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アルゼンチン・アボカド市場概観、2029年

アルゼンチン・アボカド市場概観、2029年


Argentina Avocado Market Overview, 2029

アルゼンチンのアボカドの木が空に向かって伸びるように、その果実もまた、伝統と現代的なセンスが融合した収穫を反映して、世界的な人気で新たな高みに登っている。アルゼンチンのアボカド市場は上昇傾向にあり... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

アルゼンチンのアボカドの木が空に向かって伸びるように、その果実もまた、伝統と現代的なセンスが融合した収穫を反映して、世界的な人気で新たな高みに登っている。アルゼンチンのアボカド市場は上昇傾向にあり、その生産はトゥクマン、サルタ、フフイ、カタマルカといった北西部で盛んに行われている。これらの地域では、アボカド、特に人気のあるハス種の栽培に必要な高温と十分な降雨という気候条件が整っている。そのため、栽培面積は増加し、品質と収量も向上しており、国内市場と国際市場の両方で潜在的な需要を掘り起こすことを視野に入れている。アルゼンチン国内でのアボカドの消費は、健康的な脂肪、繊維質、数種類のビタミン、抗酸化物質を豊富に含むアボカドに関連する様々な健康上の利点について、アルゼンチン人の意識が高まっていることから、大きく伸びている。アボカドは、特に国際的な食のトレンドが大きな影響力を持つ都市部において、アルゼンチン人の食生活の一部となっている。アルゼンチンにおけるアボカドの一人当たり消費量は、メキシコや米国に比べればまだ少ないが、健康志向の高まりや植物性食品への関心の変化により、需要は急速に伸びている。アルゼンチンはアボカドの輸出市場を構築し、国際市場へのアボカド供給の勢いを急速に強めている。ヨーロッパ諸国はアルゼンチン産アボカドの主要輸出先市場であり、特にスペイン、オランダ、フランスが多い。このことは、南半球産の戦略的優位に働く。したがって、アルゼンチンは北半球市場のオフシーズンにアボカドを供給することができる。アルゼンチンのアボカド市場は、気候変動の影響を受けやすく、収量や品質に悪影響を及ぼす可能性があるなどの課題に直面している。その上、アルゼンチンはアボカドの生産と品質を国際基準に達するよう努力し、ポストハーベスト技術を強化し、特に輸出アボカドの日持ちと品質を維持するためにコールドチェーン管理を導入している。農業インフラ、特に農産物の輸送と貯蔵は大幅に改善されたが、他の側面と比較すると、効果的な市場パフォーマンスを発揮するにはまだ比較的未発達である。また、チリやペルーなど、世界市場でより確実な地位を占めている地域の他の主要国とのアボカド生産においても、厳しい競争が見られる。アボカド市場は、品質や用途によって規模が細分化されており、生鮮品が市場で最も優勢である。それでもアボカド加工品のワカモレ、アボカドオイル、すぐに食べられるスナックは増加傾向にあり、利便性と健康を求める世界的な消費者動向と非常に一致している。有機・非遺伝子組み換え製品への関心もまた、観察される傾向のひとつであり、アボカドの有機栽培は最近増加している。有機アボカドのニッチ市場は小さいが、プレミアム価格がついている。

Bonafide Research社の調査レポート「アルゼンチンのアボカド市場概要、2029年」によると、アルゼンチンのアボカド市場は2024年から29年までに6500万米ドル以上になると予測されている。世界的な価格の変動や需給の変動は、輸出の収益性を左右する。アルゼンチンのこうした市場へのアクセスは、輸入国によって課された貿易政策や関税によって妨げられる可能性がある。そのためには、国際的なバイヤーとの戦略的関係を築き、世界貿易協議に積極的に参加し、アボカドの品質と持続可能性において競争力を維持する必要がある。ヨーロッパはアルゼンチン産アボカドにとって重要な輸出市場であるが、他の市場、特にアジア市場によって補完される可能性がある。健康的な食生活への消費者の嗜好の変化により、中国や日本などの国々でアボカド需要が伸びている。これらの市場を開拓するためには、一定の植物検疫基準や品質基準を満たす必要があり、またこれらの地域でのアボカドのプロモーション活動にも投資すべきである。このような輸出市場の多様化は、アルゼンチンにとって補完的な収入源となり、従来から取引している市場への依存度を下げることになる。アルゼンチンは、国境を接する国々、具体的にはチリやペルーとの厳しい競争に直面している。チリやペルーは、アボカド産業が完全に発達しており、輸出ネットワークも確立されている。これらの国々は、農業インフラがより発達しており、生産量も多く、主要市場でのブランド認知度も高い。アルゼンチンの生産者は、品質、持続可能性、アルゼンチン特有のテロワールで栽培されたアボカド特有の特徴により、おそらくブランド化を通じて製品を差別化しなければならないだろう。とはいえ、アルゼンチンのアボカド市場には計り知れない成長機会が存在する。耕作地を増やし、農法を改善することも可能である。オイルや加工食品に付加価値をつけることで、アボカドの価値をさらに高め、国内および輸出の新たな市場セグメントに貢献することができるだろう。世界的に持続可能性に対する意識が高まる中、持続可能な農法を採用するアルゼンチンの生産者は、意識の高い要求の高い市場に供給するため、より有利な立場に立つことができるだろう。

アルゼンチンのアボカド市場は、ハス、リード、フエルテ、その他あまり知られていない品種など、アボカドの種類が非常に多様化している。ハス・アボカドは、その豊富なクリーム分と油分の割合の高さにより、保存期間が長いため、国内・輸出ともにこの市場をリードしている。これらの品質により、ハスは消費者や海外のバイヤーにとってナンバーワンとなりました。ハス・タイプはまた魅力的で、厚く小石のような果皮が特徴で、果実が熟すにつれて色が濃くなり、熟したことを視覚的にはっきりと示す。しかし、あまり一般的でないリード種は、大きく丸い形と、熟しても色が変わらない滑らかな緑色の果皮が特徴で、対照的なタイプである。このタイプのアボカドは味がマイルドで、主に地元で、特にハスが不足する夏に消費される。洋ナシのような形をしたフエルテ種のアボカドは、皮が滑らかで薄いため、油分が少なくあっさりとした味わいとなり、濃厚でないアボカドを好む消費者に好まれる。フエルテ種は、ハス種に押され気味で、ここ数年徐々に人気を失っていた。アルゼンチンで栽培されているアボカドの他の品種には、ベーコン、ズタノ、クリオロなどがある。これらは主に国内で消費されるか、商業的に重要なアボカド品種に抵抗性や収量などの特定の形質を導入するための育種親としてプログラムに使用される。

アルゼンチンのアボカド市場はかなり多様化しており、食品・飲料、小売、化粧品、パーソナルケア分野の消費者以外にも多くのエンドユーザー層に供給されている。アルゼンチンにおけるアボカドの最大消費者は食品・飲料部門である。これは主に、伝統的な料理や現代的な料理におけるアボカドの人気によるものである。最も人気のある用途には、サラダ、サンドイッチ、ワカモレなどがあり、アボカドを健康やグルメに関する食生活の一部にすることへの関心が高まっている。この分野における需要の増加は、植物性で栄養価の高い食品に対する社会経済的な関心によって強調されており、世界的な健康観に合致している。例えば、アボカドは、アルゼンチンのスーパーマーケットや食料品小売店で、生鮮食品として、またワカモレやアボカド・スプレッドのような加工食品として販売されている農産物の重要な一部である。消費者の需要の高まりを受けて、小売業者はアボカドの知名度を高めており、小売業者が最もよく宣伝しているのは、健康上の利点とアボカドの多用途性である。アルゼンチンにおける電子商取引の急成長も、より多くの人々にアボカドを届けることで、アボカド小売市場を支える一助となっている。アルゼンチンの化粧品・パーソナルケア部門は、アボカド、特にアボカドオイルが保湿とアンチエイジング効果を促進する可能性を意識し始めている。栄養豊富で自然な美容製品を求める世界のトレンドに見られるように、アボカドをベースにした成分が、スキンケア製品、ヘアトリートメント、ナチュラルメイクに使われることが増えている。アルゼンチンのアボカド市場を支えているのは、外食産業や輸出市場など、小売以外のエンドユーザー層である。レストランやカフェでは、健康志向の人々を惹きつけるため、アボカドを様々な料理に使用している。

アルゼンチンではアボカド市場が急成長しており、果物は生鮮品や加工品で地元での需要を伸ばしている。最も関連性が高いのは生鮮アボカド分野で、主に果実の健康効果に関する消費者意識の高まりと、料理への多様な応用によって推進されている。何年にもわたり、アルゼンチンの消費者層は、サラダ、サンドイッチ、そして今人気のワカモレなど、新鮮なアボカドを家庭やレストランに取り入れてきた。生鮮市場を満足させるため、アボカドは主にトゥクマン、サルタ、フフイなどの州で国内生産されている。また、年間を通じて増加するアボカド需要を満たすため、特にオフシーズンには輸入も行われている。一般的に、生鮮アボカドの消費は、健康的な食品消費と伝統的・現代的な食生活にアボカドを取り入れることにより、国内で促進されている。生鮮アボカドよりはるかに小さいカテゴリーであるため、アルゼンチンにおけるアボカド加工品カテゴリーは、このような理由からますます成長している。加工品には、ワカモレ、アボカド・オイル、冷凍スライスなどがあるが、これらに限定されるものではない。アボカド加工品は長期保存が可能なため、購入や使用に便利である。アボカド加工食品は、手早く食べたい人にヘルシーなソリューションを提供する。その好例が、スーパーマーケットでパッケージが多様化した、すぐに食べられるディップのワカモレである。アボカドオイルは、健康によく、発煙点が高いというラベルが貼られ、健康志向の消費者の間で大きな人気を博している。加工分野は現地生産と輸入に支えられており、各社は需要のシェアを獲得するために製品開発を進めている。市場規模が小さいとはいえ、栄養価の高い製品をより手軽に摂取しようという消費者の意識の変化により、アボカドの加工品分野は拡大が見込まれている。

アルゼンチンのアボカド市場は非常に熟しており、オンラインとオフラインの流通網が普及しているため、この最愛の果物に非常にアクセスしやすくなっている。カルフール、コト、ジャンボなどの大手スーパーマーケット・チェーンがアボカド小売を中心に行っているが、オフライン流通の方が依然として大きなシェアを占めている。これらの店舗には、ハス種など多くの種類のアボカドがあり、青果部門もあるため、消費者は新鮮なアボカドを非常に身近に感じることができる。もう一つの関連流通チャネルは、伝統的な市場、「メルカド」や「フェリア」であり、顧客は新鮮で地元産のアボカドを購入し、個人的な体験をしている。さらに、「アルマセネス」や「デスペンサス」と呼ばれる近所の小さな食料品店も、地元の人々にとって利便性を高めている。近年、オンライン流通が台頭してきており、電子商取引とその利便性を発展させることで、オフライン・チャネルを補完している。メルカド・リブレ(Mercado Libre)のような大手オンライン小売業者は、生鮮食品の品揃えを増やし、アボカドを自宅から購入しやすくしている。オンライン食料品店はこのニッチ分野に特化しており、PedidosYaやGlovoは、アボカドの品揃えが豊富で、顧客のニーズに合わせた配送オプションを提供できる有力業者である。パンデミックはオンライン食料品店の出現を加速させ、アボカドを含む日常的なニーズにEコマースを利用する顧客が増えた。地元の農園や協同組合が定期購入ボックスやウェブサイトを通じて直接販売する、その他の消費者直販モデルも有名になりつつある。これは、消費者に新鮮で高品質なアボカドを提供することで、地域農業の維持に大いに役立つだけでなく、農家や小規模事業者が消費者に直接アボカドを販売するために使用するインスタグラムやフェイスブックなどのソーシャルメディア・プラットフォームを商業化することにもなる。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アボカド市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハス
- リード
- フエルテ
- その他

エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 小売
- 化粧品・パーソナルケア
- その他

形態別
- フレッシュ
- 加工品

流通別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、アボカド産業に関連する業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。
キーワード
アボカド, ハス, リード, フエルテ, 食品&飲料, 小売, 化粧品&パーソナルケア, 生鮮, 加工, オンライン, オフライン

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.アルゼンチンのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.アルゼンチン産アボカド市場の概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測, タイプ別
6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.市場規模・予測:形態別
6.5.市場規模・予測:流通別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.アルゼンチン産アボカド市場のセグメント
7.1.アルゼンチンのアボカド市場:タイプ別
7.1.1.アルゼンチンのアボカド市場規模:ハス別、2018年~2029年
7.1.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:リード別、2018年~2029年
7.1.3.アルゼンチン産アボカドの市場規模、フエルテ別、2018年~2029年
7.1.4.アルゼンチン産アボカドの市場規模:その他別、2018年~2029年
7.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:エンドユーザー別
7.2.1.アルゼンチンのアボカド市場規模:食品・飲料別、2018年~2029年
7.2.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:小売業別、2018年~2029年
7.2.3.アルゼンチンのアボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア別、2018年~2029年
7.2.4.アルゼンチンのアボカド市場規模:その他、2018年~2029年
7.3.アルゼンチンのアボカド市場規模:形態別
7.3.1.アルゼンチンのアボカド市場規模:生鮮食品別、2018年~2029年
7.3.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:加工品別、2018年~2029年
7.4.アルゼンチン産アボカド市場規模:流通別
7.4.1.アルゼンチンのアボカド市場規模:オンライン別、2018年~2029年
7.4.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:オフライン別、2018年~2029年
7.5.アルゼンチンのアボカド市場規模:地域別
7.5.1.アルゼンチンのアボカド市場規模:北部別、2018年~2029年
7.5.2.アルゼンチンのアボカド市場規模:東部別、2018年~2029年
7.5.3.アルゼンチン産アボカドの市場規模:西部地域別、2018年~2029年
7.5.4.アルゼンチン産アボカドの市場規模, 南部別, 2018-2029
8.アルゼンチンアボカド市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年~2029年
8.2.エンドユーザー別、2024~2029年
8.3.形態別、2024~2029年
8.4.流通別、2024~2029年
8.5.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:アルゼンチン アボカド市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(エンドユーザー別
図4:市場魅力度指数(形態別
図5:市場魅力度指数:流通別
図6: 市場魅力度指数, 地域別
図7:アルゼンチン産アボカド市場のポーターの5つの力

図表一覧

表1:アボカド市場の影響要因(2023年
表2:アルゼンチンのアボカド市場規模及び予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:アルゼンチンのアボカド市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:アルゼンチン産アボカドの市場規模・予測:形態別(2018~2029F) (単位:USD Million)
表5:アルゼンチン産アボカドの市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表6:アルゼンチン産アボカドの市場規模・予測:地域別(2018~2029F) (単位:USD Million)
表7:アルゼンチン アボカドのハス市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表8:アルゼンチンのアボカド市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表9:アルゼンチン アボカドのフエルテ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:アルゼンチン産アボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:アルゼンチン アボカドの食品・飲料市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:アルゼンチン アボカドの小売市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:アルゼンチンのアボカド市場規模(2018~2029年):化粧品・パーソナルケア(百万米ドル
表14:アルゼンチン アボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表15:アルゼンチン アボカドの生鮮食品市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表16:アルゼンチン アボカドの加工市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表17:アルゼンチン アボカドのオンライン市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表18:アルゼンチン アボカドのオフライン市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表19:アルゼンチン アボカドの北の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表20:アルゼンチン アボカドの東市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表21:アルゼンチン アボカドの西市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表22:アルゼンチン アボカドの南部市場規模(2018~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

As avocado trees in Argentina stretch skyward, so are their fruits climbing to new heights in global popularity reflective of a harvest that merges tradition with modern flair. The avocado market of Argentina had been on the rise; its production was majorly taken up in the northwest regions by Tucumán, Salta, Jujuy, and Catamarca. In these places, the climate conditions are as required are high temperatures and enough rainfall for avocado cultivation, especially the popular Hass variety. Hence, cultivation area is increasing and quality and yields are being upgraded with a view to tapping this potential demand both in the domestic and international markets. Avocado consumption within Argentina has grown to a great extent as Argentinians are becoming more and more aware of the various health benefits associated with the avocado fruit, which is rich in healthy fats, fibres, several vitamins, and antioxidants. Avocados have become part of Argentines' diets, particularly in urban areas, where international food trends hold considerable sway. While per-capita avocado consumption in Argentina is still below that of Mexico and the United States, for example, it is growing fast as health-conscious consumers and shifting interest in plant-based diets drive demand. Argentina has built a market for exporting avocados, and the country has rapidly been building momentum in the supply of avocados to international markets. European countries are the major destination markets for Argentine avocados, particularly Spain, the Netherlands, and France. This works to the strategic advantage of the Southern Hemisphere production; hence, Argentina can supply avocados to the off-season in the Northern Hemisphere markets. The Argentine avocado market is faced with challenges, including sensitivity to climatic fluctuations, which might have a bad impact on yield and quality. Besides, Argentina is working on the production and quality of avocados in its bid to reach international standards, enhance its post-harvest technologies, and adopt cold chain management in particular to maintain the longevity and quality of exported avocados. Agricultural infrastructure, especially in the transportation and storage of produce, has greatly improved, but compared with other facets, it is still relatively underdeveloped for effective market performance. The stiff competition is also found in the production of avocados from other leading countries in the region, such as Chile and Peru, which hold more secured global market positions. The market of avocados is size-differentiated, by quality, and by its intended use, with fresh being the most prevailing in the market. Processed avocado products guacamole, avocado oil, and ready-to-eat snacks are nevertheless on the rise and very much in line with consumer trends globally toward convenience and health. Interest in organic and non-GMO products is another tendency observed; cultivation of avocados organically has lately increased. The niche for organic avocado is small but at a premium price; the fruit is very popular at home and abroad among health-conscious consumers.

According to the research report "Argentina Avocado Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Argentina Avocado Market is anticipated to add to more than USD 65 Million by 2024–29.The Argentine market is quite dependent on the global trends of the avocado market. The changes in prices globally and the fluctuations in supply and demand accordingly derive the profitability of exports. Argentina's access to these markets could be hampered by trade policies or tariffs that were imposed by importing countries. For that, the country will need to develop strategic relationships with international buyers, become an active participant in global trade talks, and remain competitive in avocado quality and sustainability. Europe is an important export market for Argentine avocados, while it could be complemented by other markets, especially in Asia. Avocado demand is growing in countries such as China and Japan due to changing consumer preferences toward healthier diets. The country will need to meet certain phytosanitary and quality standards to be able to tap those markets, and it should also invest in promotional activities for its avocados in these regions. This diversification of export markets will provide supplementary revenue sources for the country and reduce its dependence on the market that it traditionally deals with. Argentina faces tough competition from the countries bordering it, more specifically, Chile and Peru, both of which have fully developed avocado industries with firmly established export networks. These countries have better-developed agricultural infrastructure, higher production volumes, and brand recognition in key markets. The Argentine producers will have to differentiate their products, likely through branding, for quality, sustainability, and unique characteristics of avocados grown in Argentina's specific terroirs. Nevertheless, there exist immense growth opportunities for the avocado market of Argentina. The land under cultivation could be increased, and improved farming practices could be used. Value addition in oils and processed foods would make more value out of the crop, serving new market segments both at home and for export. With increasing awareness of sustainability worldwide, Argentine producers who adopt sustainable practices will find themselves better placed to supply demanding conscious markets.

The avocado market in Argentina is highly diversified in terms of avocado types, with Hass, Reed, Fuerte, and many other less famous varieties. Hass avocados are leaders in this market, both domestic and export, due to their rich cream content and high percentage of oil, which gives them a longer shelf life. These qualities have truly made Hass number one for consumers and international buyers. The Hass type is also attractive, featuring thick, pebbly skin that darkens as the fruit ripens, providing a very noticeable visual cue for ripeness. The less common Reed variety, though, offers a contrasting type with its large, round shape and smooth green skin that does not change color when ripe. This avocado type has a milder taste and is mainly consumed locally, in particular during summer when Hass is in short supply. The pear-shaped Fuerte avocado with smooth, thin skin provides a lighter taste with lower oil content and hence the one more favored by consumers who prefer an avocado that isn't as rich. Fuerte had slowly lost favor in the past few years due to Hass overwhelming favoritism. Other cultivars of avocado grown in Argentina include Bacon, Zutano, and Criollo. These are mainly consumed in that country or used in programs as breeding parents to introduce certain traits such as resistance or yield into commercially significant avocado cultivars.

The Argentinean avocado market is quite diversified and supplies a number of end-user segments other than consumers in the food and beverage, retail, cosmetics, and personal care sectors. The food and beverages sector is the largest consumer of avocados in Argentina. This is primarily steered by the popularity of the fruit across traditional and contemporary cuisines. The most popular applications include salads, sandwiches, and guacamole, to which there has been a growing interest in making avocados part of diets related to health and gourmet dining. Rising demand in this sector is accentuated by the socio-economic interest in plant-based and nutrient-rich foods, which fits into a global perspective of health. For example, avocados are a key part of the produce available in Argentine supermarket and grocery retailing, both as fresh produce and in several processed forms like guacamole and avocado spread. Retailers have lifted their avocado profile due to the rise in consumer demand, with health benefits and avocado versatility being most commonly touted by retailers. The burgeoning nature of e-commerce within Argentina has also helped in supporting the avocado retail market through reaching more people. The cosmetics and personal care sector in Argentina is starting to become conscious of the potential that avocados, in particular avocado oil, have in the promotion of moisturizing and anti-aging properties. More avocado-based ingredients are used in skin products, hair treatments, and natural makeup, as seen in the world's trend towards nutrient-rich, natural beauty products. Other end-user segments apart from retail, like the foodservice sector and export markets, also contribute to the support of the avocado market in Argentina. Restaurants and cafes use avocados for a wide range of dishes to attract the health-conscious crowd.

There is a fast-growing avocado market in Argentina, where the fruit increases its local demand in fresh and processed products. The most relevant is the fresh avocado segment, which is primarily propelled by increasing consumer awareness regarding health benefits on the fruit and its diverse applications in culinary specialties. Over the years, large consumer bases within the Argentine population have inducted fresh avocados into their homes and restaurants with the salad, sandwich, and the now-popular guacamole, being the most common uses of this fruit. To satisfy the fresh market, avocados are mainly produced domestically in provinces such as Tucumán, Salta, and Jujuy. Imports are also ensured, especially during the off-season, to meet the increasing year-round demand for avocados. Generally, consumption of fresh avocados is propelled within the country by healthy food consumption and the incorporation of avocados into traditional and modern diets. Being a much smaller category than fresh, the processed avocado category in Argentina is increasingly growing due to this reason. The respective products include, but are not limited to, guacamole, avocado oil, and frozen slices, all being marketed both with retail and food service means. Processed avocado products are convenient to buy and use since they can be stored for longer periods of time. They provide healthy solutions for people looking for quick bites. One good example is guacamole, the ready-to-eat dip, in which packaging has been diversified at supermarkets. Labeled as beneficial for health and with a high smoke point, avocado oil is acquiring great popularity among health-conscious consumers who are using it not only for cooking purposes but also in cosmetic formulations. The processed area is backed by local production and imports, and companies are progressively developing their products to get a share of the demand. Even though it is a smaller market, the processed sector of the avocado is expected to be increased due to a change in consumers attitude to a more convenient way of consuming nutritional products.

The avocado market is very ripe for Argentina, accompanied by a widespread online and offline distribution network that makes this beloved fruit highly accessible. The offline distribution still holds a larger share, although it is performed mainly by leading supermarket chains such as Carrefour, Coto, and Jumbo in avocado retail. These stores have many types of avocados, such as the Hass variety, with produce departments that make fresh avocados very accessible to consumers. Another relevant distribution channel is traditional markets, "mercados" or "ferias," where customers have a personalized experience buying avocados, fresh and locally sourced. In addition, small grocery stores at the neighborhood level, "almacenes" or "despensas," add convenience for locals. Online distribution has been gaining ground of late, complementing the offline channels by developing e-commerce and its convenience. Large online retailers, such as Mercado Libre, increase their fresh produce assortment, hence making it easier to buy avocados from home. Online grocery stores specialize in this niche, and PedidosYa and Glovo are leading actors who can offer big varieties of avocado and delivery options adapted to customer needs. The pandemic sped up the emergence of online grocery shopping, and more customers started using e-commerce for their everyday needs, including avocados. Other direct-to-consumer models are also becoming famous, where local farms or cooperatives sell directly through subscription boxes or websites. This would, in turn, really help to sustain local agriculture by providing consumers with fresh, high-quality avocados but also commercialize social media platforms like Instagram and Facebook used by farmers and small businesses to market their avocados for direct sales to consumers.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Avocado market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Hass
• Reed
• Fuerte
• Others

By End User
• Food & Beverages
• Retail
• Cosmetics & Personal Care
• Others

By Form
• Fresh
• Processed

By Distribution
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Avocado industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
Keywords:
Avocado, Hass, Reed, Fuerte, Food & Beverages, Retail, Cosmetics & Personal Care, Fresh, Processed, Online, Offline



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Argentina Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Argentina Avocado Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type
6.3. Market Size and Forecast, By End user
6.4. Market Size and Forecast, By Form
6.5. Market Size and Forecast, By Distribution
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. Argentina Avocado Market Segmentations
7.1. Argentina Avocado Market, By Type
7.1.1. Argentina Avocado Market Size, By Hass, 2018-2029
7.1.2. Argentina Avocado Market Size, By Reed, 2018-2029
7.1.3. Argentina Avocado Market Size, By Fuerte, 2018-2029
7.1.4. Argentina Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Argentina Avocado Market, By End user
7.2.1. Argentina Avocado Market Size, By Food & Beverages, 2018-2029
7.2.2. Argentina Avocado Market Size, By Retail, 2018-2029
7.2.3. Argentina Avocado Market Size, By Cosmetics & Personal care, 2018-2029
7.2.4. Argentina Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. Argentina Avocado Market, By Form
7.3.1. Argentina Avocado Market Size, By Fresh, 2018-2029
7.3.2. Argentina Avocado Market Size, By Processed, 2018-2029
7.4. Argentina Avocado Market, By Distribution
7.4.1. Argentina Avocado Market Size, By Online, 2018-2029
7.4.2. Argentina Avocado Market Size, By Offline, 2018-2029
7.5. Argentina Avocado Market, By Region
7.5.1. Argentina Avocado Market Size, By North, 2018-2029
7.5.2. Argentina Avocado Market Size, By East, 2018-2029
7.5.3. Argentina Avocado Market Size, By West, 2018-2029
7.5.4. Argentina Avocado Market Size, By South, 2018-2029
8. Argentina Avocado Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By End user, 2024 to 2029
8.3. By Form, 2024 to 2029
8.4. By Distribution, 2024 to 2029
8.5. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Argentina Avocado Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By End user
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of Argentina Avocado Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Avocado Market, 2023
Table 2: Argentina Avocado Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Argentina Avocado Market Size and Forecast, By End user (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Argentina Avocado Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Argentina Avocado Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: Argentina Avocado Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 7: Argentina Avocado Market Size of Hass (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Argentina Avocado Market Size of Reed (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Argentina Avocado Market Size of Fuerte (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Argentina Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Argentina Avocado Market Size of Food & Beverages (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Argentina Avocado Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Argentina Avocado Market Size of Cosmetics & Personal care (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Argentina Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Argentina Avocado Market Size of Fresh (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: Argentina Avocado Market Size of Processed (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: Argentina Avocado Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: Argentina Avocado Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: Argentina Avocado Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: Argentina Avocado Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 21: Argentina Avocado Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 22: Argentina Avocado Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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