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タイ中古車市場概要、2029年


Thailand Used Car Market Overview, 2029

顧客基盤の拡大と、パンデミックのような最近の出来事に伴う健康上の懸念による中古車購入パターンの顕著な改善により、タイは予測期間を通じて最も潜在力のある中古車市場のひとつに位置づけられると予測される... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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71 英語

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サマリー

顧客基盤の拡大と、パンデミックのような最近の出来事に伴う健康上の懸念による中古車購入パターンの顕著な改善により、タイは予測期間を通じて最も潜在力のある中古車市場のひとつに位置づけられると予測される。予測期間中、新規参入者の増加、OEMおよびB2Cディーラー、特にトヨタとホンダのディーラーの強い存在感により、市場は上昇を続けるだろう。また、インターネットの普及が進み、中古車のオンライン・プラットフォームが整備されたことで、中古車の購入や取引が容易になったことも、市場の需要を牽引すると予想される。タイの中古車市場は、主にバンコク、東北部、南部、東部、西部の各地域に分かれている。バンコクは購買力が高まっているため、他の地域よりも中古車が集中している。東北地方は、国境を越えた貿易の増加や経済特区の存在によって経済が大きく成長した結果、中古車販売台数が全国で2番目に多い。インドの中古車市場におけるユニコーンは、東南アジアにおける国際展開戦略の一環として、タイでの足跡を拡大していると述べた。同社の狙いは、身の安全に対する需要と中古車購入の経済性がともに高まるにつれて、今後ますます人気が高まると予想されるタイの中古車市場を掌握することだ。輸入手数料や税金の関係で、タイでは新車は比較的高価である。より費用対効果の高い選択肢として、中古車は多くの顧客に選ばれている。新車と中古車の価格差は、中古車市場の拡大を後押しする主な要因のひとつである。

Bonafide Research社の調査レポート「タイの中古車市場概要、2029年」によると、タイの中古車市場は2024年から2029年にかけて7%以上の成長が見込まれている。同市場では、インターネット普及率の高まりや、中古車購入・売買を容易にする中古車オンラインプラットフォームが需要を牽引すると予測されている。バンコク、プーケット、チェンマイ、その他の都市は、他の地方に比べて平均所得水準が高いため、中古車ディーラーにとって人気のある目的地になると予想される。国境を越えた貿易の増加や経済特区の存在によって経済成長が著しいため、東北地方は中古車販売台数が2番目に多い。タイはアジア太平洋地域の南東部で発展している中古車市場のひとつであるが、独立系の組織化されたディーラー(カーテント)が広く存在するため、市場を支配することが予想される。また、多くのディーラーが自社のウェブサイトやその他のオンライン・プラットフォームに在庫を掲載することで、市場シェアを拡大している。こうした状況を踏まえ、多くの業界参加者が市場シェアの拡大に注力している。組織化されたセクターの参加者は、リセールバリューの高い新しいモデルや有名ブランドを強く支持している。その結果、消費者に幅広い選択肢を提供している。例えば、ホンダ、日産、三菱、トヨタなどのタイのOEMメーカーや、メルセデス・ベンツなどの高級自動車メーカーは、独自の強固な中古車ネットワークを持っており、全国に散在する無秩序な地元企業に大きな競争力を提供している。

車両タイプ別に見ると、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。従来型のガソリン車は、製造コストと減価償却費の削減により、中古市場では一般的にハイブリッド車や電気自動車よりも安価である。このため、より幅広い消費者が入手しやすくなっている。ガソリンスタンドや自動車修理工場の多さに見られるように、タイのインフラはガソリン車を受け入れるように設計されている。利便性を重視する購入者の多くは、このシンプルな所有形態に魅力を感じている。ガソリンスタンドや自動車修理工場の多さに見られるように、タイのインフラはガソリン車を受け入れるように設計されている。利便性を重視する購入者の多くは、この所有のシンプルさに魅力を感じる。

ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。SUVとMUVが人気である。これらの車は、乗員にも荷物にも十分なスペースがあるため、家族連れやアウトドア愛好家、大きな荷物を定期的に運ぶ人に最適である。数多くのSUVやMPVは、折り畳んだり取り外したりできるシートを備えているため、荷物を積んでの週末の旅行から家族での遠出まで、さまざまな要望に応じたアレンジが可能だ。SUVやMPVは、悪路や洪水、時にはオフロードを走ることもセダンより得意とする。インフラが整備されていないタイの一部地域では特に魅力的だ。

燃料の種類によって、市場はガソリン、ディーゼル、その他に分けられる。ガソリンスタンドのネットワークが充実しているタイでは、給油の利便性が確保され、ガソリンを使用する車の航続距離に対する不安が軽減されている。ガソリン車のメンテナンスサービスやスペアパーツは広く利用可能で、価格も手頃であるため、利便性と所有の経済性が向上している。タイでは、ガソリン車は手頃で実用的、メンテナンスも簡単というのが一般的なイメージだ。中古車市場では、ガソリン車は電気自動車やハイブリッド車などの代替燃料車よりも減価償却が遅いことが多い。

サイズ別に見ると、市場はミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。SUVの広いキャビンと適応性の高いシートアレンジは、小さな子供のいる家族に最適な車である。SUVは、同乗者と荷物の両方に快適な座席を提供することで、旅行や小旅行、日々の活動を容易にする。SUVはアウトドア愛好家を念頭に置いて設計されている。地上高が高いため、冠水した道路や険しい地形、舗装されていないトレイルを横断するなど、タイで一般的なアクティビティに参加することができる。SUVの大きな荷室は、スポーツ用品や家具、荷物など、かさばるものを積んで長旅をするのに最適だ。この適応性は、さまざまな用途での使い勝手を大幅に向上させる。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型、非組織型に分けられる。曖昧さを減らし、消費者のリスクを最小限に抑えるために、評判の良いディーラーやプラットフォームは、検査、バックグラウンドチェック、保証オプションを備えた認定中古車プログラムを提供しています。組織化されたプラットフォームでは、写真、スペック、履歴レポートを含む詳細な車両広告が利用可能で、これは、賢明な購入を促進し、詐欺の可能性を低減します。献身的な販売チームは、アドバイスを提供し、問い合わせに対応し、書類作成を支援することで、よりシームレスで洗練された購入体験を促進する。

流通チャネル別では、市場はオフラインとオンラインに分けられる。個人販売業者や小規模ディーラーを通じたオフライン取引による古い自動車の売買は、インターネット接続やコンピューター知識の乏しい遠隔地では、依然として好まれるアプローチかもしれない。オフラインの自動車取引は、地域社会に見られる従来の信頼ネットワークや推薦の恩恵を受ける可能性がある。最大の掘り出し物を求める買い手は、プラットフォーム手数料や価格インフレと思われるものを避けるために、個々の業者とオフラインで交渉する用意があるかもしれない。最大の掘り出し物を求めて、買い手はプラットフォーム手数料や価格のインフレを避けるために、個々の業者とオフラインで交渉する用意があるかもしれない。

本レポートの考察
- 地域タイ
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- タイの中古車市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Thailand Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Thailand Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Thailand Used Car Market Segmentations
7.1. Thailand Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Thailand Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Thailand Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Thailand Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Thailand Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Thailand Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Thailand Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Thailand Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Thailand Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Thailand Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Thailand Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Thailand Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Thailand Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Thailand Used Car Market, By Size
7.4.1. Thailand Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Thailand Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Thailand Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Thailand Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Thailand Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Thailand Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Thailand Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Thailand Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Thailand Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Thailand Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Thailand Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Thailand Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Thailand Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Thailand Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Thailand Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Thailand Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Thailand Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Thailand Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Thailand Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Thailand Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Thailand Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Thailand Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Thailand Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Thailand Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Thailand Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Thailand Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Thailand Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Thailand Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Thailand Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

A growing customer base and noteworthy improvements in used car purchasing patterns due to health concerns following recent events like the pandemic are predicted to position Thailand as one of the used car markets with the highest potential throughout the projection period. During the projected period, the market will continue to rise due to the growing number of new entrants and the strong presence of OEM and B2C dealerships, particularly those belonging to Toyota and Honda. Demand in the market is also anticipated to be driven by growing internet penetration and online platforms for used vehicles that make it easier for buyers to buy and trade used cars. The Used Car Market in Thailand is mainly divided into Bangkok, Northeast, South, East, and West regions. Bangkok's increased purchasing power has led to a bigger concentration of secondhand cars than in other places. The Northeast region has the second-highest number of used car sales nationwide as a result of considerable economic growth brought on by increased cross-border trade and the existence of special economic zones. A unicorn in the Indian used automobile market stated that it is expanding its footprint in Thailand as part of its international development strategy in Southeast Asia. The company's goal is to control the used car market in Thailand, which is expected to become more and more popular in the next years as demand for personal safety and the economics of buying used cars both raise. Due to import fees and taxes, new cars are relatively expensive in Thailand. As a more cost-effective option, used cars are chosen by many customers. The price differential between new and used cars is one of the main factors propelling the used automobile market's expansion.

According to the research report "Thailand Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Thailand Used Car Market is expected to grow with more than 7% from 2024 to 2029.. Demand in the market is also anticipated to be driven by growing internet penetration and online platforms for used vehicles that make it easier for buyers to buy and trade used cars. Due to their higher average income levels than other provinces, Bangkok, Phuket, Chiang Mai, and other cities are expected to be popular destinations for used automobile dealers. Because of the significant economic growth brought about by increased cross-border trade and the existence of special economic zones, the Northeastern region has the second-highest volume of used automobile sales. Thailand is one of the developing used automobile marketplaces in the southeastern Asia-Pacific area; yet, given their widespread presence, organized independent dealers, or "Car Tents," are expected to control the market. In addition, many dealers are growing their market share by listing their inventory on their own websites or other online platforms. In light of this, a number of industry participants are concentrating on growing their market share. The organized sector's participants strongly favor newer models and well-known brands with high resale value. As a result, providing consumers with an extensive selection of car options. For instance, Thailand's OEMs, which include Honda, Nissan, Mitsubishi, and Toyota, as well as luxury automakers, like Mercedes Benz, among others, have robust proprietary used car networks that provide significant competition to the disorganized local companies that are sporadically present throughout the nation.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. Due to reduced manufacturing and depreciation expenses, conventional gasoline cars are generally less expensive in the used market than their hybrid or electric counterparts. This increases their accessibility for a wider range of consumers. Thailand's infrastructure is designed to accommodate gasoline-powered cars, as seen by the abundance of gas stations and auto repair shops. Many purchasers who value convenience find this simplicity of ownership appealing. Thailand's infrastructure is designed to accommodate gasoline-powered cars, as seen by the abundance of gas stations and auto repair shops. Many purchasers who value convenience find this simplicity of ownership appealing.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. SUV and MUV are the popular choice. These cars are perfect for families, outdoor enthusiasts, and people who regularly transport big objects because they provide plenty of room for both passengers and goods. Numerous SUVs and MPVs feature seats that fold or remove, making it possible to arrange them in a variety of ways to meet a range of requirements, from weekend travel with bags to family outings. SUVs and MPVs handle bad roads, floods, and occasional off-road excursions better than sedans. This is especially tempting in some parts of Thailand with less established infrastructure.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. With its extensive network of gas stations, Thailand ensures convenience of refueling and lessens range anxiety for cars using gasoline. Petrol car maintenance services and spare parts are widely accessible and reasonably priced, which increases the convenience and economics of ownership. In Thailand, cars that run on gasoline are typically thought of as being affordable, practical, and easy to maintain. In the used car market, petrol cars often depreciate more slowly than alternative fuel vehicles such as electric and hybrid cars.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. SUVs' roomy cabins and adaptable seating arrangements make them the perfect vehicle for families with young children. They make travel, excursions, and daily activities easier by providing comfortable seating for both passengers and goods. SUVs are designed with outdoor enthusiasts in mind. Their increased ground clearance makes it possible for them to engage in common activities in Thailand, like crossing flooded roads, rugged terrain, and off-paved trails. SUVs' big cargo areas are perfect for carrying bulky stuff like sporting goods, furniture, or luggage on lengthy excursions. This adaptability greatly increases usability for a range of applications.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. Reducing ambiguity and minimizing risks for consumers, reputable dealerships and platforms provide certified pre-owned programs with inspections, background checks, and warranty options. Detailed car ads with pictures, specs, and history reports are available on organized an platform, which promotes educated purchasing and lowers the possibility of fraud. Committed sales teams facilitate a more seamless and polished purchasing experience by offering advice, responding to inquiries, and helping with paperwork.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. Buying and selling old automobiles through offline transactions through individual sellers or small dealerships may still be the favored approach in remote areas with little internet connection or computer savvy. Offline car transactions may benefit from the conventional trust networks and recommendations found in local communities. Seeking the greatest bargains, buyers may be prepared to bargain offline with individual vendors in an effort to avoid platform fees or what they perceive to be price inflation. Seeking the greatest bargains, buyers may be prepared to bargain offline with individual vendors in an effort to avoid platform fees or what they perceive to be price inflation.

Considered in this report:
• Geography: Thailand
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Thailand Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Thailand Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Thailand Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Thailand Used Car Market Segmentations
7.1. Thailand Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Thailand Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Thailand Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Thailand Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Thailand Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Thailand Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Thailand Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Thailand Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Thailand Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Thailand Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Thailand Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Thailand Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Thailand Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Thailand Used Car Market, By Size
7.4.1. Thailand Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Thailand Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Thailand Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Thailand Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Thailand Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Thailand Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Thailand Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Thailand Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Thailand Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Thailand Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Thailand Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Thailand Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Thailand Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Thailand Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Thailand Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Thailand Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Thailand Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Thailand Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Thailand Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Thailand Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Thailand Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Thailand Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Thailand Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Thailand Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Thailand Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Thailand Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Thailand Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Thailand Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Thailand Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Thailand Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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