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セタン価向上剤の世界市場:2024-2031年


Global Cetane Number Improvers Market: 2024-2031

概要 セタン価向上剤の世界市場は、2023年に8億9,186万米ドルに達し、2031年には13億5,517万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは4.87%で成長する見込みである。 世界のセタン価向上剤(CNI... もっと見る

 

 

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2024年11月8日 US$4,350
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サマリー

概要
セタン価向上剤の世界市場は、2023年に8億9,186万米ドルに達し、2031年には13億5,517万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは4.87%で成長する見込みである。
世界のセタン価向上剤(CNI)市場は、自動車、海洋、農業の各分野で高性能ディーゼル燃料の需要が増加するにつれて、着実な成長を遂げている。CNIは、ディーゼル燃料の燃焼効率を高め、着火遅れを減少させ、最終的に燃料の全体的な性能を高める上で重要な役割を果たしている。
米国の環境保護庁(EPA)や欧州連合(EU)などの規制機関が実施する排ガス規制や燃料基準の厳格化に伴い、適合要件を満たすためにCNIの採用が不可欠となっている。この傾向は、よりクリーンな代替エネルギーを推進する世界的な取り組みと一致しており、さまざまな産業で市場の成長に拍車をかけている。
アジア太平洋地域は最も急成長している地域であり、中国やインドなどの国々では、産業の成長と排出ガスのクリーン化に関する規制の義務化に支えられ、顕著な需要の高まりが見られる。さらに、特にこれらの国々の自動車産業は、セタン価向上剤の最大消費者のひとつであり、規制遵守を達成するために高性能燃料を使用する大型車が増えている。国際エネルギー機関(IEA)によると、これらの主要国ではディーゼル消費量が毎年5.2%増加すると予測されており、セタン価向上剤のような燃料添加剤の需要を牽引している。
ダイナミクス
排出ガス規制と燃費基準
厳しい排ガス規制と、自動車、船舶、産業部門における燃費向上への需要が、セタン価向上剤の世界市場の主な促進要因である。EPAのTier 3基準やEUのEuro VI基準などの規制は、ディーゼル燃料中の硫黄分と粒子状物質の削減を推進しており、燃焼を促進し排出ガスを低減するためにCNIの使用が必要となっている。2023年にセタン価向上剤の使用シェアで大きな比重を占める世界の自動車産業は、こうした規制に適合した燃料性能の向上から利益を得ている。
さらに、高効率の農業機器や産業機器に対する需要が市場の成長を後押ししている。世界の農業セクターのディーゼル消費量は年々増加しており、CNIは燃料効率の向上に重要な役割を果たしている。FAO(国連食糧農業機関)によると、各国が農業や工業プロセスの近代化を優先しているため、この傾向は今後も続くと予想される。
新興市場で高まる需要
新興市場、特に米国、中国、インドでは、ディーゼル車の販売や建設プロジェクトが顕著に増加しており、ディーゼル燃料のニーズが高まっている。中国の「国家VI」排出ガス基準などの政府政策が、よりクリーンな燃料ソリューションの成長を後押ししている。これらの規則では、排出ガスを減少させ燃焼効果を高めるために、セタン価ブースター(CNB)を添加した改良ディーゼル混合燃料の使用が義務付けられている。そのため、規制を満たし燃費を向上させるためにセタン価向上剤を使用する傾向がメーカーや消費者の間で高まっている。
同様にインドでも、石油天然ガス省はディーゼル燃料の使用量が毎年5%増加すると予測しており、セタン価向上剤の需要を押し上げている。この増加は、同国の継続的なインフラ成長と都市化への取り組みによるもので、より効率的で環境に優しいディーゼルソリューションが必要とされている。両国が排出ガスの削減と燃料基準の改善を重視していることから、セタン価向上剤の需要は大幅に増加すると予測され、この地域がよりクリーンなエネルギーと持続可能な進歩に献身していることが浮き彫りになっている。
原油価格の変動と生産コストの高騰
ディーゼル燃料とセタン価向上剤のような添加剤の全体的な価格設定に影響を与える原油価格の変動により、市場は課題に直面している。石油輸出国機構(OPEC)によると、原油価格の変動は市場に不確実性をもたらし、ディーゼル燃料のコスト、ひいてはセタン価向上剤の需要に影響を与えている。この問題は、セタン価向上剤に必要な原材料や生産技術のコストが高いことでさらに深刻化している。セタン価向上剤は、複雑な化学プロセスや独自の配合を伴うことが多い。
さらに、ロシア・ウクライナ紛争などの地政学的緊張により輸送・物流コストが急上昇し、セタン価向上剤の生産に不可欠な原材料のサプライチェーンに影響を与えている。生産設備の維持や特殊な原料の入手に関連するコストの上昇は、メーカーに財務上の制約をもたらし、市場の成長を鈍らせている。
セグメント分析
セタン価向上剤の世界市場は、タイプ、ディーゼル、流通チャネル、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
自動車セクターの排出ガス削減への注目の高まり
セタン価向上剤市場は引き続き自動車産業の影響を大きく受けており、メーカーは排出ガス削減と燃費改善を優先している。トラック、バス、大型機械などのディーゼル車は、世界的な規制機関が定めた排ガス規制への適合を達成するためにセタン価向上剤を使用している。例えば、国際クリーン輸送評議会(ICCT)は、欧州連合の大型車CO2基準の改定を提案しており、2030年に45%、2035年に65%、2040年に90%の削減目標を設定しているが、このような目標を達成するためにセタン価向上剤は重要な役割を果たしており、この地域の市場成長を後押ししている。
さらに、コスト効率を高めるためにセタン価向上剤を取り入れる商業用燃料を扱う企業の傾向も強まっている。フリートオペレーターは、より良い燃費とメンテナンスコストの削減を達成するために、セタン価向上剤を含む高性能燃料を使用するようになっており、自動車セクターにおける市場の拡大を後押ししている。
地理的浸透
市場拡大におけるアジア太平洋地域の主導的役割
アジア太平洋地域は、自動車産業と工業基盤の拡大により、セタン価向上剤の世界市場をリードする構えだ。中国、インド、インドネシアなどの国々は、新しい排ガス規制を満たすためにディーゼル燃料の品質向上のために多額の投資を行っており、セタン価向上剤の恩恵を受けている。ブルースカイ」行動計画などのイニシアティブに支えられた中国政府によるディーゼル車のクリーン化の推進は、セタン価向上剤の消費を押し上げると予想され、市場は今後大幅な成長率で成長すると予測される。
さらに、インド政府は大気汚染を抑制するためにバーラト・ステージVI(BS-VI)基準を導入しており、インド市場は変革期を迎えている。インド石油公社は、BS-VIディーゼル混合燃料にはセタン価向上剤が不可欠であり、現地でのニーズが高まっていると指摘している。セタン価向上剤市場は、同地域の堅調な経済見通しと自動車・産業セクターへの投資拡大により成長を遂げている。
競争状況
同市場の主な世界的プレーヤーには、BASF SE、The Lubrizol Corporation、Innospec、Chevron Corporation、Eurenco、Cestoil Chemical Inc.、Kutch Chemical Industries LTD、Dorf-Ketal Chemicals India Private Limited、Afton Chemicalが含まれる。
持続可能性分析
セタン価向上剤市場は、産業界が環境に優しい燃料ソリューションを求める中、持続可能性のトレンドに合致しつつある。企業は、国際的な排出目標や環境規制をサポートするバイオベースや生分解性のセタン価向上剤を開発している。EUの再生可能エネルギー指令(RED II)は、持続可能な資源から作られたセタン価向上剤の消費を促進し、再生可能で低炭素な燃料の採用を促進している。このシフトは、廃棄物や残渣原料を使用したネステの再生可能CNIの開発など、ディーゼル燃料の全体的なカーボンフットプリントを削減する技術の進歩によって支えられている。
気候変動に関する政府間パネル(IPCC)によると、持続可能なセタン価向上剤を採用することで、2030年までに運輸部門の温室効果ガス排出量を15%削減できるという。自動車部門と農業部門は、性能と環境コンプライアンスの両立を目指し、セタン価向上剤市場の持続可能な成長を促進するため、早期の採用が見込まれている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は、セタン価向上剤の生産に使用される原材料のサプライチェーンに影響を与え、特に欧州市場に影響を及ぼしている。重要な化学物質の入手が紛争の影響を受け、エネルギーコストの上昇を招き、セタン価向上剤の価格ダイナミクスに影響を及ぼしている。これに対し、欧州連合(EU)は、現地生産能力を強化し、外部サプライヤーへの依存を最小限に抑えるための対策を実施している。
欧州化学工業協議会(Cefic)によると、セタン価向上剤の現地生産への投資は今後5年間で大幅に増加すると予測されており、これは供給を安定させ、地政学的紛争に伴う脆弱性を軽減することを目的としている。
タイプ別
- 硝酸2-エチルヘキシル
- ジターシャリーブチルパーオキサイド
- その他
ディーゼル別
- ディーゼル
- バイオディーゼル
- その他
販売チャネル別
- オンライン販売
- 直販/B2B販売
- 小売店
アプリケーション別
- ダイレクトマーケット
- アフターマーケット
エンドユーザー別
- 運輸
- 農業
- 発電
- 鉱業
- 建設
- 工業
- その他
地域
- 北米
米国
カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年10月、ルーブリゾール・コーポレーションは、原料および特殊化学品の世界的な大手ディストリビューターであるIMCDグループとの新たな販売契約を発表した。この提携により、ルーブリゾールの革新的なソリューション、特にディーゼル燃料の品質向上と環境規制への適合に不可欠なセタン価向上剤(CNI)の、より効率的な流通が可能になる。
- 2022年9月、シェブロン オロナイトは、シンガポールにおける潤滑油添加剤の拡張プロジェクトのフェーズ1と2を成功裏に完了した。この生産能力増強により、シェブロンオロナイトは、セタン価向上剤を含む先進ディーゼル燃料配合の需要増に対応できる体制を整え、より効率的で環境に優しいディーゼルソリューションへの業界のシフトをサポートする。
- 2022年4月、Afton Chemicalはディーゼル燃料洗剤技術の最新の進歩であるGreenclean 3を北米で発表した。Greenclean 3は、エンジン効率を向上させるだけでなく、よりクリーンな燃料ソリューションに対する需要の高まりに対応し、排出ガスを削減することで規制遵守をサポートするため、セタン価向上剤市場における重要な進展となる。
レポートを購入する理由
- セタン価向上剤の世界市場を、タイプ、ディーゼル、流通チャネル、用途、エンドユーザー、地域に基づき細分化するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- セタン価向上剤市場の包括的なデータセットを含む、あらゆるレベルのセグメンテーションを網羅したExcelスプレッドシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(エクセル版)。
セタン価向上剤の世界市場レポートは、約78の表、75の図、205ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.ディーゼル別スニペット
3.3.流通チャネル別
3.4.アプリケーション別
3.5.エンドユーザー別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.排出ガス規制と燃費基準
4.1.1.2.新興市場における需要の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.原油価格の変動と生産コストの高騰
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.タイプ別
6.1.はじめに
6.1.1.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
6.2.硝酸2-エチルヘキシル*市場
6.2.1.はじめに
6.2.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.2.2.ジ-第三級ブチルペルオキシド
6.2.3.その他
7.ディーゼル別
7.1.ディーゼル
7.1.1.ディーゼル別の市場規模分析と前年比成長率(%)分析
7.1.2.市場魅力度指数(ディーゼル別
7.2.ディーゼル
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.バイオディーゼル
7.4.その他
8.流通チャネル別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
8.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
8.2.オンライン販売
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.直接販売/B2B販売
8.4.小売店
9.アプリケーション別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.ダイレクト市場
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.アフターマーケット
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.運輸*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.農業
10.4.発電
10.5.鉱業
10.6.建設業
10.7.工業
10.8.その他
11.サステナビリティ分析
11.1.環境分析
11.2.経済分析
11.3.ガバナンス分析
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):ディーゼル別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析 (%)、ディーゼル別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.3.9.南米
12.3.10.はじめに
12.3.11.地域別主要市場
12.3.12.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.3.13.市場規模分析と前年比成長率分析 (%)、ディーゼル別
12.3.14.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.3.15.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12.3.16.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.3.17.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.17.1.ブラジル
12.3.17.2.アルゼンチン
12.3.17.3.その他の南米地域
12.4.アジア太平洋
12.4.1.はじめに
12.4.2.主な地域別ダイナミクス
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析 (%)、ディーゼル別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.4.8.1.中国
12.4.8.2.インド
12.4.8.3.日本
12.4.8.4.オーストラリア
12.4.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.5.中東・アフリカ
12.5.1.はじめに
12.5.2.地域別の主な動き
12.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、ディーゼル別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.BASF SE*.
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと内容
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.ルーブリゾールコーポレーション
14.3.イノスペック
14.4.シェブロン・コーポレーション
14.5.ユーレンコ
14.6.BASF
14.7.セストイルケミカル
14.8.クッチ・ケミカル・インダストリーズ社
14.9.ドーフ・ケタール・ケミカルズ・インディア・プライベート・リミテッド
14.10.アフトンケミカル
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
The Global Cetane Number Improvers Market reached US$ 891.86 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,305.17 million by 2031, growing at a CAGR of 4.87% during the forecast period 2024-2031.
The global cetane number improvers (CNIs) market is experiencing steady growth as the demand for high-performance diesel fuels increases across the automotive, marine and agricultural sectors. CNIs play a crucial role in boosting diesel fuel's combustion efficiency, decreasing ignition delay and ultimately enhancing the fuel's overall performance.
With stricter emission regulations and fuel standards enforced by regulatory bodies such as the Environmental Protection Agency (EPA) in US and the European Union (EU), the adoption of CNIs has become essential to meet compliance requirements. This trend is in line with the global effort to promote cleaner energy alternatives, fueling the market's growth in different industries.
Asia-Pacific is the fastest growing region, as countries such as China and India are experiencing notable rising demand, supported by industrial growth and regulatory mandates for cleaner emissions. Furthermore, the automotive industry, particularly in these countries, is one of the largest consumers of cetane number improvers, with heavy-duty vehicles increasingly using high-performance fuels to achieve regulatory compliance. According to the International Energy Agency (IEA), these key countries are projected to witness a growth rate of 5.2% annually in diesel consumption, driving demand for fuel additives such as cetane number improvers.
Dynamics
Emission Regulations and Fuel Efficiency Standards
Stringent emission regulations and the demand for better fuel efficiency in automotive, marine and industrial sectors are the main drivers of the global cetane number improvers market. Regulations such as the EPA’s Tier 3 standards and the EU’s Euro VI norms push for the reduction of sulfur content and particulate matter in diesel fuels, necessitating the use of CNIs to enhance combustion and lower emissions. The global automotive industry, which accounted for signifiacnt amount of shares for cetane number improvers usage in 2023, benefits from improved fuel performance that complies with these regulations.
Furthermore, the demand for highly efficient agricultural and industrial equipment is helping drive the growth of the market. The global agricultural sector's diesel consumption is notable rise annually, with CNIs playing a crucial role in enhancing fuel efficiency. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), this trend is expected to sustain as countries prioritize modernization in agriculture and industrial processes.
Growing Demand Across Emerging Markets
The emerging markets, especially US, China and India, are experiencing a notable uptick in sales of diesel vehicles and construction projects, resulting in higher need for diesel fuels. Government policies, such as China's "National VI" emission standards, are driving the growth of cleaner fuel solutions. These rules require the use of improved diesel blends with cetane number boosters (CNBs) to decrease emissions and enhance combustion effectiveness. Therefore, there is a growing trend among manufacturers and consumers to use cetane number improvers in order to meet regulations and enhance fuel efficiency.
Similarly, in India, the Ministry of Petroleum and Natural Gas forecasts a 5% yearly growth in diesel fuel usage, boosting the demand for cetane number improvers. This increase is caused by the country's continuing infrastructure growth and urbanization efforts, which require diesel solutions that are both more efficient and environmentally friendly. Due to the importance placed on decreasing emissions and improving fuel standards by both countries, the demand for cetane number improvers is projected to increase significantly, highlighting the area's dedication to cleaner energy and sustainable progress.
Volatility in Crude Oil Prices and High Production Costs
The market faces challenges due to fluctuations in crude oil prices, which impact the overall pricing of diesel fuels and additives like cetane number improvers . According to the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC), crude oil price volatility has created uncertainty in the market, influencing the cost of diesel and, consequently, cetane number improver demand. This issue is compounded by the high cost of raw materials and production technologies needed for cetane number improvers, which often involve complex chemical processes and proprietary formulations.
Additionally, transportation and logistics costs have spiked due to geopolitical tensions, such as the Russia-Ukraine conflict, impacting the supply chain for raw materials essential for producing cetane number improvers. The rising costs associated with maintaining production facilities and acquiring specialized ingredients have created financial constraints for manufacturers, slowing market growth.
Segment Analysis
The global cetane number improvers market is segmented based on type, diesel, distribution channel, application, end-user and region.
Automotive Sector’s Rising Focus on Emission Reduction
The cetane number improvers market continues to be heavily influenced by the automotive industry, with manufacturers prioritizing emission reduction and fuel efficiency improvements. Diesel vehicles, including trucks, buses and heavy-duty machinery, use cetane number improvers to achieve compliance with emission standards set by global regulatory bodies. For instance, the International Council on Clean Transportation (ICCT) is revisely proposed to European Union’s heavy-duty CO2 standards—which sets a 45% reduction target in 2030, 65% in 2035 and 90% in 2040, to achieve such target cetane number improvers plays crucial role, which fueled the market growth in the region.
Furthermore, there is a growing trend of companies in commercial fleets incorporating cetane number improvers to enhance cost efficiency. Fleet operators are increasingly turning to high-performance fuels containing cetane number improvers to achieve better mileage and reduced maintenance costs, boosting the market’s expansion within the automotive sector.
Geographical Penetration
Asia-Pacific’s Leading Role in Market Expansion
Asia-Pacific is poised to lead the global cetane number improvers market due to its expanding automotive and industrial base. Countries such as China, India and Indonesia are making significant investments to enhance the quality of diesel fuel in order to meet new emission standards, which is benefiting cetane number improvers. The Chinese government’s push for cleaner diesel vehicles, supported by initiatives such as the “Blue Sky” action plan, is expected to boost cetane number improver consumption, with the market projected to grow at a significant growth rate in upcoming year.
Additionally, the Indian market is undergoing a transformation, with the government implementing Bharat Stage VI (BS-VI) standards to curb air pollution. The Indian Oil Corporation noted that cetane number improvers are essential for BS-VI diesel blends, causing an increase in local need. The cetane number improvers market is experiencing growth due to the region's strong economic outlook and growing investments in automotive and industrial sectors.
Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF SE, The Lubrizol Corporation, Innospec, Chevron Corporation, Eurenco, Cestoil Chemical Inc., Kutch Chemical Industries LTD, Dorf-Ketal Chemicals India Private Limited and Afton Chemical.
Sustainability Analysis
The cetane number improvers market is aligning with sustainability trends as industries seek eco-friendly fuel solutions. Companies are creating bio-based and biodegradable cetane number improvers that support international emission goals and environmental regulations. The Renewable Energy Directive (RED II) of the EU boosts the consumption of cetane number improvers made from sustainable sources, advancing the adoption of renewable and low-carbon fuels. This shift is supported by technological advancements, such as Neste’s development of renewable CNIs using waste and residue raw materials, reducing the overall carbon footprint of diesel fuels.
According to Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), adopting sustainable cetane number improvers could reduce greenhouse gas emissions by 15% in the transport sector by 2030. The automotive and agricultural sectors are expected to be early adopters, as they aim to balance performance and environmental compliance, promoting sustainable growth within the cetane number improver market.
Russia-Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war has impacted the supply chain for raw materials used in cetane number improver production, particularly affecting European markets. The availability of crucial chemicals has been affected by the conflict, leading to increased energy costs and impacting the pricing dynamics of cetane number improvers. In response, the European Union has implemented measures to bolster local production capabilities and minimize reliance on external suppliers.
According to the European Chemical Industry Council (Cefic), investments in local chemical manufacturing for cetane number improver production are projected to significant increase over the next five years, aiming to stabilize supply and reduce vulnerabilities associated with geopolitical conflicts.
By Type
• 2-Ethylhexyl Nitrate
• Di-Tertiary Butyl Peroxide
• Others
By Diesel
• Diesel
• Bio-Diesel
• Others
By Distribution Channel
• Online Sales
• Direct Sales/B2B Sales
• Retail Stores
By Application
• Direct Market
• After Market
By End-User
• Transportation
• Agriculture
• Power Generation
• Mining
• Construction
• Industrial
• Others
Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In October 2023, The Lubrizol Corporation has announced a new distribution contract with IMCD Group, a leading global distributor of ingredients and specialty chemicals. The collaboration enables more efficient distribution of Lubrizol's innovative solutions, particularly cetane number improvers (CNIs), which are essential for enhancing diesel fuel quality and compliance with environmental regulations.
• In September 2022, Chevron Oronite has successfully completed Phases 1 and 2 of its lubricant additive’s expansion project in Singapore. With this increased capacity, Chevron Oronite is well-positioned to meet the rising demand for advanced diesel fuel formulations, including cetane number improvers, supporting the industry’s shift towards more efficient and environmentally friendly diesel solutions.
• April 2022, Afton Chemical has introduced its latest advancement in diesel fuel detergent technology, Greenclean 3, in North America. Greenclean 3 represents a key development in the cetane number improvers market, as it not only enhances engine efficiency but also supports regulatory compliance by reducing emissions, aligning with the growing demand for cleaner fuel solutions.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global cetane number improvers market segmentation based on type, diesel, distribution channel, application, end-user and region.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the cetane number improvers market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global cetane number improvers market report would provide approximately 78 tables, 75 figures and 205 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Diesel
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Emission Regulations and Fuel Efficiency Standards
4.1.1.2. Growing Demand Across Emerging Markets
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in Crude Oil Prices and High Production Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. By Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
6.2. 2-Ethylhexyl Nitrate*
6.2.1. Introduction
6.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.2.2. Di-Tertiary Butyl Peroxide
6.2.3. Others
7. By Diesel
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Diesel
7.2. Diesel*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Bio-Diesel
7.4. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Online Sales*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Direct Sales/B2B Sales
8.4. Retail Stores
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Direct Market*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. After Market
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Transportation*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Agriculture
10.4. Power Generation
10.5. Mining
10.6. Construction
10.7. Industrial
10.8. Others
11. Sustainability Analysis
11.1. Environmental Analysis
11.2. Economic Analysis
11.3. Governance Analysis
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. US
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.3.9. South America
12.3.10. Introduction
12.3.11. Key Region-Specific Dynamics
12.3.12. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.13. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
12.3.14. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.15. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.16. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.17. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.17.1. Brazil
12.3.17.2. Argentina
12.3.17.3. Rest of South America
12.4. Asia-Pacific
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. China
12.4.8.2. India
12.4.8.3. Japan
12.4.8.4. Australia
12.4.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.5. Middle East and Africa
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diesel
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. BASF SE*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. The Lubrizol Corporation
14.3. Innospec
14.4. Chevron Corporation
14.5. Eurenco
14.6. BASF
14.7. Cestoil Chemical Inc.
14.8. Kutch Chemical Industries LTD
14.9. Dorf-Ketal Chemicals India Private Limited
14.10. Afton Chemical
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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