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メキシコのアボカド市場概観、2029年

メキシコのアボカド市場概観、2029年


Mexico Avocado Market Overview, 2029

アボカドはメキシコの長い伝統の一部であり、その歴史は数千年前のアステカ族やマヤ族にまで遡る。アボカドは、その優れた健康効果から、先住民がその貴重な資質を認めて、多くの伝統的な調合に使用してきた。ア... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

アボカドはメキシコの長い伝統の一部であり、その歴史は数千年前のアステカ族やマヤ族にまで遡る。アボカドは、その優れた健康効果から、先住民がその貴重な資質を認めて、多くの伝統的な調合に使用してきた。アボカドを栽培し味わうこの伝統は植民地時代にも引き継がれ、メキシコ料理においてアボカドは重要な位置を占めるようになった。19世紀後半から20世紀初頭にかけて、世界貿易の増加に伴い、メキシコはアボカドの主要生産国として登録され始め、メキシコが生産と輸出で世界をリードする現在のシナリオの基礎を作ることにつながった。メキシコのアボカド産業は非常に構造化されたものであり、明確な組織は世界市場におけるこの主導的地位のシェアを利用している。アボカドの主な生産地は、生育条件が理想的なミチョアカン州である。この産業は多面的で、小規模農家からアグリビジネスの大手まで様々であり、この国の高生産量を構成している。膨大な量のアボカドを加工する工場は、品質管理と包装の効果的・効率的なため、理想的な場所に全国に配置されている。輸出ロジスティクスは、冷蔵倉庫や輸送のための強固なインフラによって確立されており、国際輸送中の果実の鮮度と品質の維持に役立っている。メキシコ政府は、政策から持続可能性、経済発展に至るまで、アボカド産業の創出において最前線に立ってきた。重要な政策のひとつは、国立林業・農業・畜産研究所を通じた持続可能な農業実践の奨励であり、環境への影響に関する研究と助言を提供している。政府は、森林伐採の影響を軽減するための規制を設け、農業に関する主要な環境問題に対処するため、最適なレベルでの水の使用を規制している。レインフォレスト・アライアンスやフェアトレード認証など、国際的な持続可能性の基準を満たす認証プログラムの開発に関しては、多くの成功例がある。このセクターを形成している重要な出来事は、USMCAのような最近の貿易協定の拡大であり、これによりメキシコは輸出と市場へのアクセスが強化された。持続可能な農業に関する業界主導の会議やワークショップは、必要なオープンな対話と革新の舞台を整え、環境に配慮したアボカド農業の前進と確立の鍵となった。アボカド農業はメキシコ経済において重要な役割を果たしており、国民所得と雇用の大きな割合を占めている。

Bonafide Research社の調査レポート「メキシコのアボカド市場概要、2029年」によると、メキシコのアボカド市場は2024年から29年までに1億米ドル以上に拡大すると予測されている。アボカドに関する輸出収入は、メキシコの貿易収支において決定的な役割を果たしており、これは同国の主食としてだけでなく、重要な経済資源としてのアボカドの重要性を如実に示している。アボカドは、栽培から加工、物流、販売に至るまで、数百万人規模の雇用機会を提供している。メキシコでは、アボカドは消費される果物のひとつである以上に、国民の台所を貫く文化的象徴である。消費者がアボカドの栄養価に最も魅了されるのは、健康とウェルビーイングへの関心の高まりによる誇張された需要だ。ワカモレのような伝統的なレシピから、革新的で現代的なコンセプトまで、アボカドには活躍の場がある。このような継続的な人気と多用途性により、アボカドはメキシコの家庭における基本的な食材のひとつとなり、継続的な需要をもたらしている。アボカドの生産と輸出活動に対する環境の持続可能性と安全保障上の課題は、メキシコのアボカド部門が直面する大きな課題である。長期的な成功には、森林破壊と水管理の課題に取り組む必要がある。アボカド産地における安全保障上の懸念は、アボカド産業にとって脅威である。一方、課題は新たな市場を開拓し、持続可能な生産に注力する好機でもある。成長と拡大の未来は、革新的なアボカド製品と、現在の障害を克服するのに役立つ農業の新技術の推進にある。

メキシコのアボカド市場は十分に確立され、非常に多様化しており、国内消費用、輸出用ともに多くの品種を生産してきた長い歴史がある。メキシコは世界最大のアボカド生産・輸出国で、ハス種が市場を独占している。クリーミーなテクスチャーとナッツのような豊かな風味で知られるハス種のアボカドは、キッチンでの用途が非常に広い。グアカモーレ、タコス、トルタなど、伝統的なメキシコ料理の多くに使われている。ミチョアカン州は、ハス・アボカドの主要産地です。この地域の理想的な気候と土壌特性により、これらの果実は完璧に育つ。その安定した供給と食味の良さにより、メキシコの家庭の主食となり、また優先輸出品となっている。メキシコでは、ハスと並んで他のアボカド品種も栽培・消費され、豊かなアボカド文化の確立に貢献している。クリオロ種はメキシコ原産のアボカドで、種が大きく、皮は薄く滑らかで、成熟しても緑色のままです。マイルドでクリーミーな味わいと、やや繊維質のある食感が特徴です。そのため、郷土料理や、チレ・レニョスやエンチラーダなどの伝統料理に最適である。ベーコン・アボカドは、皮が滑らかで薄く、マイルドでクリーミーな味わい。旬は晩秋から早春にかけてで、主にサラダやサンドイッチに使われる。フエルテ・アボカドは、滑らかで薄い皮、洋ナシのような形、マイルドで非常にクリーミーな風味、やや繊維質な食感、晩秋から早春にかけての旬が特徴で、このようなユニークな特徴を好む消費者の間で、今でも根強い人気がある。メキシコで栽培・消費されている他の種類には、ピンカートン、ズタノ、リードなどがあり、いずれもいくつかの特別な特徴を持っている。ピンカートン・アボカドの特徴としては、より細長く、濃厚でナッツのような風味がある。ズタノ種のアボカドは、鮮やかな緑色で光沢のある皮、非常に淡白な味わい、やや繊維質の食感が特徴だ。リード・アボカドはもっと大きく、皮は滑らかで厚く、熟しても緑色のままである。メキシコのアボカド市場では、アボカドはメキシコの主食の一部として多くの料理に使われているため、伝統が大きな役割を果たしている。ワカモレのような古典的なアボカド・ディップ、アボカドとチキン・スープで作るクリーミーなアボカド・スープ、半分に切ったアボカドにエビ、カニ、ツナを混ぜたサラダを詰めた詰め物、アボカドとオレンジのサラダ、スライスしたアボカドとオレンジ・セグメントで作る爽やかなサラダ・コース、デザートにはアボカド、牛乳、生クリーム、砂糖で作るアボカド・アイスクリームなどがある。

世界最大の生産・消費国として位置づけられるメキシコのアボカド市場におけるエンドユーザーの状況は多様で、食品・飲料、小売、化粧品・パーソナルケアなどの市場収益を支えている。グアカモーレはメキシコ料理でよく消費され、タコスやトルタに何度も登場するほか、屋台料理から高級レストランまで、どのレストランでもアボカドをメニューに多用している。例えば、メキシコ・シティのラ・ビキナでは、アボカドにエビやチキンを詰めたものから、アボカドのグリル料理まで、アボカドを使ったメニューを豊富に取り揃えている。小売流通の広がりはかなり広く、アボカドはスーパーマーケット、地方市場、コンビニエンスストア内のほとんどすべてのプレゼンテーションに存在する。例えば、ソリアナやチデドラウイでは、消費者の需要を満たすため、熟成状態の異なる数種類のアボカドを用意している。アボカドの利用は化粧品やパーソナルケア産業にも広がり、フェイスマスクやヘアケアに利用されている。Natura Mexicana社やXochicalli社を含むメキシコの企業は、アボカドの天然保湿成分を利用したスキンケアラインを提供している。アボカドは、奇妙な方法で使用されるこれらの他のリストに登場する。ザ・グリーン・コーナーなどの健康食品店では、アボカドをベースにしたサプリメントやプロテイン・パウダーまで販売されている。ハートベスト・フーズの植物ベースの食事サービスでは、アボカドをメニューに取り入れている。料理用のアボカドオイルや、主に健康食品用のアボカド製品など、革新的な製品の需要が高まっている。メキシコもまた、アボカドに関連したさまざまな介入を主催しており、特に主要な生産者と消費者のひとつである。その一例が、ミチョアカン州のアボカド・パックで、アボカドの革新的な熟成・包装技術に焦点を当てたプログラムである。この国のアボカド産業は、自家栽培の面でも発展している。アパツィンガンのように、多くの企業が節水灌漑を採用している。アボカド発祥の地であるメキシコは、ラ・ミチョアカーナのアボカド・アイスクリームやアボカド・リーフ・ティーなど、製品のイノベーションで今もリードしている。市場の成熟は、利便性などの要求が高まる都市部への対応として、例えばWholly Guacamoleのような調理済みワカモレのような付加価値を高める製品につながっている。

メキシコは世界最大のアボカド生産・輸出国であるため、アボカド市場は生鮮品と加工品に分かれて活発である。生鮮アボカドはメキシコのアボカド産業の中核であり続け、一般的にミチョアカン州が支配的である。クリーミーで濃厚な風味が特徴のメキシコ産アボカドは、ワカモレ、タコス、サルサなど、メキシコの郷土料理で重要な役割を果たしている。また、アボカドはアメリカ向けの重要な輸出品のひとつでもある。スーパーボウルのようなイベントは需要をピークに押し上げるため、メキシコの農家にとっては大きな収入となる。生鮮アボカドの輸出とは別に、メキシコではアボカド加工品も成長している。付加価値製品には、ワカモレ、アボカドオイル、冷凍アボカドスライスなどがあり、国内外市場をターゲットとしている。この点で、Avomex社のような企業は、代表的な前菜として国際市場に広まっていることを利用して、いくつかのプレゼンテーションでワカモレを加工し輸出している。La Huerta社のような企業が調製するアボカドオイルは、その健康的な特性と、料理や化粧品における多様な用途により、大きな市場を持つ。冷凍アボカド製品を販売するミッション・プロデュースのような企業は、アボカドを便利で賞味期限が長いものにしているため、すぐに食べられる食事やスムージーの用途に利用できる。さらに、メキシコのアボカド市場に品質と年間生産量を提供する、適切な気候と開発された集約的農業技術に支えられている。世界的な健康志向の高まりとメキシコ料理の人気により、アボカドの需要が増加している。加工と包装の技術革新により、多様化する消費者ニーズに応えることができるようになり、より加工されたアボカド製品が魅力的になっている。

メキシコにおけるアボカドの流通は、オンラインまたはオフラインのチャネルを持つ非常に複雑なプロセスである。メキシコにおけるアボカドの最大の販売は、伝統的な市場、ティアンギ、露天商を通じたオフライン・チャネルで行われている。これらのチャネルのほとんどは、オンライン・プラットフォームへのアクセスが低い地方で一般的である。スーパーマーケットや食料品店は、大都市では重要なオフライン流通チャネルであり、ウォルマートやソリアナのような大手小売チェーンがアボカド製品の豊富な品揃えを提供している。メキシコでは、オンライン・ショッピングによる利便性を好む、特にテクノロジーに精通した若い消費者の間で、オンライン流通チャネルの人気が高まっている。アマゾン・メキシコ、メルカド・リブレ、ウォルマートのオンライン・プラットフォームなどのeコマース・プラットフォームがあり、新鮮なアボカドからワカモレ、アボカドオイルまで、幅広いアボカド製品を提供している。オンライン流通チャネルは、消費者がインターネットに確実にアクセスでき、オンラインで買い物をする傾向がある都市部ではかなり人気がある。これに加えて、オンライン・プラットフォームは消費者に宅配という利便性を与え、これはメキシコの混雑した都市では大きなインセンティブとなっている。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アボカド市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハス
- リード
- フエルテ
- その他

エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 小売
- 化粧品・パーソナルケア
- その他

形態別
- フレッシュ
- 加工品

流通別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、アボカド産業に関連する業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。
キーワード
アボカド, ハス, リード, フエルテ, 食品&飲料, 小売, 化粧品&パーソナルケア, 生鮮, 加工, オンライン, オフライン

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.メキシコのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.メキシコのアボカド市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測, タイプ別
6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.市場規模・予測:形態別
6.5.市場規模・予測:流通別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.メキシコのアボカド市場セグメント
7.1.メキシコのアボカド市場:タイプ別
7.1.1.メキシコのアボカド市場規模:ハス別、2018年~2029年
7.1.2.メキシコアボカド市場規模:リード種別、2018年~2029年
7.1.3.メキシコアボカド市場規模:フエルテ別、2018年~2029年
7.1.4.メキシコアボカド市場規模:その他別、2018年~2029年
7.2.メキシコのアボカド市場:エンドユーザー別
7.2.1.メキシコのアボカド市場規模:食品・飲料別、2018年~2029年
7.2.2.メキシコのアボカド市場規模:小売業別、2018年~2029年
7.2.3.メキシコアボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア別、2018年~2029年
7.2.4.メキシコのアボカド市場規模:その他、2018-2029年
7.3.メキシコのアボカド市場規模:形態別
7.3.1.メキシコのアボカド市場規模:生鮮食品別、2018年~2029年
7.3.2.メキシコのアボカド市場規模:加工品別、2018年~2029年
7.4.メキシコのアボカド市場規模:流通別
7.4.1.メキシコのアボカド市場規模:オンライン別、2018年~2029年
7.4.2.メキシコのアボカド市場規模:オフライン別、2018年~2029年
7.5.メキシコのアボカド市場:地域別
7.5.1.メキシコアボカド市場規模:北部別、2018年〜2029年
7.5.2.メキシコアボカド市場規模:東部別、2018年~2029年
7.5.3.メキシコアボカド市場規模:西部地域別、2018年~2029年
7.5.4.メキシコアボカド市場規模:南部別、2018年~2029年
8.メキシコアボカド市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年~2029年
8.2.エンドユーザー別、2024~2029年
8.3.形態別、2024~2029年
8.4.流通別、2024~2029年
8.5.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:メキシコのアボカド市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年F)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(エンドユーザー別
図4:市場魅力度指数(形態別
図5:市場魅力度指数:流通別
図6: 市場魅力度指数, 地域別
図7:メキシコアボカド市場のポーターの5つの力

表一覧

表1:アボカド市場の影響要因(2023年
表2:メキシコのアボカド市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:メキシコのアボカド市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:メキシコのアボカド市場規模・予測:形態別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表5:メキシコのアボカド市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表6:メキシコのアボカド市場規模・予測:地域別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表7:メキシコのアボカド市場規模:ハス(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表8:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表9:メキシコのアボカド市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年)(その他:百万米ドル
表11:メキシコのアボカドの食品・飲料市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:メキシコのアボカドの小売市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表13:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年):化粧品・パーソナルケア(百万米ドル
表14:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年):その他(百万米ドル
表15:メキシコのアボカド市場規模:生鮮(2018~2029年)(百万米ドル
表16:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表17:メキシコのアボカドのオンライン市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表18:メキシコのアボカド市場規模(2018~2029年):オフライン(百万米ドル
表19:メキシコ アボカドの北の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表20:メキシコアボカドの東部市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表21:メキシコアボカドの西の市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表22:メキシコアボカドの南部市場規模(2018~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

Avocados are part of a long Mexican heritage dating all the way back thousands of years to the Aztecs and Maya, who highly valued the fruit for both its flavor and rich nutritious content. Due to great health potential, avocados were used by indigenous people in many traditional concoctions, which recognized their valuable qualities. This tradition of growing and relishing avocados was carried through into colonial times, when the fruit gained importance in Mexican cuisine. In the late 19th and early 20th centuries, with the increasing world trade, Mexico started to register itself as a main producer of avocados, which led to cooking the groundwork of the present scenario where Mexico leads the world in the production and export. The avocado industry in Mexico is a very structured one, and the clear organization avails the share of this leading position in the world markets. The key areas of production registered by the avocados come from the high-profile state of Michoacán, where the growth conditions are ideal. The industry is multifaceted and varies from small-scale farmers to agribusiness major players, making the composition of the high output in the nation. The factories for processing the huge amounts of avocados are ideally located across the country for effectiveness and efficiency in quality control and packaging. Export logistics are well established with solid infrastructure for cold storage and transportation, thus helping to maintain the freshness and quality of fruit during international transport. The Mexican government has been in the forefront in the creation of the avocado industry, from policies to sustainability and economic development. One of the significant policies is encouragements for sustainable agricultural practices through the National Institute of Forestry, Agriculture, and Livestock Research, which provides for the research and advisement on the environmental impacts. The government has put in place regulations to help reduce the effects of deforestation and regulate the use of water at an optimal level to address the major environmental concerns about the industry. Where a significant number of successes lie with regard to the development of certification programs that meet the international standards of sustainability Rainforest Alliance, Fair Trade certifications the associations of producers with those schemes are crucial to enable a wider access to international markets. Key events that have shaped the sector are the recent expansions of trade agreements, like the USMCA, which have put Mexico into a position with enhanced export and access to markets. The industry-initiated conferences and workshops on sustainable agriculture have set the stage for the necessary open dialogue and innovation that has been key in advancing and establishing environmentally responsible avocado farming. Avocado farming plays a crucial role in the Mexican economy, accruing a large proportion of national income and employment.

According to the research report "Mexico Avocado Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Mexico Avocado Market is anticipated to add to more than USD 1000 Million by 2024–29.The economic benefits consist of revenues in communities, mainly in the rural areas where the avocado activity is one of the most important among the carried-out activities by the population. The export revenues concerning the avocados are playing a determinant role in Mexico's trade balance, which really shows the fruit's importance, not only as a staple food in that country but also as an important economic resource. It has provided employment opportunities running into millions from cultivation to processing, logistics, and marketing. In Mexico, avocados represent something more than one of the consumed fruits; they are a cultural emblem that penetrates the fabric of the national kitchen. It's exaggerated demand due to a growing focus on health and wellbeing, as consumers are most enticed by the nutritional values of avocados. From traditional recipes like guacamole to innovative, contemporary concepts, there is room for an avocado. Such continuous popularity and versatility for this fruit have made it one of the basic ingredients in any Mexican home, thereby rendering continuous demand. Environmental sustainability and security challenges to avocado production and exportation activities are major challenges facing the Mexican avocado sector. Long-term success requires addressing deforestation and water management challenges. Security concerns in avocado producing regions are a threat to the industry. On the other hand, challenges present an opportunity to explore new markets and focus on sustainable production. The future for growth and expansion lies in innovative avocado products and in driving new technologies in farming that will help overcome current obstacles.

The avocado market in Mexico is well established, very diversified, and has a long history of a large number of varieties both for domestic consumption and export. Mexico is the largest producer and exporter of avocados in the world, with the Hass variety dominating the market. Known for their creamy texture and rich, nutty flavor, Hass avocados are incredibly versatile in the kitchen. They find application in many traditional Mexican dishes, such as guacamole, tacos, and tortas. The state of Michoacán is the primary growing region for Hass avocados. These fruits grow-up in complete perfection due to the ideal climate and soil characteristics of this region. Their consistent supply and quality in eating have made them a staple in Mexican households, as well as a priority export commodity. Other avocado varieties are grown and consumed in Mexico alongside Hass to help establish the rich avocado culture. Criollo avocados are native to this country and have a big seed with thin, smooth skin that remains green upon maturity. They have mild, creamy flavor and a slightly fibrous texture. This makes them ideal for regional cuisines and other traditional dishes like chiles rellenos and enchiladas. Bacon avocados bear smooth, thin skin and have a mild, creamy flavor. They are usually in season from late fall to early spring and used primarily in salads and sandwiches. Fuerte Avocados—once a dominant commercial variety—are typified by their smooth, thin skin, pear-like shape, mild and very creamy flavor, slightly fibrous texture, and late fall to early spring season; they still maintain a strong following among consumers who appreciate such unique characteristics. Other types grown and consumed in Mexico include Pinkerton, Zutano, and Reed; all of these have some special characteristics. Some features of the Pinkerton avocado include being more elongated, with a rich, nutty flavor. Zutano avocados shine with their bright green, shiny skin, very light flavor, and slightly fibrous texture. The Reed avocado is much bigger, with smoother and thicker skin that remains green in color when ripe. Traditions play an enormous role in the Mexican avocado market because avocados are part of the staple Mexican diet in many dishes. Classic avocado dips like guacamole, avocado soup a creamy soup made with avocados and chicken broth, stuffed avocados avocado halves filled with a mixture of shrimp, crab, or tuna salad, avocado and orange salad a refreshing salad course made with sliced avocados and orange segments, and for dessert, avocado ice cream made with avocados, milk, cream, and sugar.

The landscape of the end-user in the Mexican avocado market, which is positioned as the largest producer and consumer globally, is diverse and well established, supporting market revenues from food and beverages, retail, cosmetics and personal care, among others. Guacamole is consumed very much within Mexican cuisine, appearing repeatedly from tacos, tortas, and, in every restaurant, from street food to the classy ones, heavy use of avocados incorporated in the menu network. For example, in Mexico City, La Bikina offers a wide selection of avocado-based plates, from stuffed avocados with shrimp or chicken to avocado on the grill. The retail distribution spread is quite wide, and avocado is present in almost all presentations within supermarkets, local markets, and convenience stores. For example, Soriana and Chdedraui have several types of avocados with different ripening conditions to fulfill the demand of consumers. The use of avocados has extended to the cosmetics and personal care industry, with the fruit being used in face masks and for hair care. Mexican companies, including Natura Mexicana and Xochicalli, offer entire avocado-based skincare lines to take advantage of the fruit's natural moisturizing properties. Avocados appear on the list of these others used in the weirdest ways. Health food stores such as The Green Corner contain supplements or even protein powders that are avocado-based. Plant-based meal service under Heartbest Foods incorporates avocados in their menus. Innovative products, such as avocado oil for cooking, and avocado products, mostly for health foods, have registered a rise in demand. Mexico also offers, specifically, one of the main producers and consumers, hosting an array of interventions related to avocados. An example is the Avocado Pack in Michoacán, a program focusing on innovative ripening and packaging technologies for avocados. The industry in this country has also developed in terms of home farming. A great deal of companies, like Apatzingán, has adopted water-saving irrigation. Being the birthplace of avocados, Mexico is still leading with product innovations, such as avocado-based ice cream from La Michoacana and avocado leaf tea. Maturity of the market has led to products that add value, such as pre-prepared guacamole, for example, Wholly Guacamole, as a response to the urban areas with increased demands, including those on convenience.

Mexico is the largest producer and exporter of avocados in the world, and therefore, it is an active avocado market split into fresh and processed segments. Fresh avocados remain at the core of the avocado industry in Mexico, generally dominated by Michoacán. Characterized by a creamy, rich flavor, the Mexican avocado plays a role in indigenous cuisine in such dishes as guacamole, tacos, and salsas. Avocados are also among those critical exports from this country destined for the U.S. Events like the Super Bowl push demand to a peak and, therefore, large revenues for Mexican farmers. Apart from fresh avocado exports, Mexico also hosts a growing processed avocado segment. Value-added products include guacamole, avocado oil, and frozen avocado slices, targeted at the domestic and foreign markets. In this regard, companies such as Avomex process and export guacamole in several presentations, taking advantage of its diffusion on the international market as a typical appetizer. Avocado oil, prepared by companies like La Huerta, has a large market due to its health properties and multiple uses in cooking and cosmetics. Companies like Mission Produce, which sells frozen avocado products, make avocados convenient and long-shelf-life, hence available for ready-to-eat meal and smoothie applications. In addition, it is supported by an appropriate climate, as well as developed intensive technologies of agriculture that provide quality and annual production volumes for the avocado market in Mexico. The growth in global trends on health, as well as the popularity of Mexican cuisine, has increased the demand for avocados. Processing and packaging innovations make more processed avocado products appealing, as they are able to answer diversified consumer needs.

Avocado distribution in Mexico is quite a complex process with channels either online or offline. The biggest sale of avocados in Mexico occurs through the offline channel, through traditional markets, tianguis, and street vendors. Most of these channels are common in rural areas where access to online platforms is low. Supermarkets and grocery stores are an important offline distribution channel in large cities, with large retail chains like Walmart and Soriana offering an extensive selection of avocado products. Online distribution channels are gaining increasing popularity in Mexico, especially among the young and more tech-savvy consumer who prefers convenience through online shopping. There are e-commerce platforms, such as Amazon Mexico, Mercado Libre, and Walmart's online platform, which offer a wide array of avocado products from fresh avocados to guacamole and avocado oil. Online distribution channels are quite popular in urban areas where consumers have reliable access to the internet and tend to shop online. Besides this, online platforms gave consumers the convenience of home delivery, which is a big incentive in Mexico's congested cities.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Avocado market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Hass
• Reed
• Fuerte
• Others

By End User
• Food & Beverages
• Retail
• Cosmetics & Personal Care
• Others

By Form
• Fresh
• Processed

By Distribution
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Avocado industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
Keywords:
Avocado, Hass, Reed, Fuerte, Food & Beverages, Retail, Cosmetics & Personal Care, Fresh, Processed, Online, Offline



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Mexico Avocado Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type
6.3. Market Size and Forecast, By End user
6.4. Market Size and Forecast, By Form
6.5. Market Size and Forecast, By Distribution
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. Mexico Avocado Market Segmentations
7.1. Mexico Avocado Market, By Type
7.1.1. Mexico Avocado Market Size, By Hass, 2018-2029
7.1.2. Mexico Avocado Market Size, By Reed, 2018-2029
7.1.3. Mexico Avocado Market Size, By Fuerte, 2018-2029
7.1.4. Mexico Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Mexico Avocado Market, By End user
7.2.1. Mexico Avocado Market Size, By Food & Beverages, 2018-2029
7.2.2. Mexico Avocado Market Size, By Retail, 2018-2029
7.2.3. Mexico Avocado Market Size, By Cosmetics & Personal care, 2018-2029
7.2.4. Mexico Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. Mexico Avocado Market, By Form
7.3.1. Mexico Avocado Market Size, By Fresh, 2018-2029
7.3.2. Mexico Avocado Market Size, By Processed, 2018-2029
7.4. Mexico Avocado Market, By Distribution
7.4.1. Mexico Avocado Market Size, By Online, 2018-2029
7.4.2. Mexico Avocado Market Size, By Offline, 2018-2029
7.5. Mexico Avocado Market, By Region
7.5.1. Mexico Avocado Market Size, By North, 2018-2029
7.5.2. Mexico Avocado Market Size, By East, 2018-2029
7.5.3. Mexico Avocado Market Size, By West, 2018-2029
7.5.4. Mexico Avocado Market Size, By South, 2018-2029
8. Mexico Avocado Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By End user, 2024 to 2029
8.3. By Form, 2024 to 2029
8.4. By Distribution, 2024 to 2029
8.5. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Mexico Avocado Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By End user
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of Mexico Avocado Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Avocado Market, 2023
Table 2: Mexico Avocado Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Mexico Avocado Market Size and Forecast, By End user (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Mexico Avocado Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Mexico Avocado Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: Mexico Avocado Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 7: Mexico Avocado Market Size of Hass (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Mexico Avocado Market Size of Reed (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Mexico Avocado Market Size of Fuerte (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Mexico Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Mexico Avocado Market Size of Food & Beverages (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Mexico Avocado Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Mexico Avocado Market Size of Cosmetics & Personal care (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Mexico Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Mexico Avocado Market Size of Fresh (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: Mexico Avocado Market Size of Processed (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: Mexico Avocado Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: Mexico Avocado Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: Mexico Avocado Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: Mexico Avocado Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 21: Mexico Avocado Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 22: Mexico Avocado Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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