インドネシア中古車市場概観、2029年Indonesia Used Car Market Overview, 2029 近年、インドネシアの中古車市場は一貫して増加している。インドネシアは人口が多いため、中古車の潜在市場が大きい。中間層が急増し、コストや入手しやすさなどの要因が中古車需要の増加につながった。中古車の... もっと見る
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サマリー近年、インドネシアの中古車市場は一貫して増加している。インドネシアは人口が多いため、中古車の潜在市場が大きい。中間層が急増し、コストや入手しやすさなどの要因が中古車需要の増加につながった。中古車の売買は中古車市場と呼ばれている。現在の車からアップグレードしたい、あるいは安価な解決策を見つけたいという顧客にとって、これは選択肢となる。新車の価格が高く、中古車の選択肢が豊富なため、インドネシアでは中古車市場の人気が高まっています。顧客は、さまざまなモデルやブランドが提供されるこの市場で、コストを抑えて車を購入することができる。デジタル化が進み、企業が遠隔操作で臨場感あふれる購入体験を提供できるようになったため、インドネシアの中古車産業は飛躍的に発展すると予想される。中古車向け融資を提供する金融機関の多様化と付加価値サービスの増加は、いずれも同地域の中古車市場の成長に貢献するだろう。借入金利が高くなると、一部の見込み客が敬遠し、市場の成長が阻害される可能性がある。柔軟な分割払いプランと銀行よりも低い金利を提供するノンバンク系ファイナンス・プロバイダーが多数出現していることも、市場の成長を促す重要な要因である。Bonafide Research社の調査レポート「インドネシア中古車市場の概要、2029年」によると、インドネシア中古車市場は2024年から2029年にかけて8%以上の成長が見込まれている。需要の増加に伴い、インドネシアは中古自動車市場において多くの可能性を秘めている。中古車購入は、新車を買えないことだけが理由ではない。中古車の市場シェアを維持するためには、嗜好性と減価償却モメンタムが時として連動するかもしれない。県内の中古車販売といえば、人気ブランドはトヨタ、ダイハツ、ホンダだ。中古車市場で最も人気のあるSUVモデルは、トヨタ・フォーチュナー、ダイハツ・テリオス、ホンダCR-Vである。インドネシアの中産階級は、国の経済とともに成長しており、古い自動車の買い手の可能性を広げている。都市部への人口移動が進むにつれ、個人の移動手段に対するニーズが高まっており、中古車はその入口として利用しやすい。ガソリン価格の高騰により、ガソリン効率の良い中古車は新車よりも魅力的な選択肢となっている。インドネシア全土で高速道路が整備・拡大され、中古車を含む自動車保有が促進されている。新車が市場に出回れば、将来の中古車在庫は増えるだろう。低予算志向の顧客は、リスクがあるにもかかわらず、より豊富な車種を低料金で購入できる非正規市場に魅力を感じている。市場の安定と買い手の保護を保証するためには、正規化措置が不可欠である。 車種別市場は、従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。従来型自動車は多くの場合、維持費と初期購入コストが低い。そのため、特にインドネシアのような発展途上国では、予算が限られている消費者にとって、より手頃な選択肢となる。一般に、従来型車、特にセダンやハッチバックは、大型の同等車よりもガソリンの消費量が少ない。燃料価格の上昇を懸念するインドネシアのドライバーにとって、これは重要な考慮事項である。SUVやMPVに比べ、従来型車はハンドリングや操縦性に優れているため、よりエキサイティングなドライビング体験ができることが多い。道路での楽しみや街中での道順を見つけることを重視するドライバーは、この点に魅力を感じるかもしれない。 ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。スポーツ・ユーティリティ・ビークル(SUV)は近年、中古車を購入するインドネシア人の間で人気が高まっている。消費者は常に利用可能なSUVモデルを閲覧することに関心があり、ディーラーはこの成長市場のニーズを満たすために新しいSUVを提供する競争力のある立場にある。国内消費者のSUV市場は、若者のSUVブームが牽引しているのかもしれない。エレガントでスポーティな外観のSUVは、アッパークラスのバイヤーを引き付け、かつ快適性を提供する可能性が高い。このような懸念を持つ消費者は、さらに素晴らしいSUV割引を受けることができる。予算が限られている人でも、パワフルで洗練された印象を与える手頃なSUVがある。このSUVクラスでは、ミドルクラスの経済性が良い価値を提供する。 燃料タイプ別に見ると、ガソリン車、ディーゼル車、その他に分けられる。一般的に、ガソリン車は購入時も継続的なメンテナンスの面でも、はるかに安価である。そのため、所得水準が上昇を続けているインドネシア国民の大部分にとって、ガソリン車ははるかに手頃な価格となっている。インドネシアのほとんどの地域では、電気よりもガソリンの方が手ごろで、より一般的に利用できる。さらに現在、EV充電のためのインフラは乏しく、充電ステーションの大半は都市部に位置している。多くのドライバー、特に地方に住んでいたり、充電ステーションへのアクセスが限られていたりするドライバーにとっては、アクセスの悪さからガソリン自動車の方が賢明な選択である。 サイズ別市場は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。SUVは、荷室容量と室内空間が大きいため、家族連れや頻繁に旅行する人、荷物やアウトドア活動のために余分なスペースが必要な人に最適な車である。一緒に過ごす時間を大切にし、素晴らしい国を発見するインドネシアの家族は、この特徴を特に魅力的に感じるかもしれません。SUVは、毎日の通勤も週末の旅行も楽にこなすことができ、街中から過酷な地形まで楽に移動できる。アクティブなライフスタイルを送る多くのインドネシア人購入者は、さまざまなニーズやアクティビティに対応できる汎用性の高さに魅力を感じている。 ベンダー・タイプに基づき、市場はオーガナイズド、アンオーガナイズドに分けられる。伝統的な販売店とインターネット・プラットフォームのコストを比較すると、インフォーマル・セクターの方がはるかに低価格であることが多い。予算に敏感な消費者、特に低所得層の消費者は、融資を受けられなかったり、正式な取引に関連する余分な出費を避けたかったりするため、この手頃な価格に惹かれる。伝統的なディーラーの境界線から外れた町や地域にある、独立した業者、独立した整備士、近所の自動車販売店などの大規模なネットワークが、インフォーマル市場のバックボーンとして機能している。より個性的なショッピング体験を求める顧客や、地方に住む顧客は、その広い範囲のおかげで、より簡単に購入することができる。 流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。インドネシアの中古車市場では、オフライン・セクターが依然として支配的である。消費者は業者との直接的なコミュニケーションを通じて、オフラインの部分では直接車を試乗したり、質問したり、コスト交渉をしたりすることができる。このような個別のアプローチは、信頼と信用を育み、特に年配の消費者や技術に疎い消費者にアピールする可能性がある。業者との直接交渉や値切り交渉は、インドネシアの文化に深く根付いている。このような嗜好を満たすオフライン市場は、多くの消費者にとってショッピング体験の重要な要素である良い取引を「勝ち取った」と感じる機会を与えてくれる。 本レポートの考察 - 地理インドネシア - 歴史的な年2018 - 基準年2023 - 推定年2024 - 予測年2029 本レポートでカバーされている側面 - インドネシアの中古車市場とその価値およびセグメント別予測 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと動向 - 注目企業 - 戦略的提言 自動車タイプ別 - 従来型 - ハイブリッド - 電気自動車 ボディタイプ別 - ハッチバック - セダン - SUV・MUV - その他 燃料タイプ別 - ガソリン - ディーゼル - その他 サイズ別 - 中型 - コンパクト - SUV ベンダーのタイプ別 - メーカー別 - 未組織 流通チャネル別 - オフライン - オンライン レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Indonesia Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Indonesia Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. Indonesia Used Car Market Segmentations 7.1. Indonesia Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. Indonesia Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. Indonesia Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. Indonesia Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. Indonesia Used Car Market, By Body Type 7.2.1. Indonesia Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. Indonesia Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. Indonesia Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. Indonesia Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. Indonesia Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. Indonesia Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. Indonesia Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. Indonesia Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. Indonesia Used Car Market, By Size 7.4.1. Indonesia Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. Indonesia Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. Indonesia Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. Indonesia Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. Indonesia Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. Indonesia Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. Indonesia Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. Indonesia Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. Indonesia Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. Indonesia Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Indonesia Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of Indonesia Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: Indonesia Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Indonesia Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Indonesia Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Indonesia Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Indonesia Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: Indonesia Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: Indonesia Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: Indonesia Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: Indonesia Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: Indonesia Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: Indonesia Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: Indonesia Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: Indonesia Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: Indonesia Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: Indonesia Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: Indonesia Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: Indonesia Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
SummaryIn recent years, there has been a consistent increase in the used car market in Indonesia. Due to its large population, Indonesia has a sizable potential market for used automobiles. A burgeoning middle class and factors like cost and availability have led to an increase in demand for pre-owned cars. The buying and selling of previously owned automobiles is referred to as the used car market. For customers looking to upgrade from their present vehicle or find a cheap solution, this is an alternative. Due to the high price of new cars and the abundance of used car options, the used car market has grown in popularity in Indonesia. Customers can purchase a car at a reduced cost in this market, where a range of models and brands are offered. Due to increased digitization and firms' ability to provide immersive buying experiences remotely, it is expected that the used car industry in Indonesia would develop dramatically. The variety of financial institutions that provide financing for used automobiles and the rise in value-added services will both contribute to the area's used car market's growth. The higher borrowing rates may cause some prospective customers to shy away, which would hinder the market's growth. Another key factor driving the market's growth is the emergence of a large number of non-banking finance providers, which offer flexible installment plans and lower interest rates than banks. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Indonesia Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Indonesia Used Car Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type 6.3. Market Size and Forecast By Body Type 6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type 6.5. Market Size and Forecast By Size 6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type 6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel 7. Indonesia Used Car Market Segmentations 7.1. Indonesia Used Car Market, By Vehicle Type 7.1.1. Indonesia Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029 7.1.2. Indonesia Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029 7.1.3. Indonesia Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029 7.2. Indonesia Used Car Market, By Body Type 7.2.1. Indonesia Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029 7.2.2. Indonesia Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029 7.2.3. Indonesia Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029 7.2.4. Indonesia Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029 7.3. Indonesia Used Car Market, By Fuel Type 7.3.1. Indonesia Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029 7.3.2. Indonesia Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029 7.3.3. Indonesia Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029 7.4. Indonesia Used Car Market, By Size 7.4.1. Indonesia Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029 7.4.2. Indonesia Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029 7.4.3. Indonesia Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029 7.5. Indonesia Used Car Market, By Vendor Type 7.5.1. Indonesia Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029 7.5.2. Indonesia Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029 7.6. Indonesia Used Car Market, By Distribution Channel 7.6.1. Indonesia Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029 7.6.2. Indonesia Used Car Market Size, By Online, 2018-2029 8. Indonesia Used Car Market Opportunity Assessment 8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029 8.2. By Body Type, 2024 to 2029 8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029 8.4. By Size, 2024 to 2029 8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029 8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Indonesia Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Figure 8: Porter's Five Forces of Indonesia Used Car Market List of Table Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023 Table 2: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F) Table 6: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F) Table 7: Indonesia Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F) Table 8: Indonesia Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Indonesia Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Indonesia Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Indonesia Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Indonesia Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion Table 13: Indonesia Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion Table 14: Indonesia Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion Table 15: Indonesia Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion Table 16: Indonesia Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion Table 17: Indonesia Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion Table 18: Indonesia Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion Table 19: Indonesia Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion Table 20: Indonesia Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion Table 21: Indonesia Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion Table 22: Indonesia Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion Table 23: Indonesia Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion Table 24: Indonesia Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion
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