CXマーケットエコシステムCX Market Ecosystem CXエコシステムとは、お客様が最初から最後までスムーズに移動できるようにし、パーソナライズされた魅力的な体験を提供することを目的とした、さまざまなソリューションやテクノロジーのことです。 プロ... もっと見る
サマリーCXエコシステムとは、お客様が最初から最後までスムーズに移動できるようにし、パーソナライズされた魅力的な体験を提供することを目的とした、さまざまなソリューションやテクノロジーのことです。 プロバイダ側では、これらのソリューションは、ロイヤリティと満足度を高め、収益を最適化し、より良いターゲティングとリテンションを可能にすることを目的としています。COVID-19では、デジタルへの移行が急激に、しかし持続的に行われたため、デジタル化された顧客データの流れが大幅に増加し、このデータの収容、分析、解釈に重点が置かれるようになりました。さらに、顧客はカスタマージャーニーのタッチポイントでパーソナライズされたサービスを求めるようになり、これらのデータを活用することも多くなっています。 CX市場には、シスコやマイクロソフトなどの大手企業に加え、パーソナライゼーションやフィードバックなどの分野でニッチを開拓する中小企業も含まれています。エコシステムに含まれるピュアプレイ企業もありますが、多くの企業がCXの内外を問わず複数の市場セグメントにまたがっています。市場は確立されていますが、製品間の差別化はそれほど進んでいません。 これは市場の性質によるもので、各機能分野間の相互依存性が高く、重複が多いため、明確に定義されたオファリングを作ることが難しいのです。さらに、企業が提供するサービスを充実させたり、より広範なCXソリューションを提供しようとするために、M&Aが盛んに行われています。 ダッシュリサーチのレポートでは、CXエコシステムの6つのセグメント(顧客データ&アナリティクス、パーソナライゼーション&オプティマイゼーション、カスタマーインサイト&フィードバック、コンタクトセンター、カスタマーリレーションシップマネジメント(CRM)、従業員エクスペリエンス(EX))について概説しています。本レポートでは、市場全体の概要を説明するとともに、各セグメントの業界動向についても簡単に説明しています。ダッシュリサーチ社は、CX分野の企業150社のプロフィールを掲載しています。また、その他の業界関係者100社のリストと、各社の主要な事実や数値をエクセルベースでまとめたものも含まれています。 主要な質問事項
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チャート、テーブル、フィギュア
SummaryThe CX ecosystem is a broad web of solutions and technologies aimed at smoothing out a customer’s journey from start to finish and providing a personalized and engaging experience. On the provider side, these solutions aim to increase loyalty and satisfaction, optimize revenue, and allow for better targeting and retention. COVID-19 resulted in an abrupt, but sustained move to digital, causing a large increase in the digital customer data stream and a greater focus on housing, analyzing, and interpreting this data. In addition, customers have grown to accept and even look for increased personalization during their customer journey touchpoints, often leveraging this data. The CX market itself encompasses large players, such as Cisco and Microsoft, as well as smaller companies carving out a niche in areas like personalization or feedback. There are pure play companies included in the ecosystem, but many companies span multiple market segments both within and outside of CX. While the market is well established, there is not a great deal of differentiation among offerings. This dynamic could be a result of the nature of the market itself, with many interdependencies among the functional areas and lots of overlap, making it difficult to create a well-defined offering. Additionally, there has been a great deal of merger and acquisition activity, as companies attempt to deepen offerings or provide a broader CX solution base. This Dash Research report outlines six segments in the CX ecosystem: customer data & analytics, personalization & optimization, customer insights & feedback, contact center, customer relationship management (CRM), and employee experience (EX). The report provides an overview of the market in general and includes a brief discussion of industry trends in each segment. Dash Research has included profiles on 150 companies in the CX space. There is an additional list of 100 other industry participants included in the report, as well as an Excel-based summary of key facts and figures for the companies. Key Questions Addressed:
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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