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ブラジル・アボカド市場概観、2029年

ブラジル・アボカド市場概観、2029年


Brazil Avocado Market Overview, 2029

ブラジルでアボカドの栽培が始まったのは20世紀初頭のことである。ニッチな商品として商品化されたアボカドは、1990年代にブラジルの食文化に浸透し始めた。ブラジルの幅広い気候変動と農業ノウハウが、アボカド... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

ブラジルでアボカドの栽培が始まったのは20世紀初頭のことである。ニッチな商品として商品化されたアボカドは、1990年代にブラジルの食文化に浸透し始めた。ブラジルの幅広い気候変動と農業ノウハウが、アボカドの急速な栽培に大きく貢献したため、ブラジルは国際市場において大規模なアボカド供給国のひとつとなった。ブラジルにおけるアボカドのサプライチェーンは、栽培から流通まで長い。ほとんどのアボカド農家は、生産したアボカドを地元の加工業者や輸出業者に販売し、加工業者が選別、包装、品質管理を行う。また、道路や低温貯蔵施設などの輸送施設も含まれており、これらは流通過程におけるアボカドの品質維持に非常に役立っている。ブラジルのアボカド産業における持続可能性は、環境的・社会的慣行をますます重視しながら発展している。森林伐採や水利用の面では、特にアマゾンなどの影響を受けやすい地域で取り組みが進められている。持続可能な農法、特に総合的病害虫管理や有機農法への関心が高まっている。ブラジル産アボカドの市場性を高めるため、認証や国際的な持続可能性基準がますます求められている。ブラジルのアボカド産業に対する政府の支援は非常に目覚ましく、一連の戦略的政策や措置の形で行われてきた。これらの政策措置は、農業補助金や財政的インセンティブから、生産性を高めながらも環境に優しい農法の近代化まで多岐にわたる。実際、政府はEMBRAPAのような機関に制度化された研究開発に力を注ぎ、アボカドの高収量品種の開発や、環境への影響を抑えた革新的な農業技術の開発につなげてきた。また、農村のインフラ整備にもつながり、道路網や冷蔵倉庫の整備がサプライチェーンの効率化に貢献し、ポストハーベスト・ロスの削減につながった。イノベーション、知識の移転、農家、業界関係者、政府間の交流を促進する上で重要だったその他のイベントとしては、農業に特化した地域見本市やHortifruti Brasilシンポジウムがある。

Bonafide Research社の調査レポート「ブラジル・アボカド市場の概要、2029年」によると、ブラジル・アボカド市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率6%以上で成長すると予測されている。アボカド部門は、主に農村部における雇用創出と所得創出の重要な要因の一つである。アボカド生産の大半は国内で吸収されているが、輸出拡大の可能性はすでに存在している。このチェーンでは、農業、加工、物流といったさまざまな経済分野が維持されており、地域の経済発展に関係している。アボカドがブラジルで絶大な人気を博しているのはごく最近のことである。アボカドの用途は、伝統的な料理から現代的なレシピまで様々である。より多くの消費者が栄養と健康について意識するようになり、アボカドは非常に健康的で栄養が豊富であると認識されるようになったため、需要が増加している。この人気の高まりは、国内のスーパーマーケット、レストラン、外食店で販売されるアボカドの量が増えていることからもうかがえる。ブラジルのアボカド市場は、生産量の増加と国内消費量の増加を示している。アボカド栽培は、サンパウロ州、ミナスジェライス州、エスピリトサント州を中心に、いくつかの全く異なる地域で行われている。アボカドの国内消費量は、伝統的なブラジル料理にアボカドが取り入れられるようになったことや、健康上の利点に関する情報が広まったことにより増加している。アボカドは国内で大量に消費されているが、メキシコやペルーといった他の主要アボカド生産国に比べ、ブラジルの輸出量は非常に少ない。そのためブラジルのアボカド市場は、伝統的なアボカド生産国との厳しい競争、物流の問題、インフラ整備の不足といった困難に直面している。もうひとつの課題は、持続可能性の達成と農業効率の向上である。輸出市場の拡大、生産方法の改善、健康的な食品に対する需要の高まりへの対応など、大きなチャンスがある。農法の革新とインフラへの投資拡大は、ブラジルがこうした課題を克服し、世界のアボカド市場における地位を強化するのに役立つだろう。

ブラジルのアボカド市場はかなり多様化しており、基本的に主要品種はハス、フエルテなどが多く、ギアダ、フォルトゥナ、ブレダ、マルガリーダなども含まれる。特にハス種のアボカドは1980年代初頭にブラジルに導入され、ブラジルのアボカド生産と輸出の大部分を占めるまでになった。ブラジルのハス・アボカド生産量は2022年には約1万トンと推定され、その大部分はヨーロッパに輸出され、アメリカと日本は新興市場となっている。伝統的な甘いレシピから塩味の料理へとシフトするブラジルの消費者の間でアボカドの普及が進んでいるのは、果実のクリーミーな側面と豊かな風味のおかげである。皮が滑らかで緑色のフエルテ種はブラジル原産。輸出は1980年代にさかのぼる。フエルテ種のアボカドは現在も栽培されているが、近年の生産量はハス種の約4,000~5,000トンに比べ控えめである。フエルテ種アボカドのほとんどは地元で消費され、甘い料理やスムージーに使われることが多い。また、ブラジルでは西インド種が多く栽培されており、一般的にハス種よりも大きく、水分が多い。これらの品種は通常、地元市場で生食され、砂糖と一緒にソテーされたり、デザートに利用されたりする。一方、ブラジルのアボカド市場を支援しているのは、ブラジルのあらゆる地域でアボカドを栽培し、消費することを奨励するブラジレイラ・アバカテ生産者協会(Associação Brasileira de Produtores de Abacate)である。

ブラジルのアボカド市場は、食品・飲料、小売、化粧品・パーソナルケア、その他のエンドユーザー産業からの需要の増加により成長するだろう。アボカドはその多用途性と栄養価の高さから、食品・飲料業界で広く受け入れられている。アボカドは、グアカモーレのような伝統的な料理や、健康愛好家向けのサラダやスムージーの調製に幅広く利用されている。アボカドは健康的な脂肪を含むクリーミーな食感を呈し、菜食主義者やベジタリアンのレシピを向上させる。もう一つの要因は、アボカドベースの飲料、特にスムージーとジュースである。小売部門では、ブラジル全土のほとんどのスーパーマーケットや食料品店で、アボカドが主要な陳列品となっている。アボカドをスーパーフードとして認識する人が増えたことで、新鮮なアボカドや、包装済みのワカモレやアボカド・スプレッドなどの付加価値の高いアボカド製品により多くの棚スペースを割り当てる必要性が生じている。アボカドの売上げを伸ばすもう一つの要因は電子商取引である。ブラジルでアボカド生産が発展する可能性のある分野は、化粧品とパーソナルケア分野だろう。アボカドオイルは、スキンケア製剤、ヘアケア製品、化粧品への応用がこの分野でますます拡大している。アボカドオイルは保湿性と栄養価が高いため、スキンケアに使用される。アボカドオイルの特性は、ナチュラルでオーガニックな美容製品への消費者の関心を引き付けている。地域的には、ローションからヘアマスクに至るまで、環境意識の高い消費者をとらえる製品ラインを打ち出すブランドによって、アボカドの健康上の利点が活かされている。もうひとつの大きな要因は、健康的なスナッキングの台頭で、従来のスナック菓子に対してより健康的なバリエーションとして、アボカドをベースにしたチップスやバーが新たに登場している。

ブラジルのアボカド市場は、生鮮品と加工品がそれぞれ異なる嗜好と市場ニーズに対応している。ブラジル市場では新鮮な状態のアボカドが主流で、サンパウロ州とミナスジェライス州では栽培が盛んである。新鮮なアボカドはブラジルでは歓迎されており、サラダやサンドイッチ、さらにはスムージーなど、ブラジル人の伝統的な料理に非常によく使われ、その多用途性と栄養価の高さを証明している。国内生産は、地元の旺盛な需要と健康志向の台頭によって伸びている。このような背景の中、ブラジルのアボカド産業の成長を最終的に抑制しているのは、主にメキシコや他のラテンアメリカ諸国からの輸入アボカドとの激しい競争である。ブラジルのアボカド加工部門は、生鮮部門ほどではないにせよ、発展途上にある。このカテゴリーの製品は、ワカモレ、アボカドオイル、冷凍アボカドなどである。そのため、アボカド加工品はその利便性の高さと保存期間の長さから、勢いを増している。例えば、小売店や外食産業向けのワカモレやアボカドをベースにしたスナック菓子が市場に浸透しつつある。アボカド・オイルも、従来のオイルに比べれば非常にニッチな製品ではあるが、認知された健康上の利点と料理用途に基づき、市場を見出している。冷凍アボカド製品はまだ始まったばかりだが、手軽な食事方法を探している外出中の消費者にとっては実に便利である。

ブラジルのアボカド市場は、オンラインとオフラインの両方が発達した流通チャネルを基盤としており、製品のカバー率が高い。オフラインの流通チャネルが市場を支配しているが、主要プレーヤーであるスーパーマーケット、パン・デ・アスーカル(Pão de Açúcar)、カルフール(Carrefour)、エクストラ(Extra)は数種類のアボカドを扱っており、中でもハスがベストセラーとなっている。また、ハイパーマーケットや伝統的な市場、いわゆる「フェイラス・リーヴル」や「メルカドス・ミュニシパル」による販売もそれを補完している。さらに、地域住民の利便性を高めているのが、近所の小さな食料品店である。オンライン流通は、eコマースの成長とそれに伴う利便性により、最近になってようやく発展し始めた。アマゾン・ブラジルやメルカード・リーブルといった大手オンライン商社が生鮮食品レーンを開設し、消費者が自宅にいながらアボカドを購入できるようになった。Rappi、iFood、James Deliveryのような食品に特化して展開されてきたオンライン食料品店は、あらゆる種類のアボカドと柔軟な配達時間帯を提供し、主要な牽引役となった。COVID-19の大流行は、オンライン食料品通販の成長を加速させ、アボカドを含む日常的なニーズにEコマースを利用する消費者が増えている。定期購入ボックスによる消費者直販や、地元の農家や協同組合が主催するウェブサイトを介した直接販売も、最近ではかなりの広がりを見せている。消費者は新鮮で高品質なアボカドから恩恵を受けるだけでなく、地元の農業を支援することにもなる。ソーシャルメディア、特にインスタグラムやフェイスブックは、農家や小規模事業者が消費者に直接アボカドを宣伝・販売するためのツールとして役立っているようだ。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アボカド市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハス
- リード
- フエルテ
- その他

エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 小売
- 化粧品・パーソナルケア
- その他

形態別
- フレッシュ
- 加工品

流通別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、アボカド産業に関連する業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。
キーワード
アボカド, ハス, リード, フエルテ, 食品&飲料, 小売, 化粧品&パーソナルケア, 生鮮, 加工, オンライン, オフライン

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.ブラジルのマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.ブラジルのアボカド市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測, タイプ別
6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.市場規模・予測:形態別
6.5.市場規模・予測:流通別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.ブラジルのアボカド市場セグメント
7.1.ブラジルのアボカド市場:タイプ別
7.1.1.ブラジルのアボカド市場規模:ハス別、2018年~2029年
7.1.2.ブラジルアボカド市場規模:リード種別、2018年~2029年
7.1.3.ブラジルアボカド市場規模:フエルテ産別、2018年~2029年
7.1.4.ブラジルアボカド市場規模:その他別、2018年~2029年
7.2.ブラジルアボカド市場:エンドユーザー別
7.2.1.ブラジルのアボカド市場規模:食品・飲料別、2018年~2029年
7.2.2.ブラジルアボカド市場規模:小売業別、2018年~2029年
7.2.3.ブラジルアボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア別、2018年~2029年
7.2.4.ブラジルアボカド市場規模:その他、2018年~2029年
7.3.ブラジルのアボカド市場規模:形態別
7.3.1.ブラジルアボカド市場規模:生鮮食品別、2018年~2029年
7.3.2.ブラジルアボカド市場規模:加工品別、2018年~2029年
7.4.ブラジルアボカド市場規模:流通別
7.4.1.ブラジルアボカド市場規模:オンライン販売別、2018年~2029年
7.4.2.ブラジルアボカド市場規模:オフライン別、2018年~2029年
7.5.ブラジルのアボカド市場:地域別
7.5.1.ブラジルアボカド市場規模:北部別、2018年~2029年
7.5.2.ブラジルアボカド市場規模:東部別、2018年~2029年
7.5.3.ブラジルアボカド市場規模:西部地域別、2018年~2029年
7.5.4.ブラジルのアボカド市場規模:南部別、2018年~2029年
8.ブラジルアボカド市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年~2029年
8.2.エンドユーザー別、2024~2029年
8.3.形態別、2024~2029年
8.4.流通別、2024~2029年
8.5.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:ブラジルのアボカド市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(エンドユーザー別
図4:市場魅力度指数(形態別
図5:市場魅力度指数:流通別
図6: 市場魅力度指数, 地域別
図7:ブラジルアボカド市場のポーターの5つの力

表一覧

表1:アボカド市場の影響要因(2023年
表2:ブラジルアボカド市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表3:ブラジルのアボカド市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表4:ブラジルのアボカド市場規模・予測:形態別(2018~2029F) (単位:USD Million)
表5:ブラジルのアボカド市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表6:ブラジルのアボカド市場規模・予測:地域別(2018~2029F)(単位:USD Million)
表7:ブラジルのアボカド市場規模:ハス(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表8:ブラジルのアボカド市場規模(2018~2029年)(単位:百万米ドル
表9:ブラジル アボカドのフエルテ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:ブラジルアボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:ブラジルのアボカド市場規模(2018~2029年)(食品・飲料):百万米ドル
表12:ブラジルのアボカドの小売市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:ブラジルのアボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア(2018~2029年)(百万米ドル
表14:ブラジルのアボカド市場規模:その他(2018年~2029年)(百万米ドル
表15:ブラジル アボカドの生鮮食品市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表16:ブラジル アボカドの加工市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表17:ブラジル アボカドのオンライン市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表18:ブラジル アボカドのオフライン市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表19:ブラジル アボカドの北の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表20:ブラジルアボカドの東部市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表21:ブラジルのアボカド市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表22:ブラジルのアボカド市場規模(2018~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

Avocado cultivation in Brazil began in the early 20th century; it has gained popularity over the years. First commercialized as a niche product, avocados started making their way through Brazilian gastronomy, essentially in the 1990s, at a time when world diets were changing to healthier foods. The wide range of climatic variations and agricultural know-how in the country has greatly contributed to the avocado's rapid cultivation, hence placing the country as one of the large avocado suppliers in the international market. Avocado supply chains are long in Brazil from cultivation to distribution. Most avocado farmers sell their produce to local processors or export companies, who then sort, pack, and control the quality. It also includes facilities for transportation, such as roads and cold storage facilities, which are very instrumental in the maintenance of avocado quality during distribution. Sustainability in the avocado industry in Brazil is developing with increasing emphasis on environmental and social practices. In terms of deforestation and water use, efforts are underway, especially in the Amazon and other sensitive areas. Interest is trending in sustainable farming practices in particular, integrated pest management and organic farming. Certifications and international sustainability standards are increasingly being sought after to make Brazilian avocados more marketable. Governmental support to the avocado industry in Brazil has been quite remarkable and has come in the form of a string of strategic policies and measures. These policy measures range across farming subsidies and financial incentives through modernization of farming practices that enhance productivity but remain eco-friendly. Indeed, the government, institutionalized in institutions like EMBRAPA, has been instrumental in research and development, culminating in the creation of some high-yielding avocado varieties and innovative farming techniques that lower environmental impact. This has also led to the improvement of rural infrastructure include better road networks and cold storage facilities have added to the efficiency of supply chains, which in turn helped to reduce post-harvest losses. Other events that were critical in facilitating innovation, knowledge transfer, and interaction among farmers, industry stakeholders, and government were regional fairs some exclusively dedicated to agriculture and the Hortifruti Brasil Symposium.

According to the research report "Brazil Avocado Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Brazil Avocado Market is anticipated to grow at more than 6% CAGR from 2024 to 2029. The avocado sector represents one of the key factors in job creation and generation of income, mostly in rural areas. Even though most of its production is absorbed domestically, growing potential for export expansion already exists. In this chain, different economic segments are maintained are farming, processing, and logistics, relevant in regional economic development. Only recently have avocados gained tremendous popularity in Brazil because of their versatility and related health benefits associated with them. Applications of the fruit vary from traditional cuisine to modern recipes. As more consumers are getting conscious about nutrition and wellness, demand for the fruit has increased as people perceive it to be very healthy and full of nutrients. This growing popularity can be witnessed in the increasing quantity of avocados being sold in the nation's supermarkets, restaurants, and food service outlets. The avocado market in Brazil points to growing production and rising domestic consumption. Avocado cultivation is practiced in a few quite different regions, with São Paulo, Minas Gerais, and Espírito Santo as large producers. Domestic consumption of the avocado has increased as the fruit is adapted into traditional Brazilian dishes and due to a higher level of information on health benefits. Though avocados are consumed in large quantities domestically, Brazil has a very small export footprint compared to other leading avocado producers like Mexico and Peru. The Brazilian avocado market thus faces difficulties in the form of tough competition from traditionally avocado-producing countries, logistical issues, and a lack of infrastructure development. Another challenge is the attainment of sustainability and an increase in farming efficiency. There are, huge opportunities pertaining to market expansion for exports, improvement in methods of production, and capitalizing on the rising demand for healthy foods. Innovations in farming practices and increased investment in infrastructure can help Brazil overcome these challenges and strengthen its position in the global avocado market.

The avocado market is quite diversified in Brazil, basically including a number of key varieties are Hass and Fuerte, among others, which also include Geada, Fortuna, Breda, and Margarida. Specifically, Hass avocados were introduced into Brazil in the early 1980s and have resulted in great inroads, commanding a huge proportion of avocado production and exports in the country. Hass avocado production in Brazil was estimated at approximately 10,000 tons in 2022, with the majority exported to Europe, while the USA and Japan were emerging markets. It is the creamy aspect and rich flavor of the fruit that have contributed to increasing its adoption among Brazilian consumers, who shift away from traditional sweet recipes toward savory dishes. The Fuerte type, with its smooth skin and green color, is native in Brazil. Exports date back to the 1980s. Although Fuerte is still cultivated, volumes have remained modest versus Hass only about 4,000 to 5,000 tons in recent years. Most Fuerte avocados are consumed locally, often in sweet dishes or for smoothies. Additionally, a number of West Indian race varieties are grown in Brazil, typically larger and more watery than Hass avocados. These varieties are usually consumed fresh in the local market, usually sautéed with sugar or utilized for desserts. On the other hand, the Associação Brasileira de Produtores de Abacate supports the Brazilian avocado market with an incentive to grow and consume it in every part of the country.

The Brazilian avocado market will grow due to the increasing demand from the food and beverages, retail, cosmetics and personal care, and other end-user industries. Avocados are widely accepted in the food and beverage industry owing to their versatility and nutritional value. They find huge applications in the preparation of traditional food like guacamole and also in salad and smoothie for health buffs. Increasingly, demand has also been boosted by the popularity of plant-based diets, in which avocados represent a creamy texture with healthy fats, enhancing vegan and vegetarian recipes. Another factor is avocado-based beverages, particularly smoothies and juices, which will continue to make headway in terms of demand as the trend toward healthier drink options expands. The major displays in most supermarkets and grocery stores across Brazil, in the retail sector, is avocados. Having more people become aware of the avocado as a superfood, there is a need for allocation of more shelf space for fresh avocados and value-added avocado products, including pre-packaged guacamole and avocado spreads. Another factor that increases the sales of avocados is e-commerce. The potential areas of development of avocado production in Brazil would be the cosmetics and personal care segment. Avocado oil finds increasingly growing application in skincare formulations, hair care products, and cosmetics in this segment. Avocado oil is used in skincare since it is moisturizing and nourishing. The attributes attract consumer interest in natural and organic beauty products. Geographically, the health benefits of avocados are being capitalized on by brands to come out with a line of products that will catch eco-conscious consumers from lotions to hair masks. Another major factor is the rise of healthful snacking, with the newly introduced avocado-based chips and bars as a supposedly more wholesome variant against traditional snack foods.

Fresh and processed avocado markets in Brazil cater to different tastes and market needs. Avocados in their fresh state predominate in the Brazilian market, while cultivation is well done in São Paulo and Minas Gerais. Fresh avocado is welcomed in Brazil, as it is very integrated into traditional dishes of Brazilians like salads and sandwiches, and even smoothies, attesting to its versatility and nutritional value. Domestic production has been growing, driven by robust local demand and an emerging trend for healthier eating. Against such a backdrop, it is intense competition from imported avocados, mainly from Mexico and other Latin American countries, that finally check the growth of the avocado industry in Brazil. The processed avocado sector in Brazil is under development, although not as strong as the fresh one. The products available in this category are guacamole, avocado oil, and frozen avocado forms. To such an end, processed avocado products are gaining momentum in light of their added convenience and extended shelf life. For instance, firms are only penetrating the market with guacamole and avocado-based snacks for retail and foodservice. Avocado oil also finds a market, based on perceived health benefits and culinary uses, although it is very much a niche product compared to traditional oils. Frozen avocado products have only just been initiated, but they really do promise convenience for consumers on the go looking for easy meal solutions.

The avocado market in Brazil is based on a well-developed distribution channel, both online and offline, to reach a high level of coverage with the product. The offline distribution channel dominates the market, but the main players the supermarkets Pão de Açúcar, Carrefour, and Extra are offering several types of avocados, with Hass as the bestseller among all types. This is also strongly complemented by the sales from hypermarkets and traditional markets so-called "feiras livres" or "mercados municipais" that give customers the experience of fresh and local production, together with a very personalized service. Added to this are small neighborhood grocery stores, which increase the convenience for local residents. Online distribution has only recently started to develop due to the growth of e-commerce and its associated convenience. It has seen the opening up of fresh produce lanes by major online merchants such as Amazon Brazil and Mercado Livre to put avocados at the fingertips of consumers to buy from the comfort of their homes. Online grocery shops that have been exclusively deployed in food, like Rappi, iFood, and James Delivery, have turned into major drivers, providing all kinds of avocado varieties and flexible time slots for delivery. The COVID-19 pandemic has accelerated growth in online grocery shopping, with more consumers turning to e-commerce for everyday needs, including avocados. Direct-to-consumer sales through subscription boxes or direct sale via websites hosted by a local farm or cooperative have gained considerable ground of late. The consumer benefits not only from fresh, high-quality avocados but also is supporting local agriculture. Social media especially Instagram and Facebook seems to be such a tool, instrumental for farmers and small businesses to promote and sell their avocados directly to consumers.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Avocado market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Hass
• Reed
• Fuerte
• Others

By End User
• Food & Beverages
• Retail
• Cosmetics & Personal Care
• Others

By Form
• Fresh
• Processed

By Distribution
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Avocado industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
Keywords:
Avocado, Hass, Reed, Fuerte, Food & Beverages, Retail, Cosmetics & Personal Care, Fresh, Processed, Online, Offline



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Brazil Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Brazil Avocado Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type
6.3. Market Size and Forecast, By End user
6.4. Market Size and Forecast, By Form
6.5. Market Size and Forecast, By Distribution
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. Brazil Avocado Market Segmentations
7.1. Brazil Avocado Market, By Type
7.1.1. Brazil Avocado Market Size, By Hass, 2018-2029
7.1.2. Brazil Avocado Market Size, By Reed, 2018-2029
7.1.3. Brazil Avocado Market Size, By Fuerte, 2018-2029
7.1.4. Brazil Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Brazil Avocado Market, By End user
7.2.1. Brazil Avocado Market Size, By Food & Beverages, 2018-2029
7.2.2. Brazil Avocado Market Size, By Retail, 2018-2029
7.2.3. Brazil Avocado Market Size, By Cosmetics & Personal care, 2018-2029
7.2.4. Brazil Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. Brazil Avocado Market, By Form
7.3.1. Brazil Avocado Market Size, By Fresh, 2018-2029
7.3.2. Brazil Avocado Market Size, By Processed, 2018-2029
7.4. Brazil Avocado Market, By Distribution
7.4.1. Brazil Avocado Market Size, By Online, 2018-2029
7.4.2. Brazil Avocado Market Size, By Offline, 2018-2029
7.5. Brazil Avocado Market, By Region
7.5.1. Brazil Avocado Market Size, By North, 2018-2029
7.5.2. Brazil Avocado Market Size, By East, 2018-2029
7.5.3. Brazil Avocado Market Size, By West, 2018-2029
7.5.4. Brazil Avocado Market Size, By South, 2018-2029
8. Brazil Avocado Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By End user, 2024 to 2029
8.3. By Form, 2024 to 2029
8.4. By Distribution, 2024 to 2029
8.5. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Brazil Avocado Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By End user
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of Brazil Avocado Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Avocado Market, 2023
Table 2: Brazil Avocado Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Brazil Avocado Market Size and Forecast, By End user (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Brazil Avocado Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Brazil Avocado Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: Brazil Avocado Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 7: Brazil Avocado Market Size of Hass (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Brazil Avocado Market Size of Reed (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Brazil Avocado Market Size of Fuerte (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Brazil Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Brazil Avocado Market Size of Food & Beverages (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Brazil Avocado Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: Brazil Avocado Market Size of Cosmetics & Personal care (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: Brazil Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: Brazil Avocado Market Size of Fresh (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: Brazil Avocado Market Size of Processed (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: Brazil Avocado Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: Brazil Avocado Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: Brazil Avocado Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: Brazil Avocado Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 21: Brazil Avocado Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 22: Brazil Avocado Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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