世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タイル用接着剤の世界市場 - 2023-2030


Global Tile Adhesive Market - 2023-2030

市場概要 世界のタイル接着剤市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間中(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長し、著しい成長を記録すると予想されている。 タイル接着剤と呼... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年1月5日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
178 英語

 

サマリー

市場概要
世界のタイル接着剤市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、予測期間中(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長し、著しい成長を記録すると予想されている。
タイル接着剤と呼ばれる製造工場から特別に調製された乾燥粉末は、手間のかからないタイルのインストールのための一貫性のあるペーストを作成するために水やラテックス成分と混合される。タイル接着剤の多数の品種が市販されており、それらを作るために使用される材料や製造技術に基づいて、組成や品質が異なります。セメント混合物は通常、乾燥して収縮します。タイルを設置した後、これはそれらの下にスペースを残します。それぞれの事実は、タイルとセメントがうまく接着しない原因となり、最終的に繊細なパッチなどの審美的な問題につながるひび割れ。対照的に、タイル接着剤は、強力な基盤と一貫した結合を作成するタイル全体に均等に広がる薄いペーストです。さらに、タイル接着剤は水を必要とせず、より速い形成を提供します。
市場ダイナミクス
急速な都市化と近代化は、世界市場におけるタイル接着剤の需要を促進する極めて重要な要因である。しかし、表面材料上の不適切なタイル接着剤の使用の合併症は、主要な市場抑制となる可能性があります。
急速な都市化と近代化
現在、世界人口の56%にあたる約44億人が都市に居住している。2050年までには、10人のうち約7人が都市でアドービを見つけると予想され、都市人口は現在のレベルを上回ると予測されている。世界のGDPの80%以上を占める都市化は、生産性の向上とイノベー ションを通じて、持続可能な成長を支えることができる。しかし、都市化のスピードと範囲は、安価な住宅、機能的な交通インフ ラ、必要不可欠なサービス、雇用への需要増に対応するなどの困難をもたらす。そのため、建設部門は今後数年間、大きなブームに見舞われるだろう。
データによれば、2030年までに世界の建設生産額は85%増の15兆5,000億ドルに達し、中国、米国、インドがその57%を占める。オックスフォード・エコノミクスとGlobal Construction Perspectivesによるベンチマーク調査では、2030年までの世界の平均建設成長率は年率3.9%で、世界のGDPを1%以上上回ると予測している。
急速な都市化と近代化により建設部門が成長するにつれ、タイル用接着剤の需要も急速に高まるだろう。したがって、それぞれの事実は、世界のタイル接着剤市場の主要な市場ドライバーである。
表面材料上の不適切なタイル接着剤の使用の合併症
タイル接着剤は敏感であり、適切な接着のために適切なアプリケーションを必要とします。例えば、接着剤や弾力性材料メーカーが推奨したものよりも重いコテのノッチは、ちょうど厚すぎる接着剤の膜を残して、あまりにも多くの接着剤を堆積させることができる。この厚い層は、足や転がり荷重のトラフィックにさらされたときに移動する傾向があります。
同様に、そのインストールから数日以内に、接着剤は、湿気の問題から損傷を経験することができます。それは適切に接着剤を硬化させるために5日以上かかることがありますが、ほとんどの場合、水分の問題は、48時間以内に発生します。したがって、接着剤が再乳化し、湿気の条件のためににじみ出ることがあります。接着剤は、ごく少数の例外を除いて、利用可能な時間を持つように作成されています。接着剤は、空気に触れると本体を発育させ、水分の一部を失うことがあります。プロの施工業者は、温度、湿度、下地の吸水性といった特定の作業関連要因に従って、理想的なオープン期間を決定できなければなりません。
基材の表面に残留物が残っていると、接着力の低下、変色、接着剤の劣化などの問題を引き起こす可能性があります。基材表面に残留物が残っていると、接着剤の不具合につながる別の要因が発生します。
前述の要因の結果として、多くのインストーラはまだタイル接着剤の代わりにタイルをフィットさせるためにセメントを選ぶ。不適切なアプリケーションと表面上のその影響は、タイル用接着剤の需要を減少させ、施工業者が代替品を選ぶことができるので、それぞれの事実は、世界のタイル用接着剤市場の重要な市場抑制として認識される可能性があります。
COVID-19影響分析
タイル接着剤ガラス市場は、COVID-19の影響により、2020年に値を下げた。数多くの主要経済国の政府がCOVID-19の蔓延を防ぐために封鎖措置を講じたため、タイル用接着剤の製造活動は著しく阻害された。
さらに、COVID-19の大流行により、タイル用接着剤の原材料と最終製品のサプライチェーンが寸断された。さらに、封鎖によって引き起こされたサプライチェーンの問題と労働力不足は、軽微ではあるが、依然として建設部門に影響を及ぼしている。現在、建設工事は中期的に増加する見込みだが、サプライチェーンの混乱、下請け業者と資材の不足、コスト削減のための契約打ち切りは、建設市場に深刻な影響を与えた。パンデミック関連の法律や禁止事項の国ごとの違いが、この難局をさらに悪化させている。
そのため、タイル用接着剤市場は、建設産業がそのペースを取り戻しつつある現在、横ばいで推移している。それにもかかわらず、データによると、世界の建設生産額は2030年までに85%増の15兆5,000億ドルに達し、米国、中国、インドがパイオニアとして成長全体の57%に寄与する。したがって、世界のタイル接着剤市場は、将来的に大きな市場ブームを目撃することが期待されている。
セグメント分析
世界のタイル接着剤市場は、化学、ポリマー、エンドユーザー、地域によって分類される。
アクリルポリマーは、湿気やほこりに対する優れた耐性と環境に優しい性質により、世界のタイル接着剤市場のポリマーセグメントを支配している。
タイル用接着剤には、耐摩耗性や菌類・藻類に対する耐性を高めるためにアクリルポリマーが頻繁に使用されている。アクリルのおかげで、あらゆる建築材料が優れた品質で互いに接着する。接着剤マガジンによると、アクリル系接着剤の需要は、最も急速に拡大している世界市場のカテゴリの一つです。
メーカー各社は、無溶剤で有機デンプン、水、植物油、大豆をベースとしたタイル用接着剤など、環境に配慮した製品の開発にも関心を寄せている。その結果、タイル用接着剤のアクリル市場セグメントは拡大している。メーカー各社は、顧客の性能や環境目標の達成を支援する新しいソリューションを発表している。例えば2021年、コベストロは最大37%のバイオ由来材料を含むアクリル樹脂、Decovery SP-8310を開発した。この樹脂は、低汚染性、耐紫外線性、耐水性、長持ちする屋外耐久性により、工業用途や建築用途に最適です。幅広い接着プロファイルにより、この製品はより幅広い基材や用途に適している。
地理的分析
急速な建設拡大とカーボンニュートラルへの移行が、アジア太平洋地域におけるタイル用接着剤の需要と売上を押し上げる。
商業および住宅建設活動の増加により、タイル用接着剤の需要はアジア太平洋全域で増加している。政府の規制と人口増加がアジア太平洋地域のタイル接着剤市場をさらに牽引している。2018年、世界人口の55%が都市に住んでいたが、2050年には68%に増加すると予測されている。国連のWorld Urbanization Prospectsによると、インド、中国、ナイジェリアは急速な都市化が進む。
急速な都市部での住宅建設は、よりタイトな計画スケジュールと、より手頃な価格を求めている。最高水準と一貫した品質を保証するために、建築会社は費用対効果が高く、試行錯誤を重ねた方法を選択する。さらに、アクリルポリマー製のタイル接着剤は、セメントなどの代替品よりも環境に優しい。タイル用接着剤のようなセメント代替品は、アジア太平洋地域と他の世界のリーダーとの間で締結された汚染や温室効果ガスの生産を制限するための合意により、アジア太平洋地域における需要の増加が予想される。その結果、アジア太平洋地域は、世界のタイル接着剤市場の主要市場であるとみなすことができ、雪だるま式に増加すると予測されている。
競争状況
世界のタイル用接着剤市場は巨大であり、Bostik、Sika AG、Saint Gobain、Wacker Chemie AG、BASF SE、デュポン、3M、Henkel AG & Co KgaA、H.B. Fuller、Fosroc Internationalのような重要なプレーヤーの存在により競争が激化している。市場は断片化されており、市場プレーヤーは競争上の優位性と認知度を得るために、合併、買収、製品発表、貢献、提携などの市場戦術を採用している。
2021年2月22日、ラティクリートはガラスタイルとモザイクタイル用の水中用高級接着モルタル「ガラスタイルアドヒーシブライト」を発表した。同社は、改良された軽量処方、高い接着強度、大きなオープンタイム、たるまない性能により、現場での運搬や管理がより簡単になるとしている。
シーカAG
概要シーカAGは特殊化学品の製造・開発メーカーで、建築・自動車産業における接着、シーリング、緩衝、補強、防腐のための製品やシステムの開発・製造においてトップクラスの地位を占めている。シーカAGは300以上の工場を所有し、101カ国に子会社を持つ。2021年の従業員数は27,000人を超え、年間売上高は99億6,000万米ドル(93億スイスフラン)。
製品ポートフォリオ
- シーカ・ティロフィックスシーカ・ティロフィックス:ポリマー改質セメント系床・壁タイル用接着剤。本製品は、吸水性のある建材下地と、完全・部分的に多孔質のセラミックタイルやガラス固化タイルとの接着に適している。
重要な開発
- シーカAGは2022年1月24日、全く新しいNo-Slakeタイル接着剤を発表した。プロのタイル施工業者は、No-Slake技術とSikaTileのDustless Technologyを組み合わせることで、毎回の施工時間を大幅に短縮することができる。
レポートを購入する理由
- 化学、ポリマー、エンドユーザー、地域に基づく世界のタイル接着剤市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、世界のタイル用接着剤市場における商機を特定します。
- タイル用接着剤市場レベルのデータを4つのセグメント別に多数収録したExcelデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析からなるPDFレポート。
- すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング
世界のタイル接着剤市場レポートは、約61の表、61の図、ほぼ178ページを提供します。
製品オーディエンス2023
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Global Tile Adhesive Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Tile Adhesive Market – Market Definition and Overview
3. Global Tile Adhesive Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Chemistry
3.2. Market Snippet by Polymer
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Tile Adhesive Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rapid urbanization and modernization
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The impact of improper adhesive use on the surface material
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Tile Adhesive Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Tile Adhesive Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Tile Adhesive Market – By Chemistry
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Chemistry
7.2. Cementitious Tile Adhesive*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Dispersion Tile Adhesive
7.4. Reactive Tile Adhesive
8. Global Tile Adhesive Market – By Polymer
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Polymer
8.2. Acrylic*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Vinyl Acetate Ethylene
8.4. VAE-VeoVa
8.5. Epoxy
8.6. Styrene Butadiene
8.7. Polyurethane
8.8. Others
9. Global Tile Adhesive Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Residential*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial
9.4. Others
10. Global Tile Adhesive Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Tile Adhesive Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Tile Adhesive Market- Company Profiles
12.1. 3M*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Bostik
12.3. Sika AG
12.4. Saint Gobain
12.5. Wacker Chemie AG
12.6. BASF SE
12.7. DuPont
12.8. Henkel AG & Co KgaA
12.9. H.B. Fuller
12.10. Fosroc International
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Tile Adhesive Market – Premium Insights
14. Global Tile Adhesive Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The global tile adhesive market reached US$ XX million in 2022 and is expected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of YY% during the forecast period (2023-2030).
A specifically prepared dry powder from a manufacturing facility called tile adhesive is mixed with water or a latex ingredient to create a consistent paste for hassle-free tile installation. Numerous varieties of tile adhesives are available on the market and they differ in composition and quality based on the materials and manufacturing techniques used to make them. Cement mixtures typically dry out and shrink. After installing the tiles, this leaves a space beneath them. The respective fact causes the tile and cement not to adhere well, leading to aesthetic issues like delicate patches eventually cracking. In contrast, tile adhesive is a thin paste that spreads evenly across the tile to create a strong foundation and consistent binding. In addition, tile glue doesn't need water and offers faster formation.
Market Dynamics
Rapid urbanization and modernization are the pivotal factors driving the demand for tile adhesives in the global market. However, complications of improper tile adhesive use on the surface material could be a major market restraint.
Rapid urbanization and modernization
Approximately 4.4 billion people or 56% of the world's population, now reside in cities. By 2050, about seven out of ten people are expected to find adobe in cities, with the urban population predicted to surpass its current level. Urbanization, which accounts for more than 80% of the world's GDP, can support sustainable growth through improved productivity and innovation. However, the speed and scope of urbanization provide difficulties, such as meeting the increased demand for cheap housing, a functioning transportation infrastructure, essential services and employment. Therefore, the construction sector will experience a massive boom in the upcoming years.
As per data, by 2030, global construction production will increase by 85% to $15.5 trillion, with China, U.S. and India leading the way and contributing 57% of the increase. The benchmark study from Oxford Economics and Global Construction Perspectives forecasts average global construction growth of 3.9% pa to 2030, outpacing global GDP by more than 1%, driven by developed countries recovering from economic instability and emerging countries continuing to industrialize.
As the construction sector grows due to rapid urbanization and modernization, the demand for tile adhesives will also rapidly rise. Therefore, the respective fact is a major market driver for the global tile adhesives market.
The complications of improper tile adhesive use on the surface material
Tile adhesives are sensitive and require a proper application for proper adhesion. For instance, a trowel notch that is heavier than what was recommended by the adhesive or resilient material manufacturer may deposit too much glue, leaving a film of adhesive that is just too thick. This thick layer tends to move when subjected to foot or rolling-load traffic.
Similarly, within days of its installation, adhesives can experience damage from moisture issues. Most of the time, a moisture issue will arise within 48 hours, although it can take more than five days to cure the glue properly. Thus, the adhesive may re-emulsify and ooze due to a moisture conditions. Adhesives are created to have an available time, with very few exceptions. The glue can develop the body and lose part of its moisture when exposed to air. Professional installers must be able to determine the ideal open period according to specific job-related factors such as temperature, humidity and substrate absorbency.
Residues on the substrate's surface can bring on issues with de-bonding, discoloration and adhesive deterioration. Any residue left on the substrate's surface introduces another factor that could lead to an adhesive failure.
As a result of the aforementioned factors, many installers still opt for cement to fit tiles instead of tile adhesives. Since the improper application and its impact on the surface could decrease the demand for tile adhesives and make installers opt for substitutes, the respective fact could be recognized as a significant market restraint for the global tile adhesives market.
COVID-19 Impact Analysis
The tile adhesives glass market dropped in value in 2020 owing to COVID-19's impact. As the governments of numerous major economies have imposed lockdowns to prevent the spread of COVID-19, tile adhesives' manufacturing activity was severely hampered.
Further, the COVID-19 pandemic resulted in supply chain disruptions of raw materials and finished products in tile adhesives. In addition, supply chain problems and workforce shortages caused by the lockdown, though minor, still have an impact on the construction sector. Although construction work is expected to grow in the medium term now, the disruptions in supply chains, a shortage of subcontractors & materials and the termination of contracts to save costs seriously impacted the construction market. Country-by-country differences in pandemic-related legislation and prohibitions have exacerbated the difficulties.
Therefore, the tile adhesives market is currently witnessing a flat line as the construction industry is just picking up its pace. Nonetheless, according to data, the global value of construction output will increase by 85% to $15.5 trillion by 2030, with U.S., China and India as pioneers and contributing 57% of the total growth. Therefore, the global tile adhesive market is expected to witness a significant market boom in the future.
Segment Analysis
The global tile adhesive market is classified based on chemistry, polymer, end-user and region.
The excellent resistance against moisture and dust, as well as the environmentally friendly nature of acrylic polymers, allow it to dominate the polymer segment of the global tile adhesives market
Tile adhesives frequently contain acrylic polymers to increase abrasion resistance and resistance to fungi and algae. All construction materials adhere to one another with excellent quality thanks to acrylic. According to Adhesives Magazine, the demand for acrylic adhesives is one of the global market categories that is expanding the fastest.
Manufacturers are also interested in creating green products, such as tile adhesives that are solvent-free and based on organic starch, water, vegetable oils and soy. As a result, the acrylic market segment for tile adhesives is expanding. Manufacturers are launching new solutions to assist their clients in achieving their performance and environmental objectives. For instance, in 2021, Covestro created Decovery SP-8310, an acrylic resin that contains up to 37% bio-based materials. The resin's low dirt pick-up, UV and water resistance and long-lasting outdoor durability make it perfect for industrial and architectural applications. Due to its broad adhesion profile, the product is suitable for a more comprehensive range of substrates and application locations.
Geographical Analysis
Rapid construction expansion, as well as migration toward carbon neutrality, boost the demand and sales of tile adhesive in the Asia-Pacific
Due to a growth in commercial and residential construction activities, tile adhesive demand is rising throughout Asia-Pacific. Government regulations and population growth further drive the Asia-Pacific tile adhesives market. In 2018, 55% of people worldwide lived in cities; by 2050, that number is projected to increase to 68%. According to the UN's World Urbanization Prospects, India, China and Nigeria will see rapid urbanization.
Rapid urban home construction calls for tighter planning schedules and more affordable rates. To guarantee the highest standards and consistent quality, building companies choose cost-effective, tried-and-true methods, which tile adhesives can meet and whose consumption would increase. Furthermore, tile adhesives made of acrylic polymer are more environmentally friendly than alternatives such as cement. Cement substitutes such as tile adhesives are anticipated to experience a rise in demand in Asia-Pacific due to agreements struck between Asia-Pacific and other world leaders to limit pollution and greenhouse gas production. As a result, Asia-Pacific can be regarded as a leading market in the worldwide tile adhesives market and is predicted to snowball.
Competitive Landscape
The global tile adhesive market is enormous and is becoming increasingly competitive due to the presence of significant players such as Bostik, Sika AG, Saint Gobain, Wacker Chemie AG, BASF SE, DuPont, 3M, Henkel AG & Co KgaA, H.B. Fuller and Fosroc International. The market is fragmented and market players employ market tactics such as mergers, acquisitions, product launches, contributions and collaborations to gain a competitive advantage and recognition.
On February 22, 2021, Laticrete unveiled Glass Tile Adhesive Lite, a premium adhesive mortar for glass and mosaic tile featuring submerged applications. The company claims that the product's improved lightweight formula, greater bond strength, huge open time and non-sag performance make it simpler to transport and manage on job sites.
Sika AG
Overview: Sika AG is a producer and developer of specialty chemicals that holds a top position in the development and manufacture of products and systems for bonding, sealing, dampening, strengthening and preserving in the building and automotive industries. Sika AG owns over 300 plants and has subsidiaries in 101 nations. In 2021, the company had more than 27,000 workers and generated yearly sales of US$9.96 billion (CHF 9.3 billion).
Product Portfolio:
• Sika Tilofix: Sika Tilofix is a polymer-modified, cementitious, floor and wall tile adhesive with regular setting and self-curing properties. The product is Suitable for attaching absorbent building material substrates to fully and partially porous ceramic and vitrified tiles.
Key Development:
• Sika AG unveiled their brand-new No-Slake tile adhesives on January 24, 2022. Professional tile installers can save numerous hours on every installation project by combining No-Slake technology with Dustless Technology from SikaTile.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global tile adhesive market segmentation based on chemistry, polymer, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the global tile adhesive market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous tile adhesive market-level data points with four segments.
• PDF report consisting of cogently put together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major market players
The global tile adhesive market report would provide approximately 61 tables, 61 figures and almost 178 pages.
Product Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Global Tile Adhesive Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Tile Adhesive Market – Market Definition and Overview
3. Global Tile Adhesive Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Chemistry
3.2. Market Snippet by Polymer
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Tile Adhesive Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rapid urbanization and modernization
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The impact of improper adhesive use on the surface material
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Tile Adhesive Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Tile Adhesive Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Tile Adhesive Market – By Chemistry
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Chemistry
7.2. Cementitious Tile Adhesive*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Dispersion Tile Adhesive
7.4. Reactive Tile Adhesive
8. Global Tile Adhesive Market – By Polymer
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Polymer
8.2. Acrylic*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Vinyl Acetate Ethylene
8.4. VAE-VeoVa
8.5. Epoxy
8.6. Styrene Butadiene
8.7. Polyurethane
8.8. Others
9. Global Tile Adhesive Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Residential*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial
9.4. Others
10. Global Tile Adhesive Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemistry
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Polymer
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Tile Adhesive Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Tile Adhesive Market- Company Profiles
12.1. 3M*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Bostik
12.3. Sika AG
12.4. Saint Gobain
12.5. Wacker Chemie AG
12.6. BASF SE
12.7. DuPont
12.8. Henkel AG & Co KgaA
12.9. H.B. Fuller
12.10. Fosroc International
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Tile Adhesive Market – Premium Insights
14. Global Tile Adhesive Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る