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韓国中古車市場の概要、2029年


South Korea Used Car Market Overview, 2029

韓国の中古車市場の成長を促す主な要因は、1人当たりGDPと個人可処分所得の増加による消費者の自家用交通機関利用志向の高まり、オンライン技術の発展、新車価格の上昇である。利便性と個人的な移動性を向上させ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

韓国の中古車市場の成長を促す主な要因は、1人当たりGDPと個人可処分所得の増加による消費者の自家用交通機関利用志向の高まり、オンライン技術の発展、新車価格の上昇である。利便性と個人的な移動性を向上させるため、経済的安定性が増すにつれて、顧客は自家用交通手段を選択するようになっている。しかし、新車価格の高騰は、こうした購入者の一部に新車への投資を思いとどまらせ、韓国の中古車市場を活性化させている。競合他社よりも安い価格を提示する非組織的なディーラーが複数存在し、市場が高度に断片化され競争が激化していることが、韓国の中古車市場が直面している主な問題のひとつである。加えて、韓国政府は中小の中古車販売業者を保護する必要性を理由に、かなりの期間、大企業による中古車販売を禁止してきた。中小企業・新興企業省は、市場シェアの上限など一定の制限を設けた上で、こうした企業を市場に統合させるイニシアチブを開始した。さらに、中古車価格の下落は韓国の中古車市場にとって大きな障壁となっている。予測期間を通じて、韓国の中古車市場は、二酸化炭素排出量削減のため、車両の電化とガソリン車・ディーゼル車の禁止を奨励する政府の強力な計画から恩恵を受けるだろう。移動の利便性のために、新エネルギー車の代替品にあまりお金をかけない覚悟のある消費者は、古い車を購入することを選ぶようになってきている。例えば、韓国政府は2022年3月、2035年までに内燃機関(ICE)自動車の新車販売を段階的に廃止する意向を改めて表明した。さらに政府は2022年9月、2025年からソウルの繁華街では5段階の公害基準で2番目に低い4等級ディーゼル車の使用を禁止すると宣言した。韓国の大手自動車メーカーである現代自動車は、中小の中古車販売店を保護するために伝統的に大企業の参入を禁じてきた韓国の中古車市場に参入する。韓国の2大自動車メーカーである現代自動車とKIA社は、現代自動車グループに所有されている。

Bonafide Research社の調査レポート「韓国の中古車製品市場概要、2029年」によると、韓国の中古車市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率7%以上で成長すると予測されている。オンラインプラットフォームを通じて販売される中古自動車の需要は、現代技術を採用する技術に精通した若者の増加、eコマースマーケットプレイスの台頭、さまざまな企業がオンラインマーケティングに費用を投じるために採用する積極的な手法によって高まっている。これらのシステムは、メーカー、モデル、走行距離、エンジン容量、コンディションなど、エンドツーエンドの車両情報を提供することで、顧客の賢明な意思決定を支援する。さらに、インターネット普及率の上昇と韓国の急速な都市化はすべて、自動車オーナーがさまざまな地域のバイヤーとつながり、物理的に場所を訪れることなくシームレスなオンライン販売プロセスを開始できる、生産的なエコシステムの構築に役立っている。韓国は一人当たりの所得が高いため、車を手に入れようと考える人が増えている。入口で言えば、新車よりも中古車の方が経済的だ。場所によっては公共交通機関が必ずしもあてにならなかったり、効果的でなかったりするため、人々は自家用車を運転するようになる。多くの人にとって、中古車は手頃な選択肢なのだ。世界的なチップ不足は新車の生産を妨げ、中古車の利用可能性を高めている。

車両タイプ別に見ると、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。従来型が市場をリードしている。実際、韓国の中古車市場では、電気自動車(EV)セグメントの増加が目立っている。ひとつの大きなきっかけは、2035年までに内燃機関(ICE)自動車の新車販売を禁止するという韓国政府の野心的な目標である。このため、購入者は差し迫った規制を遵守するために、中古車であっても電気自動車(EV)を選択することを奨励している。EVは、新車・中古車ともに政府から多額の補助金を受けることができるため、コストが下がり、魅力が増す。韓国では気候変動や大気汚染に対する懸念が高まっているため、電気自動車(EV)はより環境に優しい選択肢である。中古EVは、電気交通の利点を体験するための手頃な選択肢を提供します。

ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。韓国の中古車市場では、SUVとMUVの人気が高まっている。SUVやMUVは、乗員や荷物の容量が大きいため、成長期の家族やアウトドア愛好家、仕事やビジネスで車を必要とする人々に人気がある。このセグメントには、小型クロスオーバーからフルサイズのSUVやMUVまで、幅広いサイズとスタイルが用意されており、顧客はそれぞれの要件や好みに合わせて理想的な車を選ぶことができる。

燃料タイプ別に見ると、ガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。ディーゼル車と比較すると、ガソリン車は燃費効率が高いことが多い。燃料価格が主な懸念事項である地域では、経済的な燃料使用により、顧客はガソリン車を好むかもしれない。排ガス規制や基準の変更は、顧客の選択に影響を与える可能性がある。ディーゼル車は、他の車種よりも多くの汚染物質を排出するため、いくつかの地域では、ディーゼル車に関する規制が厳しくなっている。その結果、顧客はガソリン車をより魅力的に感じるかもしれない。ディーゼルエンジンはガソリンエンジンよりもメンテナンスが必要なことは常識である。特に整備履歴が重要視される中古車市場では、このことが買い手の選好に影響を与えている可能性がある。

中古車市場はサイズ別に、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。韓国の中古車市場では、SUVがセダンやハッチバックといった他のサイズの車よりも明らかに人気が高まっている。さまざまな地形に対応し、レクリエーション用具を装着できるSUVへの需要は、韓国におけるアウトドア・スポーツやレジャー旅行の人気の高まりに後押しされている。これは、韓国人がアウトドア活動や健康的なライフスタイルを重視していることと一致している。このクラスの台頭は、韓国政府が現代自動車や起亜自動車など、強力なSUVラインアップを持つ国産自動車メーカーの後押しを重視していることも後押ししている。

ベンダーの種類によって、市場は組織型と非組織型に分けられる。韓国の中古車業界では、認定ディーラーと複数ブランドの中古車プラットフォームで構成されるオーガナイズド・セグメンテーションが、実際、顕著な拡大を見せている。組織化されたディーラーでは、消費者が中古車を購入するのに役立つ融資の選択肢がより頻繁に利用できるようになっている。自動車を完全に購入する資金がない顧客は、これが非常に魅力的であると感じるかもしれない。信頼感を醸成し、安心感を提供する組織化されたプラットフォームは、よりカジュアルな個々の売り手と買い手のやりとりとは対照的に、包括的な検査、車両履歴記録、保証を提供する。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。オフライン・ディーラーの利点は、すぐに利用できることである。消費者はディーラーを訪れ、購入可能な車両を見学し、その日のうちに購入して帰ることもできる。これは、シンプルでスピーディーな取引を求める購入者にとって重要な要素となり得る。下取りや対面での交渉は、オフライン・セクションによって容易になる。中古車購入の重要なステップである価格交渉や下取り交渉も、オフラインコーナーがあれば安心だ。

本レポートの考察
- 地域地域:韓国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 韓国の中古車市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Korea Used Car Market Segmentations
7.1. South Korea Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. South Korea Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. South Korea Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. South Korea Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. South Korea Used Car Market, By Body Type
7.2.1. South Korea Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. South Korea Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. South Korea Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. South Korea Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. South Korea Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. South Korea Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. South Korea Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. South Korea Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. South Korea Used Car Market, By Size
7.4.1. South Korea Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. South Korea Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. South Korea Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. South Korea Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. South Korea Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. South Korea Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. South Korea Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. South Korea Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. South Korea Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. South Korea Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of South Korea Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: South Korea Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: South Korea Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: South Korea Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: South Korea Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: South Korea Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: South Korea Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: South Korea Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: South Korea Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: South Korea Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: South Korea Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: South Korea Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: South Korea Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: South Korea Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The main factors driving the growth of the used car market in South Korea are the rising preference among consumers to use private transportation due to increases in GDP per capita and personal disposable income, the development of online technologies, and rising new car prices. In order to improve their convenience and personal mobility, customers are increasingly choosing private transportation options as their financial stability increases. The soaring cost of new cars, however, discourages some of these buyers from investing in brand-new cars, which in turn fuels the market for used cars in South Korea. The existence of several unorganized dealers who offer cheaper pricing than their competitors, creating a highly fragmented and competitive market, is one of the main issues facing the used car market in South Korea. In addition, the South Korean government for a considerable amount of time prohibited large corporations from selling used cars, citing the necessity to safeguard smaller used car sellers. With certain restrictions, such a cap on market share, the Ministry of SMEs and Startups launched an initiative to let these companies integrate into the market. In addition, falling used automobile prices are a significant barrier to the South Korean used car market. Throughout the projected period, South Korea's market for used automobiles will benefit from the government's strong plan to encourage the electrification of vehicle fleets and the prohibition of gasoline and diesel vehicles in an effort to reduce carbon emissions. For the convenience of mobility, consumers who are ready to spend less on alternatives to new-energy vehicles are increasingly choosing to buy old cars. For example, the South Korean government reiterated in March 2022 that it intended to phase out the sale of new internal combustion engine (ICE) automobiles by 2035. Furthermore, the government declared in September 2022 that starting in 2025; Grade 4 diesel cars the second-lowest in the nation's five-tier pollution standard would no longer be allowed in Seoul's downtown neighborhoods. Hyundai Motor Co., the leading carmaker in South Korea, is joining the nation's used automobile market, which has traditionally barred large corporations from entering in order to safeguard smaller used car dealers. The two biggest automakers in Korea, Hyundai and KIA Corp., are owned by the Hyundai Motor Group.

According to the research report "South Korea Used Car product Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the South Korea Used Car Market is expected to grow with more than 7% CAGR from 2024 to 2029. The demand for used automobiles sold through online platforms is being driven up by the increasing number of tech-savvy young people who are adopting modern technology, the rise of e-commerce marketplaces, and the aggressive techniques employed by various corporations to spend on online marketing. These systems help customers make educated decisions by providing end-to-end vehicle information, including make, model, mileage, engine capacity, condition, and more. Furthermore, rising rates of Internet penetration and the country's rapid urbanization all help to create a productive ecosystem in which car owners can connect with buyers from various regions and start a seamless online sales process without having to physically visit a location. Since South Korea has a high per capita income, more people are thinking about getting a car. When it comes to entrance points, used cars are more economical than new ones. Public transit isn't always dependable or effective in some places, which encourages people to drive their own cars. For many people, used cars are an affordable choice. The global shortage of chips has hindered the production of new cars, increasing the availability of secondhand cars.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. Conventional segment is leading one. In fact, the used automobile market in South Korea is seeing a notable uptick in the electric vehicle (EV) segment. One significant catalyst is the government of South Korea's ambitious goal to outlaw the sale of new internal combustion engine (ICE) automobiles by 2035. This encourages buyers to choose electric vehicles (EVs), even used ones, in order to abide by the impending restrictions. Both new and used EV purchases are eligible for significant government subsidies, which lowers their cost and increases their appeal. Because of South Korea's growing concern over climate change and air pollution, electric vehicles (EVs) are a more environmentally friendly option. At a reduced cost, used EVs provide an affordable option to experience the advantages of electric transportation.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. In the used car market in South Korea, the SUV and MUV segments are, in fact, becoming more and more popular. SUVs and MUVs are popular with growing families, outdoor enthusiasts, and people who need cars for work or business since they have a large passenger and cargo capacity. Customers can choose the ideal vehicle for their unique requirements and tastes from a broad variety of sizes and styles available in this segment, which includes anything from small crossovers to full-size SUVs and MUVs.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. When compared to their diesel counterparts, gasoline-powered vehicles frequently have higher fuel efficiency. Customers may favor gasoline-powered cars due to their economical fuel usage in areas where fuel prices are a major concern. Modifications to emission regulations and standards may have an impact on customer choices. Because diesel vehicles emit more of some pollutants than other types of vehicles, several regions have tight rules regarding them. Customers may find petrol cars more enticing as a result. Its common knowledge that diesel engines require more maintenance than petrol ones. This may be impacting buyer preferences, particularly in the used automobile market where the maintenance history is important.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. In the South Korean used car market, SUVs are clearly becoming more and more popular than other vehicle sizes like sedans and hatchbacks. The demand for SUVs that can handle a variety of terrains and fit recreational equipment is being driven by the rising popularity of outdoor sports and leisure trips in South Korea. This is consistent with Koreans placing a greater focus on outdoor activities and healthy lifestyles. The rise of the class is aided by the Korean government's emphasis on boosting native automakers, such as Hyundai and Kia, which have robust SUV lineups.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. In the South Korean used automobile industry, the organized segment which consists of approved dealerships and multi-brand used car platforms is, in fact, seeing notable expansion. Financing choices are more frequently available at organized dealerships, which help consumers afford used cars. Customers who do not have the funds to buy an automobile entirely may find this to be very alluring. Organized platforms, which foster confidence and offer piece of mind provide comprehensive inspections, vehicle history records, and warranties in contrast to more casual individual seller-buyer interactions.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. Instant availability is a benefit of offline dealerships. Consumers can visit a dealership, go at the available vehicles, and even leave with a purchase the same day. This can be a crucial element for purchasers seeking a simple and speedy transaction. Trade-ins and in-person negotiations are made easier by the offline section. In-person negotiations over pricing and trade-ins, which can be crucial steps in the used car purchasing process, may make buyers feel more at ease.

Considered in this report:
• Geography: South Korea
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• South Korea Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Korea Used Car Market Segmentations
7.1. South Korea Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. South Korea Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. South Korea Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. South Korea Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. South Korea Used Car Market, By Body Type
7.2.1. South Korea Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. South Korea Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. South Korea Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. South Korea Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. South Korea Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. South Korea Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. South Korea Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. South Korea Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. South Korea Used Car Market, By Size
7.4.1. South Korea Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. South Korea Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. South Korea Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. South Korea Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. South Korea Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. South Korea Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. South Korea Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. South Korea Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. South Korea Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. South Korea Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of South Korea Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: South Korea Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: South Korea Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: South Korea Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: South Korea Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: South Korea Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: South Korea Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: South Korea Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: South Korea Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: South Korea Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: South Korea Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: South Korea Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: South Korea Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: South Korea Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: South Korea Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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