses
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Hardware*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Software
8. By Motion
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Motion
8.2. Biped*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wheel Drive
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Education & Entertainment*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Research & Space Exploration
9.4. Personal Assistant & Caregiving
9.5. Search & Rescue
9.6. Public Relations
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. SoftBank Robotics Group Corp
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Kawada Robotics Corporation
12.3. Honda Motor Co., Ltd.
12.4. Hanson Robotics Ltd.
12.5. HYULIM Robot
12.6. PAL Robotics
12.7. Engineered Arts Limited
12.8. Sanbot Co
12.9. Trossen Robotics
12.10. Hajime Research Institute, Ltd(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

global humanoid robot market reached USD million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to USD million by 2030. The market is growing at a CAGR of 28.3% during the forecast period (2023-2030).The design could have functional objectives like interacting with human tools and environments, experimental aims like the research of bipedal mobility or other goals. The growing usage of humanoid robots in fields including healthcare, retail and manufacturing, as well as their capacity to carry out difficult jobs and communicate with people, are factors driving the need for these machines.
Humanoid Robot Market Dynamics and Trends
The growing product launch
Due to an increase in product launches over the past few years, the market for humanoid robots has increased dramatically. Product launches might result in corporate alliances and cooperation that advance the market's expansion. For instance, to construct a more sophisticated humanoid robot, a company that specializes in software development may work with a company that specializes in hardware development.
As a result of the investments made by various businesses, the market has development potential for the foreseeable future. For instance, a robotics startup debuted the first general-purpose humanoid robot in the world on March 2, 2023.
Increasing adoption in healthcare
The global market for humanoid robots is expanding as a result of the growing use of these machines in healthcare. There are several ways that humanoid robots are used to provide medical care. As an example, hospitals use the SoftBank Robotics-developed Pepper robot to inform patients and visitors. It can communicate with people using natural language and expressions on their faces and can provide details about medical services and patient care.
Humanoid Robot Market Segment Analysis
The global humanoid robot market is segmented based on component, motion, application and region.
The rising usage of hardware in making humanoid robot
The physical parts that allow a robot to move, interact with its surroundings and carry out activities are included in the hardware component sector, which dominates the global market for humanoid robots. Actuators, sensors, power systems and other mechanical and electrical parts are included in the components.
As robotic applications migrate from the controlled surroundings of factory floors to the less controlled natural environments shared with people and other agents, more computation is needed to tackle the accompanying perceptual, planning and control issues. Hence, higher computational load enhances the demands for computer hardware in robotics, offering growth opportunities for the market sector.
Humanoid Robot Market Geographical Penetration
The large end-use industries in Asia-Pacific
In recent years, Asia-Pacific humanoid robot market has grown significantly. Humanoid robots are used throughout Asia-Pacific in a variety of industries, including industry, education and entertainment. For instance, manufacturing firms are adapting processes in Thailand to product assembly in order to cut labour costs and improve overall efficiency. Also, Thailand is going through the most recent industrial revolution, dubbed as "4.0," which goes beyond mechanisation and robotics. It entails utilising science and technology extensively to improve business processes, from smart gadgets to machine learning.
Humanoid Robot Companies and Competitive Landscape
The major global players include SoftBank Robotics Group Corp, Kawada Robotics Corporation, Honda Motor Co., Ltd., Hanson Robotics Ltd., HYULIM Robot, PAL Robotics, Engineered Arts Limited, Sanbot Co, Trossen Robotics and Hajime Research Institute, Ltd.
Key Developments
• On June 22, 2022, PAL Robotics announced the successful introduction of its most recent prototype in front of international investors in Abu Dhabi, United Arab Emirates. The new humanoid robot REEM, which stands 1.65 meters tall and has 22 degrees of freedom, is the fourth PAL Robotics prototype. The robot's upper body is made up of a motorized head, two motorized arms with a wide range of expression and a touch-screen-equipped torso.
• The final experimental demonstration object research, also known as the Russian humanoid Fedor, was a remote-controlled spacecraft that visited the International Space Station (ISS) in 2019 to perform a dummy spacewalk and dummy repairs. Then it took off again for Earth.
• On September 17, 2019, the cutting-edge, AI-enabled vacuum-cleaning robot "Whiz" was made available to commercial clients in Hong Kong and Macau for trial and subscription purposes, expanding the smart device's market outside of its home country. SBRG is a leader in robotics innovation. Whiz is designed to improve productivity and simplify procedures in the cleaning industry. The best outcomes come from carpets and hard flooring.
The global humanoid robot market report would provide approximately 61 tables, 58 figures and 204 pages.
Suggestions for Related Report
• Global Robotic Dentistry Market
• Global Robot Operating Systems Market
• Global Robotic Vacuum Cleaner Market



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet By Component
3.2. Market Snippet By Motion
3.3. Market Snippet By Application
3.4. Market Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing product launch
4.1.1.2. Increasing adoption in healthcare
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High initial costs and R&D expenses
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Hardware*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Software
8. By Motion
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Motion
8.2. Biped*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Wheel Drive
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Education & Entertainment*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Research & Space Exploration
9.4. Personal Assistant & Caregiving
9.5. Search & Rescue
9.6. Public Relations
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Motion
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. SoftBank Robotics Group Corp
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Kawada Robotics Corporation
12.3. Honda Motor Co., Ltd.
12.4. Hanson Robotics Ltd.
12.5. HYULIM Robot
12.6. PAL Robotics
12.7. Engineered Arts Limited
12.8. Sanbot Co
12.9. Trossen Robotics
12.10. Hajime Research Institute, Ltd(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る