ブラジル電子書籍市場概観、2029年Brazil E-Book Market Overview, 2029 ブラジルの電子書籍ビジネスは、オンライン・リソースやデジタル読書デバイスの受容が進んだ結果、隆盛を極めている。これは世界的なトレンドに合致しており、特にパンデミックがデジタルの消費者行動に劇的に浸... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーブラジルの電子書籍ビジネスは、オンライン・リソースやデジタル読書デバイスの受容が進んだ結果、隆盛を極めている。これは世界的なトレンドに合致しており、特にパンデミックがデジタルの消費者行動に劇的に浸透していることを考えれば、その傾向は顕著である。昨年来、ブラジル人は、電子書籍がやがて物理的な書籍に取って代わるのではないかという不安にとらわれることなく、デジタル時代を受け入れようと懸命に努力している。2010年3月、ブラジル書籍商工会議所(CBL)とフランクフルト・ブックフェアが主催する第1回国際デジタルブック会議が開催された。当時は不透明な時代で、ほとんどの出版社は実験的な投資にリスクを取ろうとはしなかった。むしろ、書店がこの大義を支持した。2009年12月、ブラジル初の電子書店ガトー・サビード(Gato Sabido)が営業を開始した。2010年4月に書店ネットワーク「リブラリア・クルトゥーラ」が電子書籍の販売を開始すると、競争に直面した。国内最大の書籍チェーンであるサライバは、その1カ月後にオンラインストアをオープンした。現在の状況は、カサス・バイア、エクストラ(かつてはスーパーマーケットだったが、現在はブラジル全土に店舗を展開)、ポント・フリオといった有名家電量販店が電子書籍を販売しているほど、大きく異なっている。)大規模な調整はまだ続いている。アマゾンとグーグルはブラジルの専門家を雇い、おそらくすぐにでも開始できるよう準備を進めていると言われている。この期限を守る可能性は低いが、政府は2014年までにデジタルコンテンツを影響力のある購買イニシアチブとして評価すると表明しており、多くの機器メーカーが国内で手頃な価格の電子書籍端末を生産することを約束している。Bonafide Research社の調査レポート「ブラジルの電子書籍市場概要、2029年」によると、ブラジルの電子書籍市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率3%以上の成長が見込まれている。ブラジルのデジタルリテラシーの高さ、タブレット、スマートフォン、電子書籍リーダーの普及は、同国が電子書籍を受け入れている主な要因である。技術が使いやすくなるにつれて、読者はデジタルコンテンツを採用しやすくなる。ブラジルの電子書籍市場が成功するかどうかは、ポルトガル語の電子書籍と、この地域の関心や文化に合わせた教材が利用できるかどうかにかかっている。この地域の作家や問題に集中的に取り組む出版社のおかげで、市場は成長している。ブラジルの電子書籍は、主要な国際的および現地のオンライン小売プラットフォームを通じて販売されている。これらのプラットフォームは、読者がさまざまなデジタル情報に簡単にアクセスできる方法を提供している。教育現場での電子書籍の利用は拡大しており、電子書籍の市場は、大学やカレッジでの採用によって拡大する可能性がある。教育機関がテクノロジーを導入するにつれ、デジタル教科書や電子教材はますます一般的になる。ブラジルのユーザーは、紙の本と比べて手頃な価格であることや、デジタル・プラットフォームが提供するアクセスのしやすさから、電子書籍が望ましい選択肢であると感じている。国民のかなりの部分がモバイル機器を使ってインターネットにアクセスしているため、モバイルでの読書体験のためにデザインされた電子ブックが利用できることも大きな要因である。 プラットフォーム別に見ると、市場はスマートフォン、タブレット&eリーダー、ノートパソコン&PCに分類される。実際、ブラジルのタブレット端末と電子書籍リーダー分野は、再び牽引力を持ち始めている。スマートフォンに比べ、タブレットや電子書籍リーダーでは、解像度の高い大画面やe-ink技術が利用できる。これにより、特に長文の読書において、目の疲れが軽減され、読書がより魅力的なものになる。電子書籍専用端末には、ノートパソコンや携帯電話のようなマルチタスク機能や通知機能がないため、気が散るのを最小限に抑え、読書に十分に集中することができる。テキストスタイル、フォントサイズ、バックライトのカスタマイズが可能なタブレットや電子書籍リーダーの多くは、幅広い読書嗜好に対応している。 製品別に見ると、市場はコンシューマー向け電子書籍、プロフェッショナル向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。一見、電子書籍とは関係なさそうに見えるが、実はブラジルの電子書籍ビジネスにとって「ネットワーキング&コミュニケーション」は非常に重要である。電子ブックの流通プロセスには、コミュニケーションとネットワーキングが欠かせない。eBook市場全体の成功は、強力なネットワーク・インフラによって可能になったデジタル・コンテンツへの容易なアクセスとダウンロードによるところが大きい。大規模な電子書籍配信プラットフォームでは、トランザクションを迅速化し、完璧なユーザー体験を保証するために、強力なネットワーキングと通信システムが頻繁に使用されている。プラットフォームは、効率的なネットワークのおかげで、大量のデジタル素材を管理し、拡大するユーザーベースに対応することができる。 ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。ブラジルの電子書籍業界では、常に女性が大きな割合を占めてきたが、その影響力は拡大し、さまざまな形態をとっている。ブラジルでは、女性が最も熱心な読者であり続け、男性よりも多くの熱心な読者がいる。これは、電子書籍の市場と購買力が安定していることを意味する。主に女性読者にアピールする、市場シェアの高い人気カテゴリーには、ロマンス、ヒストリカル・フィクション、コンテンポラリー・フィクション、自己啓発などがある。フェミニズム文学、女性小説、強い女性キャラクターを主人公にした物語といったジャンルに現在人気の波が押し寄せているのは、嗜好の変化と親しみやすいストーリーテリングへの欲求を示している。 本レポートの考察対象 - 地理ブラジル - 歴史的な年2018 - 基準年2023 - 推定年2024 - 予測年2029 本レポートでカバーされている側面 - ブラジルの電子書籍市場:セグメント別の金額と予測 - 様々な促進要因と課題 - 現在進行中のトレンドと動向 - 注目企業 - 戦略的提言 プラットフォーム別 - スマートフォン - タブレット&eリーダー - ノートパソコン 製品別 - コンシューマー向け電子書籍 - プロフェッショナル向け電子書籍 - 教育eBook ユーザー別 - 男性 - 女性 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Brazil Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Brazil E-Book Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Platform 6.4. Market Size and Forecast By User 7. Brazil E-Book Market Segmentations 7.1. Brazil E-Book Market, By Product 7.1.1. Brazil E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029 7.1.2. Brazil E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029 7.1.3. Brazil E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029 7.2. Brazil E-Book Market, By Platform 7.2.1. Brazil E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029 7.2.2. Brazil E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029 7.2.3. Brazil E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029 7.3. Brazil E-Book Market, By User 7.3.1. Brazil E-Book Market Size, By Men, 2018-2029 7.3.2. Brazil E-Book Market Size, By Women, 2018-2029 8. Brazil E-Book Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2024 to 2029 8.2. By Platform, 2024 to 2029 8.3. By User, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Brazil E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform Figure 4: Market Attractiveness Index, By User Figure 5: Porter's Five Forces of Brazil E-Book Market List of Table Table 1: Influencing Factors for Brazil E-Book Market, 2023 Table 2: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Brazil E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Brazil E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 6: Brazil E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 7: Brazil E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 8: Brazil E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Brazil E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Brazil E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Brazil E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Brazil E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion
SummaryBrazil's eBook business has flourished as a result of the growing acceptance of online resources and digital reading devices. This fits into a worldwide trend, particularly in light of the pandemic's dramatic inroads into digital consumer behavior. Over the course of the last year, Brazilians have worked harder to embrace the digital age rather than obsessing over their worries that e-books would eventually replace physical books. Back in March of 2010, the First International Digital Book Conference was organized by the Brazilian Book Chamber (CBL) and the Frankfurt Book Fair. It was an uncertain time, and most publishers were not willing to take the risk of investing in experimentation. Rather, booksellers championed the cause. The first Brazilian e-bookstore, Gato Sabido, opened for business in December 2009. When the network of bookstores Livraria Cultura started selling e-books in April 2010, it faced competition. Saraiva, the largest book chain in the nation, opened its online store a month later. The current state of affairs is so drastically different that well-known home appliance businesses like Casas Bahia, Extra (which was once a supermarket but now has locations throughout Brazil), and Ponto Frio even sell e-books). Major adjustments are still in the works. Amazon and Google are reportedly employing Brazilian experts in order to get ready for what is probably going to be a very soon launch. Although it is unlikely that they would follow through on this deadline, the government has stated that it will evaluate digital content as influential purchasing initiatives by 2014, and a number of device makers have committed to producing affordable e-reading devices in the nation. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Brazil Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. Brazil E-Book Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Platform 6.4. Market Size and Forecast By User 7. Brazil E-Book Market Segmentations 7.1. Brazil E-Book Market, By Product 7.1.1. Brazil E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029 7.1.2. Brazil E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029 7.1.3. Brazil E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029 7.2. Brazil E-Book Market, By Platform 7.2.1. Brazil E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029 7.2.2. Brazil E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029 7.2.3. Brazil E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029 7.3. Brazil E-Book Market, By User 7.3.1. Brazil E-Book Market Size, By Men, 2018-2029 7.3.2. Brazil E-Book Market Size, By Women, 2018-2029 8. Brazil E-Book Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2024 to 2029 8.2. By Platform, 2024 to 2029 8.3. By User, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: Brazil E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform Figure 4: Market Attractiveness Index, By User Figure 5: Porter's Five Forces of Brazil E-Book Market List of Table Table 1: Influencing Factors for Brazil E-Book Market, 2023 Table 2: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F) Table 3: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F) Table 4: Brazil E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F) Table 5: Brazil E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 6: Brazil E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 7: Brazil E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 8: Brazil E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: Brazil E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: Brazil E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: Brazil E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: Brazil E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のIT & Telecommunications 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |