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オーストラリア中古車市場概要、2029年


Australia Used Car Market Overview, 2029

過去数年間、オーストラリアの中古車市場は着実に販売台数を伸ばしており、2023年もこの傾向は続くと予想されている。より多くのオーストラリア人が、お金をかけずに信頼できる移動手段を求めているため、専門家... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

過去数年間、オーストラリアの中古車市場は着実に販売台数を伸ばしており、2023年もこの傾向は続くと予想されている。より多くのオーストラリア人が、お金をかけずに信頼できる移動手段を求めているため、専門家は、手頃な価格の車への需要がこの増加の主な要因になると考えている。買い手は、信頼できる車に良い価格を支払うことを熱望しているため、今が古い車を売る絶好の機会なのです。オーストラリアでは、中古車の安全性は買い手にとっても規制機関にとっても最重要事項である。政府が支援するANCAP(Australasian New Car Assessment Program)は、この点で重要な役割を果たしています。ANCAPは、新車だけでなく中古車についても包括的な安全性評価を提供している。購入者はこれらの安全性評価にアクセスすることで、検討している中古車の安全装備や性能について十分な情報を得た上で判断することができる。これらの評価は貴重な情報源として機能し、購入決定において安全性を優先するバイヤーの選択に影響を与える。さらに、透明性を高め、消費者の認識を確実にするために、中古車のリコールチェックを容易にするオンラインツールがある。このツールにより、購入者は選択した中古車が未解決の安全リコールに該当するかどうかを確認することができる。バイヤーがこの情報に簡単にアクセスできるようにすることで、このツールは中古車市場の透明性を促進している。このように安全性評価とリコール情報を重視することで、バイヤーに安全性を優先する知識を与えるだけでなく、中古車市場におけるより安全なモデルの需要形成にも貢献している。

Bonafide Research社の調査レポート「オーストラリアの中古車市場概要、2029年」によると、オーストラリアの中古車市場は2024年から2029年にかけて70億米ドル以上の増加が予測されている。市場競争力と新規参入の可能性の結果、中古車店は大幅に増加している。さらに、中古車の信頼性と品質の向上が消費者の認識を変え、中古乗用車販売を押し上げた。利益率の低下、継続的な競争、こだわりの強い顧客により、この分野では中古車経営への投資が必要となっている。新車価格の高騰、値ごろ感への不安、リースでない車への需要の高まり、自動車ディーラー、フランチャイズ、リース事業所が提供する定期購入サービスなどは、中古車業界の成長を後押しする要因のひとつであると言われている。オーストラリアの各地域で、中古車業界の動向は異なるだろう。地方ではSUVやトラックの中古車が支配的である一方、都市部ではEVや低燃費車が注目されるかもしれない。地域のオンライン・ディレクトリーや近隣に根ざしたマーケットがより有名になるかもしれない。長期的には、カーシェアリングやサブスクリプション・サービスのような新しい所有モデルが、従来の中古車市場に影響を与えるかもしれない。しかし、顧客の嗜好やインフラの進歩などが、それらがどの程度広く利用されるかを左右するだろう。独立検査機関やディーラーが提供する認定中古車プログラムは、消費者が車両の履歴や状態に関する保証を求めるようになるため、人気が高まるだろう。包括的な車歴や性能データは、データ主導型のアプリケーションやプラットフォームによって利用可能になるだろう。

オーストラリアでは、新車市場も中古車市場も、環境に優しい自動車の導入にインセンティブを与える燃料税控除制度(FTC)の恩恵を大いに受けている。この制度は、CO2排出量の少ない新車や中古車に対して税額控除を行うものである。FTCは、こうした低燃費車の購入コストを引き下げることで、間接的に中古車市場に影響を与え、支援している。税額控除の対象となる車両は、経済的で環境に優しい選択肢を求める消費者を引き付け、中古自動車市場における低燃費モデルの需要を高めている。FTCとは別に、電気自動車税控除があり、これは主に新車の電気自動車を購入する人を対象としている。しかし、年式やバッテリーの寿命などによっては、古い電気自動車でもこの優遇措置を受けられる場合があることを覚えておく必要がある。この条項のおかげで、経済的なメリットだけでなく、持続可能なモビリティの選択肢を考えている購入者にとって、中古電気自動車はより魅力的なものになる。これらのプログラムの組み合わせは、主要市場における環境に優しい自動車の採用を支援するだけでなく、中古車市場にもプラスの影響を拡大することで、より持続可能で経済的に実現可能な自動車所有のアプローチを奨励している。

自動車の種類によって、市場は従来型、ハイブリッド、電気自動車に分けられる。従来型自動車の所有者は、ガソリンスタンドのネットワークが確立しているため、オーストラリア全土で燃料を容易に入手できる。従来型自動車がいまだに広く使われているのは、このインフラが利用しやすく、親しみやすいからである。従来型自動車が長い間好まれてきたため、顧客は従来型自動車の維持、修理、操作に精通している。従来型自動車に対する一般的な理解により、国民の多くが従来型自動車に安らぎを見出している。

ボディタイプ別に見ると、市場はハッチバック、セダン、SUV&MUV、その他に分けられる。過去5年間でSUVの人気が高まっており、ハッチバックが流行遅れになっていることを示唆しているため、オーストラリアではハッチバックの中古車カテゴリーが大きな市場シェアを占めると予想される。そのため、限られたスペースで運転する際に柔軟性を提供するハッチバックの人気が高まっている。ハッチバック車の幅広い品揃えを提供する大手自動車メーカーの存在は、中古車市場の拡大を支えている。市場のプレーヤーは、高いルーフラインとコンパクトな形状のハッチバック車を提供している。ハッチバック車には分割可倒式リヤシートバックが標準装備されており、この分野の市場価値を高めている。

燃料タイプ別に見ると、ガソリン車、ディーゼル車、その他に分けられる。オーストラリアの中古車市場では、ガソリン車が依然としてかなりの部分を占めているが、特に新型車に関しては、多くの指標からハイブリッド車や電気自動車へのシフトが指摘されている。とはいえ、特定の消費者グループや特定の市場には特別なメリットがあるため、ガソリン車も引き続き存在する。オーストラリアは、信頼性が高く長持ちする低燃費車を生産していることで知られている。多くの消費者、特に高年齢層の消費者は、確立されたガソリンエンジン技術や簡単に入手できるメンテナンス部品に安心感を抱き、全体的な所有コストを下げる可能性がある。一般的に、古いガソリン車の減価償却率は、最新のハイブリッド車や電気自動車よりも低い。中古車購入者にとって、燃費効率よりも将来のリセールのための価値維持が重要であれば、これは魅力的かもしれない。

サイズ別市場は、ミッドサイズ、コンパクト、SUVに分けられる。SUVやMUVは、広い室内空間、広い荷室、高い最低地上高を備えているため、家族連れやアウトドア愛好家、アクティブなライフスタイルを送る人々に最適である。普段の用事から週末の小旅行や探検まで、あらゆることに対応できる順応性を備えている。核家族化が進む中、SUVやMUVは親子連れのニーズに応え、複数人が快適に座れ、荷物や備品を置くスペースも広い。エアバッグや運転支援システムは、現代のSUVやMUVが提供する最先端の安全装備のほんの一例に過ぎず、安全性を重視する家族や個人に安心感を与えている。快適なシート、空調、エンターテインメント・オプションなどの装備により、ドライビング体験はさらに向上している。

ベンダー・タイプに基づくと、市場は組織型と非組織型に分けられる。オーストラリアの中古自動車業界は、個人取引や独立系ディーラーを含む「非組織」部門が盛んなのが特徴である。一方、巨大なディーラーや確立されたプラットフォームで構成される組織化されたセグメントは、著しい発展と関連性の高まりを経験している。Carsales、CarMax、大手ディーラーネットワークのようなプラットフォームは、保証、保証、検証された車両履歴を提供することで、市場の未組織部分に頻繁に関連する詐欺やその他の隠れた問題の危険性を下げている。これは信頼を育み、取引の安全性と快適さを求める顧客を引き寄せる。評判の良いディーラーやプラットフォームは、信頼できるサービスと満足した顧客の歴史を持つ強力なブランドを構築している。中古車購入に安心と信頼を求める顧客は、この評判に引き寄せられる。

流通チャネル別に見ると、市場はオフラインとオンラインに分けられる。Carsales、CarMax、Gumtreeのようなオンラインマーケットプレイスは、利便性、透明性、より多くの車種へのアクセスを提供するため、市場は引き続き支配的であろう。バーチャルリアリティツアー、包括的な検査レポート、オンライン融資の選択肢など、さらなる進歩や取り込みが予想される。スマートフォンやタブレットで市場にアクセスする顧客や売り手が増えるにつれ、モバイル・ファーストの体験はますます重要になるだろう。

本レポートの考察
- 地域オーストラリア
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- オーストラリアの中古車市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

自動車タイプ別
- 従来型
- ハイブリッド
- 電気自動車

ボディタイプ別
- ハッチバック
- セダン
- SUV・MUV
- その他

燃料タイプ別
- ガソリン
- ディーゼル
- その他

サイズ別
- 中型
- コンパクト
- SUV

ベンダーのタイプ別
- メーカー別
- 未組織

流通チャネル別
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、中古車業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Australia Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Australia Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Australia Used Car Market Segmentations
7.1. Australia Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Australia Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Australia Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Australia Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Australia Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Australia Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Australia Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Australia Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Australia Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Australia Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Australia Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Australia Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Australia Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Australia Used Car Market, By Size
7.4.1. Australia Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Australia Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Australia Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Australia Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Australia Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Australia Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Australia Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Australia Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Australia Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Australia Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Australia Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Australia Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Australia Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Australia Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Australia Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Australia Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Australia Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Australia Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Australia Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Australia Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Australia Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Australia Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Australia Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Australia Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Australia Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Australia Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Australia Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Australia Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Australia Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Australia Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Australia Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Australia Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Australia Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Australia Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Australia Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

Over the past few years, Australia's used automobile market has seen a steady increase in sales, and in 2023, this trend is anticipated to continue. As more and more Australians search for dependable transportation that doesn't break the bank, experts believe that the demand for reasonably priced vehicles will be a major factor in this increase. Since buyers are eager to pay a good price for a dependable vehicle, this is the perfect moment to sell your old car. In Australia, the safety of used cars is a paramount concern for both buyers and regulatory bodies. The Australasian New Car Assessment Program (ANCAP), a government-supported initiative, plays a crucial role in this regard. ANCAP provides comprehensive safety ratings not only for new cars but also for used ones. Buyers can access these safety ratings to make well-informed decisions about the safety features and performance of the used cars they are considering. These ratings serve as a valuable resource, influencing the choices of buyers who prioritize safety in their purchasing decisions. Additionally, to enhance transparency and ensure consumer awareness, an online tool facilitates second-hand car recall checks. This tool allows buyers to verify if their selected used car is subject to any outstanding safety recalls. By enabling buyers to access this information easily, the tool promotes transparency in the used car market. This emphasis on safety ratings and recall information not only empowers buyers with the knowledge to prioritize safety but also contributes to shaping the demand for safer models in the used car market.

According to the research report "Australia Used Car Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Australia Used Car Market is projected to add more than USD 7 billion from 2024 to 2029. Used car stores have significantly increased as a result of market competitiveness and the potential for new entrants. Additionally, the improved reliability and quality of used automobiles changed consumer perceptions and boosted used passenger car sales. With a declining margin, ongoing competition, and picky clients, investing in used car management has become necessary in this sector. The high cost of new cars, worries about affordability, a rise in the demand for cars that are not on lease, and the subscription services offered by car dealerships, franchises, and leasing offices are some of the factors that are reportedly driving the growth of the used car industry. Australia's various regions will probably see different trends in the used automobile industry. Used SUVs and trucks may continue to rule rural areas, while EVs and fuel-efficient automobiles may receive more attention in urban areas. Regional online directories and neighborhood-based markets may become more well-known. In the long run, new ownership models like car-sharing and subscription services may have an effect on the conventional used automobile market. However, things like customer tastes and infrastructure advancements will determine how widely they are used. Programs for certified used cars offered by independent inspectors and dealerships will become more popular as consumers look for guarantees regarding the history and condition of the vehicle. Comprehensive car histories and performance data will be made available by data-driven applications and platforms.

In Australia, both the new and used automobile markets benefit greatly from the Fuel Tax Credits Scheme (FTC), which provides incentives for the adoption of ecologically friendly vehicles. This program offers tax credits reserved for new and used vehicles with lower CO2 emissions. Through lowering the cost of these fuel-efficient choices, the FTC indirectly influences and supports the used automobile market. Vehicles that are eligible for the tax credits attract consumers who are searching for economical and eco-friendly options, which raise the demand for fuel-efficient models in the used automobile market. Apart from the FTC, there's the Electric Vehicle Tax Rebate, which is mostly intended for people who buy new electric cars. Nonetheless, it's important to remember that some old electric cars can still be eligible for this incentive, depending on things like age and battery life. Because of this clause, some used electric cars become more appealing to purchasers who are thinking about sustainable mobility options in addition to financial benefits. The combination of these programs encourages a more sustainable and financially feasible approach to vehicle ownership by supporting the adoption of eco-friendly automobiles in the main market as well as extending their positive impact to the used car market.

Based on Vehicle Type market is divided into Conventional, Hybrid, and Electric. Owners of conventional automobiles can easily obtain fuel throughout Australia thanks to a well-established network of gas stations. Traditional automobiles are still widely used because of this infrastructure's accessibility and familiarity. Customers are familiar with the upkeep, repair, and operation of conventional automobiles because they have long been the preferred option. A large proportion of the populace finds comfort in conventional automobiles due to their generalized understanding about them.

Based on Body Type market is divided into Hatchbacks, Sedan, SUV & MUV, Others. Due to the growing popularity of SUVs over the past five years, which suggests that hatchbacks are currently out of style, the used hatchback automotive category in Australia is expected to hold a sizable market share. Hatchbacks that provide flexibility when driving in confined spaces are therefore becoming more and more popular. The major presence of leading automakers providing a wide selection of hatchback vehicle models supports the expansion of the used car market. Market players provide hatchback cars with tall rooflines and compact shapes. Hatchbacks' regular fitment of split-folding rear seatbacks has increased the sector's market value.

Based on Fuel Type market is divided into Petrol, Diesel, Others. Even though petrol automobiles still account for a sizable portion of the used car market in Australia, a number of indicators, particularly with regard to newer models, point to a shift towards hybrid and electric cars. Nonetheless, petrol automobiles continue to have a place since they provide special benefits to particular consumer groups and in certain markets. Australia is known for producing fuel-efficient cars that are dependable and long-lasting. Many consumers, particularly those from older generations, feel more at ease with well-established gasoline engine technology and easily accessible maintenance components, which may lower overall ownership costs. In general, the depreciation rates of older gasoline-powered cars are lower than those of modern hybrid or electric vehicles. If maintaining value for a future resale is more important to used car buyers than fuel efficiency, this may appeal to them.

Based on Size market is divided into Mid-Size, Compact, SUVs. SUVs and MUVs are perfect for families, outdoor enthusiasts, and people who lead active lifestyles because they have roomy interiors, lots of cargo space, and higher ground clearance. They offer the adaptability to manage everything from regular errands to weekend excursions and explorations. SUVs and MUVs accommodate the needs of parents and kids, providing comfortable seating for several passengers and lots of space for luggage and equipment, as nuclear families become more and more frequent. Airbags and driver-assistance systems are just two examples of the cutting-edge safety features that modern SUVs and MUVs offer, giving families and individuals who value safety peace of mind. The driving experience is further improved by features including cozy seating, climate control, and entertainment options.

Based on Vendor Type market is divided into Organized, Unorganized. The used automobile industry in Australia is characterized by a thriving 'unorganized' section that includes individual transactions and independent dealerships. Meanwhile, the organized segment, which consists of huge dealerships and established platforms, is experiencing tremendous development and increasing relevance. By providing guarantees, warranties, and verified vehicle histories, platforms like as Carsales, CarMax, and big dealership networks lower the danger of fraud and other hidden issues that are frequently connected to the unorganized portion of the market. This fosters trust and draws in customers looking for transaction security and comfort. Reputable dealerships and platforms have built strong brands with a history of dependable service and satisfied customers. Customers looking for assurance and confidence in their used automobile purchase are drawn to this reputation.

Based on By Distribution Channel market is divided into Offline, Online. The market will continue to be dominated by online marketplaces like Carsales, CarMax, and Gumtree since they provide convenience, transparency, and access to a larger selection of vehicles. Anticipate additional advancements and incorporation, such as virtual reality tours, comprehensive inspection reports, and online financing alternatives. As more customers and sellers access the market via smartphones and tablets, mobile-first experiences will become more and more crucial.

Considered in this report:
• Geography: Australia
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Australia Used Car market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Type:
• Conventional
• Hybrid
• Electric

By Body Type:
• Hatchbacks
• Sedan
• SUV & MUV
• Others

By Fuel Type:
• Petrol
• Diesel
• Others

By Size:
• Mid-Size
• Compact
• SUVs

By Vendor Type:
• Organised
• Unorganised

By Distribution Channel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Used Car industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Australia Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Australia Used Car Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Vehicle Type
6.3. Market Size and Forecast By Body Type
6.4. Market Size and Forecast By Fuel Type
6.5. Market Size and Forecast By Size
6.6. Market Size and Forecast By Vendor Type
6.7. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Australia Used Car Market Segmentations
7.1. Australia Used Car Market, By Vehicle Type
7.1.1. Australia Used Car Market Size, By Conventional, 2018-2029
7.1.2. Australia Used Car Market Size, By Hybrid, 2018-2029
7.1.3. Australia Used Car Market Size, By Electric, 2018-2029
7.2. Australia Used Car Market, By Body Type
7.2.1. Australia Used Car Market Size, By Hatchbacks, 2018-2029
7.2.2. Australia Used Car Market Size, By Sedan, 2018-2029
7.2.3. Australia Used Car Market Size, By SUV & MUV, 2018-2029
7.2.4. Australia Used Car Market Size, By Others (Coupe & Convertible), 2018-2029
7.3. Australia Used Car Market, By Fuel Type
7.3.1. Australia Used Car Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. Australia Used Car Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. Australia Used Car Market Size, By Others (CNG, LPG, electric, etc.), 2018-2029
7.4. Australia Used Car Market, By Size
7.4.1. Australia Used Car Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.4.2. Australia Used Car Market Size, By Compact, 2018-2029
7.4.3. Australia Used Car Market Size, By SUVs, 2018-2029
7.5. Australia Used Car Market, By Vendor Type
7.5.1. Australia Used Car Market Size, By Organised, 2018-2029
7.5.2. Australia Used Car Market Size, By Unorganised, 2018-2029
7.6. Australia Used Car Market, By Distribution Channel
7.6.1. Australia Used Car Market Size, By Offline, 2018-2029
7.6.2. Australia Used Car Market Size, By Online, 2018-2029
8. Australia Used Car Market Opportunity Assessment
8.1. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.2. By Body Type, 2024 to 2029
8.3. By Fuel Type, 2024 to 2029
8.4. By Size, 2024 to 2029
8.5. By Vendor Type, 2024 to 2029
8.6. By Distribution Channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Australia Used Car Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Body Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Fuel Type
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Size
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Vendor Type
Figure 7: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 8: Porter's Five Forces of Australia Used Car Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Used Car Market, 2023
Table 2: Australia Used Car Market Size and Forecast By Vehicle Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Australia Used Car Market Size and Forecast By Body Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Australia Used Car Market Size and Forecast By Fuel Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Australia Used Car Market Size and Forecast By Size (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: Australia Used Car Market Size and Forecast By Vendor Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 7: Australia Used Car Market Size and Forecast By Distribution Channel (2018, 2023 & 2029F)
Table 8: Australia Used Car Market Size of Conventional (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Australia Used Car Market Size of Hybrid (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Australia Used Car Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Australia Used Car Market Size of Hatchbacks (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Australia Used Car Market Size of Sedan (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: Australia Used Car Market Size of SUV & MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: Australia Used Car Market Size of Others (Coupe & Convertible) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: Australia Used Car Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: Australia Used Car Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: Australia Used Car Market Size of Others (CNG, LPG, electric, etc.) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: Australia Used Car Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: Australia Used Car Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: Australia Used Car Market Size of SUVs (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: Australia Used Car Market Size of Organised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: Australia Used Car Market Size of Unorganised (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: Australia Used Car Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: Australia Used Car Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Billion

 

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