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ブラジル電子書籍市場概観、2029年


Brazil E-Book Market Overview, 2029

ブラジルの電子書籍ビジネスは、オンライン・リソースやデジタル読書デバイスの受容が進んだ結果、隆盛を極めている。これは世界的なトレンドに合致しており、特にパンデミックがデジタルの消費者行動に劇的に浸... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

ブラジルの電子書籍ビジネスは、オンライン・リソースやデジタル読書デバイスの受容が進んだ結果、隆盛を極めている。これは世界的なトレンドに合致しており、特にパンデミックがデジタルの消費者行動に劇的に浸透していることを考えれば、その傾向は顕著である。昨年来、ブラジル人は、電子書籍がやがて物理的な書籍に取って代わるのではないかという不安にとらわれることなく、デジタル時代を受け入れようと懸命に努力している。2010年3月、ブラジル書籍商工会議所(CBL)とフランクフルト・ブックフェアが主催する第1回国際デジタルブック会議が開催された。当時は不透明な時代で、ほとんどの出版社は実験的な投資にリスクを取ろうとはしなかった。むしろ、書店がこの大義を支持した。2009年12月、ブラジル初の電子書店ガトー・サビード(Gato Sabido)が営業を開始した。2010年4月に書店ネットワーク「リブラリア・クルトゥーラ」が電子書籍の販売を開始すると、競争に直面した。国内最大の書籍チェーンであるサライバは、その1カ月後にオンラインストアをオープンした。現在の状況は、カサス・バイア、エクストラ(かつてはスーパーマーケットだったが、現在はブラジル全土に店舗を展開)、ポント・フリオといった有名家電量販店が電子書籍を販売しているほど、大きく異なっている。)大規模な調整はまだ続いている。アマゾンとグーグルはブラジルの専門家を雇い、おそらくすぐにでも開始できるよう準備を進めていると言われている。この期限を守る可能性は低いが、政府は2014年までにデジタルコンテンツを影響力のある購買イニシアチブとして評価すると表明しており、多くの機器メーカーが国内で手頃な価格の電子書籍端末を生産することを約束している。

Bonafide Research社の調査レポート「ブラジルの電子書籍市場概要、2029年」によると、ブラジルの電子書籍市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率3%以上の成長が見込まれている。ブラジルのデジタルリテラシーの高さ、タブレット、スマートフォン、電子書籍リーダーの普及は、同国が電子書籍を受け入れている主な要因である。技術が使いやすくなるにつれて、読者はデジタルコンテンツを採用しやすくなる。ブラジルの電子書籍市場が成功するかどうかは、ポルトガル語の電子書籍と、この地域の関心や文化に合わせた教材が利用できるかどうかにかかっている。この地域の作家や問題に集中的に取り組む出版社のおかげで、市場は成長している。ブラジルの電子書籍は、主要な国際的および現地のオンライン小売プラットフォームを通じて販売されている。これらのプラットフォームは、読者がさまざまなデジタル情報に簡単にアクセスできる方法を提供している。教育現場での電子書籍の利用は拡大しており、電子書籍の市場は、大学やカレッジでの採用によって拡大する可能性がある。教育機関がテクノロジーを導入するにつれ、デジタル教科書や電子教材はますます一般的になる。ブラジルのユーザーは、紙の本と比べて手頃な価格であることや、デジタル・プラットフォームが提供するアクセスのしやすさから、電子書籍が望ましい選択肢であると感じている。国民のかなりの部分がモバイル機器を使ってインターネットにアクセスしているため、モバイルでの読書体験のためにデザインされた電子ブックが利用できることも大きな要因である。

プラットフォーム別に見ると、市場はスマートフォン、タブレット&eリーダー、ノートパソコン&PCに分類される。実際、ブラジルのタブレット端末と電子書籍リーダー分野は、再び牽引力を持ち始めている。スマートフォンに比べ、タブレットや電子書籍リーダーでは、解像度の高い大画面やe-ink技術が利用できる。これにより、特に長文の読書において、目の疲れが軽減され、読書がより魅力的なものになる。電子書籍専用端末には、ノートパソコンや携帯電話のようなマルチタスク機能や通知機能がないため、気が散るのを最小限に抑え、読書に十分に集中することができる。テキストスタイル、フォントサイズ、バックライトのカスタマイズが可能なタブレットや電子書籍リーダーの多くは、幅広い読書嗜好に対応している。

製品別に見ると、市場はコンシューマー向け電子書籍、プロフェッショナル向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。一見、電子書籍とは関係なさそうに見えるが、実はブラジルの電子書籍ビジネスにとって「ネットワーキング&コミュニケーション」は非常に重要である。電子ブックの流通プロセスには、コミュニケーションとネットワーキングが欠かせない。eBook市場全体の成功は、強力なネットワーク・インフラによって可能になったデジタル・コンテンツへの容易なアクセスとダウンロードによるところが大きい。大規模な電子書籍配信プラットフォームでは、トランザクションを迅速化し、完璧なユーザー体験を保証するために、強力なネットワーキングと通信システムが頻繁に使用されている。プラットフォームは、効率的なネットワークのおかげで、大量のデジタル素材を管理し、拡大するユーザーベースに対応することができる。

ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。ブラジルの電子書籍業界では、常に女性が大きな割合を占めてきたが、その影響力は拡大し、さまざまな形態をとっている。ブラジルでは、女性が最も熱心な読者であり続け、男性よりも多くの熱心な読者がいる。これは、電子書籍の市場と購買力が安定していることを意味する。主に女性読者にアピールする、市場シェアの高い人気カテゴリーには、ロマンス、ヒストリカル・フィクション、コンテンポラリー・フィクション、自己啓発などがある。フェミニズム文学、女性小説、強い女性キャラクターを主人公にした物語といったジャンルに現在人気の波が押し寄せているのは、嗜好の変化と親しみやすいストーリーテリングへの欲求を示している。

本レポートの考察対象
- 地理ブラジル
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- ブラジルの電子書籍市場:セグメント別の金額と予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォーム別
- スマートフォン
- タブレット&eリーダー
- ノートパソコン

製品別
- コンシューマー向け電子書籍
- プロフェッショナル向け電子書籍
- 教育eBook

ユーザー別
- 男性
- 女性
レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Brazil Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Brazil E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. Brazil E-Book Market Segmentations
7.1. Brazil E-Book Market, By Product
7.1.1. Brazil E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. Brazil E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. Brazil E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. Brazil E-Book Market, By Platform
7.2.1. Brazil E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. Brazil E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. Brazil E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. Brazil E-Book Market, By User
7.3.1. Brazil E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. Brazil E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. Brazil E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Brazil E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of Brazil E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Brazil E-Book Market, 2023
Table 2: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Brazil E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Brazil E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Brazil E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Brazil E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Brazil E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Brazil E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Brazil E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Brazil E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Brazil E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

Brazil's eBook business has flourished as a result of the growing acceptance of online resources and digital reading devices. This fits into a worldwide trend, particularly in light of the pandemic's dramatic inroads into digital consumer behavior. Over the course of the last year, Brazilians have worked harder to embrace the digital age rather than obsessing over their worries that e-books would eventually replace physical books. Back in March of 2010, the First International Digital Book Conference was organized by the Brazilian Book Chamber (CBL) and the Frankfurt Book Fair. It was an uncertain time, and most publishers were not willing to take the risk of investing in experimentation. Rather, booksellers championed the cause. The first Brazilian e-bookstore, Gato Sabido, opened for business in December 2009. When the network of bookstores Livraria Cultura started selling e-books in April 2010, it faced competition. Saraiva, the largest book chain in the nation, opened its online store a month later. The current state of affairs is so drastically different that well-known home appliance businesses like Casas Bahia, Extra (which was once a supermarket but now has locations throughout Brazil), and Ponto Frio even sell e-books). Major adjustments are still in the works. Amazon and Google are reportedly employing Brazilian experts in order to get ready for what is probably going to be a very soon launch. Although it is unlikely that they would follow through on this deadline, the government has stated that it will evaluate digital content as influential purchasing initiatives by 2014, and a number of device makers have committed to producing affordable e-reading devices in the nation.

According to the research report "Brazil E-Book Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Brazil E-Book Market is expected to grow more than 3% CAGR from 2024 to 2029. The degree of digital literacy and the pervasiveness of tablets, smartphones, and e-readers in Brazil are key factors in the country's acceptance of e-books. Readers are more likely to adopt digital content as technology is easier to use. The success of the Brazilian eBook market depends on the availability of eBooks in Portuguese and material that is tailored to the interests and culture of the region. The market is growing because of publishers that concentrate on regional writers and issues. E-books are sold in Brazil through major international and local online retail platforms. These platforms give readers an easy method to get access to a variety of digital information. The usage of e-books in educational settings is growing, and the market for e-books may expand as a result of their adoption by colleges and universities. As educational institutions adopt technology, digital textbooks and electronic instructional tools become increasingly common. Brazilian users find eBooks to be a desirable option due to their affordability when compared to paper books and the accessibility provided by digital platforms. The availability of eBooks designed for mobile reading experiences is a major factor, since a considerable section of the public uses mobile devices to access the internet.

Based on by Platform the market can be categorized by Smartphones, Tablets & e reader, Laptops & pc. In fact, the tablet and e-reader sector in Brazil is starting to get some traction again. Larger screens with better resolutions and e-ink technology are available on tablets and specialized e-readers in comparison to smartphones. This reduces eye strain and makes reading more engaging, especially for lengthier texts. Devoted e-readers minimize distractions and enable readers to concentrate fully on their readings because they don't have multitasking or notification features like laptops or cellphones do. With customizable text styles, font sizes, and backlighting, many tablets and e-readers accommodate a wide range of reading tastes.

Based on by Product the market can be categorized by Consumer eBook, Professional ebook, Educational eBook. Although it may not appear like it has anything to do with eBooks, "Networking & Communications" is actually quite important to the Brazilian eBook business. Communications and networking are essential to the eBook distribution process. The success of the eBook market as a whole is largely due to the easy access and download of digital content made possible by a strong network infrastructure. Strong networking and communication systems are frequently used by large eBook distribution platforms to speed up transactions and guarantee a flawless user experience. Platforms can manage massive amounts of digital material and accommodate an expanding user base thanks to efficient networks.

Based on by User the market can be categorized by male, women. Although women have always accounted for a large portion of the Brazilian eBook industry, their influence is expanding and taking on multiple forms. In Brazil, women continue to be the most engaged readers, with a larger and more devoted readership than men. This means that there is a steady market for and purchasing power for eBooks. Popular categories with a large market share that appeal primarily to female readers include romance, historical fiction, contemporary fiction, and self-help. The current wave of popularity in genres such as feminist literature, women's fiction, and stories featuring strong female characters is indicative of changing tastes and a desire for accessible storytelling.

Considered in this report:
• Geography: Brazil
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Brazil E-Book market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform:
• Smartphones
• Tablets & e reader
• Laptops & pc

By Product:
• Consumer eBook
• Professional eBook
• Educational eBook

By User:
• male
• women
The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the E-Book industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Brazil Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Brazil E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. Brazil E-Book Market Segmentations
7.1. Brazil E-Book Market, By Product
7.1.1. Brazil E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. Brazil E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. Brazil E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. Brazil E-Book Market, By Platform
7.2.1. Brazil E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. Brazil E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. Brazil E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. Brazil E-Book Market, By User
7.3.1. Brazil E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. Brazil E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. Brazil E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Brazil E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of Brazil E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Brazil E-Book Market, 2023
Table 2: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Brazil E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Brazil E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Brazil E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Brazil E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Brazil E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Brazil E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Brazil E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Brazil E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Brazil E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Brazil E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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