中東・アフリカのインテリジェント交通市場の展望、2029年Middle East & Africa Intelligent Transportation Market Outlook, 2029 MEA地域の都市では急速な都市化と人口増加が進んでおり、効果的な交通インフラの必要性が高まっている。都市への移住者が増えるにつれ、交通量の削減、モビリティの向上、交通インフラのアップグレードの方法に対... もっと見る
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サマリーMEA地域の都市では急速な都市化と人口増加が進んでおり、効果的な交通インフラの必要性が高まっている。都市への移住者が増えるにつれ、交通量の削減、モビリティの向上、交通インフラのアップグレードの方法に対する需要が高まっている。MEA地域ではスマートシティ構想が勢いを増しており、政府や自治体がより住みやすく持続可能で効率的な都市環境を実現するためにITSソリューションを導入している。ITS技術は、統合交通管理、リアルタイムのデータ分析、市民中心のサービスを可能にすることで、スマートシティ構想において重要な役割を果たしている。MEA地域の多くの都市は、不十分な道路網、時代遅れの交通システム、限られた公共交通機関など、重大な交通渋滞やインフラの課題に直面している。ITSソリューションは、交通の流れを最適化し、渋滞を緩和し、交通網の全体的な効率を向上させることによって、これらの課題に対処する機会を提供する。さらに、港湾、空港、道路の広大なネットワークを通じて複数の国や地域を結ぶMEA地域は、商業と輸送物流の重要な中心地である。物品の移動を最適化し、輸送時間を短縮し、輸送コストを下げることで、ITSシステムは組織の競争力を高め、ロジスティクス業務を最適化し、サプライチェーンの効率を上げるのに役立っている。また、MEA地域の政府は、都市の近代化、輸送効率の向上、経済競争力の強化に向けた取り組みの一環として、交通インフラとITSプロジェクトに多額の投資を行っている。こうした投資には、スマートシティ、インテリジェント交通網、持続可能なモビリティ・ソリューションの開発が含まれる。Bonafide Research社の調査レポート「中東・アフリカの高度道路交通システム市場の展望、2029年」によると、中東・アフリカの高度道路交通システム市場は、2029年までに30億米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。MEA地域の多くの都市では、交通渋滞が移動時間、燃料使用量、公害を増加させる深刻な問題となっている。インテリジェント交通管理システム、ダイナミック・ルート・アドバイス、リアルタイム交通モニタリングは、交通の流れを最適化し、渋滞を緩和し、全体的な輸送効率を高めるのに役立つITSソリューションの一例である。MEA地域は国際貿易と物流の主要なハブであり、港湾、空港、陸路を通じて大量の物資が輸送される。貨物管理システム、貨物追跡、インテリジェント・サプライチェーン・ロジスティクスなどのITSソリューションは、物流業務の合理化、貨物輸送効率の向上、貿易競争力の強化に役立つ。MEA地域では、気候変動や大気質問題に対する意識の高まりとともに、環境の持続可能性がますます重要になってきている。環境に優しい輸送手段、電気自動車インフラ、排出ガス監視システムなどのITSソリューションは、持続可能な輸送手段を促進し、二酸化炭素排出量を削減することによって環境目標を支援する。さらに、MEA地域では交通事故や死亡事故の発生率が高いため、交通安全が優先事項となっている。インテリジェント速度管理システム、自動緊急ブレーキ、車両対インフラ通信などのITS技術は、危険を検知し、交通法規を施行し、運転手や当局にリアルタイムで警告を発することで交通安全を強化している。市場促進要因-スマートシティへの取り組み中東・アフリカのスマートシティ構想は、都市交通を最適化し、住民の生活水準を向上させる技術的に高度な統合ソリューションを支持することで、高度道路交通システム(ITS)の利用を促している。交通効率を最大化し、渋滞を緩和し、大都市圏内の連結性を向上させるため、スマートシティ構想では、統合された公共交通ネットワーク、リアルタイムの交通モニタリング、スマート交通管制システムなどのITS技術を活用している。スマートシティ・プログラムは、電気、水、公共安全など、他の都市サービスやインフラと交通を統合し、都市をより強靭で持続可能、居住しやすいものにする。-物流と貿易:中東とアフリカに広がる広大な輸送ネットワークを製品やサービスが容易に行き来できるようにするため、これらの地域におけるインテリジェント輸送システム(ITS)の開発では、商業とロジスティクスが重要な要素となっている。貨物管理システム、追跡システム、インテリジェント・サプライチェーン・ロジスティクスなどのインテリジェント輸送システム(ITS)ソリューションは、貿易競争力を高め、貨物輸送業務を最適化し、サプライチェーンの効率を向上させる。物流・商業分野は、ITS技術を利用して物流業務を迅速化し、輸送時間を短縮し、貨物の可視性と安全性を向上させることにより、地域統合イニシアチブと経済成長を促進する独創的な輸送ソリューションへの需要を煽っている。市場の課題-相互運用性と標準化:ITSシステムや技術の標準化と互換性の欠如は、中東・アフリカ(MEA)のITS分野が直面する大きな問題の一つである。独自の技術、通信プロトコル、データ形式が多くの国、地域、利害関係者によって使用されている可能性があり、その結果、ITSの設置が分散し、互換性に問題が生じる可能性がある。このような相互運用性の欠如は、様々なITSシステム間のデータの統合や転送を困難にし、国際輸送ネットワークの円滑な機能と有効性を阻害する。MEA地域のITS関係者が協力し、通信し、データをシームレスに共有するためには、共通の標準と相互運用性の枠組みを確立しなければならない。-能力開発と技能不足:有資格労働者の不在と能力向上策も、MEAのIT部門にとっての難題である。ITSソリューションの開発、設置、保守は、訓練を受けた専門家の不足、不十分な訓練プログラム、限られた技術経験によって妨げられている。ITSシステムを適切に導入・運用するためには、交通の専門家が、訓練や能力開発プログラムに伴うスキルと知識を身につける必要がある。政府、大学、企業、国際機関が協力してスキル・ギャップを解消し、MEA地域のITS市場の拡大を支えるために必要なインフラを提供しなければならない。タイプ別では、高度交通管理システム(ATMS)、高度旅行者情報システム(ATIS)、高度交通料金システム(ATPS)、高度公共交通システム(APTS)、救急医療システム(EMS)、商用車運行(CVO)、自動ナンバープレート認識(ANPR)に区分される。この地域では、高度交通料金システム(ATPS)が市場に大きく貢献している。MEAの都市では、人口の拡大と急速な都市化により、効果的な公共交通機関オプションの必要性が高まっている。大気汚染、交通渋滞、アクセス制限などの都市モビリティ問題に対する革新的なソリューションは、APTS技術によって提供される。MEA地域の各国政府は、持続可能な都市開発を推進し、生活の質を向上させる取り組みの一環として、公共交通インフラの整備と近代化に投資している。APTSプロジェクトは、公共交通システムを強化するために、政府や国際機関から多額の資金と支援を受けている。MEA地域の多くの都市は、都市のモビリティを向上させるため、テクノロジーとデータ主導型アプローチの統合を優先するスマートシティ・イニシアチブを実施している。APTSソリューションは、リアルタイムの乗客情報、インテリジェントな経路計画、統合運賃決済システムを提供し、公共交通サービスの効率性とアクセシビリティを高めることで、スマートシティプロジェクトにおいて重要な役割を果たしている。ATPSは、輸送力と需要をより効果的にコントロールすることで、交通インフラのより良い利用を促進する。ATPSは、MEA地域の現在の高速道路や交通網の処理能力を最大化し、ボトルネックを最小化し、交通の流れを改善することで、交通インフラがより効率的に利用されるようにする。これは、交通状況に応じて通行料金や税金を動的に変更することで実現する。輸送手段では、道路、鉄道、航空、海洋に二分される。コンポーネントでは、ハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。同地域では、航空路線が市場に大きく貢献している。MEA地域では、企業出張の増加、可処分所得の増加、観光産業の急成長などの理由から、航空旅行の需要が急速に拡大している。その結果、航空交通管制の最大化、空港業務の高度化、旅行者体験全体の高度化を実現する高度高度道路交通システム(ITS)の需要が高まっている。MEA地域の多くの国は、航空需要の増加に対応するため、空港インフラの拡張と近代化に投資している。高度航空管制システム、空港管理ソフトウェア、旅客処理ソリューションなどのITS技術は、空港のキャパシティ、効率性、安全性を高める上で重要な役割を果たしている。安全性とセキュリティは、MEA地域の航空当局にとって最優先事項である。ITSソリューションは、航空交通のリアルタイム監視、潜在的脅威の検出、航空交通管制機関、航空会社、空港保安要員間の連携改善を通じて、空港と空域の安全性とセキュリティの強化に役立っている。さらに、サービスも市場に貢献している。ITSサービスのアウトソーシングは、技術インフラ、機器、人員への先行投資が不要なため、MEA地域の組織にとって費用対効果が高い。サービス・プロバイダーは、サブスクリプション・ベースやペイ・パー・ユースなどの柔軟な価格設定モデルを提供しているため、顧客は予算や要件に応じてITSイニシアチブを拡大することができる。報告書によると、主な対象国はUAE、サウジアラビア、南アフリカ、その他の中東・アフリカ諸国である。 The United Arab Emirates has made significant expenditures on public transport, roads, and smart city projects. The nation's dedication to developing its infrastructure has made it possible to apply ITS technologies to improve the sustainability, safety, and efficiency of transportation. The UAE is at the forefront of smart city initiatives, with cities like Dubai and Abu Dhabi leading the way in implementing innovative technologies to improve urban mobility. Smart City projects in the UAE incorporate ITS solutions such as intelligent traffic management systems, real-time monitoring, and smart transportation networks to optimise traffic flow, reduce congestion, and enhance the overall quality of life for residents and visitors. The UAE government has demonstrated strong support for ITS deployment through policies, incentives, and partnerships with private sector companies. Initiatives such as the Dubai Autonomous Transportation Strategy aim to transform Dubai into the smartest city in the world by leveraging advanced technologies, including autonomous vehicles, drones, and smart mobility solutions. The UAE's strategic location as a major transportation hub in the MEA region makes it an ideal market for its deployment. With its extensive air, sea, and land transportation networks, the UAE serves as a gateway for international trade and travel, driving the demand for advanced ITS solutions to support the efficient movement of people and goods. The key companies are collaborating with expert ITS companies for design and product development. They are also developing advanced products for hassle-free and better service. Furthermore, many small enterprises are also working with the government to provide better transportation services. At present, many small market companies are also great players withholding substantial intelligent transportation system market share. The dominance of the key players is also current owing to the provision of advanced and developed products. Key companies leading the market are Denso, Siemens Ag, EFKON GmbH, and Hitachi, among other prominent players.Recent DevelopmentsConsidered in this report-Historic year: 2018-Base year: 2023-Estimated year: 2024-Forecast year: 2029Aspects covered in this report-Intelligent Transportation market Outlook with its value and forecast along with its segments-Various drivers and challenges-On-going trends and developments-Top profiled companies-Strategic recommendationBy Type -Advanced Traffic Management Systems (ATMS)-Advanced Traveller Information Systems (ATIS)-Advanced Transportation Pricing Systems (ATPS)-Advanced Public Transportation Systems (APTS)-Emergency Medical Systems (EMS)-Commercial Vehicle Operation (CVO)-Automatic Number Plate Recognition (ANPR) By Mode of Transportation-Roadways (Traffic management, Road safety, Parking management, Freight management, Automotive Telematics, Others (Ticketing Management, Emergency Vehicle Notification, Environment Protection, etc.)-Railways (Rail-running Operation and Collision Avoidance, Passenger Information Management, Smart Ticketing, Security Surveillance, Emergency Notification, Others)-Airways (Security & Surveillance, Shuttle Bus Tracking, Traveller Information Management, Smart Ticketing, Aircraft Management, Emergency Notification, Others)-Marine (Freight Arrival & Transit, Real-time Weather Information Tracking, Container Movement Scheduling, Emergency Notification, Others)By Component-Hardware (Interface Boards, Sensors, Surveillance Cameras, Telecommunication Networks, Monitoring and Detection Systems, Others (Linked traffic controller & Variable message signboard))-Software (Visualization Software, Video Detection Management Software, Transit Management Software, Others)-Services (Business and Cloud Services and Support and Maintenance Services) The approach of the report:This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.Intended audienceThis report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Intelligent Transportation industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.目次目次1.要旨 2.調査方法 2.1.二次調査 2.2.一次データ収集 2.3.市場形成と検証 2.4.レポート作成、品質チェック、納品 3.市場構造 3.1.市場への配慮 3.2.前提条件 3.3.制限事項 3.4.略語 3.5.出典 3.6.定義 4.経済・人口統計 5.インテリジェント交通システムの世界市場展望 5.1.市場規模(金額ベース 5.2.地域別市場シェア 5.3.市場規模および予測、タイプ別 5.4.市場規模・予測:輸送手段別 5.5.市場規模・予測:道路用途別 5.6.市場規模・予測:鉄道用途別 5.7.市場規模・予測:海上アプリケーション別 5.8.市場規模・予測:コンポーネント別 5.9.市場規模・予測:ハードウェアコンポーネント別 5.10.市場規模・予測:ソフトウェアコンポーネント別 5.11.市場規模・予測:サービスコンポーネント別 6.中東・アフリカの高度道路交通システム市場展望 6.1.市場規模:金額ベース 6.2.国別市場シェア 6.3.市場規模および予測、タイプ別 6.4.市場規模・予測:輸送手段別 6.5.市場規模・予測:コンポーネント別 7.市場ダイナミクス 7.1.市場促進要因と機会 7.2.市場の阻害要因と課題 7.3.市場動向 7.3.1.XXXX 7.3.2.XXXX 7.3.3.XXXX 7.3.4.XXXX 7.3.5.XXXX 7.4.コビッド19効果 7.5.サプライチェーン分析 7.6.政策と規制の枠組み 7.7.業界専門家の見解 7.8.UAEインテリジェント交通システム市場の展望 7.8.1.市場規模(金額ベース 7.8.2.タイプ別市場規模・予測 7.8.3.輸送手段別市場規模・予測 7.8.4.コンポーネント別の市場規模・予測 7.9.サウジアラビアの高度道路交通システム市場展望 7.9.1.金額別市場規模 7.9.2.タイプ別市場規模および予測 7.9.3.輸送手段別市場規模・予測 7.9.4.コンポーネント別の市場規模・予測 7.10.南アフリカの高度道路交通システム市場の展望 7.10.1.金額別市場規模 7.10.2.タイプ別市場規模および予測 7.10.3.輸送手段別の市場規模と予測 7.10.4.コンポーネント別の市場規模・予測 8.競争環境 8.1.競合ダッシュボード 8.2.主要企業の事業戦略 8.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス 8.4.ポーターの5つの力 8.5.企業プロフィール 8.5.1.インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション 8.5.1.1.会社概要 8.5.1.2.会社概要 8.5.1.3.財務ハイライト 8.5.1.4.地理的洞察 8.5.1.5.事業セグメントと業績 8.5.1.6.製品ポートフォリオ 8.5.1.7.主要役員 8.5.1.8.戦略的な動きと展開 8.5.2.シーメンスAG 8.5.3.キュービック・コーポレーション 8.5.4.トムトム NV 8.5.5.タレス 8.5.6.アルストムSA 8.5.7.カプシュ・トラフィックコムAG 8.5.8.テレダイン・テクノロジーズ・インコーポレーテッド 9.戦略的提言 10.付録 10.1.よくある質問 10.2.注意事項 10.3.関連レポート 11.免責事項 図表一覧 図1:インテリジェント交通システムの世界市場規模(10億ドル)、地域別、2023年・2029年 図2: 市場魅力度指数(2029年地域別) 図3:市場魅力度指数(セグメント別) 2029年 図4:インテリジェント交通システムの世界市場規模(金額ベース)(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル 図5:インテリジェント交通システムの世界市場地域別シェア(2023年) 図6:中東・アフリカの高度道路交通システム市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図7:中東・アフリカのインテリジェント交通システム市場 国別シェア(2023年) 図8:UAEの高度道路交通システム市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図9:サウジアラビアの高度道路交通システム市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図10:南アフリカの高度道路交通システム市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図11: 上位5社の競争ダッシュボード(2023年 図12: 世界の高度道路交通システム市場のポーターの5つの力 表一覧 表1:インテリジェント交通システムの世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年、2029年)(単位:億米ドル 表2:上位10カ国の経済スナップショット(2022年 表3:その他の主要国の経済スナップショット(2022年 表4:外国通貨から米ドルへの平均為替レート 表5:インテリジェント交通システムの世界市場規模および予測、タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表6:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:交通手段別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表7:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:道路用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表8:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:鉄道用途別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表9:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:海上アプリケーション別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表10:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表11:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:ハードウェアコンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表12:高度道路交通システムの世界市場規模・予測:ソフトウェアコンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表13:インテリジェント交通システムの世界市場規模・予測:サービスコンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表14:中東およびアフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表15:中東およびアフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:交通手段別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表16:中東およびアフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表17:高度道路交通システム市場の影響要因(2023年 表18:UAEの高度道路交通システム市場規模・予測(2018~2029F):タイプ別(単位:億米ドル) 表19:UAEの高度道路交通システム市場規模・予測:交通手段別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表20:UAEの高度道路交通システム市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表21:サウジアラビアの高度道路交通システム市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表22:サウジアラビアの高度道路交通システム市場規模・予測:交通手段別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表23:サウジアラビアの高度道路交通システム市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表24:南アフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表25:南アフリカの高度道路交通システム市場南アフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:交通手段別(2018~2029F) (単位:億米ドル) 表26:南アフリカの高度道路交通システム市場南アフリカの高度道路交通システム市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
SummaryThe MEA region's cities are seeing rapid urbanisation and population increases, which is driving up the need for effective transport infrastructure. The demand for ways to reduce traffic, increase mobility, and upgrade transportation infrastructure is growing as more people migrate into cities. Smart city initiatives are gaining momentum in the MEA region, with governments and municipalities deploying ITS solutions to create more livable, sustainable, and efficient urban environments. ITS technologies play a key role in smart city initiatives by enabling integrated transportation management, real-time data analytics, and citizen-centric services. Many cities in the MEA region face significant traffic congestion and infrastructure challenges, including inadequate road networks, outdated transportation systems, and limited public transit options. ITS solutions offer opportunities to address these challenges by optimising traffic flow, reducing congestion, and improving the overall efficiency of transportation networks. Furthermore, the MEA area, which connects several nations and regions through vast networks of ports, airports, and roads, is a key centre for commerce and transportation logistics. By optimising goods movement, cutting transit times, and lowering transportation costs, ITS systems help organisations become more competitive, optimise logistics operations, and increase supply chain efficiency. As well, the governments in the MEA region are investing heavily in transportation infrastructure and ITS projects as part of their efforts to modernise cities, improve transportation efficiency, and enhance economic competitiveness. These investments include the development of smart cities, intelligent transportation networks, and sustainable mobility solutions. According to the research report "Middle East and Africa Intelligent Transportation System Market Outlook, 2029," published by Bonafide Research, the Middle East and Africa Intelligent Transportation System market is expected to reach a market size of more than USD 3 Billion by 2029. In many of the cities in the MEA area, traffic congestion is a serious problem that increases travel times, fuel use, and pollution. Intelligent traffic management systems, dynamic route advice, and real-time traffic monitoring are a few examples of ITS solutions that help to optimise traffic flow, lessen congestion, and increase overall transportation efficiency. The MEA region is a major hub for international trade and logistics, with significant volumes of goods transported through ports, airports, and land routes. ITS solutions, such as freight management systems, cargo tracking, and intelligent supply chain logistics, help streamline logistics operations, improve freight efficiency, and enhance trade competitiveness. Environmental sustainability is becoming increasingly important in the MEA region, with growing awareness of climate change and air quality issues. ITS solutions, such as eco-friendly transportation modes, electric vehicle infrastructure, and emissions monitoring systems, support environmental goals by promoting sustainable transportation options and reducing carbon emissions. Furthermore, road safety is a priority in the MEA region due to the high rates of traffic accidents and fatalities. ITS technologies, such as intelligent speed management systems, automatic emergency braking, and vehicle-to-infrastructure communication, enhance road safety by detecting hazards, enforcing traffic laws, and providing real-time alerts to drivers and authorities. Market Drivers • Smart City Initiatives: Smart City initiatives in the Middle East and Africa stimulate the use of Intelligent Transport Systems (ITS) by endorsing technologically advanced, integrated solutions that optimise urban transportation and elevate the standard of living for inhabitants. In order to maximise transportation efficiency, lessen congestion, and improve connectivity within metropolitan regions, smart city initiatives make use of ITS technology, such as integrated public transit networks, real-time traffic monitoring, and smart traffic control systems. Smart City programmes integrate transit with other urban services and infrastructure, such as electricity, water, and public safety, to make cities more resilient, sustainable, and habitable. • Logistics and Trade: Because they make it easier for products and services to travel across the vast transportation networks across the Middle East and Africa, commerce and logistics are key factors in the development of intelligent transportation systems (ITS) in these regions. Intelligent Transportation Systems (ITS) solutions, such as cargo management systems, tracking systems, and intelligent supply chain logistics, increase trade competitiveness, optimise freight transportation operations, and improve supply chain efficiency. The logistics and commerce sector fuels the demand for creative transportation solutions to promote regional integration initiatives and economic growth by using ITS technology to expedite logistical operations, shorten transit times, and improve cargo visibility and security. Market Challenges • Interoperability and Standardisation: The absence of standardisation and compatibility across ITS systems and technologies is one of the major issues confronting the Middle East and Africa (MEA) ITS sector. Proprietary technology, communication protocols, and data formats may be used by many nations, regions, and stakeholders; this might result in dispersed ITS installations and compatibility problems. This lack of interoperability impedes the smooth functioning and efficacy of international transport networks by making it difficult to integrate and transfer data between various ITS systems. For ITS stakeholders in the MEA area to collaborate, communicate, and share data seamlessly, common standards and interoperability frameworks have to be established. • Capacity Building and Skills Shortages: The absence of qualified workers and measures to increase capacity is another difficulty for the MEA IT sector. The development, installation, and maintenance of ITS solutions are hampered by a lack of trained experts, poor training programmes, and limited technical experience. In order to properly implement and run ITS systems, transportation professionals need to be equipped with the skills and knowledge that come with training and capacity development programmes. Governments, universities, businesses, and international organisations must work together to close the skills gap and provide the infrastructure required to support the MEA region's ITS market's expansion. Based on the type, they are segmented into Advanced Traffic Management Systems (ATMS), Advanced Traveller Information Systems (ATIS), Advanced Transportation Pricing Systems (ATPS), Advanced Public Transportation Systems (APTS), Emergency Medical Systems (EMS), Commercial Vehicle Operation (CVO), and Automatic Number Plate Recognition (ANPR). In the region, Advanced Transportation Pricing Systems (ATPS) significantly contribute to the market. In MEA cities, population expansion and rapid urbanisation have raised the need for effective public transit options. Innovative solutions to urban mobility problems, including air pollution, traffic congestion, and limited accessibility, are provided by APTS technology. Governments in the MEA region are investing in the development and modernization of public transportation infrastructure as part of their efforts to promote sustainable urban development and improve quality of life. APTS projects receive significant funding and support from governments and international organisations to enhance public transportation systems. Many cities in the MEA region are implementing smart city initiatives that prioritise the integration of technology and data-driven approaches to improve urban mobility. APTS solutions play a crucial role in Smart City projects by providing real-time passenger information, intelligent route planning, and integrated fare payment systems to enhance the efficiency and accessibility of public transportation services. ATPS facilitates better use of transport infrastructure by more effectively controlling capacity and demand. ATPS ensures that transportation infrastructure is used more efficiently by maximising the throughput of the MEA region's current highways and transportation networks, minimising bottlenecks, and enhancing traffic flow. It does this by dynamically altering tolls or taxes according to traffic circumstances. In terms of mode of transportation, they are bifurcated into roads, railways, airlines, and marine. In terms of components, they are segmented into hardware, software, and services. In the region, Airways significantly contributes to the market. The demand for air travel is developing quickly in the MEA area due to reasons including rising corporate travel, growing disposable income, and a burgeoning tourist industry. Consequently, there is an increasing demand for sophisticated Intelligent Transportation Systems (ITS) to maximise air traffic control, elevate airport operations, and elevate the entire traveller experience. Many countries in the MEA region are investing in the expansion and modernization of their airport infrastructure to accommodate the growing demand for air travel. ITS technologies such as advanced air traffic control systems, airport management software, and passenger processing solutions play a crucial role in enhancing airport capacity, efficiency, and safety. Safety and security are top priorities for aviation authorities in the MEA region. ITS solutions help enhance safety and security at airports and in airspace by providing real-time monitoring of air traffic, detecting potential threats, and improving coordination among air traffic control agencies, airlines, and airport security personnel. Furthermore, the services contribute to the market; outsourcing ITS services can be cost-effective for organisations in the MEA region as it eliminates the need for upfront investments in technology infrastructure, equipment, and personnel. Service providers offer flexible pricing models, such as subscription-based or pay-per-use arrangements, allowing clients to scale their ITS initiatives according to their budget and requirements. Based on the report, the major countries covered include the UAE, Saudi Arabia, South Africa, and the rest of the Middle East and Africa. The United Arab Emirates has made significant expenditures on public transport, roads, and smart city projects. The nation's dedication to developing its infrastructure has made it possible to apply ITS technologies to improve the sustainability, safety, and efficiency of transportation. The UAE is at the forefront of smart city initiatives, with cities like Dubai and Abu Dhabi leading the way in implementing innovative technologies to improve urban mobility. Smart City projects in the UAE incorporate ITS solutions such as intelligent traffic management systems, real-time monitoring, and smart transportation networks to optimise traffic flow, reduce congestion, and enhance the overall quality of life for residents and visitors. The UAE government has demonstrated strong support for ITS deployment through policies, incentives, and partnerships with private sector companies. Initiatives such as the Dubai Autonomous Transportation Strategy aim to transform Dubai into the smartest city in the world by leveraging advanced technologies, including autonomous vehicles, drones, and smart mobility solutions. The UAE's strategic location as a major transportation hub in the MEA region makes it an ideal market for its deployment. With its extensive air, sea, and land transportation networks, the UAE serves as a gateway for international trade and travel, driving the demand for advanced ITS solutions to support the efficient movement of people and goods. The key companies are collaborating with expert ITS companies for design and product development. They are also developing advanced products for hassle-free and better service. Furthermore, many small enterprises are also working with the government to provide better transportation services. At present, many small market companies are also great players withholding substantial intelligent transportation system market share. The dominance of the key players is also current owing to the provision of advanced and developed products. Key companies leading the market are Denso, Siemens Ag, EFKON GmbH, and Hitachi, among other prominent players. Recent Developments Considered in this report • Historic year: 2018 • Base year: 2023 • Estimated year: 2024 • Forecast year: 2029 Aspects covered in this report • Intelligent Transportation market Outlook with its value and forecast along with its segments • Various drivers and challenges • On-going trends and developments • Top profiled companies • Strategic recommendation By Type • Advanced Traffic Management Systems (ATMS) • Advanced Traveller Information Systems (ATIS) • Advanced Transportation Pricing Systems (ATPS) • Advanced Public Transportation Systems (APTS) • Emergency Medical Systems (EMS) • Commercial Vehicle Operation (CVO) • Automatic Number Plate Recognition (ANPR) By Mode of Transportation • Roadways (Traffic management, Road safety, Parking management, Freight management, Automotive Telematics, Others (Ticketing Management, Emergency Vehicle Notification, Environment Protection, etc.) • Railways (Rail-running Operation and Collision Avoidance, Passenger Information Management, Smart Ticketing, Security Surveillance, Emergency Notification, Others) • Airways (Security & Surveillance, Shuttle Bus Tracking, Traveller Information Management, Smart Ticketing, Aircraft Management, Emergency Notification, Others) • Marine (Freight Arrival & Transit, Real-time Weather Information Tracking, Container Movement Scheduling, Emergency Notification, Others) By Component • Hardware (Interface Boards, Sensors, Surveillance Cameras, Telecommunication Networks, Monitoring and Detection Systems, Others (Linked traffic controller & Variable message signboard)) • Software (Visualization Software, Video Detection Management Software, Transit Management Software, Others) • Services (Business and Cloud Services and Support and Maintenance Services) The approach of the report: This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources. Intended audience This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Intelligent Transportation industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry. ***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.Table of ContentsTable of Contents
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |