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韓国の電子書籍市場概観、2029年


South Korea E-Book Market Overview, 2029

今後数年間、韓国の電子書籍市場は大幅に拡大すると予想される。モバイル技術の普及に伴い、従来のハードカバーの書籍からデジタル書籍に切り替える人が増えている。ワイヤレスでインターネットに接続できる電子... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

今後数年間、韓国の電子書籍市場は大幅に拡大すると予想される。モバイル技術の普及に伴い、従来のハードカバーの書籍からデジタル書籍に切り替える人が増えている。ワイヤレスでインターネットに接続できる電子書籍は、スマートフォンやタブレット端末の普及により、間違いなく人気が高まっている。モバイル・テクノロジーのウェブサイトによると、韓国は4Gの普及で世界をリードしており、この傾向は今後も続くと予測されている。複数のモバイルカジノとスロットサイトのメーカーであるGaming Realmsは、4Gモバイルデータは、ワイヤレスデバイスやポータブルデバイスがどこにいてもインターネットとそのコンテンツにアクセスできるようにすることで、デジタルコンテンツ環境を変えたと主張している。したがって、国内の4Gインターネット・ユーザーの多さを考慮すれば、理論的には、韓国は電子書籍のダウンロードに関してはトップクラスに入るはずである。しかし、これは真実ではない。あるアジア太平洋問題の情報筋によれば、韓国は電子書籍産業の成長という点で、他のトップ経済国の後塵を拝しているという。多くの優れた韓国人作家がeBookで成功を収めているが、低品質のコンテンツと、韓国のeBookを読むことができる適切な電子書籍リーダーの少なさが、韓国のeBook普及の遅れの原因だと調査は主張している。韓国で電子書籍が成功するためには、出版社が電子書籍をもっと頻繁に宣伝し、読者の割合を増やすよう奨励すべきである。eBookのクラウドプラットフォームを提供する韓国のBook jamは、出版社や著者が出版物用のアプリを作成するための優れたツールであるだけでなく、生涯にわたって本を保存できる熱心な読者のための優れたリソースであることを示している。

Bonafide Research発行の調査レポート「韓国の電子書籍市場概要、2029年」によると、韓国の電子書籍市場は2029年までに1億米ドル以上の市場規模に達すると予想されている。韓国は一人当たりのGDPが高く、可処分所得も多いため、電子書籍のようなデジタル製品に対する購買力が強い。4Gとインターネットの普及により、さまざまなデバイスで電子書籍を閲覧したりダウンロードしたりすることが簡単にできる。画面の強化、電子インク、耐水性など、電子書籍リーダーの技術開発は読書体験を向上させ、新たな顧客を引き寄せている。読書好きで知られる韓国人は、電子書籍のようなデジタル・フォーマットの利用にも積極的だ。タブレットやスマートフォンの普及により、外出先でも快適なプラットフォームで電子書籍を読むことができるようになった。セルフパブリッシングを選ぶ韓国人作家も増えており、韓国コンテンツの多様性とアクセシビリティが拡大している。自己啓発や教育的な電子書籍の需要は、韓国人が教育や情報を得ることに重きを置いていることに後押しされている。RidibooksやKyobo Bookのような、ユーザーフレンドリーなUIと競争力のある価格設定を持つ地元の電子書籍小売業者が市場をリードしている。地元で作成された電子ブックや優れた韓国語翻訳にアクセスできるため、国内の読者にとってより魅力的な存在となっている。電子書籍の制作やインフラ整備のための政府資金援助も、業界の拡大を後押ししている。

プラットフォーム別に見ると、市場はスマートフォン、タブレット&eリーダー、ノートパソコン&PCに分類される。韓国の電子書籍市場では、相互に関連する複雑な原因により、タブレットと電子書籍リーダーの人気が高まっている。タブレット端末は、電子書籍の閲覧に加え、ネットサーフィンやゲーム、動画視聴など、他のデジタル活動を組み合わせることで、両者の長所を併せ持つ。これは、今日の読者の多様なニーズを満たすものである。韓国はスマートフォンやタブレットの普及率が高いため、電子書籍は旅行先でも簡単に手に入る。これは、多くの韓国人が送る多忙なライフスタイルにぴったりだ。読書への情熱が強いため、韓国人は電子書籍のような新しい書籍の形態にオープンである。この関心は、タブレットや電子書籍リーダーの携帯性と利便性によってさらに高まる。

製品別に見ると、市場は消費者向け電子書籍、専門家向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。スマートフォンの使用とインターネットの普及に伴い、韓国は大きなデジタル変革期を迎えている。この変化は、個人が本やその他のコンテンツを読む方法に影響を与えている。電子書籍は電子機器から簡単にアクセスできるため、その魅力はさらに増している。洗練された技術インフラを持つ韓国では、高速インターネット接続が広く普及している。その結果、eBookのダウンロードと読書が容易になり、顧客はデジタル読書プラットフォームを選択するようになっている。韓国では、国民のかなりの部分がさまざまな目的でスマートフォンを使用しており、モバイル文化の強さを示している。電子書籍は、消費者に外出先での読書の自由を提供するため、モバイル機器に最適である。

ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類できる。韓国の電子書籍業界では、女性をターゲットにした多様な作品がブームとなっている。ロマンス、フィクション、自己啓発、ライフスタイルなど、女性読者にアピールするさまざまなカテゴリーの書籍がここに含まれる。この層の参加が増加しているのは、女性としての興味に合わせた情報が手に入るようになったからである。女性層が電子書籍に特に魅力を感じるのは、そのアクセスのしやすさと利便性によるものだ。多忙なスケジュールのため、女性はデジタル、特に携帯端末で本を読むことで、読書をカレンダーに組み込みやすくなることがわかるだろう。

本レポートの考察対象
- 地理:地域:韓国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 韓国の電子書籍市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォーム別
- スマートフォン
- タブレット&eリーダー
- ノートパソコン

製品別
- コンシューマー向け電子書籍
- プロフェッショナル向け電子書籍
- 教育eBook

ユーザー別
- 男性
- 女性
レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. South Korea E-Book Market Segmentations
7.1. South Korea E-Book Market, By Product
7.1.1. South Korea E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. South Korea E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. South Korea E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. South Korea E-Book Market, By Platform
7.2.1. South Korea E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. South Korea E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. South Korea E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. South Korea E-Book Market, By User
7.3.1. South Korea E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. South Korea E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. South Korea E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of South Korea E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for South Korea E-Book Market, 2023
Table 2: South Korea E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: South Korea E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: South Korea E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: South Korea E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: South Korea E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

In the upcoming years, South Korea's eBook market is expected to increase significantly. As mobile technology becomes more widely used, more and more people are switching from traditional hardback books to their digital counterparts. With their wireless internet connectivity, eBooks have undoubtedly become more popular due to the popularity of smartphones and tablets. South Korea is leading the world in 4G adoption, and this trend is predicted to continue, according to a mobile technology website. The makers of several mobile casinos and slot sites, Gaming Realms, assert that 4G mobile data has altered the digital content environment by enabling wireless and portable devices to access the internet and its content wherever they go. Thus, considering the large number of 4G internet users in the country, theoretically, South Korea ought to be among the leaders when it comes to eBook downloads. This is untrue, though, as a source on Asia-Pacific problems disclosed that the nation is still trailing other top economies in terms of the eBook industry's growth. Although many outstanding Korean authors have found success with eBooks, the survey claims that low-quality content and a dearth of appropriate e-readers capable of reading Korean eBooks are to blame for the delayed adoption of eBooks in the nation. To ensure eBooks' success in South Korea, publishers should be encouraged to promote their digital books more frequently, which will increase the percentage of readers. Book jam, a Korean firm that provides eBook cloud platforms, is showing itself to be an excellent resource for avid readers who can store books for a lifetime as well as a great tool for publishers and authors to create apps for their publications.

According to the research report "South Korea E-Book Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the South Korea E-Book Market is expected to reach market size more than USD 100 million by 2029. Due to its high GDP per person and high level of disposable income, South Korea has strong purchasing power when it comes to digital products like eBooks. The widespread use of 4G and the internet makes it simple to browse and download eBooks on a variety of devices. Technological developments in e-readers, such as enhanced screens, e-ink, and water resistance, enhance the reading experience and draw in new customers. Since of their well-known passion for reading, Koreans are open to using digital formats like eBooks. The widespread use of tablets and smartphones has made it possible to read eBooks on the go on a comfortable platform. More and more Korean authors are choosing to self-publish, which is expanding the variety and accessibility of Korean content. The demand for self-improvement and educational eBooks is fueled by Koreans' high emphasis on education and information gain. Local eBook retailers with user-friendly UI and competitive pricing, such as Ridibooks and Kyobo Book, are market leaders. They are more enticing to readers in the country since they can access locally created eBooks and excellent translations into Korean. Government funding for the creation of eBooks and infrastructure upgrades also propels industry expansion.

Based on by Platform the market can be categorized by Smartphones, Tablets & e reader, Laptops & pc. In the South Korean eBook market, tablets and e-readers are becoming increasingly popular due to a complex web of interrelated causes. Tablets combine reading e-books with other digital activities like web surfing, gaming, and video viewing to create the best of both worlds. This meets the diverse needs of today's readers. Because of South Korea's high smartphone and tablet penetration rate, e-books are easily available when traveling. This is a great fit for the hectic lifestyle that many Koreans lead. Since they have a strong passion for reading, Koreans are open to new book forms like eBooks. This interest is further enhanced by the portability and convenience of tablets and e-readers.

Based on by Product the market can be categorized by Consumer eBook, Professional ebook, Educational ebook. With a rise in smartphone usage and internet penetration, South Korea has been through a major digital change. This change has affected how individuals read books and other forms of content. The ease with which eBooks may be accessed on electronic devices has added to their appeal. High-speed internet connectivity is widely available in South Korea, a country with a sophisticated technology infrastructure. Customers are encouraged to choose digital reading platforms as a result of this making eBook downloading and reading easier. A significant section of the populace in South Korea uses smartphones for a variety of purposes, demonstrating the country's strong mobile culture. E-Books are a great fit for mobile devices because they provide consumers the freedom to read on the go.

Based on by User the market can be categorized by male, women. Diverse material targeted at women has witnessed a boom in the South Korean eBook industry. Books in a variety of categories, including romance, fiction, self-help, and lifestyle, are included here that appeal to female readers. This demographics’ increasing participation has been facilitated by the availability of information catered to their interests as women. The female demographic finds eBooks especially appealing due of their accessibility and convenience. Due to their hectic schedules, women could find that reading books digitally especially on mobile devices make it easier to integrate reading into their calendars.

Considered in this report:
• Geography: South Korea
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• South Korea E-Book market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform:
• Smartphones
• Tablets & e reader
• Laptops & pc

By Product:
• Consumer eBook
• Professional eBook
• Educational eBook

By User:
• male
• women
The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the E-book industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. South Korea E-Book Market Segmentations
7.1. South Korea E-Book Market, By Product
7.1.1. South Korea E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. South Korea E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. South Korea E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. South Korea E-Book Market, By Platform
7.2.1. South Korea E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. South Korea E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. South Korea E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. South Korea E-Book Market, By User
7.3.1. South Korea E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. South Korea E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. South Korea E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Korea E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of South Korea E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for South Korea E-Book Market, 2023
Table 2: South Korea E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: South Korea E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: South Korea E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: South Korea E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: South Korea E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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