世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アルゼンチン電子書籍市場概観、2029年


Argentina E-Book Market Overview, 2029

アルゼンチンの電子書籍市場は、複数の成長段階を経てきた。1990年代後半、アルゼンチンにも電子書籍が登場したが、認知度の低さ、高価な電子書籍、インターネットへのアクセス制限のため、普及は伸び悩んだ。電... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
61 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

アルゼンチンの電子書籍市場は、複数の成長段階を経てきた。1990年代後半、アルゼンチンにも電子書籍が登場したが、認知度の低さ、高価な電子書籍、インターネットへのアクセス制限のため、普及は伸び悩んだ。電子書籍の高コストがもたらした海賊版の横行により、市場の成長は妨げられた。当初は、外国の小説がeBookの大半を占め、国内の出版社でeBookを採用するところはほとんどなかった。キンドルなどの電子書籍リーダーの登場、インターネット普及率の上昇、電子書籍の価格下落などが、2010年代に起こった電子書籍ブームの要因となった。アルゼンチン政府は、図書館や出版社に対する免税措置など、電子書籍を奨励するプログラムを開始した。アルゼンチン人の粘り強さは有名で、電子書籍市場は2020年代に再び上昇トレンドを取り戻した。COVID-19の大流行により、多くの人々が快適さを求めてデジタルページに頼るようになった。スクリブドやアマゾン・キンドル・アンリミテッドのような読み放題サービスは、新しい読者を引き込み、古い読者を再燃させた。このタンゴには意図的なひねりが加えられている。地元で作られた物語を求める読者のニーズの高まりに応えるため、アルゼンチンの出版社は、はっきりとした国のテーマを持つ物語を作っている。タンゴの作家は、デジタル領域で広く成功を収めており、タンゴの可能性を裏付けている。

Bonafide Research社の調査レポート「アルゼンチンの電子書籍市場概要、2029年」によると、アルゼンチンの電子書籍市場は2029年までに1億米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。市場は主にスマートデバイスとアプリの拡大により成長している。テクノロジーの普及とプロセスのデジタル化により、スマートフォンやタブレットのようなモバイル機器は世界中でますます普及している。モバイル・デバイスの普及により、学生は都合の良いときにいつでも電子書籍にアクセスできる。モバイル機器を使えば、学生はどこからでも電子書籍にアクセスできる。生徒の学習意欲を高め、学習プロセスを向上させるために、提供される情報を生徒のニーズに合わせることができる。タブレット、パソコン、多目的ノートパソコンでも、さまざまな消費者が電子書籍を読んでいる。したがって、電子書籍の市場は繁栄するだろう。COVID-19の流行時には、封鎖や社会的距離を置く戦術によって、人々は代替の娯楽源を求めざるを得なかった。電子書籍は安価で便利なため、人気を博している。アルゼンチンでは近年、インターネットの普及が進み、電子書籍の利用が大幅に増えている。タブレット端末や電子書籍リーダーの普及も相まって、電子書籍の分野での発展が可能になった。地元の作家や物語に対する需要の高まりに応えるため、アルゼンチンの出版社は地域の電子書籍の制作と販売に力を入れている。読者は、このような地域的な題材の重視に関心を持ち、自国の文化やアイデンティティとのつながりをより強く感じている。

プラットフォーム別に見ると、市場はスマートフォン、タブレット&電子書籍リーダー、ノートパソコン&PCに分類できる。実際、アルゼンチンの電子書籍産業にとって、スマートフォン市場はますます重要になってきている。アルゼンチンはスマートフォンの普及率が非常に高い。電子書籍リーダーは、その広範な用途のため、実質的に常にポケットの中にあり、素早く読書を吸収できるようになっている。専用の電子書籍リーダーとは対照的に、携帯電話は多目的ガジェットとして比類のない手軽さを提供する。ユーザーは1台の端末で、ソーシャルメディアのモニタリング、ウェブサーフィン、電子書籍の閲覧を簡単に切り替えることができる。その結果、複数のデバイスを持ち歩く必要がなくなり、電子書籍のアクセシビリティと魅力が増している。

製品別に見ると、市場はコンシューマー向け電子書籍、プロフェッショナル向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。厳密な品質基準を満たすために、丹念に編集され、フォーマットされ、作成されたeBookは、「プロフェッショナルeBook」と呼ばれることがあります。テキストが一貫したフォーマットとスタイルを持ち、エラーやタイプミスがないことを保証すること。読者を引き付け、コンテンツを適切に表現する、目を引く表紙を作ること。様々なプラットフォームや読書デバイス向けにeBookを最適化することで、シームレスで快適な読書体験を保証すること。

ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。アルゼンチンの電子書籍市場を支配しているのは、ロマンスやチック・リットのジャンルによく惹かれる女性読者であることが観察されている。一方、犯罪小説、スリラー、自己啓発書など、伝統的に男性向けの書籍ジャンルが人気を集めている。この変化は、電子書籍業界に参入する男性を増やすかもしれない。電子書籍リーダーとしての携帯電話の普及は、専用の電子書籍リーダーを携帯していない男性にとって、より身近で実用的なフォーマットとなっている。これは、男性の電子書籍普及をより大規模に促すかもしれない。

本レポートの考察
- 地域アルゼンチン
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- アルゼンチンの電子書籍市場:セグメント別の金額と予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォーム別
- スマートフォン
- タブレット&eリーダー
- ノートパソコン

製品別
- コンシューマー向け電子書籍
- プロフェッショナル向け電子書籍
- 教育eBook

ユーザー別
- 男性
- 女性

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Argentina Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Argentina E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. Argentina E-Book Market Segmentations
7.1. Argentina E-Book Market, By Product
7.1.1. Argentina E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. Argentina E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. Argentina E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. Argentina E-Book Market, By Platform
7.2.1. Argentina E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. Argentina E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. Argentina E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. Argentina E-Book Market, By User
7.3.1. Argentina E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. Argentina E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. Argentina E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Argentina E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of Argentina E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Argentina E-Book Market, 2023
Table 2: Argentina E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Argentina E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Argentina E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Argentina E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Argentina E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Argentina E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Argentina E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Argentina E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Argentina E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Argentina E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Argentina E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Argentina's e-book market has seen multiple phases of growth. In the late 1990s, e-books made their way to Argentina, but due to a lack of awareness, expensive eBooks, and restricted internet access, adoption was sluggish. Due to rampant piracy brought on by the high cost of eBooks, the market's growth was hampered. At first, foreign novels made up the majority of the eBook selection, with very few local publishers adopting the format. The introduction of e-readers such as the Kindle, rising internet penetration, and falling eBook pricing all contributed to the boom in eBook popularity that occurred in the 2010s.The Argentine government started programs to encourage e-books, including tax exemptions for libraries and publishers. Argentines are renowned for their tenacity, and the eBooks market resumed its upward trend in the 2020s. With its emphasis on staying indoors, the COVID-19 pandemic drove many people to resort to digital pages for comfort. All-you-can-read offerings from services like Scribd and Amazon Kindle Unlimited drew in new readers and reignited old ones. There's a purposeful twist in the tango: the emphasis now lies on local material. To satisfy readers' increasing need for locally produced stories, Argentine publishers are crafting tales with distinctively national themes. Tango authors are seeing widespread success in the digital sphere, so confirming the tango's potential.

According to the research report "Argentina E-Book Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Argentina E-Book Market is expected to reach market size of more than USD 100 Million by 2029. The market is growing primarily due to the expansion of smart devices and apps. Due to widespread technology use and process digitization, mobile devices like smartphones and tablets are becoming more and more popular worldwide. Due to the widespread use of mobile devices, students can access e-books whenever it's convenient for them. Using mobile devices, students can access e-books from any location. To increase student engagement and enhance the learning process, the provided information can be tailored to their needs. On tablets, PCs, and multipurpose laptops, a variety of consumers also read e-books. The market for electronic books will therefore flourish. During the COVID-19 epidemic, lockdowns and social distancing tactics compelled people to seek out alternate sources of entertainment. Because they are inexpensive and convenient, e-books have gained popularity. The use of e-books has increased significantly in Argentina in recent years due to the country's increased internet penetration. This, together with the growing accessibility of tablets and e-readers, has made it possible for the e-book sector to thrive. To meet the increased demand for local writers and stories, Argentine publishers are concentrating more on creating and marketing regional e-books. Readers engage with this emphasis on local material and feel more connected to their own culture and identity.

Based on by Platform the market can be categorized by Smartphones, Tablets & e reader, Laptops & pc. In fact, the smartphone market is becoming more and more important to the Argentine eBooks industry. Argentina has a very high rate of smartphone adoption. Because of their extensive use, e-readers are practically always in pockets, ready for quick reading absorption. In contrast to specialized e-readers, cellphones provide the unmatched ease of being multipurpose gadgets. On a single device, users may easily transition between social media monitoring, web surfing, and eBooks reading. As a result, carrying around several devices is no longer necessary, increasing the accessibility and allure of eBook.

Based on by Product the market can be categorized by Consumer eBook, Professional ebook, and Educational eBooks. An eBooks that has been painstakingly edited, formatted, and created to fulfill exacting standards of quality may be referred to as a "professional eBook". Ensuring that the text has a consistent format and style and is free of errors and typos. Making an eye-catching cover that draws readers in and appropriately represents the content. Assuring a seamless and pleasurable reading experience by optimizing the eBook for various platforms and reading devices.

Based on by User the market can be categorized by male, women. It has been observed that female readers, who are frequently drawn to the romance and chick lit genres, dominate the Argentine eBook market. On the other hand, traditionally male-oriented book genres including crime novels, thrillers, and self-help books have become more and more popular. This change may encourage more guys to get into the eBook industry. The increasing popularity of cellphones as eBook readers makes the format more accessible and practical for males who might not carry dedicated e-readers. This might encourage male adoption to occur on a larger scale.

Considered in this report:
• Geography: Argentina
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Argentina E-Book market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform:
• Smartphones
• Tablets & e reader
• Laptops & pc

By Product:
• Consumer eBook
• Professional eBook
• Educational eBook

By User:
• male
• women

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the E-Book industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Argentina Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Argentina E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. Argentina E-Book Market Segmentations
7.1. Argentina E-Book Market, By Product
7.1.1. Argentina E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. Argentina E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. Argentina E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. Argentina E-Book Market, By Platform
7.2.1. Argentina E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. Argentina E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. Argentina E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. Argentina E-Book Market, By User
7.3.1. Argentina E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. Argentina E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. Argentina E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Argentina E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of Argentina E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Argentina E-Book Market, 2023
Table 2: Argentina E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Argentina E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Argentina E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Argentina E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: Argentina E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: Argentina E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: Argentina E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: Argentina E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: Argentina E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: Argentina E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: Argentina E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/20 10:26

155.91 円

165.77 円

200.60 円

ページTOPに戻る