抗菌薬市場Antibacterial Drugs Market 抗菌薬市場の概要 世界の抗菌薬市場は、2022年に438億5,740万米ドルに達し、2030年には633億2,680万米ドルに達する好成長が予測されている。世界の抗菌薬市場は、予測期間中(2023~2030年)に4.8%のCAGRを示す... もっと見る
サマリー抗菌薬市場の概要世界の抗菌薬市場は、2022年に438億5,740万米ドルに達し、2030年には633億2,680万米ドルに達する好成長が予測されている。世界の抗菌薬市場は、予測期間中(2023~2030年)に4.8%のCAGRを示すと予測されている。 最近上市された抗菌薬とFDA承認待ちの抗菌薬は、世界の抗菌薬市場における主要トレンドの一つである。新たな標的を持つ多くの新規抗菌剤が最近上市されたが、FDAの承認待ちのものもある。その中には、大環状抗生物質、新型セファロスポリン、新型グリコペプチド、新型カルバペネム、プレウロムチリンなどが含まれる。 通常、抗生物質として知られている抗菌薬は、細菌感染に使用される薬の一種である。抗生物質は、細胞壁やタンパク質合成など、特定の細菌や細菌の活動を標的とします。正確な治療法や投与量は、病気の種類や重症度によって異なります。抗菌薬は経口投与、局所投与、静脈内投与などがある。 さらに、慢性疾患の罹患率の上昇、臨床試験の増加、FDA承認の増加、抗菌薬の研究の増加が、予測期間中の市場成長を促進すると予想される要因である。 抗菌薬市場のダイナミクスと動向 市場開発の増加が世界の抗菌薬市場の成長を後押ししています。 多剤耐性グラム陰性菌(MDR-GNB)による脅威の増大により、世界中で抗菌薬の開発が急務となっています。医薬品メーカーは、研究開発コストを削減し、新規薬剤の同定を促す今後の規制改善から恩恵を受けるだろう。 抗菌薬の分野で実績のある製薬会社は、グラクソ・スミスクライン、アストラゼネカ、メルク・アンド・カンパニーの3社のみである。しかも、新しい抗菌薬を発見し、細菌をうまく狙い撃ちできるユニークな分子を発見するのは容易ではない。大手製薬企業や旧リーダー企業は、失敗のリスクが高く、研究開発費もかさむため、抗菌薬研究センターを閉鎖している。 その結果、食品医薬品局(FDA)や米国感染症学会(Infectious Diseases Society of America)などの組織は、企業に抗菌薬研究開発への復帰を促すためにいくつかのプログラムを立ち上げている。最近制定されたGenerating Antibiotic Incentives Now (GAIN) Actは、より効率的な臨床試験を促進し、市場参入障壁を下げることが期待されている。 さらに、Combating Bacterial Resistance in Europe (COMBACTE)とTRANSLOCATION(細菌細胞壁透過性の分子基盤)は、欧州の革新的医薬品イニシアティブ(Innovative Medicines Initiative: IMI)が立ち上げた2つのプロジェクトであり、抗生物質耐性と闘うための産学官の前例のない協力体制を示している。 厳しい薬価設定が世界の抗菌薬市場の成長を妨げている。 薬剤の価格設定は、さまざまな利害関係者が関与する複雑なプロセスであり、費用対効果に大きな影響を与える。バリュー・ベースド・プライシングは、費用対効果の高い薬価を決定する手法である。バリュー・ベースド・プライシングが新規抗菌薬の薬価にどのような影響を与えるかは現在のところ不明であるが、重要な要素はバリューの定義であり、患者の健康への影響だけでなく、より広い社会的影響や病気の健康への影響など他の要素も含まれる可能性がある。 製薬会社は抗菌剤開発への投資に消極的であった。抗菌剤の使用期間が短く、多くの安価なジェネリック医薬品との競争が激しいため、新薬の収益は低いと予想されていたからである。新規抗菌剤の不足と、使用可能な薬剤に対する耐性菌の増加により、近年の感染症治療の選択肢は限られている。 抗菌薬市場セグメント分析 世界の抗菌薬市場は、作用タイプ、薬剤タイプ、投与経路、薬剤メカニズム、流通チャネル、地域によって区分される。 予測期間中、β-ラクタム系セグメントが市場の支配的地位を占めると予想される。 β-ラクタム系セグメントは、2022年の抗菌薬市場の約40.3%を占め、市場占有率が最も高い。β-ラクタム系抗菌薬は、現在、抗菌薬として最も多く処方されている抗菌薬クラスの一つであるため、このセグメントは利益を得ている。β-ラクタム系抗菌薬は、細胞壁形成時の架橋に必要なPBPを阻害することで細菌の増殖を制限する。 さらに、最近のFDA承認や有望なパイプラインを持つ製薬会社の存在が、予測期間中の市場成長を促進すると期待されている。例えば、2023年1月30日、インドのAlkem社がセフタジジムとアビバクタムの新規配合剤Zidaviを発売した。これは、KPCやOXA-48による腎盂腎炎やその他のCRE感染症に対するOXA-48様およびKPC産生カルバペネマーゼ(KPC)耐性腸内細菌科細菌(CRE)に対する優先的治療薬として、IDSAおよびICMRによって推奨されている。 抗菌薬市場の地理的浸透度 世界の抗菌薬市場では、北米が圧倒的な地位を占めている。 北米は、抗生物質耐性の増加、政府のイニシアティブ、地域ごとのFDA承認の増加により、予測期間を通じて市場シェア全体の約36%を占めると推定される。 例えば、2023年1月、ジュノ・ファーマシューティカルズ・カナダは、カナダ保健省から経口懸濁用アモキシシリン粉末の輸入承認を取得した。この承認は、現在全国的に不足している重要な抗生物質製品の救済に役立つ。米国とカナダでは抗生物質が全国的に不足している。アモキシシリン経口懸濁液は、特定の細菌感染症を治療するために小児に最も一般的に処方される抗生物質の一つである。 抗菌薬企業と競合状況 抗菌薬市場における世界の主要企業には、ファイザー、サノフィ、バイエル、テバ、ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ、塩野義製薬、イーライリリー、グラクソ・スミスクライン、ブリストル・マイヤーズ・スクイブ、ノバルティス、ジョンソン・エンド・ジョンソン、アッヴィ、F.ホフマン・ラ・ロドリゲスが含まれる、F. Hoffmann-La Roche AG、Melinta Therapeutics、大塚製薬株式会社、Insmed, Inc.、Basilea Pharmaceutica、R-Pharm、Merck & Co. COVID-19 抗菌薬市場への影響 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアによるウクライナ侵攻は深刻な人道危機を引き起こしている。民間戦闘員が深刻な傷を負い、深刻な健康問題が生じている。抗菌薬への無制限のアクセスとロシアの敵意は、広範な購入と不適切な使用につながる。ロシアの緊張による抗微生物薬耐性(AMR)の悪化を食い止めるため、緊急の公衆衛生メッセージを発信しなければならない。 作用タイプ別 - 静菌性 - 殺菌性 薬剤タイプ別 - ベータラクタム - アミノグリコシド - マクロライド系 - キノロン系抗菌薬 - テトラサイクリン系 - スルホンアミド系 - その他 投与経路別 - 経口 - 非経口 - その他 作用機序別 - 細胞壁合成阻害 - タンパク質合成阻害 - 細胞膜の変化 - 核酸合成阻害作用 - 代謝拮抗作用 流通チャネル別 - 小売薬局 - 病院薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 - 2022年9月22日、GSK plcとSpero Therapeutics, Inc.は、Spero社が開発中の後期段階の抗生物質であるtebipenem pivoxil hydrobromide (tebipenem HBr)について、特定の細菌に起因する腎盂腎炎を含む複雑性尿路感染症を治療する可能性のある初の経口カルバペネム系抗生物質として、独占的ライセンス契約を締結した。 - 2023 年 2 月 2 日、塩野義製薬株式会社とその欧州子会社であるシオノギ B.V.は、同社の革新的な抗 生物製剤である FETCROJA(一般名:cefiderocol)が、治療選択肢が限られている成人(18 歳以上) の好気性グラム陰性菌による感染症の治療薬として、デンマークで発売されたことを発表しました。今回のデンマークでの発売は、抗生物質耐性感染症が増加傾向にある欧州全域でセフィデロコルへのアクセスを急速に拡大する重要な一歩となります。 - 2022年2月22日、システマ・グループのビノファーム・グループは、ロシア、ウズベキスタン、ベラルーシにおけるドクター・レディーズ・ラボラトリーズのシプロレおよびレボレ・ブランドの抗菌薬を買収した。 レポートを購入する理由 - 作用タイプ、薬剤タイプ、投与経路、薬剤メカニズム、流通チャネル、地域に基づく世界の抗菌薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドや共同開発を分析することで商機を見極める。 - 全セグメントを網羅した抗菌薬市場レベルの多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の抗菌薬市場レポートは、約77の表、76の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Action Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Drug Mechanism 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. High prevalence of bacterial diseases such as tuberculosis, chlamydia, and vaginal vaginosis 4.1.1.2. Rising development and commercialization of antibacterial drugs 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent pricing of drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing number of clinical trials 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Action Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Action Type 8.2. Bacteriostatic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Bactericidal 9. By Drug Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 9.2. Beta-lactams* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Aminoglycosides 9.4. Macrolides 9.5. Quinolones 9.6. Tetracyclines 9.7. Sulfonamide 9.8. Others 10. By Route of Administration 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 10.2. Oral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Parenteral 10.4. Others 11. By Drug Mechanism 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Mechanism 11.2. Inhibition of Cell Wall Synthesis* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Inhibition of Protein Synthesis 11.4. Alteration of Cell Membranes 11.5. Inhibition of Nucleic Acid Synthesis 11.6. Antimetabolite Activity 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 12.2. Retail Pharmacies* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Hospital Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.8.1. The U.S. 13.2.8.2. Canada 13.2.8.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.8.1. Germany 13.3.8.2. The U.K. 13.3.8.3. France 13.3.8.4. Italy 13.3.8.5. Spain 13.3.8.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.8.1. Brazil 13.4.8.2. Argentina 13.4.8.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.8.1. China 13.5.8.2. India 13.5.8.3. Japan 13.5.8.4. Australia 13.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Pfizer Inc.* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Sanofi S.A. 15.3. Bayer AG 15.4. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 15.5. AstraZeneca Plc. 15.6. Novartis AG 15.7. Bristol Myers Squibb Company 15.8. GlaxoSmithKline Plc 15.9. Eli Lilly and Company 15.10. Allecra Therapeutics GmbH(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
SummaryAntibacterial Drugs Market Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Action Type 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Drug Mechanism 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. High prevalence of bacterial diseases such as tuberculosis, chlamydia, and vaginal vaginosis 4.1.1.2. Rising development and commercialization of antibacterial drugs 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent pricing of drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing number of clinical trials 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Action Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Action Type 8.2. Bacteriostatic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Bactericidal 9. By Drug Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 9.2. Beta-lactams* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Aminoglycosides 9.4. Macrolides 9.5. Quinolones 9.6. Tetracyclines 9.7. Sulfonamide 9.8. Others 10. By Route of Administration 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 10.2. Oral* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Parenteral 10.4. Others 11. By Drug Mechanism 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Mechanism 11.2. Inhibition of Cell Wall Synthesis* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Inhibition of Protein Synthesis 11.4. Alteration of Cell Membranes 11.5. Inhibition of Nucleic Acid Synthesis 11.6. Antimetabolite Activity 12. By Distribution Channel 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 12.2. Retail Pharmacies* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Hospital Pharmacies 12.4. Online Pharmacies 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.8.1. The U.S. 13.2.8.2. Canada 13.2.8.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.8.1. Germany 13.3.8.2. The U.K. 13.3.8.3. France 13.3.8.4. Italy 13.3.8.5. Spain 13.3.8.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.8.1. Brazil 13.4.8.2. Argentina 13.4.8.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.8.1. China 13.5.8.2. India 13.5.8.3. Japan 13.5.8.4. Australia 13.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Action Type 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Mechanism 13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Market Share Analysis 14.3. Mergers and Acquisitions Analysis 15. Company Profiles 15.1. Pfizer Inc.* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Sanofi S.A. 15.3. Bayer AG 15.4. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 15.5. AstraZeneca Plc. 15.6. Novartis AG 15.7. Bristol Myers Squibb Company 15.8. GlaxoSmithKline Plc 15.9. Eli Lilly and Company 15.10. Allecra Therapeutics GmbH(*LIST NOT EXHAUSTIVE) 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医薬)の最新刊レポートDataM Intelligence社の医薬分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |